Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 2 3 [4]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: [PROJE] Sega NAOMI  (Okunma Sayısı 14394 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bilir_kisi_07
Üye
***
Mesaj Sayısı: 75


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #45 : Nisan 16, 2017, 02:52:24 ÖÖ »

Vayy be neler olmuş bitmiş burada. Biz hala mame ile uğraşalım  Bu arada şu CF kart olayına bayıldım.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.903



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #46 : Haziran 10, 2017, 13:56:02 ÖS »

Hoort!

Sonunda ben de Raspi çözümüne geçtim. CF olayı gayet güzel çalışıyordu ancak özellikle çocuklar CF kartları görüp "yavuz amca bunu yükle bunu da yükle" gibi zırt pırt oyun değiştirmemi söylediğinde kabini aç, uzan, CF kartı sök, tak, 5-10 dk bekle yüklemesini vs uğraşmaktan yoruldum.

Geçende internette gezerken gg'de elindeki eski model Raspi'leri satan bir arkadaşın ilanına denk geldim ve kendime ucuz tarafından bir model B raspi aldım. Arkası geldi tabii



Burada bir Naomi Raspi çözümü yapmak için gereken parçaları görüyorsunuz ancak şunu belirteyim bunların hepsi mutlaka gerekli diye bir şey yok. Farklı bileşenlerle de benzer bir çzöüm yapmak mümkün (örn. Adafruit LCD plate yerine aliexpress çakma LCD plate de kullanılabiliyor veya 32GB 80MB/s sd kart belki de gerekli değil, 48MB/s hızındaki bir kart da olabilir muhtemel v.s.)

Neyse ben biraz da haftasonu projesi olsun diye haftalarca çinden posta beklemek yerine yerli piyasadan adafruit LCD plate aldım...

Paketin içinden çıkanlar bunlar...



15dk sonra



Raspi çözümünün detayını anlatmayacağım zira @Aykiri1 arkadaşımızın bir anlatım yazısı zaten mevcut.

Merak edenleri oraya alalım: http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=14094.0

Ben Raspi'ye gücü Naomi üzerindeki konnektörden aldım. Bunun için bir Sony microUSB kablosunu hacamat ettim (bu hızlı şarj yapabilen kalın kaliteli kablolardan - eşeği sağlam kazığa bağlamak lazım )



Sanırım dünyanın en derli toplu Naomi düzeneği oldu Kahkaha



« Son Düzenleme: Ekim 26, 2017, 10:45:25 ÖÖ Gönderen: yavuzg » Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.006



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #47 : Haziran 10, 2017, 14:25:33 ÖS »

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░░░░░█▀▀▀█░░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░░░░█▀░░░█░░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░░░█▀░░░░█░░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░░█▀░░░░░█░░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░█▀░░░░░░█░░░░░░░░░░
▄▄▄▄▄▄▄▄░░░▄█▀░░░░░░░▀▀▀▀▀▀█▄░░░
░░░░░░██▄▄█▀░░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
▄▄▄▄▄▄██░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
████████░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
████████░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
████████░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
████████░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
████████▄▄▄▄▄░░░░░░░░░░░░░░░█░░░
████████░░░░░▀█▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▀░░░░
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
Logged
Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 955



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #48 : Haziran 10, 2017, 15:28:16 ÖS »

Okbaby çok güzel görünüyor üstad  nazar degmesin..
Logged
Özgür Dereli
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.072



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #49 : Haziran 10, 2017, 18:46:38 ÖS »

Yavuz abi harika derli toplu olmuş eline sağlık valla,bu arada raspi olayı on numara dimi
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.903



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #50 : Haziran 10, 2017, 21:21:14 ÖS »

Yavuz abi harika derli toplu olmuş eline sağlık valla,bu arada raspi olayı on numara dimi

valla özgür'cüm CF kart çözümü üzerinde çok uğraşmıştım. sebebi ise çok daha ucuz olan DIMM'lerde çalıştırabilmekti. Ancak SCSI kablosudur, güç kaynağıdır, kart okuyucudur vırt gırt ayarlarıyla o kadar uğraşmama rağmen günü gününe tutmayan bir performans aldım. CF çözümünü NetDIMM'de gayet başarılı bir şekilde uzun bir süredir kullanmaktaydım ama zaten netdimm'de kullanacaksam CF'in pek de bir anlamı kalmamıştı ne yalan söyliim...

raspi çözümünün hızı, performansı ile kıyas kabul etmez.

Bu arada netdimm'in bataryasını da yenilediğim için kabini kapatıp ertesi gün açsam bile son yüklediğim oyun şak diye karşıma geliyor raspi bile kullansam... Dolayısıyla tüm beklentilerimi fazlasıyla karşıladı.

Logged

Aykiri1
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 593



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #51 : Haziran 11, 2017, 08:09:55 ÖÖ »

Yavuz abi en doğru seçimi yapmışsın güle güle kullan ayrıca çok temiz orjinal sega ürünü gibi iş çıkartmışsın.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.903



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #52 : Ekim 26, 2017, 10:46:39 ÖÖ »

Hort!

Bu yazının da fotolarını kurtardım. Sega Naomi'yi merak edenlere ve özleyenlere
Logged

atariManyagi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 192


Oyun Manyağı bir Dinozor (Yukarıdaki Resim)


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #53 : Şubat 03, 2018, 18:09:49 ÖS »

Hort'a Hort! Kahkaha
Bence de Süper Olmuş...
Logged

Efsane Çizgi Filmlerim
Anılarım: Pokemon(Star),Temel Reis(Kanal D), Ninja Kaplumbağalar(Show TV),Tom ve Jerry(Star),Pingu(ATV),Müfettiş Gadget(CINE5),Robolabb(CINE5)
Bende Olanlar: Voltron (Aslanlı),Kirpi Sonic,Süngerbob Karepantolon,Madagaskar Penguenleri,Şirinler
AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 572



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #54 : Şubat 03, 2018, 20:29:24 ÖS »

Teşekkür ederim üstadım
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
AmigaEsref
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.900


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #55 : Şubat 03, 2018, 23:52:18 ÖS »

Abi eline sağlık. Diyecek bir şey bulamıyorum
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM
COMMODORE 64 | IRQHack64 | 1084 S
Sayfa: 1 2 3 [4]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: