Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore GenelCommodore 64 25'inci Yıl Kutlaması - Video
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commodore 64 25'inci Yıl Kutlaması - Video  (Okunma Sayısı 8955 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« : Aralık 24, 2007, 17:32:18 ÖS »


Commodore 64 25'inci Yıl Kutlaması nedeniyle computerhistory.org'un düzenlediği ve bilgisayar dünyasının önemli isimlerinin (Jack Tramiel (CBM CEO), Steve Wozniak (Apple CEO), Bil Herd (C128 tasarımcısı), Al Acorn (Pong tasarımcısı) gibi birçok ünlü isim) yer aldığı organizasyonun tam videosu (90 dakika)
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 25, 2007, 10:03:02 ÖÖ »

Anlaşılan bu link ya önceden atıldı ya da izleyip beğenen bir tek ben varım

Daha önce toplantıya katılan kişileri videodan pek izlememiştim. Gördüğüm kadarıyla Jack Tramiel tam bir tüccar. Pazarlama konusunda kesinlikle çok başarılı. Konuşma sırasında verdiği hazır cevaplar, cuk oturan sloganlar ve hep paraya verdiği öncelik bana böyle bir düşünce çağrıştırdı. Kısmet'in ne demek olduğunu anladım. Bu adam yaşamak için birşeyler yapan biri...Bilgisayarlar onun için pek anlam ifade etmiyor. Steve Wozniak'ı ise eski birkaç videosundan biliyorum. Ama beni çok etkiledi. Zeki, akıllı ve kendine güvenen bir hali var.

Genel olarak video bana çok eğlenceli geldi...Hoş bir sohbet olmuş... Bu videoda aslında Türkçeye çevirilmesi gereken videolar arasında bence..
Logged

Daima Genç
Üye
***
Mesaj Sayısı: 240



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 25, 2007, 10:10:01 ÖÖ »

Anlaşılan bu link ya önceden atıldı ya da izleyip beğenen bir tek ben varım

Ya da sen 90 dakika deyince insanlar korktu
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Aralık 25, 2007, 11:27:02 ÖÖ »

Yok yahu...izlerken o kadar uzun olduğunu fark etmiyor insan.. Internet hızım fena olmasada, arada videonun download etmesini bekleyerek, ara ara izlediğimden belkide
Logged

nightlord
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 558



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 26, 2007, 11:03:13 ÖÖ »

Anlaşılan bu link ya önceden atıldı ya da izleyip beğenen bir tek ben varım

Daha önce toplantıya katılan kişileri videodan pek izlememiştim. Gördüğüm kadarıyla Jack Tramiel tam bir tüccar. Pazarlama konusunda kesinlikle çok başarılı. Konuşma sırasında verdiği hazır cevaplar, cuk oturan sloganlar ve hep paraya verdiği öncelik bana böyle bir düşünce çağrıştırdı. Kısmet'in ne demek olduğunu anladım. Bu adam yaşamak için birşeyler yapan biri...Bilgisayarlar onun için pek anlam ifade etmiyor. Steve Wozniak'ı ise eski birkaç videosundan biliyorum. Ama beni çok etkiledi. Zeki, akıllı ve kendine güvenen bir hali var.

Genel olarak video bana çok eğlenceli geldi...Hoş bir sohbet olmuş... Bu videoda aslında Türkçeye çevirilmesi gereken videolar arasında bence..

heheh cok ilginc. ben de ise tam tersi bir izlenim yaratti. tremiel'i cok daha durust buldum. wozniak'in daha onceki videolarinda da gordugum her halti kendine ve apple'a kredilendirme hastaligini ve commodore ile ilgili igneliyici yorumlarini da tipik buldum (misal personal computer'i icat eden kisi oldugunu iddia ediyor arkadas. chuck peddle ve mos ekibi pet'i apple'dan once cikarmis olmasina ve ortalikta baska hobi kitleri olmasina ragmen)

kesinlikle super bir video. izleyince neden tremielin diger butun firmalari commodore ile ezdigini gorebiliyor insan. 84'te commodore'dan ayrilmasi hayli hayirsiz olmus kanimca
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.418


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Aralık 26, 2007, 11:32:10 ÖÖ »

Jack Tramiel, bilgisayar dünyasına uzak biri en azından öyleydi. O dönemde kim bu dünyaya yakındı ki? denilebilir. Ama tesadüfler ve para kazanmak için yaptığı girişimler bir anda commodore devini ortaya çıkardı. Doğru zamanda doğru yerde birkaç hamleyle commodore dev oldu. Ama bu çok uzun süreli olmadı. ya da Jack Tramiel'in sonraki dönemde pazarlama numaralarından başka bir numarası olmadı. yani mühendislik ve ARGE çalışmalarına önem vermeyen bir süreç yaşandı (bence). Kendisi Atari'nin başına geldiğinde, yine pazarlama stratejileri iş başındaydı. yeni birşey ortaya koymak için çabası olmadı. 1979'da piyasaya sürülmüş Atari800 gibi canavar bir cihaz var elinizde (Jay Miner sağolsun). 1983'de Atari'nin başındakiler yeniden paketleyip Atari800XL diye pazarlıyorlar. jay Miner geliyor, 800XL'i yeniden ambalajlıyor 65XE,130XE,800XE ortaya çıkıyor. Değişen ne.. sadece kutusu Ben eskiden beri Tramiel'i sevmem Dürüstlük konusunda haklısın. Herşey para içindi diyebiliyor.

Wozniak'a gelince eleştirilerinde haklısın. Kendini beğenmişlik var. Ama bunada bence hakkı var..O kadar olsun. Belkide kendisine karşı eskiden beri bir sempatim var Yaptıkları hala yaşayan bir devi ortaya çıkardı. Bazıları Bill Gates'i sevmez..Ben Bill Gates'ide severim. Steve Wozniak, Steve Jobs, Bill Gates bilgisayar dünyasını biz inşa ettik deseler ben aksini düşünmem ki, o dönemde gerçekten bir avuç insan bunları yaptılar ve arkadan gelenlere yol açtılar... Burada mümkünse konuya uygun bir müzik girerse memnun olurum...

Kahkaha

dipnot: Tramiel'e tüccar dedim..Tüccar olması, dürüst olmasına engel değil
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Aralık 26, 2007, 13:19:54 ÖS »

Bu mükemmel videonun daha kaliteli ve indirilebilir versiyonu (200MB), kendi sitesinde de mevcut:

http://archive.computerhistory.org/lectures/impact_of_the_commodore_64_a_25_anniversary_celebration_lecture.2007.12_EDITED.wmv

Bu arada Jack'i hiç bir zaman Steve'lere değişmem
Zorlu şartlardan gelen bir insan Jack, hayatı hep zorlu mücadelelerle geçmiş.

Bir zamanlar txt formatındaki müthiş bir ebook'u doc formatına dönüştürüp düzenleyip ed2k'ya atmıştım, Jack'i daha iyi tanımak isteyenler aşağıdaki kitaba da göz atsınlar bence:

ed2k://|file|The%20Home%20Computer%20Wars%20-%20History%20of%20Commodore.doc|679936|F9D8066A75EF22BBCB4911431D0F7DE6|/

Apple'a da hiç bir zaman ısınamamışımdır, hep 'okul bilgisayarı' olarak yer etmiştir aklımda.
Logged
Leon
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.110



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Aralık 26, 2007, 15:02:03 ÖS »

Tramiel, Atari'deyken Amiga'ya biraz daha cömert davranip hisse basina bir kac sent fazla verseydi, Amiga'yi Atari semsiyesi altinda izleyecektik. Belki Jay Miner'in hayallerine uygun bir bilgisayar üretilebilirdi.
Logged

Efika | Amiga CD32 | 3 x C64, 2 x 1530, 1 x 1531 | Amstrad CPC64 | Amstrad CPC6128 | C64-DTV | Atari 2600 | Atari 2600 Jr. | Atari 800XL | Atari Paddle | Vestel MSX  | Sony Hitbit MSX | A500 | A500 Plus | A590 | A1200 Blizzard 1230-IV | CASIO VL-1 TONE | CASIO VL-10 | Mac Mini G4 @1,42Ggz
kaptan akgun
Üye
****
Mesaj Sayısı: 373



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Aralık 27, 2007, 09:31:42 ÖÖ »

Güzel videoymuş
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: