Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: C64 - The Earth Demo  (Okunma Sayısı 958 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.783


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Şubat 16, 2019, 20:19:02 ÖS »

Çok uzattım ama bu demoda dünyayı döndürmek kolaydı. Esas uğraştığım yer, dünyanın etrafında dönen scrolltext... Her bir karakter bir sprite ama dikkat ederseniz 8 den fazla sprite var.

Ha basit bir sprite multiplexing diyeceksiniz. Ama öyle değil, spritelar arkadan öne doğru birbirlerinin önünde geldiği için, sprite nolarını kafamıza göre set edemiyoruz. Yani ilk 8 sprite gösterildikten sonra diğer 8 sprite'ı assign edemiyoruz. Öncelik ilişkisini korumaya devam etmek gerekiyor.
 
Logged

eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.783


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Şubat 16, 2019, 20:20:44 ÖS »

Yanlış anlamadıysam 3D dokulandırmada kullandığımız UV'ye benzer bir yöntem olmuş bu. -Eğer öyleyse favori yöntemlerimden biridir

Evet aslında harcoded UV denebilir. Yazmış olduğum (pardon PC ye yazdırmış olduğum) kod, her bir texel'in (texel: texture üzerindeki pixel), gerçekte dünyaya map edildğinde hangi pixele (x,y) ye karşılık geldiğini hesaplıyor ve hafıza bölgesine set ediyor gibi...
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.090


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Şubat 16, 2019, 20:29:42 ÖS »

Bizim yazılımda, remap adını verdiğimiz ve benim yazılmasını istediğimden, her sorunun çözümü olarak espriyle karışık remap ile yapabiliriz dediğim bir efektimiz var. C64'de kullanabilirmiyiz diye aklıma gelmiş olsa da, bu kadar kısıtlı bir donanımda, bunu başarmak imkansız diye hiç ciddiye almamıştım... Tebrikler...
« Son Düzenleme: Şubat 16, 2019, 21:04:57 ÖS Gönderen: LW3D » Logged

emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.039


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Şubat 16, 2019, 20:57:29 ÖS »

@eins: Bu teknik hoşuma gitti. Paylaşımın için teşekkürler.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB

My Retros
     Atari 600XL | 800XL | 1040STFM,
     C128, C64C, C64G, 1541, 1541-II, 1571,
     A500, A600x2 (Furia, Std), A1200x2 (Microbotic, Std)
     ZX Spectrum 48K
eins
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.783


A.K.A. deliMawi


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Şubat 16, 2019, 21:01:18 ÖS »

Emarti, eğer sevdiysen "censor design" nın demolarına bak. Yıllardır neredeyse hep bu teknikle demo çıkartıyorlar.
Logged

emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.039


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Şubat 16, 2019, 21:03:38 ÖS »

Emarti, eğer sevdiysen "censor design" nın demolarına bak. Yıllardır neredeyse hep bu teknikle demo çıkartıyorlar.

Hemen
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB

My Retros
     Atari 600XL | 800XL | 1040STFM,
     C128, C64C, C64G, 1541, 1541-II, 1571,
     A500, A600x2 (Furia, Std), A1200x2 (Microbotic, Std)
     ZX Spectrum 48K
Alpyre
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.215



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Şubat 16, 2019, 21:22:15 ÖS »

"Cart" nedir bilmediğim için hiçbir şey anlamadım. Kahkaha
Logged

Alper
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.788



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Şubat 16, 2019, 21:32:56 ÖS »

"Cart" nedir bilmediğim için hiçbir şey anlamadım. Kahkaha

4*8'lik bitmap alan, multicolor character yani. Vic'i tasarlayanlar bitmap modlarını çıkarırken karakter modunu farklı şekilde kullanma yoluna gitmişler.

Ps : güzel bir efekt olmuş bu arada
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.039


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Şubat 16, 2019, 21:34:38 ÖS »

"Cart" nedir bilmediğim için hiçbir şey anlamadım. Kahkaha

Amigacılar anlamaz
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB

My Retros
     Atari 600XL | 800XL | 1040STFM,
     C128, C64C, C64G, 1541, 1541-II, 1571,
     A500, A600x2 (Furia, Std), A1200x2 (Microbotic, Std)
     ZX Spectrum 48K
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: