Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore Donanım[PROJE] Commodore 128 Güç Kaynağı (PSU) Yapımı
Sayfa: 1 [2] 3   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [PROJE] Commodore 128 Güç Kaynağı (PSU) Yapımı  (Okunma Sayısı 27950 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.845



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Eylül 06, 2016, 11:39:07 ÖÖ »

Yok mercimekler değil büyük elektrolitik olanları değiştirdim (power girişine yakın olanlar). Kullandığım 5V psu piyasada satılıyor ama onu kullanmak zorunda değilsin. elimde o vardı diye kullandım. 2.5-3A verebilen herhangi bir 5V güç kaynağı kullanılabilir. Ya da daha maceracı ruhluysan 9V AC trafonun diğer uçlarından gelen 9V'u (bu trafoların genelde 2 x 9V şeklinde çıkışı oluyor) köprü diyotlu falan alıp klasik basit bir lineer 5V güç kaynağı da yapabilirsin kendin (internette şemaları var).

C128'in 80 kolon çıkışı normal video veya RF üzerinden alınamıyor. RGBI çıkış olduğundan 1084 gibi monitörün TTL girişinden alınabilir ancak görüntü. 80 kolon'a aldığında normal S-Video veya RF çıkışında sadece yeşil çerçeveli boş ekran görürsün... Bi kablo yapıp 80 kolon kısmını da test etmek istiyorum aslında üşenmesem


5V PSU'yu buradan mı aldım hatırlamıyorum ama referans olması amacıyla =>

http://www.kartalotomasyon.com.tr/15W-5V-Acik-Tip-Adaptor,PR-10640.html
« Son Düzenleme: Eylül 06, 2016, 11:44:32 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.785



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Eylül 06, 2016, 12:51:13 ÖS »

Bu silikondan custom soket fikrini @varol ile epey önce paylaşmıştım ama gerekli soketin bulunmasıyla denememiştik. - Voltaj hakkında yakında bir pm gelebilir benden abi haberin olsun
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.702



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Eylül 06, 2016, 13:23:04 ÖS »

Üstad, aperatif gayet lezzetliydi.
Sayfalarca sürecek büyük projeler bekliyoruz Kahkaha
Logged

izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.132



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Eylül 06, 2016, 13:24:28 ÖS »

gece kuşluğuna devam

Üstad, aperatif gayet lezzetliydi.
Sayfalarca sürecek büyük projeler bekliyoruz Kahkaha
Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Eylül 06, 2016, 13:49:58 ÖS »

@yavuzg: silikonun sertliği nasıl oldu? kenar ya da köşe olacak şekilde alçı kalıp ya da kontrplak duvarlar arasına silikon doldurup kırılmış ve kırık parçası eksik cihaz kutuları için yama parça yapmak aklıma geldi. yumuşak mı kalır?
Logged

Use the brute force, Luke
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #20 : Eylül 06, 2016, 14:22:33 ÖS »

Silikondan fişi çıkar tak yapılınca pinler bollaşıp fişten çıkabilir, evladiyelik isteniyorsa pinleri cihaza takıp kartondan kalıp içine Protolin (Aşırı akışkan epoksi) dökülebilir.
Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Eylül 06, 2016, 15:14:55 ÖS »

Protolin, traş makinesi gibi su geçirmez elektronik devreleri çok sert reçine kalıp içine koyuyorlar, o mu?
Logged

Use the brute force, Luke
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.845



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Eylül 06, 2016, 16:58:20 ÖS »

@yavuzg: silikonun sertliği nasıl oldu? kenar ya da köşe olacak şekilde alçı kalıp ya da kontrplak duvarlar arasına silikon doldurup kırılmış ve kırık parçası eksik cihaz kutuları için yama parça yapmak aklıma geldi. yumuşak mı kalır?

Silikon deyince duşakabinlerde kullanılan yumuşak soğuk silikon aklınıza gelmesin. "Hot glue" tabir edilen sıcak silikon kullandım. Taş gibi

Silikondan fişi çıkar tak yapılınca pinler bollaşıp fişten çıkabilir, evladiyelik isteniyorsa pinleri cihaza takıp kartondan kalıp içine Protolin (Aşırı akışkan epoksi) dökülebilir.


Kablolar pinlere lehimli ve ısıyla daralan makaron (heat-shrink tube) ile sarılı olduğundan silikon makaronun mat yüzeyine iyi tutunuyor. Elbette saha sert bir malzeme ile de itinalı bir kalıp yapılabilarak daha sağlam bir şey de yapılabilir. Hatta orijinal soketin içindeki plastik pabuç ve dış kaplama plastiğinden birer 3d printer kopya da çıkartılsa daha güzel olur.

Bu yöntemde biraz McGyver taktiği kullandım ama yine de sağlam oldu diyebilirim.
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #23 : Eylül 06, 2016, 17:07:47 ÖS »

Silikondan fişi çıkar tak yapılınca pinler bollaşıp fişten çıkabilir, evladiyelik isteniyorsa pinleri cihaza takıp kartondan kalıp içine Protolin (Aşırı akışkan epoksi) dökülebilir.


silikonla yapılmasının bence 2 sorunu olabilir biri uzun süre kulanılınca eğer kablo ısınma yapıyorsa erime olabilir ki c128 in okadar ısınıcak kadar bir enerji tüketiceğinden şüpheliyim diğer sorun ise sök tak sök tak zamanla pinler gevşeyebilir ama buda baya zaman alır ve çok kulanılması lazım yavuzunda dediği gibi fabrikasyon olmayan ama iş görücek kadar güzel bir adaptör olmuş bencede hani derlerya bundan iyisi şamda kayısı.
Logged
izmirmaster
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.132



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Eylül 06, 2016, 17:50:36 ÖS »

ustam ellerine sağlık mükemmel olmuş hacı murat yokluğunda ferrari gibi gelir bu adaptör

bu gariban cihazda hiç 128 modunda oyun oyanayan ve tam 128 modu kullanan oldumu?


Commodore 64 mod'u (sanırım zavallı 128'lerin %99'unun kullanıldığı tek mod )
Logged

Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.127



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : Eylül 06, 2016, 19:10:53 ÖS »

temiz iş ve güzel anlatım bu faydalı bilgilendirme için çok teşekkürler
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.845



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #26 : Eylül 07, 2016, 03:36:08 ÖÖ »

Bu arada önemli bir konuya da dikkatinizi çekeyim; Adaptörün özellikle +5V kablosunu ya kısa tutun ya da kalın (iki tane de olabilir) kablo kullanın!

Ben ilk yaptığım kabloyu çift kablo ile değiştirdim zira kullandığım güç kaynağında +5V voltaj ayarı bulunmuyordu. Güç kaynağında 5V ölçmeme rağmen cihaz üzerinde (çiplerin bacaklarında) 3.5V görüyordum.

Bunun etkileri nedir derseniz, Commodore 128 özelinde kırpışan harfler, bazı seslerin bozuk çıkması bazen de kartuşun açılmaması şeklinde gözlemledim. Hatta acaba SID gidik mi acaba diye Commodore 64 üzerindeki SID'i çıkartıp Commdore 128'in SID'ini orada denedim ve sorunun SID'den kaynaklanmadığını görünce rahatladım

Kabloyu 1,5mt kadar kısaltınca 4.5V seviyesine yükseldi ve sorunlar ortadan kalktı ancak bu sefer de kablo masada çok kısa kaldı

Bu yüzden kabloyu komple değiştirdim ve +5V hattına ve GND hatlarına çift kablo döşedim. Şimdi çipler üzerinde 4.8V görüyorum ve hiçbir sorun kalmadı.

Bunun teknik sebebine gelince özellikle düşük voltajlarda (3.3V, 5V v.s.) ne kadar uzun kablo kullanırsanız eğer cihazın çektiği akım fazlaysa (mA seviyesinde değil ama Amper seviyelerinde ise) kablonun direnci de hatırı sayılır bir voltaj düşmesine sebep olur. Kablonun direncini azaltmak için ya kabloyu kısaltmalı ya da daha kalın kablo veya paralel bir kablo daha kullanmalısınız
Logged

g 600
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 605



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Eylül 07, 2016, 09:35:31 ÖÖ »

c64 adaptörüyle ve 5V 2 amper adaptörle denediğimde, ben de kırpışan harfler ve hafif parazitli görüntü ile karşılaştım, bu arada c64 adaptörü de sakatlandı, ölçümde 5v veriyor ama c64'e taktığımda ekranda kasma yapıyor, kısa devre varmış gibi ses yapıyor, ya kondansatör yada doğrultma diyotlarından biri gitti 
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : Eylül 07, 2016, 11:57:10 ÖÖ »

Bu arada önemli bir konuya da dikkatinizi çekeyim; Adaptörün özellikle +5V kablosunu ya kısa tutun ya da kalın (iki tane de olabilir) kablo kullanın!

Ben ilk yaptığım kabloyu çift kablo ile değiştirdim zira kullandığım güç kaynağında +5V voltaj ayarı bulunmuyordu. Güç kaynağında 5V ölçmeme rağmen cihaz üzerinde (çiplerin bacaklarında) 3.5V görüyordum.

Bunun etkileri nedir derseniz, Commodore 128 özelinde kırpışan harfler, bazı seslerin bozuk çıkması bazen de kartuşun açılmaması şeklinde gözlemledim. Hatta acaba SID gidik mi acaba diye Commodore 64 üzerindeki SID'i çıkartıp Commdore 128'in SID'ini orada denedim ve sorunun SID'den kaynaklanmadığını görünce rahatladım

Kabloyu 1,5mt kadar kısaltınca 4.5V seviyesine yükseldi ve sorunlar ortadan kalktı ancak bu sefer de kablo masada çok kısa kaldı

Bu yüzden kabloyu komple değiştirdim ve +5V hattına ve GND hatlarına çift kablo döşedim. Şimdi çipler üzerinde 4.8V görüyorum ve hiçbir sorun kalmadı.

Bunun teknik sebebine gelince özellikle düşük voltajlarda (3.3V, 5V v.s.) ne kadar uzun kablo kullanırsanız eğer cihazın çektiği akım fazlaysa (mA seviyesinde değil ama Amper seviyelerinde ise) kablonun direnci de hatırı sayılır bir voltaj düşmesine sebep olur. Kablonun direncini azaltmak için ya kabloyu kısaltmalı ya da daha kalın kablo veya paralel bir kablo daha kullanmalısınız

aslında olabilicek en iyi açıklama bakırı azaltılmış demiri çoğaltılmış çin kablolarından olabilir çinden gelen bazı cihazlara kablolara dikkat ediyorum içinde demir oranı yüksek oluyor mıknatıs tutuyor bakır olması gereken kabloya Kahkaha kaliteliside var bakırda yapılmış ama onunda fiyatı uçuk oluyor şahsi düşüncem türk malı kablolar fiyat/kalite oranını daha iyi tutturuyor istyenler özellikle türk malı ve çin malı kabloları keserek içini inceleyip baksınlar en iyi bu şekilde anlaşılıyor Ben bi aralar işyerinde satmak için adetli kablo alıcağım zaman kablolardan birini kesip kalitesine bakıp öyle alıyordum yada almıyordum kaliteli kablo alıyordum. Kablo alıcaklara tavsiyem kabloya mıknatıs tutup yapışıp yapışmadığına bakması olur çok alıcaksanız imkan varsa kesip içindeki bakırı kontrol edin.
« Son Düzenleme: Eylül 07, 2016, 18:01:57 ÖS Gönderen: ibo1973 » Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : Eylül 07, 2016, 15:34:06 ÖS »

Lazım olur bulunsun diye aldığım bir top bakır kablonun rengi normalde hava almaması gereken kablo kılıfı içinde dahi bir iki yılda kahverengiye dönmüş. Kalan yarım top kabloyu hiç kullanmadan attığım gibi hoparlör kablosu vb olarak kullandıklarımı da atıp yeniledim. Bir insan yaptığı işi düzgün yapmalı, üreticinin kulakları bu sebepten baya çınlamıştır herhalde.  Ama daha da şaşırdığım 85 model bir vw arabanın orjinal bakır kablolarının hala pırıl pırıl olmasıydı. Şu sıralar kablo alırken önce rengine bakıyorum, parlak bakır rengi olmalı, en ufak bir matlık ya da renkte bir tutarsızlık varsa (sıyrılan kablonun daha parlak çıkması gibi) o kabloya şüphe ile yaklaşıyorum.
Logged

Use the brute force, Luke
Sayfa: 1 [2] 3   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: