Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjegame&watch ekranları ve arduino
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: game&watch ekranları ve arduino  (Okunma Sayısı 937 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 928



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 28, 2018, 17:42:53 ÖS »

game&watch ekranlarını arduino ile çalıştırabilirmiyiz. elimde bir miktar çeşitli el atarilerine ait ekran var. eğer mümkünse arduino pro mini ile birkaç deneme yapmak istiyorum. aslında elimde sadece uno var ve ilk deneme uno ile olacak.
Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
Laptop:486, Pentium200mmx, Pentium2
ercanersoy
Üye
****
Mesaj Sayısı: 403


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Eylül 28, 2018, 18:31:04 ÖS »

Eğer, üzerinde ekranın kodu varsa, İnternet'ten datasheetini bularak Arduino kütüphanesi yapabilirsin. Böylelikle bunun gibi ekranları Arduino ile haberleştirmiş olursun.
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.041



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Eylül 28, 2018, 20:15:18 ÖS »


İlginç bir konu aslında.

TN LCD ve STN LCD (Eski hesap makinesi/saat 7 segment display) teknolojilerini okuyarak başlayabilirsin. Yanlız G&W LCD'leri üzerinde denemeler yaparken dikkatli olman lazım, uzun süre sabit voltaj verdiğinde LCD'de kimyasal zararlar oluşmasına sebep olur. Bu sebeple segmentleri belli periyotlarda açıp kapatarak sürmen gerekiyor.

Tavsiyem çalışan bir G&W açıp LCD pinlerini osiloskop ve logic analyser ile ters mühendislik yapman. Bu sayede farklı LCD ekranların sağlıklı bir şekilde nasıl sürülebileceğine dair değerli teknik bilgilere erişebilirsin.

Tabi konu ilginç olmakla birlikte bir o kadar da sınırlı kullanım alanı var. Yani her G&W ekranı o oyuna has yapıldığından evrensel bir proje olmayacaktır. Yine de G&W çalışma mantığı basitçe bir kısım segmenti belli bir sırayla yakıp söndürme mantığına dayandığından aslında bir çok G&W'un LCD'sinde görünen grafiklerden bağımsız olarak aynı seri/sıra ve mantıkla çalıştığı söylenebilir.

Değişik oyunların çalışma mantığını anlamak için G&W emulatörlerinin kaynak kodları incelenebilir.

kolay gelsin
Logged

ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.862


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Eylül 29, 2018, 09:29:14 ÖÖ »

Renkli pixel ekranları bi aralar sürmüştüm  baya bir zor olduğunu söyliyebilirim. Ekranın setup edilme kısmı genelde karışık oluyor. Sonrasında mikro kontroler üzerinde görüntüyü pixel pixel oluşturmakta çok uğraştıyor. sonrasında isteğin herşeyi yapmak için gereken kapasiteyi bulmak içinde baya bir kafa patlatmak gerekiyor ( kendime bi aralar piyasadaki en çok fonksiyonlu kartuş dolum makinasını yaparken bunları deneyimlemiştim. ) ancak çok çok iyi beyin sporu yaptırıyor insana yapmanı şidettle tavsiye ederim güzel ve eğlenceli vakit geçirirsin bence.
« Son Düzenleme: Eylül 29, 2018, 11:45:18 ÖÖ Gönderen: ibo1973 » Logged

Eşimin videolarını çektiği youtube yemek tarifleri kanalımız
http://www.youtube.com/channel/UCWeURdgKjzxe9490Pb5KTPA?view_as=subscriber
june8efe
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 928



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Eylül 29, 2018, 20:11:50 ÖS »

Eğer, üzerinde ekranın kodu varsa, İnternet'ten datasheetini bularak Arduino kütüphanesi yapabilirsin. Böylelikle bunun gibi ekranları Arduino ile haberleştirmiş olursun.

İlginç bir konu aslında.

TN LCD ve STN LCD (Eski hesap makinesi/saat 7 segment display) teknolojilerini okuyarak başlayabilirsin. Yanlız G&W LCD'leri üzerinde denemeler yaparken dikkatli olman lazım, uzun süre sabit voltaj verdiğinde LCD'de kimyasal zararlar oluşmasına sebep olur. Bu sebeple segmentleri belli periyotlarda açıp kapatarak sürmen gerekiyor.

Tavsiyem çalışan bir G&W açıp LCD pinlerini osiloskop ve logic analyser ile ters mühendislik yapman. Bu sayede farklı LCD ekranların sağlıklı bir şekilde nasıl sürülebileceğine dair değerli teknik bilgilere erişebilirsin.

Tabi konu ilginç olmakla birlikte bir o kadar da sınırlı kullanım alanı var. Yani her G&W ekranı o oyuna has yapıldığından evrensel bir proje olmayacaktır. Yine de G&W çalışma mantığı basitçe bir kısım segmenti belli bir sırayla yakıp söndürme mantığına dayandığından aslında bir çok G&W'un LCD'sinde görünen grafiklerden bağımsız olarak aynı seri/sıra ve mantıkla çalıştığı söylenebilir.

Değişik oyunların çalışma mantığını anlamak için G&W emulatörlerinin kaynak kodları incelenebilir.

kolay gelsin
Renkli pixel ekranları bi aralar sürmüştüm  baya bir zor olduğunu söyliyebilirim. Ekranın setup edilme kısmı genelde karışık oluyor. Sonrasında mikro kontroler üzerinde görüntüyü pixel pixel oluşturmakta çok uğraştıyor. sonrasında isteğin herşeyi yapmak için gereken kapasiteyi bulmak içinde baya bir kafa patlatmak gerekiyor ( kendime bi aralar piyasadaki en çok fonksiyonlu kartuş dolum makinasını yaparken bunları deneyimlemiştim. ) ancak çok çok iyi beyin sporu yaptırıyor insana yapmanı şidettle tavsiye ederim güzel ve eğlenceli vakit geçirirsin bence.

yorumlar için çok teşekkür ederim. elimde sadece en basitinden bir multimetre var. osiloskop olarakda arduino ile yapılan osiloskoplardan yapabilirim.
dediğiniz gibi hem biraz beyin sporu olsun hemde portatif bir cihaz üretmek istiyorum. bakalım bir sonuç elde edebilecekmiyim  Ney

Logged

Geliştirme kartları: Raspberry Pi2, Arduino Uno R3
El konsolları: Ngage,DS Lite,Nintendo 3DS cfw
Tv konsolları: PS1, Hdd'li fat PS2, Wii (Softmod'lu), Xbox360 slim rgh, PS4 Slim
Laptop:486, Pentium200mmx, Pentium2
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.041



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Eylül 29, 2018, 21:28:56 ÖS »

O osiloskop projesi "şirin" bir proje olsa da hiç bir işine yaramaz maalesef. Sadece 25-30Hz'lik bir sinyal ölçebiliyor gördüğüm kadarıyla.

Elektronik projelerde "güvenebileceğin" yani sana referans olacak cihazlar kullanman, üzerinde uğraşacağın projeye odaklanabilmeni ve herhangi beklenmedik bulgularla karşılaştığında kullandığın cihazlardan şüphelenmemeni sağlar.

Aksi taktirde sorun projende mi yoksa kullandığın cihazlarda mı anlayamazsın.

Yukarıda bahsettiğim LCD sinyal analizi için illa osiloskop kullanmalısın diye bir şart yok elbet. Ben varsa kullanabilirsin demek istemiştim. Çok daha ucuz PC'ye bağlanabilen minik digital analyser'lar veya osiloskop kartları da var. Ya da internette derinlemesine bir araştırma yap belki Game watch LCD'lerini birileri incelemiştir, onların bulgularından yola devam da edebilirsin.

Ama hobi elektroniğine girmek istiyorum, bir osiloskop edinmek istiyorum ve bütçem de kısıtlı diyorsan tavsiyem ikinci el 20-30Mhz'Lik analog bir osiloskop edinebilirsin. 300-500 TL arasında bulabilirsin.

Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: