Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore YazılımIRQhack64 ile 8 Saniyede GEOS:
Sayfa: 1 2 [3] 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: IRQhack64 ile 8 Saniyede GEOS:  (Okunma Sayısı 35394 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
arnavutrafet
Ziyaretçi
« Yanıtla #30 : Mayıs 06, 2016, 09:25:46 ÖÖ »

Günaydınlar, hocam sd kartın içeriğini paylaşman mümkün mü?
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #31 : Mayıs 06, 2016, 11:01:36 ÖÖ »

@i_r_on : Kartuşun çalışması hakkında çok güzel bilgiler sağol...
Logged

ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.122


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #32 : Mayıs 06, 2016, 11:50:05 ÖÖ »

Videodan da anlaşılıyor ki bu IRQhack64 hızlı. Oyunların crunchlanmamış sürümleri ile oyundan oyuna geçmek ışık hızında olacak neredeyse

Sahi, acaba bir video arşivi listesi mi yapsak CGTR'de?

Giderek harika şeyler görüyoruz.

Bu arada, C128'in 2MHZ hızı için de bir transfer rutini düşünüyorum.
C64 modunda $d030'a 01 yazarak 2MHz'e geçebiliyor. 00 yazınca tekrar 1MHz'e düşüyor.

Sanırım 2-3sn'de GEOS'a kadar inebiliriz. (not: autoswap.lst'a bir geos imajı koyup açılışta SD2IEC'nin sonraki tuşuna basabiliriz. Alternatif olarak gerçek 1541'de GEOS diski varsa geosnap onu kullanabiliyor.)

Bu hız için GeosSnap'i de baştan yaratmak gerekecek.

Bu arada, $01 değerleri için:

Kod:
 Value of     A000-BFFF   E000-FFFF   D000-DFFF
Location 1   Basic ROM   Kernal ROM  I/O Area
----------   ---------   ----------  ---------
   $30       ram         ram         ram
   $31       ram         ram         Char ROM
   $32       ram         ROM         Char ROM
   $33       ROM         ROM         Char ROM
   $34       ram         ram         ram
   $35       ram         ram         I/O
   $36       ram         ROM         I/O
   $37       ROM         ROM         I/O

Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #33 : Mayıs 06, 2016, 14:33:31 ÖS »

Bizim hiç Commodore 128'imiz olmadı ki

Bu tablolarla ilgili sıkıntı hep Read için neresi kullanılacak onu vermeleri. Halbuki I/O bölgesi özel. Buradan 3 değişik yerden okuma yapmak (char rom / io / ram), 2 değişik yere de yazmak mümkün (ram/io)

Rom'dan okuyorsan, yazdığında da ram'e yazarsın genel kuralından hareketle $33 kullanmak gerekir diye düşünüyorum.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.122


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #34 : Mayıs 06, 2016, 14:40:36 ÖS »

Evet, 33. Yoksa ROM'dan çıkıyoruz. Bu arada elektronikçiler çarşısını biraz deştim demin. İki yeni sürpriz proje yolda
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #35 : Mayıs 08, 2016, 00:54:38 ÖÖ »

@arnavutrafet : aşağıdaki linkten indirebilirsin. Hvsc klasörü 200-300 mb falandı onu dahil etmedim.

http://www.tepetaklak.com/data/SdContent.zip

@ilkerficicilar : Merak ettim neymiş bu sürpriz projeler?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
arnavutrafet
Ziyaretçi
« Yanıtla #36 : Mayıs 08, 2016, 00:56:20 ÖÖ »

@arnavutrafet : aşağıdaki linkten indirebilirsin. Hvsc klasörü 200-300 mb falandı onu dahil etmedim.

http://www.tepetaklak.com/data/SdContent.zip

Çok teşekkürler.
Logged
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.122


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #37 : Mayıs 08, 2016, 07:55:19 ÖÖ »

@i_r_on Sürpriz İpucu: modern teknolojiyi C64'le buluşturma ve minyatürizasyon amaçlı.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #38 : Mayıs 08, 2016, 17:18:03 ÖS »

Güç kaynağını değiştirme ve küçük lcd ekran bağlama?
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.122


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #39 : Mayıs 08, 2016, 20:27:47 ÖS »

%50 sürprizi kaçtı!.. Max660 kullanarak C64'e giren güç fişi kadar, yani parmak ucu kadar bir adaptör yapılabilir gibi görünüyordu. Çarşamba gibi geliyor parça, onu deneyeceğimdir. Bir ucu C64'e girecek, diğer ucuna da bir cep tel şarjı ucu takılıyor.

Diğeri ise ESP8266... C64'e Bluetooth taktıysak WiFi niye takamayalım diye bakınınca bunu buldum. Şimdilik tek sorun ATE0 ve AT+CIOBAUD=9600 komutunu gönderebilmek. TCP/IP stack vb. bu pul kadar cihazın içinde.

Eğer 9600bps fiber hızında(!) wifi'ye çıkabilirsem, şunu deneyeceğim:

AT+CIPSTART="TCP","192.185.46.66",80
AT+CIPSEND=38
GET / HTTP/1.0\nHOST: commodore.gen.tr\n

Arkasından gelen veriyi de artık şu Hyperlink programına vermenin bir yolunu bulmak gerekecek: http://www.armory.com/~spectre/cwi/hl/manual/hl25ic.html

Ya da sadece telnet BBS'lere bağlanırım... Hele bir önce C64'le WiFi'ye bir çıkalım da. Kullanımı zor değil: http://wiki.iteadstudio.com/ESP8266_Serial_WIFI_Module

Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #40 : Mayıs 08, 2016, 21:57:48 ÖS »

Aklıma gelen üçüncü şey de wifi idi ne yalan söyleyeyim

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #41 : Mayıs 18, 2016, 03:14:32 ÖÖ »

Arada sırada uğraşma fırsatı bulabiliyorum. Zamanlama konusunda esas sıkıntı çıkaran naneyi tespit ettim. Arduino üstünde milisaniye cinsinden zamanlamayı takip eden bir interrupt var. Zamanlamayı bu bozuyormuş. Kritik yerlere girip çıkarken interruptları kapatıp açtım,  4 byte gönderimi stabil hale getirdim. 8 byte'ı da bir deneyeyim dedim. Onda da ilk denemeler başarılı.

Olur da hızlı çalışmasında bir sorun olursa diye kartuş üstündeki butona 1 byte / 4 byte / 8 byte hızlar arası switch etme özelliği ekledim. Kartuşu tasarlarken bileydim turbo butonu koyardım

Geos crunch'lı hali ile 4 saniyeye indi. Crunch edilmemiş olsa herhalde 2-2.5 saniyede falan açılacak.

8 byte sınır, eprom'da kod yazacak yer kalmadı Zaten 8'in ötesinde kazanılacak hız artışı  byte sayısı arttıkça 0'a doğru yakınsıyor. Hep interrupt'a girme ve çıkma maliyetini byte başına bölüştürdüğümüz için böyle.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.122


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #42 : Mayıs 18, 2016, 06:35:37 ÖÖ »

!!! Amanın

C64 için 2 saniyede 50K gayet süper bir hız... 8 byte/IRQ da öyle.

Oyunların da Crunch'sız, Intro'suz hallerini bulmak gerekecek. Eskiden yüklemede hız ve yer kazandırsın diye yapılanlar darboğaz haline geldi artık resmen.

Bu arada, Arduino'daki interrupt hiç aklıma gelmemişti... Giderek İspanyol adına benzeyecek olan TurboIRQhack64-8 için çok teşekkürler
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #43 : Mayıs 18, 2016, 23:20:34 ÖS »

Bu interrupt meselesi aslında benim başıma sid player'da da sıkıntı yaratmıştı ancak bu sefer geç uyandım meseleye.

Sana bir soru sorayım, Şu an eprom'daki bank switch'i dönüp implied addressing kullanan komutların (INY, NOP vesaire) üstüne getirmeye çalışıyorum. LDA #$EA'nın dışındaki alınan byte'ın saklandığı STA (ACTUAL_LOW), Y  kısmında bir yere denk gelmiş olsa sorun olur mu sence?

Crunch başa bela hakikaten ancak onun da yer kazanımının dışında iki kullanım sebebi daha var anladığım kadarıyla. Birincisi introcu egosu, diğeri de hakikaten freeze falan yapılarak save edilen bir şeyse mecbur compact edilmek zorunda saklanan şey.

Hakikaten de kartuşlar yükleme süresinin en az 5-10 misli decrunch'ın bitmesi, üstüste koyulmuş intro'ların geçilmesi sürüyor Eskiden koyulmuş Triad, Fairlight, Ikari vesairenin introsu neyse de 2010 küsür senesinde koyulmuş introyu geçmek beni darlandırıyor
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.122


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #44 : Mayıs 19, 2016, 20:17:44 ÖS »

LDA'yı geçtikten sonra bir soun olmaması lazım, ne de olsa komut bankların hepsinde aynı, CPU'nun belleğe erişimi zaten izin verildiği müddetçe oluyor, komutu yanlış okuma olasılığı olmaması gerek.

Bu arada, hızlı bir Crunch bilen var mı?

Bugün GEOS'u 16KB'lık Eprom'a sıkıştırmayı başardım, EasyFlash'a yazdım, ince ayar isteyen bir iki ufak pürüz dışında çalışıyor. Gelgelelim IRQhack64'te aldığım tadı alamadım Pucrunch kullandım, iyi sıkıştırıyor ama yavaş.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
Sayfa: 1 2 [3] 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: