Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore DonanımTaşınabilir DVD Player Ekranında Commodore 64 Görüntüsü Beyin Fırtınası
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Taşınabilir DVD Player Ekranında Commodore 64 Görüntüsü Beyin Fırtınası  (Okunma Sayısı 1605 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.867



Üyelik Bilgileri WWW
« : Temmuz 24, 2019, 22:42:01 ÖS »

Satışa limon sıkmak için değil ama şöyle bir bilgi vereyim. LCD'nin çözünürlüğü 480x234, C64'ün border'lar dahil çözünürlüğü ise 403x284. C64 ile kullanıldığında yatayda sıkıntı yaratmaz ancak dikeyde pixel kayıpları olacaktır. Oyunlarda filan çok hissettirmez kendini ancak metin filan söz konusu olduğunda farkedilecektir.

Simon diyor ki: Bu başlık https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=16168.msg227509#msg227509 adresindeki satış başlığında yapılan beyin fırtınasının bölünmesiyle oluşturulmuştur. Masum
« Son Düzenleme: Temmuz 25, 2019, 22:58:49 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.778


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 25, 2019, 00:16:21 ÖÖ »

Muhtemelen oyun ve demo odaklı kullanılacağından sorun olmaz diye umuyorum.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Temmuz 25, 2019, 15:23:26 ÖS »

Bendekinde alt border komple yok genede idare eder.


Logged
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 672



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Temmuz 25, 2019, 15:39:05 ÖS »

HD Ready bir ekrana full hd görüntü verince içeri doğru resize ederken bu portable cihazlarda neden yapmadağıda ayrıca merak konusu.

Satış başlığını da bilgi paylaşım yeri gibi kullandık ama, kusura bakma omrgms
Logged
i_r_on
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.867



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Temmuz 25, 2019, 16:07:54 ÖS »

@HkRecai : Border'dan kırpması resize etmesine göre daha temiz çözüm bence. En azından garip gözüken yazılar filan olmayacaktır. Bendeki portable dvd'de durum farklıydı.

Özay şimdi bu başlığı bölüverir omrgms'nin satışını kirletmemiş oluruz  Kahkaha
Logged

Every imagination is one's self reflection but not every self reflection is imagination. <I.R.on - 2001>

twitter | blog
omrgms
Üye
****
Mesaj Sayısı: 336


nintendo


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Temmuz 25, 2019, 16:09:30 ÖS »

Benim için sıkıntı yok.
Logged
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.778


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Temmuz 25, 2019, 22:46:33 ÖS »

Sadece alt border gitse iyi de senin cihazın çözünürlüğü de 480x234 ise alttan bir 9 piksel (24. satırın son pikseli ve 25. satır) gitmiş gibi görünüyor.

Alıntı
Visible area of the screen on the monitor

Different monitors show differently much of the VIC's output. The following figures are valid for PAL.

The left border is 6 chars wide. From these 48 pixels, 2 are invisible because of the white HSYNC burst stripe. The right border is 4.5 chars wide, which is 36 pixels. Thus, the visible area is 46 + 320 + 36 = 402 pixels wide.

The earliest line known to be displayed by any monitor is $08. This makes 43 lines of upper border. The last line known to be displayed is $12c, which makes 49 lines of lower border. Thus, the visible area is 43 + 200 + 49 = 292 pixels high.

Remember that when using sprites in the upper border, line $08 corresponds to sprite y-position $07 (!). So if you want to cover the whole visible area, you should start with sprite(s) at y-position $07 and then work your way down 292 lines.

Overall, this makes a visible area of 402 by 292 pixels.





Kaynak: https://codebase64.org/doku.php?id=base:visible_area

Alıntı
Visible Area

Different monitors show differently much of the VIC's output. The following figures give the maximum possible numbers:

PAL-B

The left border is 6 chars wide. From these 48 pixels, 2 are invisible because of the white HSYNC burst stripe.
The right border is 4,5 chars wide, which is 36 pixels.
Thus, the visible area is 46 + 320 + 36 = 402 pixels wide.

The earliest line known to be displayed by any monitor is $08. This makes 43 lines of upper border.
The last line known to be displayed is $12c, which makes 49 lines of lower border.
Thus, the visible area is 43 + 200 + 49 = 292 pixels high.
Overall, this makes a maximum visible area of 402 by 292 pixels.


Kaynak: http://hitmen.c02.at/temp/palstuff/
« Son Düzenleme: Temmuz 25, 2019, 22:48:53 ÖS Gönderen: Simon (Özay Turay) » Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: