Jack Tramiel, bilgisayar dünyasına uzak biri

en azından öyleydi. O dönemde kim bu dünyaya yakındı ki? denilebilir. Ama tesadüfler ve para kazanmak için yaptığı girişimler bir anda commodore devini ortaya çıkardı. Doğru zamanda doğru yerde birkaç hamleyle commodore dev oldu. Ama bu çok uzun süreli olmadı. ya da Jack Tramiel'in sonraki dönemde pazarlama numaralarından başka bir numarası olmadı. yani mühendislik ve ARGE çalışmalarına önem vermeyen bir süreç yaşandı (bence). Kendisi Atari'nin başına geldiğinde, yine pazarlama stratejileri iş başındaydı. yeni birşey ortaya koymak için çabası olmadı. 1979'da piyasaya sürülmüş Atari800 gibi canavar bir cihaz var elinizde (Jay Miner sağolsun). 1983'de Atari'nin başındakiler yeniden paketleyip Atari800XL diye pazarlıyorlar. jay Miner geliyor, 800XL'i yeniden ambalajlıyor 65XE,130XE,800XE ortaya çıkıyor. Değişen ne.. sadece kutusu

Ben eskiden beri Tramiel'i sevmem

Dürüstlük konusunda haklısın. Herşey para içindi diyebiliyor.
Wozniak'a gelince eleştirilerinde haklısın. Kendini beğenmişlik var. Ama bunada bence hakkı var..O kadar olsun. Belkide kendisine karşı eskiden beri bir sempatim var

Yaptıkları hala yaşayan bir devi ortaya çıkardı. Bazıları Bill Gates'i sevmez..Ben Bill Gates'ide severim. Steve Wozniak, Steve Jobs, Bill Gates bilgisayar dünyasını biz inşa ettik deseler ben aksini düşünmem ki, o dönemde gerçekten bir avuç insan bunları yaptılar ve arkadan gelenlere yol açtılar... Burada mümkünse konuya uygun bir müzik girerse memnun olurum...

dipnot: Tramiel'e tüccar dedim..Tüccar olması, dürüst olmasına engel değil
