Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore DonanımPI1541'i Teyp Portundan calistirma
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: PI1541'i Teyp Portundan calistirma  (Okunma Sayısı 655 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Remzi
Üye
**
Mesaj Sayısı: 41



Üyelik Bilgileri WWW
« : Mart 19, 2019, 00:15:40 ÖÖ »

Herkese selamlar.

PI1541'i 64'umun teyp portuna takip denedim mis gibi calisti.

https://www.youtube.com/watch?v=K6tC5vQ1jMY

Bunu face'de paylastiktan sonra teyp portundan 100mA'nin uzerinde akim cekmenin riskli oldugunu soylediler.Bunun uzerine Raspbery PI'da kullanmadigimiz fazlaliklari kapatmayi denedim.HDMI,bluetooth,wifi,usb cikislari,ethernet cikisi.

Emin degilim ama buyuk bir ihtimalle grafik karti/cipi'ni de kullanmiyouz.
Hatta islemcinin belkide yarisindan azina ihtiyacimiz var.

Benim dusuncem,PI1541'in bu kullanmadigimiz ozelliklerini iptal edip daha az guc tuketmesini saglamak,bu sayede direk 64'e takip calistirmak.



Bu yukaridaki SD2IEC'ye benzer bir PI1541 gelistirebiliriz.

Ekrana da uzatma takip klavyenin hemen onune koyariz.Hic kabloyla,guc adaptoruyle ugrasmadan,64'un arkasina takip calistir.

Var mi yeni bir PI1541 Hat dizayn edecek bir babayigit? Ozay Turay?
Logged
fort_apocalypse
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 659


Bilgi Paylaştıkça Çoğalır.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Mart 19, 2019, 00:34:58 ÖÖ »

Güzel bir güç kaynağı çözümü geliştirmişsiniz.

Pi1541 hiç kullanmadım, SD2iEC ile kıyaslanınca oldukça yüksek maliyetli bir alternatif. Merak ettim; Pi1541'in SD2iEC'ye göre üstünlükleri nelerdir? SD2iEC ile yapılamayan Pi1541 ile yapılabilen şeyler nelerdir?

Saygılar.
Logged

Remzi
Üye
**
Mesaj Sayısı: 41



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Mart 19, 2019, 00:48:27 ÖÖ »

Bildiginiz gibi 1541 floppy disk suruculeri hafizasi,islemcisi olan kendi baslarina birer bilgisayar.Demo larin buyuk bir cogunlugu ve bazi oyunlar 64'te calistirdigi kodlarin yanisira 1541 surucusune de kod yukleyip calistiriyor.SD2IEC aparati 1541'i tam emulasyon etmedigi icin bu kodlari calistiramiyor ve o demo veya oyun calismiyor.PI1541'in ozelligi de 1541 surucusunu hafizasiyla,islemcisiyle tam olarak emulasyon edebildigi icin ne atarsaniz calistirabiliyorsunuz.

Nitekim bilinen oyunlarin neredeyse yuzde 90'i SD2IEC ile uyumlu veya uyumlu versiyonlari yapildi.Eger Demo meraklisi degilseniz SD2IEC size yeter de artar bile.

Ya bu arada,80-90 larda Turkiye'de demo lar meshur muydu? Biz o zamanlar bilgisayarciya hep oyun cektirmeye giderdik.Demo nedir yeni ogrendim.
Logged
fort_apocalypse
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 659


Bilgi Paylaştıkça Çoğalır.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Mart 19, 2019, 01:01:40 ÖÖ »

Teşekkür ederim.
Oyunların başındaki space tuşuna basıp geçtiğimiz demoları diyorsanız pek merakım yok. Başka tür bir demo ise pek bilgim yok.
Logged

Remzi
Üye
**
Mesaj Sayısı: 41



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Mart 19, 2019, 01:14:17 ÖÖ »

Evet o introlarin uzatilmis versiyonu.Oturup yarim saat film gibi izliyorsunuz.

Bu demolar,programcilarin ve muzisyenlerin yeteneklerini sergiledigi bir tur reklam filmi.Ya da sadece camiada sohret sahibi olmak icin urettikleri isler.Bir bakima commodore 64'un limitlerini zorluyorlar.

Ornegin Sam's Journey oyununu gorduyseniz grafikler sanki amiga grafikleri gibi.Yeni cikan demolar da oyle.  



Bu aralar meshur olan StarWars demosuna bir goz at,anlarsin ne demeye calistigimi.

https://www.youtube.com/watch?v=pX_0XARElSo
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.837



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Mart 19, 2019, 01:37:11 ÖÖ »

Çok mümkün gözükmüyor bu. Gördüğüm kadarıyla rpi'nin idle iken dahi çektiği akım 100mA'nın çok üzerlerinde. Çok da anlamlı değil, sonuçta teyp portu / userport vesaire işgal edilecek.

Pi1541'e alternatif embedded çözümler var, bunlardan biri yaygınlaşırsa dediğin mümkün olabilir.

Demo soruna yetkin biri cevap verebilir muhtemelen ancak kendi deneyimlerime dayanarak cevap vereyim. C64'ü 93 senesinde aldım, oyun çektirdiğinde crack intro'ları ile tanışıyordun, o zamanlar ancak merak edersen oyun çektirdiğin yerden filan bilgi sahibi olma imkanın vardı. Onların bağlantıları varsa ki vardı (sonuçta crack'lenmiş oyunları swap yapan gruplardan aldıklarını biliyoruz) ben oyun çektirdiğim yerde elemanların açıp amiga demosu izlediklerini hatırlıyorum. Tabii daha öncesini bilmiyorum commodore dergisi yahut diğer yayınlar mutlaka geçmiş senelerde bahsetmiş olabilirler. Benim c64'ümde demo çalıştırmam staj yaptığım yerdeki bir arkadaşın grup üyesi olması ve ondan kopyaladığım disketler vasıtası ile olmuştu. Bu dediğim 93-94 senesi idi yanlış hatırlamıyorsam.

Yine 93 senesinde internetin hayatımıza girmesiyle dünyada neler oluyor göz atma şansımız olmuştu. Crack intro'larını beğendiğimiz grupları filan araştırıp öğrendiğimiz seneler. Ben bu açıdan biraz şanslıydım zira internet'i o zamanlar Türkiyede kısıtlı bir kesim kullanabiliyordu. Üniversitelere tam anlamıyla internet gelmemişken bile EARN network'ü üzerinden dolaylı olarak internete erişebiliyorduk.

Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
fort_apocalypse
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 659


Bilgi Paylaştıkça Çoğalır.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Mart 19, 2019, 02:00:08 ÖÖ »

"Bu aralar meshur olan StarWars demosuna bir goz at,anlarsin ne demeye calistigimi."

Sanırım anladım, 8 sprite ile bazı grafikleri nasıl yaptıklarına aklım ermedi.

Teşekkürler

Bu starwars demo sd2iec ile çalışmıyor pi1541 ile çalışıyor sanırım.
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.152


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2019, 08:36:34 ÖÖ »

Commodore64'de demo scene'i benim C64 kullandığım zaman çok gelişmiş değildi. Demolarla Amiga zamanında tanıştım ve sadece oyun değil, Demo/Utility ve yazılımlarla ilgilenme şansım oldu. Çoğu kişi Demo/utiliy ya da yazılımlarla ilgilenmediği için, ulaşmak oldukça zor oluyordu. Genelde Demolar arkadaşlar arasında dağılırdı...

Demo, oyunların başında çıkan introlardan oldukça farklı amaçla hazırlanan yapımlar... Teknik ve estetik kaygılarla, hedef platformun görüntü ve ses özelliklerini sonuna kadar zorlayan hatta, sınırları aşan, kodlayanların maharetlerini diğerlerine ilan eden yapımlardır. Demo Partilerinde her ekip, yapımlarını yarıştırarak, bu kültürün devamını sağlar... Yukarda paylaşılan Star Wars'da yine son dönem demo partilerinden birinde 1.lik almıştı. Bu konuda forumdan Skate, Endo64, Cassion (ismini unuttuklarım alınmasın) arkadaşlarımız daha güzel bilgiler verebilirler.
Logged

Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.133


それはどういう意味ですか?知りません。


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2019, 14:19:46 ÖS »

Demo,  aslında gerçek anlamı ile (Demonstration, Gösteri) Amiga'da C64'te Atari de yapılanlardır. Yazılımcıların, yeteneklerini donanımın imkansızlıklarını çeşitli hilelerle aşarak gösterdiği yapımlar. Oyunların başlarındaki küçük tadımlıklar ise Crack Intro yani Cracktro. Oyunu kıran ekibin ufak bir demosu-gösterisi sadece.

Diğer Demo ise aslında Trial yerine kullanıldı hep.
Logged

■ Ultimate 64 Elite Edition
■ A500(Plus) Rev 8A 2MB VAMPIRE 500 v2+
■ A1200 1D4 3.1.4.1 Bliz. 1234IV-30@50 128MB
■ A1200 2B 3.1.4.1 Bliz. 1260+SCSI KIT IV 060@50 128MB
■ C=128/C64 + Turbo Chameleon64 + 1541 UII Plus + SD2IEC + IRQHack64
■ Atari 856-XL-C + MyIDE-II + SIO2SD
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: