Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore GenelT64 dosyalarında mini boyut ve mini yükleme süreleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: T64 dosyalarında mini boyut ve mini yükleme süreleri  (Okunma Sayısı 609 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HkRecai
Üye
****
Mesaj Sayısı: 450



Üyelik Bilgileri
« : Mayıs 17, 2019, 11:57:17 ÖÖ »

Evet arkadaşlar süper önemli hayati mertebede mühim elzem bir sıkıntım var  Kahkaha

Gamebase64 arşivinden herhangi bir *.t64 dosyasını Vice emulatörü ile yüklediğimizde Counterin hiç ilerlemediğini görüyoruz.

Sayın cdemir'in yöntemiyle baştaki klavye gerektiren Crack ve intro ekranlarını atmak için Action Replay kartuşuyla Freeze edip Kaset imajına yükleyince orjinali minnacık boyutta zart diye yüklenen T64 dosyası 500 Kb mertebelerine çıkıp yükleme süreleri counter olarak Örneğin Aztek Challenge oyunu için Superturbo ile 44 count, Turbo ile 74 Count ediyor, wice'de Warp modunda bile Orjinal dosyanın Warp'sız halinden bile uzun sürede yüklüyor. Üstelik orjinal t64 dosyası yükleme sonunda Otomatik RUN ederken, Freeze ile yapılan dosyadan load edince imleç ekranında RUN yazmanızı bekliyor. Run edince çalışıyor.

Bu orjinal T64 dosyalarını nasıl yapıyorlar ki böyle minnacık boyutta ve zart diye yükleniyor. Freze ile yapılan dosyada orjinali gibi yapılamaz mı.







* actionreplay.PNG (14.43 KB, 595x408 - Görüntüleme: 240 kez.)

* actionreplay2.PNG (12.24 KB, 511x238 - Görüntüleme: 236 kez.)
Logged
fort_apocalypse
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 607


Bilgi Paylaştıkça Çoğalır.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Mayıs 17, 2019, 13:09:56 ÖS »

Kırıcı kartuşlarla kaydedilenler her zaman orijinal yazılımdan daha büyük boyutta olur. Kartuşlar tüm hafızayı (gerekli gereksiz herşeyi) bütün olarak dondurup sıkıştırıp kaydeder. Orijinal yazılımda gereksiz fazlalıklar genelde olmaz.
Logged

ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 932


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Mayıs 17, 2019, 13:12:28 ÖS »

Emülatörde çalıştıracaksanız .prg .d64 gibi formatlar anında açılıyor.

Gerçek C64'te datasette portu üzerinden yüklemek için arıyorsanız, eldeki dosyanın durumuna göre şu birkaç seçenek yükleme boyutunu kısaltabilir:

. Eğer elinizdeki oyun RLE ile sıkıştırılmış ise, hiçbir işlem yapmadan exxomizer ile tekrar sıkıştırmak işe yarar.

. Eğer çok az biraz makine dilinden anlıyorsanız, oyunu yükledikten sonra çalıştırmadan monitor programıyla  intronun nerede beklediğine, ve space'e/ateşe basılınca ne yaptığına bakıp, sadece o kısmı çalıştırıp, sıkıştırılmış orijinal oyun kodunu açmasını sağladıktan sonra, o orijinal kodu exomizer ile sıkıştırabilirsiniz.

Sonrasında, bu iki işlem sonrası elde edilen dosyayı tercih edilen bir teyp turbosu ile kasete/mp3'e vb. kaydetmek yeterli.

not: Freezer kartuşlarla dosya boyutunun artması gayet normal. Çünkü tüm 64.5KB'ı sıkıştırıyorlar, sadece oyunu değil.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
HkRecai
Üye
****
Mesaj Sayısı: 450



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Mayıs 17, 2019, 16:33:04 ÖS »

Teşekkürler arkadaşlar, bu işlemlerin eksileri artılarından fazla olacak gibi görünüyor, Belli başlı güzel oyunları freeze etmek için harcanan vakit, freeze ile ortaya çıkan dosyanın yükleme süresinin orjinalinden fazla olması, ara yüklemeli oyunları freeze edememek, bunlarla uğraşacağıma zaten kabinimde kablosuz klavye takılı iki tuşa basıveririm.


Logged
Metallic
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 828



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Mayıs 18, 2019, 13:24:04 ÖS »

HkRecai  Kablosuz klavyenin tuşlarına basarak işi hallederim demişsin gerçi, ama freeze'lenmiş oyunlar konusunda şu yapılabilir: Kasete değil de diskete (d64 imajına), ya da doğrudan  prg olarak bir klasör içine kaydedersen sonradan yüklemesi çok daha hızlı olur. Bir de oyunu Action Replay ile freeze yapmak yerine VICE ile snapshot yapabilirsin. Oyunu vsf (VICE Snapshot File) dosyası olarak kaydedersen, sonra istediğin gibi zart diye yükleyebilirsin =)
Logged
cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.858



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mayıs 18, 2019, 16:37:14 ÖS »

HkRecai hyperspin için kullanacaksan d64 olarak kaydedebilirsin.
Hyperspin için kullandığın Vice'de true driver emulator seçili olmazsa; hızlı olarak yükleme yapabilirsin. Oyun da otomatik çalışıyor.

True driver emulatör seçeneği seçili olmadığı zaman; ara yüklemeli oyunları oynayamıyorsun. Dezavantajı bu oluyor.

Logged

cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.858



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Mayıs 18, 2019, 23:21:22 ÖS »

Atomic Power kartuşda; Autorun teybe kayıt seçeneği var. Test ettim çalışıyor. 


* atomic_power.zip (24.65 KB - Yükleme: 16 kez.)
Logged

HkRecai
Üye
****
Mesaj Sayısı: 450



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mayıs 20, 2019, 14:33:47 ÖS »

HkRecai  Kablosuz klavyenin tuşlarına basarak işi hallederim demişsin gerçi, ama freeze'lenmiş oyunlar konusunda şu yapılabilir: Kasete değil de diskete (d64 imajına), ya da doğrudan  prg olarak bir klasör içine kaydedersen sonradan yüklemesi çok daha hızlı olur. Bir de oyunu Action Replay ile freeze yapmak yerine VICE ile snapshot yapabilirsin. Oyunu vsf (VICE Snapshot File) dosyası olarak kaydedersen, sonra istediğin gibi zart diye yükleyebilirsin =)


Metallic Snapshot vice ile oyun oynarken her zaman kullandığım bir özellik, ama ürettiği dosya kendine özgü formatta, yüklenebilir d64 gibi imaj formatında değil. Vice içinden load yaparak kullanılıyor.
Ama genede vsf dosyasının uzantısını d64 olarak değiştirdim, sıkıntısız vice açıyor.
Henüz denemedim hyperspin kabul ederse kullanışlı olabilir.

cdemir kartuşlara falan gerek olmayabilir, snapshot vsf dosyası hyperspinde iş görebilir.
Logged
cdemir
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.858



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Mayıs 20, 2019, 15:39:54 ÖS »

@HkRecai vsf dosyalarını vice'de autostart tape/disk image seçeneği ile seçtiğinizde de yükleme yapıyor.

Eğer uzantı değiştirme işe yaramazsa;

Rocketlauncher emulatör ayarlarında, uzantılara vsf de eklerseniz sanırım çalışır.
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: