Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga Genel20 Yıllık Hasret Bitti!
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: 20 Yıllık Hasret Bitti!  (Okunma Sayısı 23070 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« : Temmuz 05, 2016, 15:30:01 ÖS »

Herkese Merhaba,

Bilenler bilir, yıllardır 1200 arar dururum. Zamanında, ya param olmadı ya cihaz bulamadım ya da alamadan kaçırdım. Derken bunca sene aradığım şeyi buldum. Dile kolay, 20 yıl! (Kemal Abi abarttığımı söyler ama abartmıyorum )

1995 yılında, daha önce burun kıvırdığım Settlers (ki sonrasında serinin delisi oldum ya) oynarken, sesler bazen çıkar bazen çıkmazdı. Abim A1200 olsa müzikleri bile duyarsın demişti. "Ne bu oyunda müzikte mi var? 1200 alalım o zaman..." lafından bugüne 20 sene geçmiş işte

Bundan bir kaç hafta önce. Bir tanıdık vasıtıtasıyla gayet temiz bir cihaz buldum. Bu sefer kaçırmadım. Amigateknik sağolsun, bakımını yaptı. 3.1 rom taktı ve nihayet dün (04/07/2016) kargo geldi.

Kargo geldi ama, sevincimi baya bi baltaladı. Güzel kargo yapılmasına ve kutu üzerine "Dikkat Kırılır" yazılmasına rağmen, numeric kısımdaki enter tuşunun ayağı folloşa dönmüştü. Çevresinde küçük çatlaklar olmuş. Floppy ağzı kırılmış, disket takılmış...vs Baya bi moralim bozuldu. Kargocu, uyarının sadece "Kırılır" kısmını kullanıp özellikle kırmış sanki.

Evde içini açıp, floppy ve bir kaç sorunu ufak çaplı giderdim. Floppy zaman zaman takılıyor gene, ama ilk halinden daha iyi. Diğer çatlaklar göze batmıyor. Artık bayramdan sonra kırılan enter tuşunu tamir edeceğim.

Ufak çaplı sorun gidermeden sonra, bir kaç oyun ve programla deneme yapayım dedim. Bendeki tüm disketler A500'de çatur çutur çalışırdı. 1200 disket seçermiş tabi. Amigateknik'in hatırlatmasıyla relokick ile açamadığım birkaç oyunu açtım. Gene sorunlu olanlar var. Artık Gotek ile yeniden disket çekerim.

Neyse, bunca yıl beklememe rağmen böyle sorunlar beni üzse ve hatta sinirlendirse de, eski bir dosta kavuşmanın verdiği mutluluğu baltalayamadı. Artık, buradan bol bol kafanızı ütülerim arkadaşlar. Soracağım bir ton şey var Kahkaha


* IMG_3146.JPG (135.52 KB, 1071x800 - Görüntüleme: 5041 kez.)

* IMG_3147.JPG (69.46 KB, 800x598 - Görüntüleme: 1542 kez.)
Logged

Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 276


Ruhunu Dinle O kalbine Giden yolu BulacaktÑr


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 05, 2016, 15:52:35 ÖS »

Hayırlı olsun arkadaşım.  Hangi kargo onu da burdan ifşa edin lütfen
Logged

Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Temmuz 05, 2016, 16:16:42 ÖS »

Teşekkür ederim. Yurtiçi Kargo
Logged

maverick
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 764



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Temmuz 05, 2016, 16:39:49 ÖS »

Senin adına çok sevindim, çifte bayram olmuş.

Ben de arıyorum, elinde parça olarak saklayan yada fazladan olupta ayrılmak istemeyenlere duyrulur

I <3 Amiga 1200
Logged

| Amiga 1200 | C= 64 | PS1 | PSone | Commodore Dergileri |
joker_
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Temmuz 05, 2016, 17:24:01 ÖS »

Agony hasret sona erdi sonunda. Hayırlı olsun güle güle kullan 😀
Logged
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Temmuz 05, 2016, 17:37:29 ÖS »

hayırlı olsun. güle güle kullanın
Logged

AmigaAmigaAmiga
AmigaFUN
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.160


MC68060 inside!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Temmuz 05, 2016, 17:38:42 ÖS »

bir de turbo kart taktın mı tam olur
Logged

AmigaAmigaAmiga
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Temmuz 05, 2016, 19:02:40 ÖS »

bir de turbo kart taktın mı tam olur

Benimki de öksüz kaldı turbo kart almak şart ama ACA-1221 stokları bitti, ACA-1221EC'ler geliyormuş yeni parti, alırız birer tane artık. Kahkaha


Edit: 22 Temmuz'da yeni ACA-1233n'ler geliyormuş, çok güzeller. 128MB RAM'in tamamı AutoConfig'miş ve 030'u devre dışı bıraksan bile MapROM yapabiliyormuşsun. En önemlisi de çoğu anakartta timing fix gerektirmiyormuş. Bir de bu kadar tuzlu olmasalar.

http://amigastore.eu/en/503-aca-1233n25mhz-includes-mmu-and-128mb-of-ram.html
http://amigastore.eu/en/501-aca-1233n40mhz-includes-mmu-and-128mb-of-ram.html
« Son Düzenleme: Temmuz 05, 2016, 19:21:09 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Jax
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 872



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Temmuz 05, 2016, 19:14:25 ÖS »

Yıllar önce 8 Gb lık CF kartıma sistem kurmuştum. üzerinden o kadar zaman geçti ki nasıl kurduğumu bile unuttum

Bugün Amigamı açtığımda workbench i CF kartımdan yüklemez oldu. Siyah ekranda kalıyor.

Disketten oyun denedim sorun yok. Oyun açtı.

8 Gb CF kartıma nasıl tekrar workbench kurailirim. Yardım istesem ayıp etmiş olurmuyum
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Temmuz 05, 2016, 19:16:57 ÖS »

Tarih tekerrürden ibaretmiş. Ama artık konu hakkında daha fazla bilgi sahibiyiz.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=12512.0
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
spunky
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 770


10 Çeşit insan vardır. Binary bilen ve bilmeyen.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Temmuz 05, 2016, 19:23:45 ÖS »

Yok hayu olacak iş değil Bayram şakası falandır bu


Kedidir kediiii 1200 almış olamazsıııın


Şaka bi yana biz de senin kadar sevindik kardeşim Allah nazarlardan saklasın, bi yastıkta kocatsın diyelim
Logged

A500+ |68020M-Tec Turbo,3.1 Rom, 4.5MB Ram, Indivision ECS, SCSI External CD-Writer, SCS2SD via A590|
A1200 |Apollo 040, 32MB Ram, 14" 1438|
Commodore 64c |SD2IEC,IrqHack,1084,Final III|
Amstrad CPC6128 |3.5" Hack|
Sega MDII, Sega MS, Ps1, Ps2, PS3, Micro Genius, A2600, PSP, Nintendo DS
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Temmuz 05, 2016, 19:31:07 ÖS »

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

@Simon (Özay Turay), Vampire2 çok daha iyi olacak diyorlar. Ki özelliklerine bir bakmıştım, gayet sağlam bir cihaz. Ne dersin üstad, alınır mı?

Şöyle bir şey dikkatimi çekti. 1200'de saat pili mi yok acep nedir? Clock not found diyor? İçini açtığımda anakarta bakmamıştım. Orada pil yuvası var mıdır? Varsa pil taksam olur mu acep?

Birde Whdload oyunlarını, pcmcia kartı ile pc üzerinden atsam Amiga direk görür mü?

@joker_ abi artık kafanı ütülemem, "1200 var mı yav?" diye Kahkaha

@spunky, çok sağol kardeşim. Çok mutluyum anlatamam. Kahkaha Darısı başına derdimde, katlettiğin 1200'ler aklıma gelince, demiyorum. Daha fazla 1200 zarar görsün istemiyorum. Kahkaha Kahkaha
Logged

Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Temmuz 05, 2016, 19:42:06 ÖS »

Vampire2 iyi olacak da baya pahalı olacak sanırım 1200 versiyonu, ben o kadar bütçe ayıramam ucuz yollu bir ACA ile göreceğim işimi.

Bu arada 1200'de saat entegresi ve pil yok, eski turbo kartların bazılarında oluyor ya da clock porttan (anakarttaki veya yeni turbo kartların üzerindeki) bağlanan aparatla eklenebiliyor RTC.

http://amigastore.eu/en/13-rtc-real-time-clock-module.html

Ben hatta AmigaStore güvenilir mi diye test amaçlı bundan almış ve baya macera yaşamıştım hatırlarsan. Sonuç bedavaya gelen bir RTC ve stok bittiği için kaçırılan bir ACA. Kahkaha

Bu arada anakart revizyonun ne?
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
spunky
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 770


10 Çeşit insan vardır. Binary bilen ve bilmeyen.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Temmuz 05, 2016, 20:12:48 ÖS »

1200 Katletmek Serkan'ın uzmanlık alanı Benimkiler talihsizlik Bu arada bende hala 1200 var ama 500+'ımı daha çok seviyorum ve Vampire 500'ü bekliyoruz.
Logged

A500+ |68020M-Tec Turbo,3.1 Rom, 4.5MB Ram, Indivision ECS, SCSI External CD-Writer, SCS2SD via A590|
A1200 |Apollo 040, 32MB Ram, 14" 1438|
Commodore 64c |SD2IEC,IrqHack,1084,Final III|
Amstrad CPC6128 |3.5" Hack|
Sega MDII, Sega MS, Ps1, Ps2, PS3, Micro Genius, A2600, PSP, Nintendo DS
Agony
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.542


Amiga gibi yar, Commodore gibi de yadigar olmaz.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Temmuz 05, 2016, 20:26:39 ÖS »

@Simon (Özay Turay), anladım abi. Saat çokta önemli değil benim için. Şu an turbo kart düşünmüyorum, zira bütçe çok sarsıldı. İlerde bakarız artık. Bu arada senin geçenlerde hazırladığın WinUAE'de çalışan WB sürümleri şu an çok işime yarıyor. ORada deneme yapıyorum. Sonra 1200'de deneyeceğim Abi revizyonu bilmiyorum. Amiga'yı dağıtmadan öğrenmenin yolu var mıdır? Yoksa bi ara söktüğümde not alırım.

@spunky, doğru Serkan senden daha uzmandı o konuda Kahkaha İşin şakasındayım tabi bakma sen bana. Vampire hangi Amiga'ya takılırsa takılsın, uçuracak sanırım.
Logged

Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: