işaretli yerlerden cihazımızın vidalarını çıkartıyoruz
cihazın vidaları söküldükten sonra dikkat edilmesi gereken nokta
klayve membran her ne kadar sinclair membranları gibi pul pul dökülmesede
zedelenme olasılığı yüksek
resimdeki örnek gibi geniş bir alanda vidaları açtıktan sonra sağ sürücü kısmından tutup klavye üst bölümünü sola yatırıyoruz
en sağda dıştaki disket sürücüyü tutan iki siyah vidayı çıkardıtan
sonra alt kasadaki sürücü vidalarını çıkartıyoruz
sürücünün data kablosu ve güç kablosunu çok sert çekmeden çıkartıyoruz
sanki sökerken sabitlemiş yapıştırmışlar hissi uyandırabilir zorlarsanız
güç kablosunun lehimleri çatlıyor ve pinler geliyor sağa sola hareketle
bir iki adımda gelir
sonra sücünün işaretli kısımdaki vidalarını söküp ana kart ve sürücü motor vs güç bağlantı kablolarını sürücünün güç kablosundaki örnekteki gibi söküyoruz
yukarıdaki data kablo ve güç kablosu resminde sağda görünüyorlar o aşamada da sökülebilir ama zor ve zedeleyici olabilir
sökme işleminden sonra sürücü ana kartı açılıp direk lastiği görebilirsiniz
yani parçalanmış ve silindire yapışık kauçuk lastik parçaları üfleyip parçaları eğer silindire yapışmış parça varsa falçata vs yardımı ile temizleyip yeni lastiği takabiliriz sol tarafta tutan pin kablolarıda çıkartırsanız rahat çalışırsınız çıkarmadanda rahatlıkla takabilirisiniz
en sıkınıtılı konu veya ilk defa açıyorsanız 3" sürücülerde mevcut olan yazma koruma pin ' i bunu düşürmemeye çalışıyoruz düşsede kaybetmeyelim haricinde yazma - koruma olayı iptal