Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: MS-DOS Sistemleriniz  (Okunma Sayısı 11734 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 867



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #105 : Temmuz 17, 2017, 09:46:39 ÖÖ »




hocam çok teşekkür ediyorum sana

windows cd si de istedi cab. dosyayı için birde windows cd si çektim indirip

şuan yüklemiş durumda driver olarak aygıt yöneticisinde fakat ses yükseltme alçaltma çubuğu çıkmadı sağ altta ve zaten bakınca da ses sınama butonlarıda tıklanabilir değil..

bir aksili kvar ama anlamadım bakıyorum...


Control Panel / Sound icinde Display Icon on Taskbar gibi bir secenek var onu acin mixer ikonu gorunecwk.


esas konuyu yazmamışım ses alamıyorum

onboard realtek ses kartı var üzerinde onu biostan disable ettim yüklemeden önce live ses kartını.

yine de ses alamıyorum bilgisayardan..


Device manager'da ses kartı görünüyor mu multimedia and sound'un altında?

Control Panel / Sound'a girince default sound device olarak ne seçili?

Son olarak hoparlör/kulaklık doğru porta bağlı değil mi? (SB Live' kartının Front portuna bağlanmalı)
Logged

1989:A500|ACA500+|HxC/df1|C1084S
1993:PCI597-1|P133|32MB|Trio64V2/DX|ES1868/S2
1995:P5I430VX|P233MMX|Virge/DX|CT4520
1997:S1573S|K6-2/400|64MB|M220|V2/SLI|CT4500/32M
1999:BE6-II|P3-700E|256MB|V3-3000|MX300
GX110LP:36XMT|PIII1000|512MB|R7000|CT4780
supremenothing
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 520



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #106 : Temmuz 17, 2017, 09:49:36 ÖÖ »




hocam çok teşekkür ediyorum sana

windows cd si de istedi cab. dosyayı için birde windows cd si çektim indirip

şuan yüklemiş durumda driver olarak aygıt yöneticisinde fakat ses yükseltme alçaltma çubuğu çıkmadı sağ altta ve zaten bakınca da ses sınama butonlarıda tıklanabilir değil..

bir aksili kvar ama anlamadım bakıyorum...


Control Panel / Sound icinde Display Icon on Taskbar gibi bir secenek var onu acin mixer ikonu gorunecwk.


esas konuyu yazmamışım ses alamıyorum

onboard realtek ses kartı var üzerinde onu biostan disable ettim yüklemeden önce live ses kartını.

yine de ses alamıyorum bilgisayardan..


Device manager'da ses kartı görünüyor mu multimedia and sound'un altında?

Control Panel / Sound'a girince default sound device olarak ne seçili?

Son olarak hoparlör/kulaklık doğru porta bağlı değil mi? (SB Live' kartının Front portuna bağlanmalı)



dediklerinizi eve gidince kontrol edeyim hocam akşam yine buraya yazacağım konu hakkında.  teşekkür ederim
Logged
supremenothing
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 520



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #107 : Temmuz 19, 2017, 01:44:14 ÖÖ »




hocam çok teşekkür ediyorum sana

windows cd si de istedi cab. dosyayı için birde windows cd si çektim indirip

şuan yüklemiş durumda driver olarak aygıt yöneticisinde fakat ses yükseltme alçaltma çubuğu çıkmadı sağ altta ve zaten bakınca da ses sınama butonlarıda tıklanabilir değil..

bir aksili kvar ama anlamadım bakıyorum...


Control Panel / Sound icinde Display Icon on Taskbar gibi bir secenek var onu acin mixer ikonu gorunecwk.


esas konuyu yazmamışım ses alamıyorum

onboard realtek ses kartı var üzerinde onu biostan disable ettim yüklemeden önce live ses kartını.

yine de ses alamıyorum bilgisayardan..


Device manager'da ses kartı görünüyor mu multimedia and sound'un altında?

Control Panel / Sound'a girince default sound device olarak ne seçili?

Son olarak hoparlör/kulaklık doğru porta bağlı değil mi? (SB Live' kartının Front portuna bağlanmalı)







hocam yeniden selamlar fotolarda görüldüğü gibi primary ses kartı olarak live gözükmekte arkadaki tüm girişleri de denedim yine ses alamıyorum...

sanırım format atacağım...
Logged
supremenothing
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 520



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #108 : Temmuz 19, 2017, 01:49:19 ÖÖ »

allah alah demin restart attım açılırken creative eax animasyonu çıktı pwindows açılırken ve artık ses geliyor makinadan..

böyle şeyde hiç görmemiştim kendi kendine düzeldi...

umarım sabit böyle düzgün kalır..
Logged
integer
Üye2
***
Mesaj Sayısı: 213



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #109 : Temmuz 19, 2017, 07:53:15 ÖÖ »

hayırlı olsun.
Logged
supremenothing
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 520



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #110 : Temmuz 20, 2017, 13:30:03 ÖS »

hayırlı olsun.

  eyvallah abi sana da hayırlı olsun
Logged
BioMenace
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 626



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #111 : Temmuz 30, 2017, 17:53:33 ÖS »

Bir süredir Voodoo 2 ekran kartı arıyordum. commander64 Voodoo'lu bir sistem toplamış ve sağolsun bana uygun bir fiyata verdi. Sistemde geliştirilecek hususlar var:

1. BIOS update edilecek. BIOS için Windows98 Sistem Araçları > Sistem Bilgisi ile  "Award Modular AMI BIOS v4.51PG" bilgisini edindim. BIOS'un tam modeli şu: 61-0306-001437-00101111-071595-M720-1440-L000-H. Buna göre anakart PC Chips marka. Anakartın modelini kesin olarak tespit edemedim ama Facebook'daki bir gruptan M720 varyantı olabileceği söylendi. Bu bilgi BIOS modelindeki M720 ile uyum gösteriyor. Henüz BIOS'u update edecek yazılımları elde edemedim, yorumlarınızı duymak isterim

2. Anakart üzerinde 2 adet Slot-1 yuva var fakat AGP Slot yok. İlginç değil mi? Bu anakart nasıl bir anakart inceleme bulamadım. Acaba bununla devam etmeli miyim?

3. Konfigürasyon şöyle olacak:

İşletim Sistemi: Windows 98 SE
İşlemci: Intel P2-300 MHz
RAM: 4 x 64 = 256 MB
Harddisk-1: İşletim sistemi için 1 veya 2 GB CF kart. Elimdeki CF modülü 486 anakartıma tanıtamamıştım, umarım buna tanıtabilirim. Siz hangi CF modülleri kullanıyorsunuz, tavsiyenizi almak isterim.
Harddisk-2: Samsung 4 GB Acaba yetersiz kalır mı? BIOS update edemediğim için ne boyutta HDD takabilirim fikrim yok.
2D Ekran Kartı: S3 Trio64UV+
3D Ekran Kartı: Diamond Voodoo 2 12 MB
Ses Kartı: Creative Audigy 2
3.5 Sürücü-1: Disket Sürücü
3.5 Sürücü-2: Belirsiz
5.25 Sürücü-1: CD Writer (Elimde Yok)
5.25 Sürücü-2: Creative Audigy 2 Ön Paneli
5.25 Sürücü-3: Belirsiz

4. Genel temizlik. Alkol, WD-40 ve elektrikli süpürge. Sıkıcı ama rahatlatıcı bir süreç.

5. Kasanın ön panelinin fotoğrafını ekledim. Gayet şık bir kasa, kapağı raylı. Rayın yağlanmasına gerek var. Retrobright yapacağım.

5. Ve tabiki kasa ahşap görünümlü film ile kaplanacak, bu kez daha açık bir tonda Kahkaha

Syg...


* PCCHIPS.jpg (128.28 KB, 960x651 - Görüntüleme: 63 kez.)

* P2300Kasa.jpg (81.45 KB, 532x484 - Görüntüleme: 54 kez.)
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2017, 18:44:49 ÖS Gönderen: yinemibamya » Logged

Koleksiyonum: https://www.instagram.com/retronautics/
İlgi Alanım: MS-DOS PC, C64, Amiga 500/600/1200

Alınıklarım: https://goo.gl/UoWo8n
Satılıklarım: https://goo.gl/kDMfMp

Ankara
oguzog
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 933



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #112 : Temmuz 30, 2017, 18:33:31 ÖS »

http://k7jo.de/tools/drdos/drdflash.exe

bu indirip diskete yaz. Bunun içine

award flash programı (award***.exe)  ve bios dosyasını at ( bios***.bin)

sistemi disketten boot et ve award*** bios***.bin yaz enterla

Tabi buraya gelmek için önce bios bulmak lazım anakartta hiç bir model ibaresi yok mu? bios modelden zor olur o iş üstelik yanlış bios geçersek sıkıntı olur
Logged

Amiga 450
Commodore 63
Atari 1035
Sega dreamgear
Nintendo wiitch
BioMenace
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 626



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #113 : Temmuz 30, 2017, 18:43:52 ÖS »

Alıntı sahibi: oguzog
http://k7jo.de/tools/drdos/drdflash.exe

bu indirip diskete yaz. Bunun içine

award flash programı (award***.exe)  ve bios dosyasını at ( bios***.bin)

sistemi disketten boot et ve award*** bios***.bin yaz enterla

Tabi buraya gelmek için önce bios bulmak lazım anakartta hiç bir model ibaresi yok mu? bios modelden zor olur o iş üstelik yanlış bios geçersek sıkıntı olur


Kahkaha Kahkaha Kahkaha Teşekkürler.

Aynen doğru BIOS dosyasını edindiğimden emin olmak için anakart ve BIOS modellerini kesin olarak tespit etmek istiyorum.
Logged

Koleksiyonum: https://www.instagram.com/retronautics/
İlgi Alanım: MS-DOS PC, C64, Amiga 500/600/1200

Alınıklarım: https://goo.gl/UoWo8n
Satılıklarım: https://goo.gl/kDMfMp

Ankara
BioMenace
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 626



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #114 : Ağustos 07, 2017, 22:38:10 ÖS »

Detaylı bir temizlik ve çok da başarılı sonuçlanmayan bir retrobright işlemi sonucunda Voodoo 2 sistemim fiziksel olarak hazır hale geldi. Yapılacak üç iş kaldı:

1. PSU ve fanı temizlenecek. Fan gres yağı ile yağlanacak.
2. 2 GB Compact Flash kart 16 GB ile değiştirilecek.
3. İşletim sistemi, sürücüler, oyunlar ve programlar kurulacak.

Sistemi ayrıca mp3 ve video oynatıcı olarak da kullanacağım. Audigy 2 buna değer. Midi giriş-çıkışı için ise elimde kablo yok, hala arıyorum. Bulduğumda midi cihazlarımı da kullanabileceğim.

Videolar için 96-2002 yılları arasında dergiler ile birlikte verilen demo CD'lerini tarıyorum. HDD kızağı içerisinde 40 GB Maxtor disk var. Hem mp3 hem de videolar için yeterli.

Sistemin üzerindeki bileşenler:

1. Kasa + Anakart + Voodoo 2 -> commander64
2. Creative Audigy 2 -> appiah4
3. LG CDROM -> siber06
4. HDD Kızak -> ...
5. CF Modül -> aliexpress

Syg...


* 20170807_220902_2.jpg (102.23 KB, 603x797 - Görüntüleme: 72 kez.)
Logged

Koleksiyonum: https://www.instagram.com/retronautics/
İlgi Alanım: MS-DOS PC, C64, Amiga 500/600/1200

Alınıklarım: https://goo.gl/UoWo8n
Satılıklarım: https://goo.gl/kDMfMp

Ankara
ibeser (Ayak Takımı)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 1.704


Sega<Nintendo<Amiga


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #115 : Ağustos 08, 2017, 09:11:22 ÖÖ »

Pek güzel olmuş. 5.25 nerede yahu
Logged

Ayak Takımı Organizasyon Ekibi
www.ayaktakimi.org
BioMenace
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 626



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #116 : Ağustos 08, 2017, 10:04:07 ÖÖ »

Senden aldığım 5.25 sürücü 386 sistemimde. Ona CF kart uydurmaya çalışıyorum, ardından kullanıma hazır olacak
Logged

Koleksiyonum: https://www.instagram.com/retronautics/
İlgi Alanım: MS-DOS PC, C64, Amiga 500/600/1200

Alınıklarım: https://goo.gl/UoWo8n
Satılıklarım: https://goo.gl/kDMfMp

Ankara
Levent (Lvnt)
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 673



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #117 : Ağustos 08, 2017, 22:41:51 ÖS »

Bu gün bitpazarındaydım... farkettim ki kasalı bilgisayar olayı bitmiş. Olmayacak şeylere salak salak paralar istiyorlar, çalışıyormu nedir ne değildir belli değil. Adam 20tl'ye güç kaynağı satmaya çalışıyor. Ben komple pentium kasayı 20 tl'ye alıyordum. Şıkır şıkır çalışır gelsin tamam verirsin 100tl 150tl ama bu fiyatlar bitpazarı için çok fazla. Şu önümüzdeki bir yılda falan ucuza iş görecek iyi birşey görürseniz alın kenara koyun bence. Yakın zamanda kasa göremeyeceğiz herhalde.
Logged

metal modu
BioMenace
Üye4
***
Mesaj Sayısı: 626



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #118 : Ağustos 10, 2017, 13:46:17 ÖS »

Bu iş bitten olmaz hocam. Bit ile ilerlemek isteyen hem zaman hem de zahmet harcamak zorunda. Fiyat avantajı olup olmadığı zaten tartışmalı bir hale geldi. Ben şu ana kadar bitten bir kaç ufak tefek (yani bok püsür) parça haricinde retro koleksiyonuma bir şey katamadım. Elimdeki bir çok parçayı forumdan veya arkadaşlarımdan edindim. Az para da harcamadım ama en azından elimden çıkarmayacağım, büyük tamir işlerine gerek duymayan, çalışan ve kozmetik olarak iyi parçalar edindim.
Logged

Koleksiyonum: https://www.instagram.com/retronautics/
İlgi Alanım: MS-DOS PC, C64, Amiga 500/600/1200

Alınıklarım: https://goo.gl/UoWo8n
Satılıklarım: https://goo.gl/kDMfMp

Ankara
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.180



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #119 : Ağustos 10, 2017, 13:50:04 ÖS »

Bu iş bitten olmaz hocam. Bit ile ilerlemek isteyen hem zaman hem de zahmet harcamak zorunda. Fiyat avantajı olup olmadığı zaten tartışmalı bir hale geldi. Ben şu ana kadar bitten bir kaç ufak tefek (yani bok püsür) parça haricinde retro koleksiyonuma bir şey katamadım. Elimdeki bir çok parçayı forumdan veya arkadaşlarımdan edindim. Az para da harcamadım ama en azından elimden çıkarmayacağım, büyük tamir işlerine gerek duymayan, çalışan ve kozmetik olarak iyi parçalar edindim.
Aynen katılıyorum 
Logged

Sayfa: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: