Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımAmigaOS3(m68k) için en güncel çapraz derleme ortamı kurulumu
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 6   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: AmigaOS3(m68k) için en güncel çapraz derleme ortamı kurulumu  (Okunma Sayısı 47721 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Kasım 05, 2016, 13:43:02 ÖS »

Kod:
root@server:~/AmigaDev/AmigaOS3.X-MUI-Examples/01_Window# m68k-amigaos-gcc -c project.c -O3 -m68030 -noixemul
project.c:15: unterminated macro call
project.c:63: unterminated macro call
project.c:63: unterminated macro call

Sanırım bu derleme ortamı emarti'nin kullandığı ile uyumlu değil.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Kasım 05, 2016, 13:50:30 ÖS »

Kod:
root@server:~/AmigaDev/AmigaOS3.X-MUI-Examples/01_Window# m68k-amigaos-gcc -c project.c -O3 -m68030 -noixemul
project.c:15: unterminated macro call
project.c:63: unterminated macro call
project.c:63: unterminated macro call

Sanırım bu derleme ortamı emarti'nin kullandığı ile uyumlu değil.


Henüz denemedim kurmaya başlayayım meraktan çatlıyorum zaten.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Kasım 05, 2016, 13:51:22 ÖS »

Ellerin dert görmesin, emeğine beynine sağlık abi. Benim işime yarayacak o kesin

Öncelikle senin için hazırladım zaten kardeşim. Şimdiden başarılar.

Ha bir de çok ÖNEMLİ NOT:
EK4 kısmındaki wget komutundan sonraki [ URL ] [/ URL] şeyleri olmayacak. Forum kendi kendine koyuyor, kaldıramıyorum bir türlü. 

Bu lafın altına ne desem boş. Teşekkür ederim.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Kasım 05, 2016, 14:03:29 ÖS »

@Simon (Özay Turay)

Abi bir de şöyle dener misin:
Kod:
option = -O3 -m68030 -noixemul -lmui

EDIT: yok yok öyle de olmaz... şöyle dene:

Kod:
#
# Target OS: Amiga OS3.X
# Compiler : GCC
#

PREFIX=m68k-amigaos-

objects = project.o
appname = Project
#option = -O3 -m68030
option  = -O3 -m68030 -noixemul
libs    = -lmui

project:        $(objects)
        $(PREFIX)gcc -o $(appname) $(objects) $(option) $(libs)

project.o:      project.c project.h
        $(PREFIX)gcc -c project.c $(option)

clean:
        rm $(objects) $(appname)
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2016, 14:35:45 ÖS Gönderen: Alpyre » Logged

Alper
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Kasım 05, 2016, 14:51:01 ÖS »

Bu oldu sanırım undefined reference to `__main' sorunu çözüldü ama unterminated macro call sorunu hala devam ediyor.

Şöyle birşeyler buldum ama bilgilerim yetersiz kaldığından birşey anlamadım. Kahkaha

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=41268
http://www.verycomputer.com/2_eba304c9dc6e9f80_1.htm
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2016, 14:56:59 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2016, 15:02:14 ÖS »

Hmm... emarti'nin koduna baktım da eski MUI makrolarını kullanmış, açık fonksiyon adlarını kullanmamış.

Bu makrolar güncel MUI başlıklarında bulunmuyor demek ki.

Aminet'ten mui38-dev'i indirip, /opt/m68k-amigaos/ içindeki os-include dizinine el ile kurulum yapmak gerekebilir.
Logged

Alper
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Kasım 05, 2016, 15:06:02 ÖS »

Hmm... emarti'nin koduna baktım da eski MUI makrolarını kullanmış, açık fonksiyon adlarını kullanmamış.

Bu makrolar güncel MUI başlıklarında bulunmuyor demek ki.

Aminet'ten mui38-dev'i indirip, /opt/m68k-amigaos/ içindeki os-include dizinine el ile kurulum yapmak gerekebilir.


Benden önce yazmışsın abi evet mui38dev.lha dosyasında /MUI/Developer/C/include içindeki dosyaların hepsini /opt/m68k-amigaos/lib/gcc-lib/m68k-amigaos/2.95.3/include dizinine kopyaladığımız zaman sadece makefile dosyasında sadece gcc yerine m68k-amigaos-gcc yazmak derlemek için yeterli olacaktır.
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2016, 15:10:13 ÖS Gönderen: emarti » Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Kasım 05, 2016, 15:07:02 ÖS »

Hmm... emarti'nin koduna baktım da eski MUI makrolarını kullanmış, açık fonksiyon adlarını kullanmamış.

Bu makrolar güncel MUI başlıklarında bulunmuyor demek ki.

Aminet'ten mui38-dev'i indirip, /opt/m68k-amigaos/ içindeki os-include dizinine el ile kurulum yapmak gerekebilir.

İkinci linkte de öyle diyor, hatta çözüm yolu da önermiş ama yemedi. Kahkaha

Alıntı
If you really want to use those MUI macros, you should define the
preprocessor symbol NO_INLINE_STDARG before #including
<proto/muimaster.h>. This is likely to fix the preprocessor problems,
you'll have to link with libmui.a, though.


01_Window projesindeki project.h dosyasında

Kod:
#include <proto/muimaster.h>

satırından önce

Kod:
#define NO_INLINE_STDARG

satırını ekleyince sonuç:

Kod:
root@server:~/AmigaDev/AmigaOS3.X-MUI-Examples/01_Window# make
m68k-amigaos-gcc -c project.c -O3 -m68030 -noixemul
project.c: In function `main':
project.c:27: excess elements in struct initializer
project.c:27: (near initialization for `_args')
project.c:27: invalid initializer
makefile:18: recipe for target 'project.o' failed
make: *** [project.o] Error 1
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2016, 15:10:50 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Kasım 05, 2016, 15:08:36 ÖS »

Bir önceki mesajımı gözden kaçırma @Simon
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Kasım 05, 2016, 15:10:55 ÖS »

Benden önce yazmışsın abi evet /MUI/Developer/C/include içindeki dosyaların hepsini /opt/m68k-amigaos/lib/gcc-lib/m68k-amigaos/2.95.3/include dizinine kopyaladığımız zaman sadece makefile dosyasında sadece gcc yerine m68k-amigaos-gcc yazmak derlemek için yeterli olacaktır.

Alacağın olsun bize eski stil kodlamayı öğretmişsin. Kahkaha

Şaka bir yana @Alpyre abi bize yeni stili göstersin de öğrenmiş olalım.
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #25 : Kasım 05, 2016, 15:11:45 ÖS »

Benden önce yazmışsın abi evet /MUI/Developer/C/include içindeki dosyaların hepsini /opt/m68k-amigaos/lib/gcc-lib/m68k-amigaos/2.95.3/include dizinine kopyaladığımız zaman sadece makefile dosyasında sadece gcc yerine m68k-amigaos-gcc yazmak derlemek için yeterli olacaktır.

Alacağın olsun bize eski stil kodlamayı öğretmişsin. Kahkaha

Şaka bir yana @Alpyre abi bize yeni stili göstersin de öğrenmiş olalım.

Retrocu olmak böyle olmuyor mu?
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Kasım 05, 2016, 15:15:59 ÖS »

O da doğru, sen de haklısın. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.756


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #27 : Kasım 05, 2016, 15:18:08 ÖS »

Bu arada derlemeyi başardım, Amiga'dakine göre baya bir hızlı oldu, saniyenin onda biri gibi kısa bir sürede derledi. Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #28 : Kasım 05, 2016, 15:21:19 ÖS »

@Alpyre abi ADE ortamı da 2.95 sürümünü kullanıyor;bu ortamı kullanarak cross-platform derleme hariç ne gibi avantaja sahip olacağız?
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #29 : Kasım 05, 2016, 15:23:39 ÖS »

Bu arada derlemeyi başardım, Amiga'dakine göre baya bir hızlı oldu, saniyenin onda biri gibi kısa bir sürede derledi. Kahkaha

50 MHz'lik Amiga'da daha zevkli oluyor
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
Sayfa: 1 [2] 3 4 ... 6   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: