Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıArcade Sistemler (Moderatör: yavuzg)[Restorasyon] Elvira and the Party Monsters
Sayfa: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 61   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [Restorasyon] Elvira and the Party Monsters  (Okunma Sayısı 438576 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #810 : Mart 23, 2019, 22:13:02 ÖS »

Çok parçalı plastik alanlardan JAM bölgesi. Bu parçayı oluşturabilmek için orijinal parçalardan figürleri ayakta tutan metal L köşebentleri çıkartmamız lazım.





Bunun için rivet'in arkasını matkapla dikkatlice parçalayıp rivet'i tutan pulun düşmesini sağlıyoruz.





... ve sonra yeni parçaları ve eski figürlerden çıkma metal L parçalarını birleştiriyoruz.





Kırılgan (ve bir o kadar da pahalı) bir plastiğe çekiç ile rivet çakmak stresli bir işlem. O yüzden bu tür parçaların montajı bitince rahatlıyorum





Bu şekilde JAM alanı ile birlikte ilk seviye plastiklerin montajıda tamamlanmış oluyor. Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Ama durmak yok, hızımızı almışken devam








Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #811 : Mart 23, 2019, 22:14:57 ÖS »

Bu elvirayı restore edene kadar 10 tane arcade kabin üretirdin rahat Kahkaha

Sorma... Şu an bir daha tornavida pense görmek istemiyorum, o kadar yani Kahkaha
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #812 : Mart 23, 2019, 22:18:41 ÖS »

Elvira'yı görmek istermisin
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #813 : Mart 23, 2019, 22:31:18 ÖS »

Evet, şimdi bir çok şey aynı anda çok hızlı gelişecek Kahkaha

Demin paylaştığım JAM alanı ile birlikte dün başlayan koşumuzun son depar hareketlerini paylaşıyor olacağım


İlk seviye plastik bölgeler post ve kauçuk lastikleri ile birlikte tamamlandıktan sonra sıra ikinci seviye, yani oyun alanında bunların da üzerinden monte edilecek rampalara geldi sıra... Özetle zurnanın zırt dediği yere geldik

Rampaların da bir montaj sırası var elbet zira bu oyun alanında 3 kat aksesuar var. 2. katı oluşturan "Party punch" rampasına başlıyorum şimdi...





Son temizlik ve parlatma işleminden sonra ...





Sıra yeni decallarını yapıştırmaya geldi. Bunlar orijinal lisanslı üretilen decallar. Son ek malzeme siparişimle birlikte gelmişlerdi taze taze





Uygulaması sandığım kadar stresli olmadı. Hizalamada sorun olunca fazla bastırıp iyice yapıştırmadığınız sürece yüzeyden rahatlıkla çıkartılıp yeniden hizalanabiliyor. Orijinali gibi oldukça kalın bir malzemeden yapılmışlar deforme olmuyorlar.




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #814 : Mart 23, 2019, 22:33:18 ÖS »

Elvira'yı görmek istermisin

Karşısındayım zaten kendisinin Kahkaha Sadece tüm alet edevatı kaldırdım şu an. Bilmem anlatabildim mi
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #815 : Mart 23, 2019, 22:33:57 ÖS »

sanırım
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #816 : Mart 23, 2019, 22:49:19 ÖS »

Party punch rampsının switchlerini, darbe koruyucularını da monte edip...





... eski yıpranmış rampa giriş tabelasından L demirleri de sökerek





... yeni tabelaya transfer ederek oyun alanına montaja hazır hale getirebildim.





Tabi bu kadar parçayı dar alanda monte ederken planlamadığınız bazı pürüzler de çıkmıyor değil Örneğin rampa bu haliyle 2-3 mm havada kaldı...






Bunu gidermek için ilk montajını yaptığım BAT alanı plastiğindeki bu somunlu postu sökmem gerekti ki zaten eski fotoğraflarımı (ve internetten bulduğum diğer fotoları) yeniden incelediğimde burada somunlu değil vidalı post kullanıldığını farkettim.





Montaj bitince bir top kontrolü yaptım. İyiki de yapmışım. Top rampanın çıkışına doğru lak diye kaldı Kahkaha Kahkaha Kahkaha Yorgunluktan güler misin ağlarmısın bir haldeyken bu hatam gerçekten güldürdü beni...





Rampayı ısıtıp düzeltirken biraz "fazla" dizeltmişim. Neyse ki sıcak hava tabancası ile kısa bir operasyon ile bu sorunu da halledebildim.




Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #817 : Mart 23, 2019, 23:05:36 ÖS »

Şimdi son olarak oyun alanının üçüncü katını oluşturacak olan büyük rampa "Monster Slide"...


Tabi bu rampa o kadar büyük ki iki parçadan oluşuyor. İlk parçadan başlıyoruz. Yine rutin son temizlik ve parlatma işlemi...





... sonra da yeni decallerin uygulanması





... ve eski tabeladan transplant işlemleri ile





... bu parçanın da montajı tamamlanıyor.





Yanlız bu parça ile beni bir heyecan basıyor zira gerçekten de bu rampanın diğer yarısı olan bir sonraki parçanın montajı ile son 6 aydır uğraştığım proje tamamlanmış mı olacak yani Kahkaha Kahkaha Kahkaha

Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #818 : Mart 23, 2019, 23:25:21 ÖS »

Heyecan dorukta...

Sakin olmalı ve son dakika heyecanına kapılarak temkini elden bırakıp saçma sapan bir hata (örneğin bu devasa rampayı kırmak gibi mesela ) yapmamak lazım.





Bu rampanın oyun alanına montajı kolay zira herşeyin üzerinde ve bir kaç uzun direk tipi çubuğun üzerine kolayca monte edilebir. Ancak Elvira'nın bana oynayacağı son bir oyun kaldı... O da bu rampanın oyun alanının arkasına dolandığı yerde bir metal plakaya ve diğer rampaya monte edilmesi gerekli. Orada tek bir vida var ben o alanı göremiyorum, erişemiyorum.


Bu son operasyon için oyun alanının kabinden tamamen çıkmasa da pivot menteşelerinden çıkartıp öne yanaştırmam lazım. Pivot menteşeler oyun alanını ayakta tutan esas yük taşıyıcıları. Bu artık son derece ağırlaşmış oyun alanını bir yerleri çizmeden kırmadan dökmeden oradan çıkarmak ve sonra geri takmak deli gömleğinden çıkmak için önce muzunu yerini çıkartıp sonra ger takan sihirbazın durumu gibi bir şey benim için şu anda.

Neyse, bunca yorgunluğa rağmen (sabah 02:30 bu arada ve ben aralıksız 16 saattir uğraşıyorum) son bir kuvvetle oyun alanını biraz öne çekebildim...





Rampaların birleştiği yer sonunda önümde...





... lanet olasıca o son vidayı da takıp fotoğrafını çekiyorum bir daha bir 30 sene daha kimsenin o vidayı göreceğini sanmam Kahkaha





Kazasız belasız oyun alanını yeniden pivot menteşelerine oturttuktan sonra ...





Ama ben şu an gözlerime inanamıyorum 

Yoğsam bitti mi Kahkaha Kahkaha Kahkaha


Yok anasını satayım, şu zevzek "Boogie" canavarları kaldı.

Şaka gibi, tüm montajın son aşaması oyunun akışında hiçbir işlevi olmayan ve sadece zaman zaman zevzek zevzek bi aşağı bi yukarı oynayıp danseden bu oyuncağın montajı olması (ki rampaların vidaları bu oyuncağın altında olduğundan en son bunu monte etmek gerekiyor). Acaba tasarımcının ulvi bir düşüncesi mi bunlar demekten kendimi alamıyorum...


Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #819 : Mart 23, 2019, 23:29:53 ÖS »

Finish olarak öncesi ve sonrasını merakla bekliyoruz Kahkaha
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #820 : Mart 23, 2019, 23:38:51 ÖS »

Saat sabahın 03:30'u ve masamda artık kaçıncısını içtiğim Red Bull ve boogie monster oyuncakları var Kahkaha





Eski plastiklerden parça transplantı işlemini de tamamlayıp ...





... boogie leri de yerine monte diyorum.




bu oyuncakları da kızım seçmişti. arada bir değiştiririz dedi. ilk olarak bu korkunç tavuk olsun diye tembihlemişti (şehir dışındalar şu an, gelince sürpriz olacak)


Sonunda gerçekten (ufak tefek planladığım bir kaç detay iş dışında) sabah 04:00 dolaylarında, 6 ay ve non stop geçen son 16 saatlik çalışma ile Elvira restorasyonu tamamlandı... Kahkaha Kahkaha Kahkaha





Verelim bakalım power'ı





Ağlamak istiyorum sayın seyirciler




Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #821 : Mart 23, 2019, 23:43:20 ÖS »

Abi ellerine sağlık
bence harcadığın her saniyeye değdi
müthiş bir şey çıkardın ortaya
keyifli oyunlar, senin kız bunun başından kalkmaz bence Kahkaha
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #822 : Mart 23, 2019, 23:50:36 ÖS »

eline emeğine sağlık güle güle güzel günlerde kulan.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #823 : Mart 23, 2019, 23:50:57 ÖS »

Müthiş bir çalışma oldu...Sadece sen değil, takip eden herkes ağlamak istiyordur... Tebrikler...
Logged

cinar
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.595



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #824 : Mart 23, 2019, 23:54:27 ÖS »

Ellerinize sağlık Yavuz abi.
Logged

C64C | SwinSid | IRQHack
IIgs | ROM03
R1200 | Stok
A4000 RevB | CS mkII 060rev1@60Mhz | 128+64Mb FastRAM | BestWB-OS321 | ClassicWB-OS39
Sayfa: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 61   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: