Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga YazılımWHload nedir nasil yuklenir?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: WHload nedir nasil yuklenir?  (Okunma Sayısı 9363 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
aracnet
Üye
**
Mesaj Sayısı: 18


Üyelik Bilgileri
« : Aralık 24, 2017, 00:05:18 ÖÖ »

Bu whload nasil yuklenir? nasil kullanilir? birileri anlatabilir mi?
Logged
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.046



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 24, 2017, 07:26:36 ÖÖ »

Hangi amiga modeli için kuracaksınız?  Workbench versiyonu nedir? ClassicWB mi yoksa ellenmemiş orjinal 3.0 - 3.1 mi?
Bu amiga da En az 6mb Ram Turbo kart varmı? Yoksa bu iş olmaz
Logged

aracnet
Üye
**
Mesaj Sayısı: 18


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Aralık 24, 2017, 09:48:31 ÖÖ »

Winuae amiga Forever e kurucam,ram vs sorun degil yani. Os3.1 veta 3.9 versiyonu ile ilgileniyorum.
Logged
Cengiz Demir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.759



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 24, 2017, 11:35:42 ÖÖ »

Eğer her oyunu bağımsız olarak çalıştırmak isterseniz

Bu konuya da bir göz atın

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=4668.0
Logged

Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.046



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 24, 2017, 13:34:29 ÖS »

Winuae amiga Forever e kurucam,ram vs sorun degil yani. Os3.1 veta 3.9 versiyonu ile ilgileniyorum.



Workbench icin Classicwb Full versiyonu oneririm. Kurulumu icin wb3.1 disket imajlarina ihtiyac olacak.
http://classicwb.abime.net/classicweb/full.htm

Whdload i asagidaki adresten indirin.
http://whdload.de/whdload/WHDLoad_usr.lha

(Winuae`de ClassicWB kurdugunuzu varsayiyorum)

WHDLoad_usr.lha dosyasini amigada acin.
install ile kurulumunu yapin.

http://aminet.net/package/util/boot/skick346.lha dosyasini indirip amiga da acin ve icindeki .rtb ve .pat dosyalarini /devs/Kickstarts klasorune kopyalayin.

amiga kickstart 1.2
amiga kickstart 1.3
ve
amiga kickstart 3.1 rom dosyarini edinip /devs/Kickstarts klasorune kopyalayin.

Kickstart dosyalarinin isimlerini .rtb dosyalari ile ayni olacak sekilde degistirin.

yani
amiga kickstart 1.2.rom dosyarinin adini kick33180.A500 olarak degistirin.
amiga kickstart 1.3.rom dosyarinin adini kick34005.A500 olarak degistirin.
amiga kickstart 3.1 rom dosyarinin adini kick40068.1200 olarak degistirin.



whdload oyunlari da
http://kg.whdownload.com/kgwhd/
http://www.whdownload.com/index.php

Simon `un Tasinabilir Amiga emulasyonu konusu da cok iyi bir kaynaktir.

http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=12364.0
« Son Düzenleme: Aralık 24, 2017, 13:38:07 ÖS Gönderen: Kaan Akkurt » Logged

aracnet
Üye
**
Mesaj Sayısı: 18


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Aralık 24, 2017, 19:27:09 ÖS »

OS 3.9 da sikinti cikar mi?
Logged
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.046



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Aralık 24, 2017, 19:32:46 ÖS »

whdload ile ilgili sorun cikmaz.
Logged

aracnet
Üye
**
Mesaj Sayısı: 18


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Aralık 24, 2017, 20:59:49 ÖS »

Biraz karisitirinca gordumku WHLoad zaten Amiga Foreverda varsayilan olarak destekleniyormus. Workbench 3.X configurasyonun kullandigi Work klasorunun icine internetten indirgimiz whload oyun paketini windows tarafinda ac. Sonra Amiga Foreverdan  Workbench 3.x sistemi boot edip az once actigin klasor icindeki oyunu tikla calistir. kendi hemen calisiyor
Logged
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.545


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Aralık 24, 2017, 21:05:50 ÖS »

Biraz karisitirinca gordumku WHLoad zaten Amiga Foreverda varsayilan olarak destekleniyormus. Workbench 3.X configurasyonun kullandigi Work klasorunun icine internetten indirgimiz whload oyun paketini windows tarafinda ac. Sonra Amiga Foreverdan  Workbench 3.x sistemi boot edip az once actigin klasor icindeki oyunu tikla calistir. kendi hemen calisiyor

Evet, değişik platformlardan ulaşılabilirlilik olsa da hiçbiri gerçek bir Amiga'nın yerini tutmuyor. @Simonun hazırladığı hazır imajları gerçek Amiga'ya taşımak belki de en kısa çözüm gibi WHDLoad için.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB

READY.
SYS(64767): EMARTI
aracnet
Üye
**
Mesaj Sayısı: 18


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Aralık 24, 2017, 22:33:12 ÖS »

AB 3D II veya Breathless oynarken ilk defa full screen oynama sansim oldu. Bunu orjinal Amiga1200 veya 4000 ile bunu yapmaya kalksam 1000 ila 1500 euro arasi bir sistem olmasi lazim heralde. O paraya A1-5000 almak daha mantikli geliyor. Bu yuzden emulator guzel bir cozum diye dusunuyorum hele gunumuzde teknik olarak cok yeterliler gibi.

Ha tabiki ulen bu oyun eskidende bu kadar pixelli miydi diye dusunmeden edemiyorum.
Logged
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Aralık 24, 2017, 23:02:27 ÖS »

Ha tabiki ulen bu oyun eskidende bu kadar pixelli miydi diye dusunmeden edemiyorum.

AB3D öyleydi. Fakat Breathless, ayarlarında piksel boyutları 1x1'e getirilip, tam ekran yapıldığında oldukça etkileyici görünüyordü. Amiga için yazılmış en iyi Doom klonu. Tabi o çözünürlükte oynanabilir bir FPS elde etmek için servet dökmek gerekiyordu o yıllar. Şimdi emülatörle 50FPS oynuyoruz. Kahkaha
Logged

Alper
amiga.os
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 548



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Aralık 25, 2017, 01:41:42 ÖÖ »

Yalnız AB3D2'deki ışık efektleri de zamanının iyi örneklerinden idi, Breathless güzel grafikli olsa da böyle şeyler yoktu. Ve tabii AB3D2 müthiş bir atmosfere sahiptir bence, oynanabilirliği de daha iyiydi yine bana göre.
Logged
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.237



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Aralık 25, 2017, 08:20:14 ÖÖ »

Yalnız AB3D2'deki ışık efektleri de zamanının iyi örneklerinden idi, Breathless güzel grafikli olsa da böyle şeyler yoktu.

Yo yo. Breathless'in hakkını yedirtmem. Breathless'de de harika ışık efektleri var. Örneğin karanlık bir odadayken, aydınlık bir odaya açılan bir kapıyı açtığınızda içeri süzülerek bulunduğunuz odayı aydınlatan ışık efekti muhteşemdir. Bu tür bir efekt AB3D2'de yoktu.

Ayrıca uzak bölgelerin daha karanlık görünmesi de AB3D2'den daha başarılı uygulanmış. Hatta haritanın bazı yerlerinde bu etkiyi sis efekti ile değiştirmişler ki o da çok etkileyicidir.

Buna karşılık AB3D2'de duvarların ve hatta düşman sprite'larının, ortam ışığı (veya plazma silahı mermilerinin yaydığı ışığın) geldiği yöne göre aydınlatılarak çizilmesi efekti var ki takdir edilmesi gerekir.

Yine de son tahlilde, açık alanlarıyla, sis efektiyle, ışık efekteriyle çok daha kaliteli texture'larıyla Breathless'ın ortamı çok daha iyi görünüyordu.

Atmosfer ve oynanabilirlik açısından sana katılmamak elde değil. Team17 oyunları oynanabilirlik konusunda hep çok başarılı oldular. Bu oyunda korku elementini de çok iyi vermişler.

Fakat Breathless'ı da arkaplan müzikleri için alkışlamak gerek. Bak onca yıl geçmesine rağmen level1'in müziği kafamda çalmaya başladı şu an. Çok iyiydiler.
Logged

Alper
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: