Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Ufak 3d işleri  (Okunma Sayısı 347 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.562



Üyelik Bilgileri
« : Mart 06, 2019, 13:02:03 ÖS »

Dmitry V. Sokolov abi sağolsun verdiği 3d ders notlarını uygulamaya yönelik şekilde paylaşmış. Sonuç kodlar çok küçük. Anlamak için biraz çaba gerekiyor yanlız, o kadar da kolay değil.

Tiny renderer: poligon rendeleyici, wiki linki üzerinden dersler halinde. Source'ler de var ama illla kendiniz yazın demiş. İleriki derslerde pixel başına fonksiyon çalıştırılan pixelshader'ler eski usüle göre yavaş ama opengl2'den sonra işler artık böyle yürüyormuş. Software renderer olduğuna bakmayın, görüntü on numara kalitede

Tiny raycaster: wolf3d, duke3d, doom benzeri oyunların kullandığı yöntemi anlatıyor. Yine dersler wiki linki ile izlenebilir. Kodlar 486 satırmış. (Bir şey mi demek istiyor? )

Tiny raytracer: çok artis görüntüler için süper yavaş yöntemi anlatıyor. Yine wiki üzerinde dersler halinde

Tiny kaboom: patlama efekti, tek ders

https://github.com/ssloy
Logged

Use the brute force, Luke
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: