Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 60   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 135030 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.487


Belirsiz süreliğine yokum. Saygılar


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #795 : Mart 22, 2019, 16:11:14 ÖS »

@YavuzG sen tanıdığım en çılgın adamsın
O çöp yığınını bu hale getirdin ya sana hayranlığım tepe noktasına ulaştı.
Kabiliyet, bilgi, sabır, azim. Hepsi bir kişide toplanınca adı yavuz oluyor demek ki

Artık dayanamayıp yazacağım. Aslında bu işleri ben yapıyorum. Hiç düşündünüz mü o fotoları kim çekiyor. Sağ olsun Yavuz Üstad çekiyor paylaşıyor. Sonunda söyleyecektik ama şimdiden söyleyeyim dedim



Ya ben de hep bunu düşünmüştüm. Bu kadar işi yapan yavuz olamaz kesin bu işin içinde bir iş var diye. Sır perdesi aralandı işte asıl kahraman ortaya çıktı  Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Hakkını yemeyeyim clear coat'ların bir katını o attı
Logged
maverick
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 601



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #796 : Mart 23, 2019, 15:06:17 ÖS »

Sona yaklaştıkça heyecan iyice artıyor hocam. Bu beceri ve sabır seviyesi ile herşeyi hayata döndürebilirsiniz diye düşünüyorum, elinize sağlık.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #797 : Mart 23, 2019, 17:13:39 ÖS »

Vaay gençler ben yokken kaynatmışsınız Kahkaha
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #798 : Mart 23, 2019, 17:40:54 ÖS »

Her pinball'un teması farklı. Doğal olarak da bu temaya göre oyun alanında çeşitli atraksiyonlar (örn. plastik ve tel rampalar), oyuncaklar ve standart unsurlar (örn. pop bumper'lar, hedefler v.s. var).

Oyun alanını söküp yeniden toparlamak istiyorsanız daha önce de belirttiğim gibi öncelikle yapmanız gereken sökerken çok sayıda fotoğraf çekmeniz lazım. Daha sonra toparlarken sadece hangi parçanın nereye gittiğini belgelemek için değil kendi ayak izlerinizi takip edebilmek için bu işlemi yapmanız lazım. Yoksa bir parçayı geri monte ettikten sonra aslında başka bir parçanın montajına engel olduğunu farketip yeniden sökmeniz gerekebilir

Bu kapsamda ben de 3 sene önce çektiğim fotoğraf arşivini fotoğrafların tarihine göre düzenleyerek geri montaj için bazı gruplar oluşturdum.

Oyun alanında atraksiyonların gruplaştığı bazı bölgeler ve tüm oyun alanının üzerinden geçen rampalar var.

Bölgeler:
-------------------
1) BAT Bölgesi
2) Crypt Bölgesi
3) Dead Heads Mezar Taşları Bölgesi
4) Pizza Mezar Taşları Bölgesi
5) Sol Slingshot Bölgesi
6) Sağ Slingshot Bölgesi
7) JAM/Org Bölgesi
8 ) Boogie Monsters Bölgesi

Rampalar:
------------------
1) Party Punch
2) Monster Slide (Sol - Giriş)
3) Monster Slide (Sağ - Çıkış)
4) Tel rampa


Bu bölgeler ve rampaların mekanik konumu ve çektiğim fotoğraflar ve hatta yetmeyip internetten bulduğum Elvira tamir yazılarından topladığım fotoğraflar ile bir geri montaj sırası oluşturdum.

Montaj Sırası:
------------------
1) BAT
2) Crypt + Skull
3) Dead Heads
4) Sol Slingshot
5) Sağ Slingshot
6) Pizza
7) JAM/Org
8 ) Party Punch
9) Monster Slide (Sol - Giriş)
10) Monster Slide (Sağ - Çıkış)
11) Tel rampa
12) Boogie
13) B.B.Q Kapak

Bugün bu konu başlığı güncellemeye doyacak Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Başlayalım
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #799 : Mart 23, 2019, 17:58:34 ÖS »

İlk sırada BAT (Yarasa) bölgesi var. Bu alan "Lane" lerin ve pop bumper'ların (Elvira'da "Thumper Bumper")  konuşlandığı alan. "Lane" denilen unsurlar genelde standart pinballarda olan ve topun oyuna ilk girdiği yerde bulunan topun aşağı oyun alanına doğru süzüleceği yollar, otobandaki şeritler gibi düşünebilirsiniz.





Bölgeleri monte ederken önce "post" denilen, genelde plastik ışığı geçiren ve yansıtan/kıran yapıda kristal tarzı geometrik şekillerde olan plastiklerden başlıyoruz. Bu post'ların içinde metal vidalar oluyor. Bazıları normal vida gibi, bazılarının tepesinde bir başka somunu da monte edebilmek için dişli, bazıları direk tahtaya monte edilecekmiş yapıda (wood screw) bazıları ise oyun alanının arkasındaki bir T somuna monte edilecek şekilde (machine screw).

Tüm bu çeşitli postların hangisi kullanacağımı eski fotolardan çıkartıyorum. Bazen internet fotolarına da bakıyorum zira zamanında bakım yapılırken (örn. basit bir lastik değişimi bile bazen postların sökülmesini gerektirebiliyor) yanlış toplanmış olabiliyor.

Postları belirleyip monte ettikten sonra bu portların üzerine monte edilecek plastikler çizilmesin diye pullar kullanıyoruz.





Ben daha sonra bu metal pulları "Lexan" da denilen sağlam şeffaf pullar ile değiştirdim. Bu sayede alttan ışık vurduğunda plastiklerin görselleri pulların gölgesi ile kapanmıyor





Bazıları plastiklerin sabitlendiği somunların altına da bu şeffaf pullardan koyuyor. Ben de önce öyle yaptım.





Ancak sonra vazgeçip geri söktüm. Bence gereksiz bir detay. İnternette okuduğum yazılarda da bunu yapan var yapmayan var. Kimi zaman katmanları gereksiz kalınlaştırdığı hatta başka montajlara engel olabildiği durumlar da var. Ekstra somunun amacı temelde görselli plastiği somundan korumak ama hem görsel plastiğin "üstüne" değil "arkasına" basılı durumda (yani boya somunla temas etmiyor) hem de kullandığım somunların plastiği çok çizmediğini gördüm. Zaten öyle hayvan gibi sıkmamanız gerekiyor.

Neyse, oyun alanımıza ilk plastiği yerleştirdim. Kahkaha




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #800 : Mart 23, 2019, 18:13:17 ÖS »

Her oyunun bazı yıpranmaya/kırılmaya daha fazla meyilli olan plastikleri var. Benim pinballda ise en fazla kırılan plastik ise bu...

Bu plastik, multiball için (yani 3 topun birden oyun alanına sürüldüğü an) tutulan topların oyun alanına fırlatıldığı yerde bulunuyor. Haliyle darbelere diğer plastiklerden daha fazla maruz kalıyor. Bu tür yıpranmaya meyilli plastikler için ayrıca lexan'dan koruyucular üretilmiş. Bunlar ekstradan satılıyor. Ben Elvira'nın yıpranan iki plastiği için yapılmış bu koruyucu setinden de aldım.




Bu koruyucuları normalde plastiğin altına yerleştiriyorsunuz. Koruyacağı plastiğin konturundan biraz daha geniş oluyorlar. Ben bu fotoda tepesine top geldiği için üste yerleştirdim ama çirkin oldu, sonra zaten lexan somunlarla koruyorum diye yer değişimi yaptım.





1-2 saatlik bir uğraştan sonra BAT bölgesinin işi tamamlandı





Benzer şekilde sıradan diğer bölgelere devam ettim. Hepsini bu detayla anlatmayacağım merak etmeyin


Ve tabii benim için bir klasik... Öncesi - sonrası fotoları Kahkaha Kahkaha Kahkaha


Öncesi:





Sonrası:






Öncesi:





Sonrası:





Logged

ibeser (Ayak Takımı)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.059


Sega<Nintendo<Amiga


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #801 : Mart 23, 2019, 19:13:44 ÖS »

Bekliyorum güzel haberi
Logged

Ayak Takımı Organizasyon Ekibi
www.ayaktakimi.org
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #802 : Mart 23, 2019, 19:36:40 ÖS »

Bu arada güzel güzel oyun alanının postlarını, plastiklerini v.s. monte ederken arada bir güç verip plastiklerin ışıkda nasıl durduğuna falan bakarken bir şey dikkatimi çekti.

Thumper bumper'lardan bir tanesi eteğine dokunduğunda hareket etmiyordu.





Yani pinball eteğine dokunulduğunu anlıyor belli ki zira 3'lünün ortasındaki ışık yanıyor, skor yazıyor v.s.





Sorun ya solenoid bağlantılarında, ya sokette ya da daha derinlerde bir yerde. Sıradan yola çıktım sorunun kaynağını aramak için. Önce solenoid'i kontrol ettim multimetre ile. Kopukluk yoktu, 3.87 Ohm gösteriyor ki AE-23-800 tipinde bobinde beklenen değer de bu civarda zaten. Zaten hepsini masamda elden geçirdiğimde çalışıyordu ama yine de bi kontrol etmek lazım.

Sonra sırasıyla kablo ve soketleri kontrol ettim. Hepsi OK gözüküyor. O zaman sorun daha merkeze yakın diyip kullanım kılavuzundaki devre şemalarını incelemeye başladım.

Bu pinballda solenoidler MPU tarafından kontrol ediliyor. Ancak işlemcinin 25V veya 50V (flipperlar 50 Volt) gibi enerji gerektiren bu unsurları direk lojik 5V ile kontrol edebilmeleri için güç transistörlerinden oluşan solenoid sürücüleri tasarlanmış. Bunlar da MPU kartının üzerinde. 5V mantık önce ara bir transistör ile yükseltiliyor (1N4401) sonra bu ara transistör de güç transistörünün base'ini doyuruyor ve güç transistörü anahtarlama yaparak &nbsp;kollektör voltajını (25V veya 50V artık solenoidin türü neyse) salıyor, solenoid bu sayede akif hale geçiyor. Eğer ilgili güç transistörü veya bu transitörü süren transistör bir şekil arızalanmışsa bizim solenoid bu yüzden ateşlenmiyor olabilir...

Kullanım kılavuzundaki devre şemalarından bizim çalışmayan sol tehumper bumper'ı süren güç transistörünü aradım ve buldum, Q75. MPU kartının üzerinde nerede bu Q75 diye ararken zaten sorunun kaynağının bu olduğunu hemen anladım.

Bu pinballa son bakım yapan her kimse zaten oraya X işaretini koymuş, muhtemel "arızalı" &nbsp; diye. E buldun madem, değiştirsene.





Muhtemel bu pinballun devre dışı kalmasını sağlayan son arıza da buydu. Tamir edilmediğine ve bu şekilde de oynanmayacağına göre (zırt pırt top takılır kalırdı eteklerinde) bu son arızadan sonra emekliye ayrılmış belli ki. Hatırlarsanız yeniden bir solenoid sarmıştım. İşte sebep buymuş demekki. Muhtemel &nbsp;bakımsızlıktan bumper sıkıştı veya eteği ile aktif halen gelen switch takıldı vs bizim solenoid çekili kaldı, kaldıkça elektrik çekti ve sonunda hem kendini hem de sürücü transistörünü yaktı.


Bu ucuz her yerde bulunabilen bir güç transistörü. Gerçi şimdi pek piyasada en azından bizim buralarda, bulunabilecek bir model değil (Motorola) ama yine de muadili, hatta daha güçlüsü kolayca bulunabilir. Pinball camiasında genelde standart olarak TIP 122 veya TIP102 kullanılıyor. Ben bunun yerine TIP102 aldım. 8A kollektör akımını destekliyor ve 16A kadar da dayanabiliyor

Neyse, bir kez daha MPU boardu çalışma masamın üzerine alıyorum...





Garantili olsun diye hem güç transistörünü hem bunu süren transistörü hem de dış rengini beğenmediğim direnci söküyorum.






... ve yerlerine değiştirdiğim parçaları takıyorum.





Kartı geri takıp denediğimde thumper bumper çalıştı


Bugün toplam maliyeti sanırım 5TL lik parçayla halledilebilen bu sorun demekki 90'larda Elvira'yı mezara göndermiş. İyi ki de öyle olmuş yoksa benim elime geçemezdi

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #803 : Mart 23, 2019, 19:38:41 ÖS »

Bekliyorum güzel haberi

Dün gece ve bugün çok uzun geçti, o kadar söyleyeyim
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #804 : Mart 23, 2019, 20:18:29 ÖS »

Tüm bölgelerdeki montajın detayını yazmayacağım demiştim ancak rutin dışında bilgi içeren yerleri de anlatmadan geçmeyeyim diyorum.

Örneğin bir pinball restorasyon işine giriştiniz (aman diyim Kahkaha) ve internetten ilgili oyunun plastik setini sipariş ettiniz. Gelen plastikler düz oluyor arkadaşlar. Yani eğer plastiğin oyun alanındaki uygulamasında farklı bir şekil varsa (açı, bağlantı, ayakta durmasını sağlayan metal parçalar vs vs.) onu kendiniz vermeniz ve(veya ilgili ara parçaları kendiniz monte etmeniz gerekiyor.

Bunun gibi...





Soldaki doğal olarak orijinal ama sararmış gevremiş. Sağdaki orijinal lisanslı repro.

Bu plastikler ısıyla kolayca şekil verilebilen türde olduğundan eğer elinizde eski parça varsa buna benzer bir düzenekle yenisini eskisi ile aynı forma sokmak mümkün.

Ben önce eskisini bir parça tahtaya vidaladım, yanına da düz yeni olanı.





Sonra üflemeli havyam ile 150 derece civarında bir ısıyla gezdire gezdire bükülecek kısmı ısıttım. Sonra eski parçaya göre bükmeyi tamamladım. Yanlız burada dikkat etmeniz gereken kısım yeni parçalar koruyucu yağlı kağıt ve şeffaf film ile birlikte geliyor. İşlem yapacağınız kısmı sıyırmayı unutmayın. Aksi taktirde kağıt/film vs ısıdan etkilenip malzemeye yapışabilir/iz bırakabilir





Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #805 : Mart 23, 2019, 20:31:46 ÖS »

Şimdi gelelim aynı plastik kısmın diğer işlemlerine. Orijinalde bu bükülnüş parça başka bir parçaya puntolanmış durumda. Plastik setinde bu her iki parça da düz bir şekilde geliyor ama parçaları bükmek ve puntolamak size kalıyor... Bunun için de gereken ek malzemeleri ayrıca almanız lazım. Örneğin rampa ve plastiklerde sıklıkla pirinç veya çinko (yumuşak) "rivet" ler kullanılıyor...





Normalde bu rivet çakacak aparat ile birleştirmeleri yapabiliyorsunuz. Aslında en güzel yer gibi sert bir yüzeyde sonuç veriyor.Ancak bu parça açılı olduğundan parçaları yere yatıramadım masada yapmak zorunda kaldım...





Ancak masa çoğu zaman yer gibi sert bir geri etki bırakamadığından bazen rivet arkasına kıvrılmakta zorlanıyor. Bu durumda yıldız tornavida ve çekiç ile rivet'in kıvrılmakta zorlanan arka kısmını biraz ajite edebilirsiniz.





Sonunda iki parça birbirlerine monte edilmiş oldu.





Yapmaya çalıştığımız kompozit parça da bu işte...







Ve plastik kompzit parçamızı monte edebilmek için önce postları ve lastikleri hazırlıyoruz (ampulleri de unutmamak lazım)...





... ve plastiğimizi de yerine somunluyoruz.





Haa bu arada ilginç bir detay da bu...





Bu delikler size buraya monte edeceğiniz post için opsiyon olarak bırakılmış. Bir çeşit oyunun "zorluk" ayarlarından birisi diyebiliriz zira post'u bu deliklere monte ettiğiniz yere göre topun yan çıkış koridorlarına geçiş alanını daraltmış genişletmiş oluyorsunuz. Bu da topun oyundan çıkma olasılığını artırıp azaltan bir faktör
Logged

Fatih Hazretleri
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 704


Haşmetmeabları, Efendiniz ve Lordunuz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #806 : Mart 23, 2019, 21:42:06 ÖS »

Yavuz abi, şu ellerine bir krem sür. Pinball bakımı yapıyorsun da, kendine de biraz bakım yap. Parmakları da çizittirmişsin zaten... olmaz. 
Logged

Forumdaki İndirme Linkleri
http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=13992

Do not use the multi tap with the multi tap inserted in the multi tap slot.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #807 : Mart 23, 2019, 22:53:12 ÖS »

Yavuz abi, şu ellerine bir krem sür. Pinball bakımı yapıyorsun da, kendine de biraz bakım yap. Parmakları da çizittirmişsin zaten... olmaz. 

Valla ellerim nasır tuttu, parmaklar kesildi, çizildi... çok çektirdi bu elvira Kahkaha
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.162



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #808 : Mart 23, 2019, 23:03:34 ÖS »

Sıradan devam ediyoruz...

Slingshot alanları...





... ve pizza alanı da tamamlandı.





Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.296


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #809 : Mart 23, 2019, 23:06:41 ÖS »

Bu elvirayı restore edene kadar 10 tane arcade kabin üretirdin rahat Kahkaha
Logged

Sayfa: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 60   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: