Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Broadcast Monitor - Barco CVS 51  (Okunma Sayısı 15436 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Mart 23, 2017, 00:08:11 ÖÖ »

Herşeyin bir yolu vardır belki çıkar Kahkaha Kahkaha Kahkaha misal bozulmuş olabilir Kahkaha Kahkaha Kahkaha baksana çok eskiler
bu demirbaş işleri çok sakat. ancak ömrünü tamamladığı kesinleştiğinde geri dönüştürülmesine izin var. Yani sana vereceklerine imha etmek prosedüre uyduğundan onu yaparlar. Doğru zamanda doğru yerdeysen tam geri dönüşüme gitmeden herhangi bir ekrana yapıştırısın demirbaş noyu onu yollarsın ancak öyle.
işin şakasındayımda ne cihazlar var öyle ya ölmeyi bekleyen. Napcan
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
cengizermis
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.819



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Mart 23, 2017, 00:11:07 ÖÖ »

Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
Cihaz desteklemeyebilir yani illa da sync ayrı gelsin diyebilir. konsol bağlamayı düşünürsen bunu R G B + SYNC için de composite video yollayarak yapabilirsin. için PC kısmında H V sync nasıl karılır onu bilemiyorum.
Logged

-Cengiz's- Retro Game Room @youtube:
http://www.youtube.com/user/cengizermis1
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.441



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Mart 23, 2017, 00:18:18 ÖÖ »

Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
PS2 için anlatayım
1. Sadece RGB bağlarsan sync olmadan belki direk çalışabilir.
2. SYNC On Green destekli bir monitördür. Direk RGB bağlarsın Green'den SYNC'i kendisi alabilir (Bildiğim kadarıyla sedece bazı Sony ekranlarda)
3- PS2 varsa elinde SYNC'i grafik çipinin bacağından alırsın. Green'e giden yolu da kesersin. Elin değmişken R, G, B lere de birer tel atarsın birde GND'den tel attın mı, 5 tane telle kasadan çıkartırsın
4- PS2 scart kablodan RGB'yi alırsın, G'den LM1881 ile sync alırsın ama hala G'de SYNC sinyali olduğu için ayrıca onu da filtrelemek gerekiyormuş yoksa parazit oluyor.
« Son Düzenleme: Mart 23, 2017, 00:21:07 ÖÖ Gönderen: commander64 » Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Mart 26, 2017, 23:22:48 ÖS »

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=11853.0

Bu başlıkta tüm ihtiyaç duyduğun bilgiler var
İhtiyaç duyduğun kablo için de bilgiler bulunmakta
Kolay gelsin takıldığın bir konu olursa yazarsın
Bu arada monitör süper, şanlısın çöp olmadan eline geçtiği için
Logged
biOss
Üye
**
Mesaj Sayısı: 5


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Mart 27, 2017, 16:55:38 ÖS »

Teşekkür ederim. Bir sorum olacak. Monitörün arkasında "Codded a" "codded b" girişleri var. Composite girişleri olabilir mi sizce bu girişler?
Logged
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #20 : Mart 27, 2017, 17:19:12 ÖS »

Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
PS2 için anlatayım
1. Sadece RGB bağlarsan sync olmadan belki direk çalışabilir.
2. SYNC On Green destekli bir monitördür. Direk RGB bağlarsın Green'den SYNC'i kendisi alabilir (Bildiğim kadarıyla sedece bazı Sony ekranlarda)
3- PS2 varsa elinde SYNC'i grafik çipinin bacağından alırsın. Green'e giden yolu da kesersin. Elin değmişken R, G, B lere de birer tel atarsın birde GND'den tel attın mı, 5 tane telle kasadan çıkartırsın
4- PS2 scart kablodan RGB'yi alırsın, G'den LM1881 ile sync alırsın ama hala G'de SYNC sinyali olduğu için ayrıca onu da filtrelemek gerekiyormuş yoksa parazit oluyor.

Eskiden LM1881 ile Ps2'yi normal VGA monitöre bağlamıştım, görüntüden hiç memnun kalmamıştım, berbat bir upscaling oluyordu, köşeli köşeli pikseller oluyordu, ilgili monitöre bu entegreyle bağlayınca normal vga monitörden bir farkı olurmu.

Logged
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.441



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Mart 27, 2017, 19:15:54 ÖS »

Aslında sync sinyali için ayrı bir portu var aletin.Sync sinyalini illa G üzerinden mi almak gerekiyor?
PS2 için anlatayım
1. Sadece RGB bağlarsan sync olmadan belki direk çalışabilir.
2. SYNC On Green destekli bir monitördür. Direk RGB bağlarsın Green'den SYNC'i kendisi alabilir (Bildiğim kadarıyla sedece bazı Sony ekranlarda)
3- PS2 varsa elinde SYNC'i grafik çipinin bacağından alırsın. Green'e giden yolu da kesersin. Elin değmişken R, G, B lere de birer tel atarsın birde GND'den tel attın mı, 5 tane telle kasadan çıkartırsın
4- PS2 scart kablodan RGB'yi alırsın, G'den LM1881 ile sync alırsın ama hala G'de SYNC sinyali olduğu için ayrıca onu da filtrelemek gerekiyormuş yoksa parazit oluyor.

Eskiden LM1881 ile Ps2'yi normal VGA monitöre bağlamıştım, görüntüden hiç memnun kalmamıştım, berbat bir upscaling oluyordu, köşeli köşeli pikseller oluyordu, ilgili monitöre bu entegreyle bağlayınca normal vga monitörden bir farkı olurmu.
Bunun çözünürlüğü pal olacağı için pikelleşme olmaması lazım. 1084'e RGB'den bağlamakla aynı şey.
Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Mart 27, 2017, 22:23:24 ÖS »

LM1881 entegresi composit videodan h,v sync sinyallerini ayırmak için
yada composit sync sinyalinden h,v sync sinyalini ayırmak için kullanılan bir entegre
upscaling ile ilgili hiç bir fonksiyonu yok
muhtemel VGA monitörü upscaling yapmıştır
bu monitör normal tv çözünürlüğünde ve 15khz
r,g,b,s bağlantı ile çok net görüntü verecektir
Logged
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.441



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Mart 29, 2017, 01:26:42 ÖÖ »

Eskiden LM1881 ile Ps2'yi normal VGA monitöre bağlamıştım, görüntüden hiç memnun kalmamıştım, berbat bir upscaling oluyordu, köşeli köşeli pikseller oluyordu, ilgili monitöre bu entegreyle bağlayınca normal vga monitörden bir farkı olurmu.
LM1881 entegresi composit videodan h,v sync sinyallerini ayırmak için
yada composit sync sinyalinden h,v sync sinyalini ayırmak için kullanılan bir entegre
upscaling ile ilgili hiç bir fonksiyonu yok
muhtemel VGA monitörü upscaling yapmıştır
bu monitör normal tv çözünürlüğünde ve 15khz
r,g,b,s bağlantı ile çok net görüntü verecektir
Şimdi farkettim Upscaling yapan VGA monitör mü varmış

Evet lm1881 video sync separator zaten. Ben VGA monitöre çıkış almak için kullanmıştım.
PS2'de VGA görüntü almak sıkıntı oyunlar VGA uyumlu çözünürlükte olmadığı için.
Sadece SMS playerda yüksek çözünürlükle film izlerken işe yarıyordu (VGA uyumlu çözünürlüklerde gerçekten güzel görüntü veriyor.
Birde Matrix çipin bir özelliği var cihazı 640*480 çözünürlüğe sabitliyor, tabi o zaman sadece VGA'dan görüntü alınıyor. Görüntü çamur gibi ve yeşil karelenmeler oluyor.



Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Mart 29, 2017, 11:02:22 ÖÖ »

evet monitörler kendilerine iletilen görüntüyü upscale edebilirler
bazı monitörlerde bu özellik devre dışı da bırakılabiliyordu
monitörün orijinal çözünürlüğü 1024x768 diyelim
bu monitöre 640x480 sinyal verince monitör görüntüyü ekrana sığdırmak için büyütüyor ama dediğim gibi bazı monitörlerde bunun ayarı var ve kapatınca ekranın ortasında kalacak şekilde 640x480 büyütülmemiş bir görüntü alıyorsun, kenarlar boş kalıyor doğal olarak
Logged
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: