Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelAmiga 500 Normal Donanımda İşlemci Hızını Görme
Sayfa: 1 2 [3] 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 500 Normal Donanımda İşlemci Hızını Görme  (Okunma Sayısı 32306 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #30 : Mart 24, 2017, 09:33:48 ÖÖ »

Geçenlerde yine böyle bir 010 muhabbeti dönmemiş miydi? Yanlış mı hatırlıyorum?

68010, 68000'e kıyasla %5 daha hızlı çalışıyormuş. (Robert Davis'in yalancısıyım.)


Üstad, orada kompleks matematik hesaplarından ve ray tracing'den falan bahsediyor. Stunt Car Racer, Elite falan hızlanır da klasik bitmap oyunlarda hissedilir bir etki olmayacak gibi. Acaba bu işlemcinin Gotek öncesi karanlık dönemde Amiga Explorer kullanırken uğraştığımız seri porttan veri transferi, zip/lha arşivlerinin açılması gibi işlerde faydası olur muydu?

Ayrıca takınca direkt çalışacağını söylemiş. MOVE SR yönergesini kullanan programlarda sorun çıkaracağını ve fakat bu yönergenin sorunlu olduğunun bilindiğini ve programcıların kullanmaktan kaçındığını da belirtmiş.


Compiler'lar bu komutu kullanmaz demiş. Ben buradan Workbech altında çalışan her şey sorunsuz çalışacaktır diye anlıyorum. Hele ki 020'de çalışıyorsa zaten sorun yok. Oyun konusunda ise okuldan sonra odasına kapanıp assemblerda oyun yazan ergenlere fazla güvenmemek lazım.
Logged

appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.752



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #31 : Mart 24, 2017, 09:50:34 ÖÖ »

Compiler'lar bu komutu kullanmaz demiş. Ben buradan Workbech altında çalışan her şey sorunsuz çalışacaktır diye anlıyorum. Hele ki 020'de çalışıyorsa zaten sorun yok. Oyun konusunda ise okuldan sonra odasına kapanıp assemblerda oyun yazan ergenlere fazla güvenmemek lazım.

Tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım ama emin olun 80'lerde 90'larda Amiga'da Assembler ile, AMOS ile 68000 için kod yazan 'ergen'ler bu forumdaki klavye savaşçılarının tamamından daha iyi biliyordur 68010'un hangi oyunlarda neye takılacağını..

Unutmayın ki birçok demo ve oyun OCS'te mevcut olan, aslında bug olan bazı 'özellikleri' kullanıyor ve gerek ECS çiplerinde, gerek 68000 sonrası işlemcilerde bu kodlar bildiğiniz çalışmıyor..

Bence bu kadar sert ve anlamsız, rencide edici bir dil kullanmadan önce bir daha düşünün.
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.202



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #32 : Mart 24, 2017, 10:20:37 ÖÖ »

Bülbülü altın kafese koymuşlar yine bülbül.

Kısaca modifiyesiz bir Amiga 500'e 50 MHz 000 da taksanız yine çalışacağı hız 7 mhz. Amiga'da hızı belirleyen amiganın kendi mimarisi.
Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
Geos
Üye
****
Mesaj Sayısı: 315



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #33 : Mart 24, 2017, 11:22:36 ÖÖ »

Ben gecen aylarda 68010/p12 taktım workbench'te hız farkı var  birde demolar akıcı bazıları açmıyor
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #34 : Mart 24, 2017, 11:40:51 ÖÖ »

Sonuçta %100 uyumlu bir CPU değil ama pek sorun olacağını da sanmıyorum. 'Timing perfect' oyun ya da demolarda 2 komutluk döngü cache'inin oluşturduğu marjinal hız artışı bile sorun çıkarabilir. Sonuçta oyun ve demo programcılarının bir kısmı bilerek ya da bilmeyerek sadece A500'de çalışan kodlar yazdılar, hatta bazıları adres yazmaçlarının üst 8 bitini bile amaç dışı kullanarak az da olsa hız artışı sağladılar ki 68020 ve üstü 32 bitlik CPU'larda bu durum ölümcüldür. Bunların bir kısmı WHDLoad yamalarıyla çözümlendiler ama hepsi değil tabi ki. Hatta Commodore şirketi bu nedenle (donanım spesifik kodlamanın önüne geçmek için) AGA çipsetinin tam dokümantasyonunu uzun süre yayınlamadı ve OS üzerinden kullanımınını tavsiye etti.
Logged
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #35 : Mart 24, 2017, 13:02:07 ÖS »

68010, 68000'e kıyasla %5 daha hızlı çalışıyormuş. (Robert Davis'in yalancısıyım.)
Üstad, orada kompleks matematik hesaplarından ve ray tracing'den falan bahsediyor. Stunt Car Racer, Elite falan hızlanır da klasik bitmap oyunlarda hissedilir bir etki olmayacak gibi.

Aynen doğru.

Ayrıca takınca direkt çalışacağını söylemiş. MOVE SR yönergesini kullanan programlarda sorun çıkaracağını ve fakat bu yönergenin sorunlu olduğunun bilindiğini ve programcıların kullanmaktan kaçındığını da belirtmiş.
Compiler'lar bu komutu kullanmaz demiş. Ben buradan Workbech altında çalışan her şey sorunsuz çalışacaktır diye anlıyorum. Hele ki 020'de çalışıyorsa zaten sorun yok. Oyun konusunda ise okuldan sonra odasına kapanıp assemblerda oyun yazan ergenlere fazla güvenmemek lazım.

Bu da çok doğru.
Söz konusu Amiga500 olunca konu, Workbench uygulamalarından çok, oyunlar ve demolar oluyor ki, onların da "iyi" olanları çoğunlukla Assembler ile yazılıyor. Cihazın kullanım amacı oyun oynamak ve demo izlemek ise bazılarında sorun çıkabilir.

Tabi sen bu çalışmayanları da "güvenip oynamamak/izlememek gerek" demek istemişsin (anladığım kadarıyla). Bu bayağı tartışmalı bir söylem.

Kalifiye ve profesyonel bir demo/oyun programcısı sorunlu yönergelerden kaçınıyor olmalıydı. Kaçınmadıysa, demonun/oyunun içine virüs vs. yerleştirebilecek bir "ergen" olma ihtimali de düşünülebilir tabi.

@appiah4: Anladığım kadarıyla witchdoktor bunu kastetti sanırsam.
Logged

Alper
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #36 : Mart 24, 2017, 13:06:34 ÖS »

Amiga 500 de yokmu adf formatlı şöyle pc hızını görelim
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.247



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #37 : Mart 24, 2017, 13:16:28 ÖS »

Uzantısını ADF yapıp kullanabilirsin.

* LSD-Tools103.zip (880 KB - Yükleme: 557 kez.)
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.752



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #38 : Mart 24, 2017, 13:17:03 ÖS »

Amiga 500 de yokmu adf formatlı şöyle pc hızını görelim

WinUAE'de boş bir Amiga DOS ADF'si yarat ve içine saha önce linklenen sysinfo lha'sını extract et, bilgisayarı WB1.3 ile aç, CLI çalıştır, ilgili ADF'yi GOTEK'e yükle, sysinfo yaz çalıştır.  Bu kadarını da başkası yapmasa olur bence
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #39 : Mart 24, 2017, 13:26:01 ÖS »

Süper tamam abi bu konularda acemiyimde akşam aynen dediklerini aşama aşama yapıp denicem. WinUAE'de hakim değilim ama bu yolu izleyrek youtube felan çözerim, sonuçu bildireceğim.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #40 : Mart 24, 2017, 13:33:14 ÖS »

Uzantısını ADF yapıp kullanabilirsin.
Abi elini öpmek istiyorum Kahkaha sysinfo zip indirdim içindekinin uzantısını adf yaptım direk çalıştı. Süpersin şimdi akşam speed testleri yapıp ne oluyor bitiyor anlama şansım olacak. Teşekkürler
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.785


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #41 : Mart 24, 2017, 14:17:50 ÖS »



@Alpyre

Doğru kelimeleri tam seçemedim galiba "güvenmemek lazım."dan kastım "güvenip oynamamak/izlememek gerek" değil de "Kesin kes çalışacağına güvenmemek. idi".

@Appiah4

Tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım ama ...

Ben de yazdıklarımın neresine takıldığınızı anlamadım ama söylemek istediğimi biraz açayım:

Bahsettiğimiz komutun (MOVE SR) sorunlu olduğu 80'lerden beri biliniyormuş. Alpyre'ın verdiği linkte de belirtilmiş. İleri uyuyumluluğu gözeterek hazırlanan derleyiciler de bu komutu kullanmıyorlarmış. ASM ile kod yazan "mektepli" bir programcı büyük ihtimalle bu kodu kullanmayacaktır. Workbench altında çalışan programların büyük çoğunluğu C ve AMOS tarzı bir dille yazılmıştır ve nispeten kurumsal bir şirketten çalışan "mektepli" bir programcının eli değmiştir. Dolayısı ile bu programlarda bir uyumluk sorunu çıkması düşük.

Öte taraftan Amiga'da çıkan oyunların çoğu bilgisayar üzerine bir şeyler yapmaya ergenler tarafından yatak odalarında kodlanmıştı. - Bunda da gocunak bir şey olduğunu zannetmiyorum. O yıllarda yapmak isteyip de yapamadığım bir şeydir. - (bkz: Bedrooms to Billions) Bu "alaylı" coderların ileri uyumluluk üzerine fazla kafa patlattıklarını düşünmüyorum. Zira o yıllardaki trend dökümante edilmeyen özellikleri bularak donanımı zorlamak idi. Scene dediğimiz şey tamamen bunun üzerine kurulu değil mi? Zaten sen de bu doğrultuda bir şeyler yazmışsın.

Unutmayın ki birçok demo ve oyun OCS'te mevcut olan, aslında bug olan bazı 'özellikleri' kullanıyor ve gerek ECS çiplerinde, gerek 68000 sonrası işlemcilerde bu kodlar bildiğiniz çalışmıyor..


Eğer MOVE komutunun hatasına dayalı bir kodlama yapıldıysa, bu hata 68010'da düzeltildiği için program 010 üstü işlemcilerde çakılır. Güvenmemekten kastım buydu.
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #42 : Mart 24, 2017, 16:52:16 ÖS »

68010'un çıkma sebeplerinden biri de aslında kullanıcı (user) programlarının SR'yi okuyabilmeleri nedeniyle kernel (privileged) kodundan tam izole edilememesi sorununun giderilmesi. Yoksa bu komutu kullanarak SR'den aktarım yapan bir programcının herhangi bir hatası yok. Amiga için bu durum zaten hiçbir soruna yol açmıyor çünkü programlama paradigmasındaki kimilerine göre bir tasarım kusuru olarak AmigaOS kernel'i (EXEC ve tüm sistem kütüphaneleri) de 'user' modda çalışıyorlar ve uygulama (user) programlarına herhangi bir kısıtlama getirilmiyor.
Logged
Def Leppard
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.369



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #43 : Mart 24, 2017, 23:24:20 ÖS »

Bu konu bayağı başka yerlere doğru gitmiş. aslında soru ben nasıl sysinfo gibi test programı ile nasıl A500 ün 68000 ve 68010 un hızlarını görebilirimdi. çözümde bulunmuş. Aslında çok detaylı bir site bilgisi ben yazmıştım ve orada zaten çok ayrıntılı olarak yazıyor ve artı olarak clock olayı bilgileride verilmiş. o sonuçlara göre 68000 ve 68010 arasında hiç fark yok gibi. burada dikkat çekilmesi gereken amiga 500 de 2 mb ram  olursa A500 ortamına göre hız artışı oluyor. A500 8a boardları direkt 2 mb yapıyorum ve bunun nasıl yapıldığınıda forumda yine yazmıştım. 2 mb ramli amiga 500 de hız artışı olduğunu bende hissettim. 2 mb chip mem a500 için çok önemli , eğer bir de hard disk kullanımı varsa bayağı güzel oluyor. yani 1 mb graphics + 8 mb other mem ile 2 mb graphics + 8 mb other mem arasında fark oluyor. whdload oyunlar da bu fark çok belli oluyor...
« Son Düzenleme: Mart 24, 2017, 23:26:40 ÖS Gönderen: defleppard » Logged

Amiga Repair Service
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #44 : Mart 25, 2017, 02:37:05 ÖÖ »

Evet sysinfo'dan başlıyım, uzantısını adf yapınca WinUEA da çalışıyor fakat normal amigaya atınca çalışmıyor. Bende x copy yardımı ile WinAUA da boş bir adf diskete yazdırarak bu sorunu çözdüm. Amigamda açtım. İşlemciyi taktım ve sonuçları aşağıda paylaşıyorum. Pek bir değişiklik olmadı. 7.09 Mhz de sınırlı duruyor. Amigam'da hız farkını çok hissetmediğim için karşılaştırma video eklemedim. Şuanda 68010 takılı bir sorun çıkana kadar denicem oyunlarda açmama veya sıkıntı çıkarsa gene not ederim buradan.


* 68000.jpg (254.47 KB, 1200x675 - Görüntüleme: 1480 kez.)

* 68010.jpg (183.96 KB, 1200x675 - Görüntüleme: 1485 kez.)
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Sayfa: 1 2 [3] 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: