Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: CPC ile C Programlama  (Okunma Sayısı 1963 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.811



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Eylül 11, 2018, 01:11:54 ÖÖ »

C'nin bu statik linkleme yapısı C64'de programlamaya pek müsait değil gibi... sen daha bunun üstüne bir sürü loading yapıp data ve kod load edeceksin belki. özellikle de oyun yapıyorsan oyunun bölümüne göre kod / grafik için bellek ihtiyacın değişecek.

Çakma bir yöntem ama heap'in alayını boyutuna ve sırasına dikkat ederek allocate etsen ve her şeyi free yapıp statik adreslemek istediğin kısmı free etmesen iş görür mü acaba?

C64'de malloc çok mantıklı gelmiyor bana, sprite'lar için yapma ihtiyacın oldu diyelim, bunları koyacağın adres de statik.

Şu ablanın (ya da abinin) açtığı bulguda enteresan bilgiler var bu arada,

https://github.com/cc65/cc65/issues/655

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.941


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Eylül 11, 2018, 13:39:12 ÖS »

Tam aksine detaylara yeterince hakim olunursa çok güzel şeyler yapılabilir fikrindeyim. Zira bu tip durumlarda derleyici hata vermiyor. Her şeyi yapmakta serbestsin. İşler karışırsa runtime'da patlıyorsun.
Logged

Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: