Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Nintendo wii den jamma'ya  (Okunma Sayısı 16096 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Eylül 04, 2016, 01:53:14 ÖÖ »

Ben bunu hic kullanmadim. Simdi sen post edince bu sema yerine ne kullanilabilir adina baktim.

Pdf e gore kazanc 6db yani x2 oluyor. 2v/v demis zaten. Eger 75 ohm ile sonlandirdiginda rgb sinyalin 1v ise ornegin bu amp ile 2v olur...

Besleme 3 to 5v demis. Bence 5v besle gitsin...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Eylül 04, 2016, 14:17:41 ÖS »

Bu arada bende bu çipten varmış. Egemenk sağolsun göndermişti. Pc ile kullanmak kısmet olmadı. Wii için deneyeyim bakalım.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.587


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Eylül 04, 2016, 18:10:57 ÖS »

Biraz da fotoğraf falan görsek. Masum
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Eylül 04, 2016, 18:55:22 ÖS »

Biraz da fotoğraf falan görsek. Masum

Fotoğraflarla süsleyeceğim inşallah, bir düzgün çalıştırsam Şu an çekeceğim fotolar pek gurur duyulası cinsten olmayacak

Bu arada THS7314'de başarı sağladım. Ancak sync hala sorunlu. LM1881'e composite sync in girişine yeşili vermeyi denedim ancak işe yaramadı bu.  Yeşili doğrudan jamma'daki sync'e verince en azından kısmen sync sağlanıyor.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Eylül 05, 2016, 10:57:04 ÖÖ »

@i_r_on selam
THS7314 ile ben de okbaby için çalışma yapmıştım sıkıntı olmadan kullanabilirsin çalışıyor
sync de yaşadığın sıkıntı nedir
LM1881 sync sinyalini hsync,vsync ayırmak için yada birleştirmek için kullanılabiliyor
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Eylül 05, 2016, 23:21:49 ÖS »

@evreno : selam,

Şöyle, wii'de sync sinyali RGB'nin G'sinde, bu sinyal tipi RGsB diye de geçiyor. G'yi doğrudan arcade'deki sync'e verince wii'nin çıktısının belli anlarında monitör senkron tutturuyor. Bazen de tutturamıyor. En iyi senkron tuttuğu yerde de monitörün üst kısmında genişçe bir dalga şekli oluyor.

LM1881 ile ayırayım dedim ancak bu sefer ekrana hiç görüntü gelmedi. Bugün datasheet'ine baktım bu entegrenin. Wii'nin RGB'sinden geleni G'yi giriyorum LM1881'e. Bu sinyaldeki gerilim seviyesi muhtemelen 1881 için yeterli değil.

Sen THS7314'den çıkan G'yi mi 1881'e vermiştin? Ben de birazdan bunu deneyeceğim bu arada.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Eylül 06, 2016, 00:12:53 ÖÖ »

ben wii yi jamma ya bağlamadım
ben pc için amfi chip i kullanmıştım
mvs den gelen sync sinyalini ayırmak için de lm1881 i kullanmıştım
biraz gezindim web de şu linkleri buldum farklı chip olarak
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lmh1980.pdf
https://www.intersil.com/content/dam/Intersil/documents/an95/an9513.pdf
https://www.intersil.com/content/dam/Intersil/documents/el45/el4583.pdf

el4583 baya bir iş görecek bir chip e benziyor aklımda bulunsun bu arada

test yapıyorsan 1881 de 680k direnç in değeri ile alakalı olabilir
varsa bir pod koyup deneme yap istersen
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Eylül 06, 2016, 00:14:55 ÖÖ »

7314 den çıkan g yi verirsen muhtemelen sync sinyali kayboluyor olabilir
sen g yi 1881 ve 7314 e ortak girerek bir dene bence
1881 in 2 nolu bacağa girecek
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.233



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Eylül 06, 2016, 00:21:47 ÖÖ »

bu arada belirteyim arcade monitörler gelen sync sinyali konusunda çok hassaslar bilgin olsun, monitörü bozabilir yani
eğer elinde varsa osiloskop ile, sinyali inceleyerek monitörde sonra dene derim
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Eylül 06, 2016, 01:36:53 ÖÖ »

Amfi'nin G'deki sync'i bozacağını sanmıyorum. Mevcutta doğrudan wii'den gelen input'u veriyorum hem amfiye hem de sync ayırıcı entegreye. Yarın sinyal seviyesinden mi diye bir test edeceğim bakalım bugün vakit kalmadı.

Ölsün kabindeki monitör Zaten tırt baya.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #25 : Eylül 07, 2016, 01:29:36 ÖÖ »

Denedim bugün, LM1881'e 7314'den çıkan G'yi vermek işe yaramadı. Bakayım bir de kabloyu hack'leyebilirsem composite'i alıp onu sync'e vermeyi yahut bunu LM1881'den geçirilmiş halini vermeyi deneyeceğim.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.873



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Eylül 19, 2016, 02:10:30 ÖÖ »

Wii'yi iyice açıp sync'i başka bir yerden almayı deneyemedim. Elimdeki Ps2'lerden birini jamma'ya uyarlayayım video çıkışlarından direkt R, G, B ve composite alayım diye düşünürken bugün eskiden kalma bir NTSC'den PAL'e dönüştürücü buldum evde.

Şuradakine benzer bir nane : http://rfhobby.blogspot.com.tr/2010/07/ntsc-to-pal-pal-to-ntsc-converter-tv.html

Alet Ps1/Ps2'nin RGB çıkışını alıp composite PAL'e çeviriyor, üzerinde de CXA1645 diye Sony'nin bir çipi varmış. Benim konumla alakalı değil ancak konnektörü işime yarayacak tüm sinyalleri barındırıyordu. Sync'i PS'nin çıkışındaki Luma'dan almışlar.

Önce THS7314 ile denedim ancak renklerde sorun vardı, hem çok parlak hem de yeşil renk epey bir dağılmıştı. Girişe direnç, çıkışa direnç değişik kombinasyonlar denedim ancak kabul edilebilir bir sonuç elde edemedim.

http://members.optusnet.com.au/eviltim/vga2arc/vga2arc.htm

Şuradaki şu cümle dikkatimi çekti "The output of many VGA cards will rise to ~1.4Vpp in the absence of a 75 ohm termination resistor. This may be enough to drive a sensitive arcade monitor without any adaptation (so try it first!)." . Şimdi bu yöntem wii'de işe yaramamıştı ama yine de son bir şans deneyeyim dedim ve araya hiç bir şey koymadan şu şekilde bağladım.

PS R -> Jamma R
PS G -> Jamma G
PS B -> Jamma B
PS Luma -> Jamma Sync
GND -> GND

Bu şekilde gayet aydınlıkta da belli olan, renkleri ve kontrastı yeterli bir görüntü aldım.

Bu arada bu NTSC'den PAL'e dönüştürme olayında kullanılan devreyi (çipi) RGB çıkışı olan herhangi bir cihaza uygulamak mümkün. Pek çok oyun konsolunda da kullanılan bir çipmiş. Gerçi elde RGB varsa doğrudan RGB'ye göndermek en mantıklısı.
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Eylül 19, 2016, 05:41:30 ÖÖ »

Ntsc den pal e bu sekilde basit bir devre ile nasil donusum olur ki? Hic aklima yatmadi. Frame buffer sart bu is icin. Devre rgb den ntsc yada pal e cevirici bence...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.127



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Eylül 19, 2016, 09:35:13 ÖÖ »

konuyla ilgili olduğu için araya girip bende bir kaç soru yönelteyim izninizle.

1. Component ve RGB aynı şeyler değilmi ? (değilse farkı nedir)
2. Scart kablo içindede RGB var fakat bu RGB ile bizim arcade RGB si neden farklı ?

teşekkürler
Logged
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.816


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Eylül 19, 2016, 10:06:03 ÖÖ »

Component ile RGB tam olarak aynı şeyler değil.
Component bağlantıda Y,Cr,Cb sinyalleri bulunur.
Y toplam ışık, Cr kırmızı değeri ve Cb mavi değerini taşır. Yeşil değeri ise toplam ışık seviyesinden mavi ve kırmızının çıkarılması ile elde edilir.

RGB de ise kırmızı yeşil ve mavi ayrı ayır iletilir. Toplam ışık miktarı zaten bu üç değerin toplamı olduğu için ayrıca taşınmaz.

Benzer ama farklı yani kısaca.

Bu arada mesaj kutnuz dolu, cevap yazdım gitmedi sorunuza...
Logged

Doberman ♦ megaOne ♦ HDMI-64 ♦ HDMI-520 ♦ NewSchool
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: