Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2 3 ... 8   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Pinball yapımı [GUNS N' ROSES]  (Okunma Sayısı 19138 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« : Ocak 19, 2018, 19:40:24 ÖS »

Herkese selam;

Başlıktan da anlaşılacağı üzere kendi pinball masamı yapma düşüncem var
bir haftadır internette araştırma yapıyorum ve bulabildiğim tüm materyalleri dosyalıyorum
proje şuan araştırma safhasında anlayacağınız,
umarım geliştirme safhasına geçebilir,
hayata geçirme safhasını ise şuan düşünemiyorum Kahkaha çooookkkk zaman alabilir! Kahkaha

çok detaylı bir iş, tüm fikirlere açığım o yüzden
kafamda ki masa GUNS N' ROSES masası, neden derseniz bu benim ilk oynadığım pinball masasıdır
o zamanlar tabi küçüğüm baya, çok beğenerek oynuyordum bu oyunu, başka masalarda vardı ama onlar bana pek keyif vermezlerdi

bu masanın replikasını üretebilirmiyim hiç bir fikrim yok, dediğim gibi şuan tamamen araştırma safhasındayım
çok zor bir masa seçmişim bunu anladım ama; playfield full dolu ve bir pinball da görebileceğiniz her türlü şeyi barındırıyor Masum

geliştirme olarak üzerinde çalıştığım tek kısım yazılım şuan için
yazılımı çözdükten sonra elektronik kısmına geçmeyi planlıyorum
bir yandan da görsel topluyorum replica baskı işleri için
çok çok çok yapılacak iş var dediğim gibi; bu işlerin her biri başlı başına bir proje olurlar Ney

yazılım da şuana kadar yaptığım internette biraz araştırma ile vpinmame kütüphanesi ile tüm ihtiyaçlar çözülüyor yazılımsal olarak
VB.NET de bir program hazırladım bu program ile ilgili romu çalıştırıyorum ve display, switchler, lambalar ve selenoidlerin durumunu
izleyebilir yada oyuna komutları gönderir şekle geldi
arkasında bu yazılımdan, elektronik ara birimler ile gerçek donanımların kontrolünü sağlamayı planlıyorum
ara birimlerde arduino kullanacağım.

yazılımın çalışma videosu aşağıdan izleyebilirsiniz.
dediğim gibi tüm fikirlere açığım Ney

ilk sorumu da sorayım bu arada
grafik ile uğraşan arkadaşlar beni bilgilendirirlerse sevinirim
oyunun playfield(oyun alanı) tabanında yer alan görseli bulduğum fotoğraflardan yeniden oluşturmak istiyorum
bu konuda :
1) parçalı olarak bulduğum fotoların açı düzeltmelerini yaparak bir araya getirmenin en iyi yolu nedir?
2) birleştirilmesi yapıldıktan sonra vektörel yapmak için hangi yöntemleri kullanmak gerekir?

https://www.youtube.com/watch?v=Z084CqUY5uM

« Son Düzenleme: Şubat 16, 2018, 00:33:51 ÖÖ Gönderen: evreno » Logged
BlitzBasic
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.082



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2018, 20:33:19 ÖS »

Süper zevkli ve zorlu bir sektör merakla takip ediyorum.
Logged

A500|ACA500Plus42Mhz8MB|GoTeK|IndivisionECS|OS3.1
ZX Spectrum 48K, 48KPlus | Amstrad CPC6128
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.932


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2018, 20:46:58 ÖS »

Merakla bekliyorum. Almak istiyordum bir ara 12000 TL gibi fiyatları gorunce nasil yani demistim   Kahkaha
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2018, 20:54:21 ÖS »

Merakla bekliyorum. Almak istiyordum bir ara 12000 TL gibi fiyatları gorunce nasil yani demistim   Kahkaha

Aslında 2,000 - 3,000 TL fiyatlı ilanlara da denk gelmiştim ama istediğim oyunlar değildi
Birkaç oyun var hoşuma giden ama hiçbirinin satışına rastlamadım
Kendim birşeyler yapabilirmiyim diye araştırmaya başladım, eğer yapabilirsem birçok farklı konuda tecrübesi olacak bana da Kahkaha
Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.679



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2018, 22:10:28 ÖS »

Evreno: corel draw'ı vektör grafik olarak çok tavsiye eden bir arkadaşım var. 1 ve 2 işlerini corel draw tek başına yapar. Ben de inatla raster grafik için gimp, vektör grafik içinde inkscape kullanıyorum... aslında inkscape'i kullanamıyorum

1 işini ben yapacak olsaydım gimp ile parça resimleri 2x2 ya da 3x3 şeklinde çözünürlüğü upscale eder, tek bir resim içinde layerler haline getirir, sonra da döndürme yerleştirme vb işlerini yapardım. Upscale işi hata azaltmak için lazım. Parça resimlerin etrafındaki arkasını gösteren kısımları kaybetmemek gerek.

Yanlız kabul etmek lazım bu işler vektör çizim programında çok daha sorunsuz ve hızlı. Bilen birisi daha iyi anlatır
Logged

Use the brute force, Luke
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.105



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2018, 23:51:47 ÖS »

@evreno, konuyu biraz daha açabilirmisin? ilk okuduğumda virtual pinball masası yapacaksın zannettim ancak ilerleyince fiziksel (solenoid, kapılar, bumperlar v.s.) yani gerçek pinball masası yapmayı planladığını görüyorum. doğru mu anlıyorum?

Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 20, 2018, 01:05:27 ÖÖ »

@evreno, konuyu biraz daha açabilirmisin? ilk okuduğumda virtual pinball masası yapacaksın zannettim ancak ilerleyince fiziksel (solenoid, kapılar, bumperlar v.s.) yani gerçek pinball masası yapmayı planladığını görüyorum. doğru mu anlıyorum?

evet yavuz hocam gerçek pinball masası yapmayı planlıyorum Kahkaha
akıl işi değil aslında ama bakalım oluru var gibi Kahkaha
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Ocak 20, 2018, 01:09:44 ÖÖ »

playfield için iş görecek kadar resim birleşimlerini yaptım
bunu vectörel çizim programları ile vectör hale getirmem gerekecek
masa planı ile örtüştürdükten sonra hatalar ortadan kalkacaktır fakat bu iş baya bir zamanımı alacak diye düşünüyorum
öncelikle masa planını vectörel olarak hazırlamam lazım
playfield de bazı alanları daha yüksek çözünürlüklü resimlerini buldum onları da detay çalışırken kullanabilirim

birleştirilmiş resim şu şekilde oldu

Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ocak 20, 2018, 01:36:30 ÖÖ »

restore edilmiş bir oyun alanının video su şurada bir yerlerde dursun belki lazım olur

Logged
amiga.os
Üye
****
Mesaj Sayısı: 417



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Ocak 20, 2018, 03:32:43 ÖÖ »

Herhangi bir şeyin içinde Guns N' Roses varsa, en önden seyretmek için can atarım şahsen Kahkaha
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ocak 20, 2018, 12:58:26 ÖS »

bir görsel daha buldum çözünürlüğü biraz daha düşük ama tek fotoğraf olduğu için referans olarak kullanmak daha doğru olur diye bunun üzerinden planı oturtup sonrasında vertörel olarak hazırlarken diğer daha yüksek çözünürlüklü fotolardan yararlanılabilir sanırım
vektör olayını araştırıyorum bakalım en temiz bu iş nasıl yapılır öncelikle onu öğrenmem lazım  Ney

Logged
NoStres
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 568


One Love, One Heart, One Destiny


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ocak 20, 2018, 18:52:25 ÖS »

jojstick için; uygun ölçülerde plastik veya metal proje kutuları kullanabilirsiniz.

Örnek kutucu sitesi:
http://www.altinkaya.com.tr
Hepsine bakmadım ama, contalı kutuları sevdim.

Alternatif çok ama 2. olarak:
Marangoza ölçüleri verseniz aynısını su kontrasından yapar, kenarları 45 keserse tadından yenmez.

[EDIT]pardon yanlış konuya yazmışım :/ http://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=15326.msg192888#new[/EDIT]
« Son Düzenleme: Ocak 20, 2018, 19:03:34 ÖS Gönderen: NoStres » Logged

evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Ocak 20, 2018, 20:22:35 ÖS »

 Kahkaha Ankara çık aradan  Kahkaha
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.073



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Ocak 24, 2018, 19:54:12 ÖS »

Yazılım üzerinde çalışmalara devam ediyorum
playfield in simulasyonunu yazılım üzerinde oluşturmaya çalışıyorum

Masanın teknik dökümantasyonlarında bir çok konudan bahsedilmiş fakat eksik kalan bazı noktalar var, bu bilgileri kafamda oluşturabilmek için bulabildiğim her argümanı inceliyorum videolar, resimler, dökümanlar...

lambaların konumlarını tamamladım
flasherlar ve coillerin üzerinde çalışıyorum bu konuda tam net bilgi yok dökümanlarda

zevkli bir uğraş bakalım nereye varacak Kahkaha  Masum

son durumun videosu :
https://www.youtube.com/watch?v=K2X2nEL52VM

« Son Düzenleme: Ocak 24, 2018, 19:57:44 ÖS Gönderen: evreno » Logged
cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.914



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Ocak 24, 2018, 21:48:56 ÖS »

Resim birleştirmek için Microsoft image composite editor ü önerebilirim.(Ücretsiz)

Otomatik birleştirme yapıyor. Resimlerde birleştirme yerlerindeki renk ton geçişlerini de ayarladığı için birleşme yerleri belli olmuyor.

Yanlız birleştirilecek resimlerde birbiriyle örtüşen bir miktar alan bulunması gerekiyor. Aksi takdirde birleştirme yapmıyor.

https://www.microsoft.com/en-us/research/product/computational-photography-applications/image-composite-editor/

Gerçi photoshop varsa elinizde o da yapıyor otomatik birleştirme


Logged

Sayfa: [1] 2 3 ... 8   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: