Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriProjeYazılım Proje Fikirleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Yazılım Proje Fikirleri  (Okunma Sayısı 3763 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« : Ocak 14, 2019, 18:36:52 ÖS »

Herkese merhaba,

Bu başlıkta yazılım proje fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Ek olarak birkaç fikir aşağıdadır:

UEFI BIOS bootstrap: 2020'de UEFI BIOS uyumluluğu kalkacağından UEFI'den yüklenebilen BIOS yazılımına gereksinim vardır.

QuickBASIC benzeri bir yazılım: MS-DOS ve benzeri sistemler altında çalışabilir. C diliyle yazılabilir.

WinBox: Win16 ve Win32 uygulamalarını çalıştıran bir yazılım fikridir. DOSBox benzeri olabilir. C ve SDL ile yazılacaktır. Ayrıca, MS-DOS uyumlu programlarını da çalıştırabilecektir. Başlangıçta her API'nin eklenmesine gerek yoktur.
Logged
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.727


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 15, 2019, 10:25:54 ÖÖ »

Quick Basic benzeri bir dili biraz açabilir misin? Burada amaç UEFI de olduğu gibi Quick BASIC'i ikame etmek mi yoksa yeni bir dil oluşturmak mıdır? Bu dil bir Basic diyalekti mi olacak yoksa tamamen farklı bir şey de olabilir mi? Python'u çok pratik buluyorum. Kısa bir araştırmayla MS-DOS için PythonD 2.4.2 çatalı olduğunu gördüm. Open-GL gibi özellikler eklenmiş bir versiyon. Belki bunun üzerinden gidilebilir, 3.x versiyonu yapılabilir.

Eğer Basic diyalekti olacaksa konu biraz değişiyor. Malum 90'ların ikinci yarısından itibaren  programlama hobi cazibesini yitirmeye başladı. En basit işler için bile paket program almaya/indirmeye, paket programı yoksa o iş bilgisayarda yapılamaz addetmeye başladık. Ben bunda en büyük sorumlu olarak GUI engelini görüyorum. GUI kısmını oldum olası çok oyalayıcı ve asıl işe girişmenin önünde bir engel olarak görüyorum. Hala tam olarak aşamadığım bir engeldir. GUI konusunda alternatifleri araştırırken Qt'nin Signal/Slote yapısı çok hoşuma gitmişti. Bunu basit bir şekilde Basic'e uyarlasak ne kadar pratik olabileceğini düşünmüştüm. Commodore'un cihaz seçiminden ilham alarak aşağıdaki kod taslağını yazdım.

Kod:

Main
   DIM Window("Program Window",320,200) AS NEW Window

   CONNECT Main,1 TO Window,3

   PRINT "Hello",1
   GET C
   END

Window
   DIM Input

   WHILE True
      GET Input,3
      PRINT Input
   END WHILE


Kod taslağını açıklaması:

Main:
- Program Window adında 320x200 boyutlarında yeni bir pencere açıyor.
- Main Listing'in 1 numaralı sinyalini Window Listing'inin 3 numaralı slotuna bağlıyor.
- 1 nolu sinyale "Hello" kelimesini basıyor.
- Main Listing END komutuna ulaştığında tüm listingler sonlandırılacak. Bu yüzden mesajı okuyabilmek için GET C ile bir klavye girdisi bekleniyor. 

Window:
- Sonsuz döngüde 3 numaralı slotu okuyup gelen karakterleri ekrana basıyor.

Official IDE içersinde XML çıktı veren ayrı bir GUI editörü olacak. Gui nesnelerinin tüm özellikleri buradan tanımlanabilecek. Bu XML dosyaları yorumlayıcı tarafından otomatik olarak tanınacak. Hatta program dosyaları kaynak kodu, XML ve diğer assetlerin beraber tutulduğu (.doc) gibi bir container olarak da tasarlanabilir.   
Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ocak 15, 2019, 16:12:52 ÖS »

QuickBASIC yorumlayıcısının GPLv3 benzerinin yapılması iyi olur diye düşünmüştüm. Eğitim ve hobi için kullanılabilir. Aslında Visual Basic dilinin de bir benzeri yapılabilir.

Dediğiniz gibi, yeni bir BASIC dili ve IDE'si oluşturulabilir. Güzel fikir. Aslında böyle bir şeye gereksinim olduğunu düşünüyorum.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2019, 20:14:11 ÖS »

Bir başka fikir olarak da eski DOS için yazılmış özgür yazılım olan oyunları geliştirmek olabilir.

Örnek olarak Doom oyunu verilebilir. Doom oynunun oyun motoru günümüzde özgür yazılımdır. Geliştirmek için Freedoom Projesi'nden yararlanılabilir.

https://freedoom.github.io/index.html
« Son Düzenleme: Ocak 19, 2019, 20:17:24 ÖS Gönderen: ercanersoy » Logged
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.159



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2019, 01:57:05 ÖÖ »

Nedense hep Qbasic mevzusu açıldı mı, QuickBASIC, QB ya da qbasic aynı şeylermiş gibi bahsediliyor.

Öncelikle şunu bir açıklığa kavuşturalim. QBasic, QuickBasic, ve Microsoft BASIC hepsi farlı ürünler. Qbasic, kırpılmış QuickBasic 4 GUI'sini kullanan, MS DOS ile verilen ücretsiz bir GW-BASIC güncellemesi iken sadece yorumlayıcıdır. QuickBASIC ise Microsoft'un Quick IDE Ailesinin bir ürünüdür. Aynı arabirimi kullanan QuickC, QuickPascal da mevcuttur ve QuickBASIC dahil bunların hepsi birer derleyicidir.

Bir de Microsoft'un PDS (Professional Developent System) IDE serisi var. Bu seride de BASIC PDS 7/7.1 derleyicisi de yer alıyor. Ana IDE olarak aslında Programmers Workbench (Developer Studio / Visual Stuio büyük atası) kullanılırken, Microsoft Basic programcılarına kolaylık olması açısından QuickBASIC IDE'sini QuickBasic Extended (QBX) olarak bu pakete eklemiştir. Bu da son QuickBASIC sürümünün 7.1 sanılmasına yol açmıştır büyük kitleler tarafından. Aslında 7.1 BASIC derleyicisinin sürüm numarasıdır ve Microsoft BASIC PDS ile QuickBASIC arasında ciddi derleyici farkları bulunur. Mesela birbirlerinin QLB ve LIB dosyalarını kullanamazlar. BASIC PDS 7.1 den sonra Visual Basic for DOS 1.0 gelmiştir ve bu BASIC PDS derleyicisi ile uyumludur.

MS DOS ile gelen QBasic 1.0 yorumlayıcısının (QuickBASIC 4.x ya da Microsoft BASIC PDS 7.x değil) source kodları yayınlanmıştı. Neye benziyor diye Merak eden olursa paylaşabilirim.

Ayrıca şu an Windows altında çalışan Open Source Qb64 mevcut. Eski QBasic IDE'si çok güzel implement edilmiş. Kendisi bir derleyici ve kendi kendini derleyebilme özelliğine sahip.

https://www.qb64.org/

Bunun haricinde, FreeBasic ise başka bir QuickBASIC alternatifidir. Güzel bir derleyicidir. Hatta QB modu sayesinde eski programlarınızı da çok az değilşiklikle derleyebilir. Bir de Freeware olarak bulabileceğiniz, FireFly Visual Designer, FreeBASIC'i bir nevi klasik Visual Basic'e dönüştürüyor. Denemenizi tavsiye ederim bunu da.

http://www.freebasic.net

Interneti biraz araştırırsanız, zamanında QBasic ile yazılmış çeşitli emulatorlere bile rast gelebilirsiniz. Hatta çeşitli kütüphaneler (Genellikle hızlı assembly rutinleri içeren) yardımı ile yapılmış güzel oyun ve demolar mevcut.

QuickBASIC


QB64

« Son Düzenleme: Ocak 20, 2019, 09:33:27 ÖÖ Gönderen: Voltron » Logged

Metal grupları çok bağırıyor. haklıyken haksız duruma düşüyorlar...
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2019, 07:54:35 ÖÖ »

QuickBASIC için alternatifler var. Ancak, 16 bit MS-DOS ve uyumlu sistemlerde çalışması için bu fikiri yazdım.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Şubat 19, 2019, 21:11:17 ÖS »

İlham olabilecek birkaç fikir:

MS-DOS ve uyumlu sistemler altında Javascript yorumlayıcısı: https://github.com/SuperIlu/DOjS

FreeDOS çekirdeğini kullanan bir işletim sistemi: GUI kullanılabilir ve Windows 95 benzeri olabilir. Belki de Windows 95'in GPLv2 türevi olabilir. Geçmişte FreeWin95 adlı bir proje vardı. Sonra, bu projenin adı ReactOS oldu ve bu projede NT tabanlı Windows uyumluluğunu gerçekleştirme amaçlandı.
« Son Düzenleme: Şubat 20, 2019, 12:02:22 ÖS Gönderen: ercanersoy » Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: