Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore GenelCommander x16, building my dream computer part2
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commander x16, building my dream computer part2  (Okunma Sayısı 891 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.639



Üyelik Bilgileri
« : Eylül 17, 2019, 22:01:13 ÖS »

Bu 8-bit guy'un dream computeri imiş. Part1'de C64'ten esinlenmişler ve birşeyler yapmak için kolları sıvamışlar. Bu bölümde de geçen zamanda kaydettikleri ilerlemeleri anlatmışlar
https://m.youtube.com/watch?v=sg-6Cjzzg8s

Şu da 6502 assembly ile yapılmış  boing demosu  Kahkaha
https://twitter.com/dansalvato/status/1173615218942824449?s=21
« Son Düzenleme: Eylül 17, 2019, 22:05:00 ÖS Gönderen: Levent (Lvnt) » Logged

Use the brute force, Luke
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.236


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Eylül 18, 2019, 09:52:33 ÖÖ »

Emülatörü de var.

https://github.com/commanderx16/x16-emulator/releases
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 3.979


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Eylül 18, 2019, 10:24:29 ÖÖ »

Bu da benim hayalimdeki bilgisayar. Yanlış anlaşma olmasın. Henüz satışa başlamadılar. Fotoğraftakiler prototip.


* Mega65.png (910.54 KB, 863x691 - Görüntüleme: 144 kez.)
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.184


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Eylül 18, 2019, 14:32:02 ÖS »

Mega65'i ben de merakla bekliyorum...Ama C65'im olsa söverdim Kahkaha
Logged

Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.639



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Eylül 18, 2019, 19:17:11 ÖS »

Ya evet acayip profesyonel başlamışlar hayret ettim
Logged

Use the brute force, Luke
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.236


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2019, 18:12:36 ÖS »

Bu da web tabanlı emülatör:

http://www.frank-buss.de/x16/x16emu.html
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.025


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Eylül 26, 2019, 14:20:51 ÖS »

Ümit verici bir çalışma gibi geldiğinden sıkça sorulan sorularını Türkçe'ye çevirdim: http://cbm.ficicilar.name.tr/commodore/commander-x16-sikca-sorulan-sorular

LUnix gibi bazı programları bu platforma taşıma düşüncem var. Bakalım...
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
ercanersoy
Üye
****
Mesaj Sayısı: 409


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Eylül 28, 2019, 23:13:34 ÖS »

6502'nin sınırlarını zorlayan bir bilgisayar. 8-Bit Guy'un hazırladığı videoda 6502'nin yeterli saat frekansında 80486'nın hızına eriştiğini anlatıyor.

@ilkerficicilar güzel bir çalışma olmuş. LUnix'i araştırdım. Bu platform için güzel bir sistem olabilir. Bir de FreeRTOS gibi bir sistem geliştirilerek cc65 derleyicisi gibi bir yazılım yardımıyla entegre edilebilir.
Logged

ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.025


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Eylül 29, 2019, 13:50:15 ÖS »

LUnix ne yazık ki unutuldu gitti... Ama son X16 ROM'unda GEOS da yer alıyor, kısmen. X16'nın grafik işlemcisi VERA'ya tıpkı C128'deki VDC gibi yazmaçlar üzerinden erişilebildiği için, GEOS'un bitmap'i tek bir delikten VERA'ya dolduruluyor sürekli, o yüzden yavaş bu hali. Birilerinin GEOS'taki tüm grafik rutinlerini baştan yazması gerekecek.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.025


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Ekim 02, 2019, 00:38:22 ÖÖ »

Commander X16 retro bilgisayarı üretiminde yeni bir aşama: Prototip klavye fabrikadan çıkmış taze taze. Fotoğrafı aşağıda:

Not: Ekte X16 için bir de ROM dosyası yer alıyor. Orijinal ROM'u hafifçe değiştirip PET 8032'ye benzetmiştim, meraklısına...



* Commander X16 keyboard prototype.jpg (618.99 KB, 2038x1358 - Görüntüleme: 67 kez.)
* x16r32petrom.zip (35.74 KB - Yükleme: 9 kez.)

* x16pet.png (3.83 KB, 360x150 - Görüntüleme: 50 kez.)
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
BioMenace
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.197



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ekim 02, 2019, 09:42:27 ÖÖ »

Ürünü ilgimi çekmese de süreci nedeniyle projei takip ediyorum.

Klavyeyi çok beğendim. Tasarımında Commodore ailesi yerine IBM ailesi tercih edilmiş. IBM Model M2 ile Space Saver arasında kalan bir tasarım elde etmişler. Bir de "buckling spring" tipi mekanizması olursa yastığın yanına koyulur
Logged

Alınıklarım: https://goo.gl/UoWo8n
Satılıklarım: https://goo.gl/kDMfMp
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.025


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Ekim 03, 2019, 20:08:01 ÖS »

X16'nın hangi işlemciyle çalışacağını henüz netleştirememişler. Tercihim 65816. Hatta, C64 işlemcisini de bir ara 65816 ile değiştirme planım var.

Hem 16bitlik akümülatör ve indeks ve toplama çıkarma, hem de mvp gibi hızlı bellek transfer özelliği hoş şeyler.

İşte bu noktada, programları (GEOS dahil, RAMdisk dahil) her iki işlemciyi de destekleyecek şekilde yapmak ve hangi işlemcide çalışıyorsa ona özgü kodu çalıştırmak için mevcut işlemciyi tespit etmek gerekiyor.

Meraklısı için nerede çalıştığımızı anlamak için gerekli kod şu şekilde:

Amaç, bir işlemcide bir iş yaparken bir başka işlemcide bir zararı olmayan komutları seçmek.

Bunun için önce bizim emektar C64'te olmayan bir komutla, INC komutuyla başlıyoruz. Bu komut 65C02'de ve 65816'da var, akümülatörün değerini 1 arttırıyor, tıpkı INX INY gibi, 6510'da, 6502'de ise sadece NOP'a eşdeğer:


A9 00  LDA#$00
1A     INC


Burada eğer 0 bayrağı yanıyor ise, 1A komutu bir şey yapmıyor ve NMOS tabanlı bir 6502'deyiz (C64, Plus/4, PET, vb.) demektir.

Devam edelim:


A9 00  LDA#$00
1A     INC
F0 04  BEQ son
EB     XBA


Burada, XBA komutu 65816'ya özgü bir komut, ve 65816'nın 6502 modunda da çalışabiliyor. Yaptığı ise 16bitlik akümülatörün alt ve üst 8 bitini yer değiştirmek. Akümülatör şu an 1 değerini içerdiği için XBA komutundan sonra akümülatörde 000000010000000 yani 256 değeri yer alacak. Ama 65C02'de bu komut olmadığından, akümülatörde hâlâ 1 değeri yer alıyor olacak.

Şimdi biraz daha devam edelim:


A9 00  LDA#$00
1A     INC
F0 04  BEQ son
EB     XBA
3A     DEC
EB     XBA
1A     INC
son:


İlk XBA'dan sonra akümülatörü 1 azalttık, şu an eğer 65C02'deysek akümülatörde 00 var, 65816'daysak 16bit modunda olsaydık 00FF olurdu, ama emülasyon modunda olduğumuzdan 01FF var. Ardından bir XBA daha yapınca akümülatörde ya hâlâ 00 ya da FF01 yer alacak. Son bir INC daha yaptığımızda 65C02'deki akümülatör 01 olurken, 65816'da FF02 oluyor. Ama emülasyon modunda olduğumuzdan yalnızca ilk 8 biti görebiliyoruz.

Hepsi bu kadar. Kısaca bu kısa kod parçası çalıştırıldığında akümülatörde 0 varsa olasılıkla C64 ve benzeri NMOS tabanlı bir işlemcideyizdir. 1 varsa CMOS tabanlı 65C02'deyiz. 2 varsa da 65816 tabanlı bir makinedeyiz, SuperCPU gibi ya da umarım X16 gibi, demektir.


* whichcpu.prg (0.07 KB - Yükleme: 13 kez.)
« Son Düzenleme: Ekim 03, 2019, 20:28:08 ÖS Gönderen: ilkerficicilar » Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.236


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Ekim 04, 2019, 09:11:55 ÖÖ »

Bakıyorum sardı seni X16.

65816 konusuna katılıyorum. Adının hakkını verebilmesi için 16bit bir işlemci şart. Gerçi hafıza yerleşiminin basit olması için 24bit değil 16bit adresleme kullanacakmış (en üst 8 biti pull-down ile GND'a çekerler muhtemelen) ve ama yine de 6502'den daha iyi olacaktır.

Alıntı
Memory Map
The Commander X16 has 64 KB of ROM and 2,088 KB (2 MB[^1] + 40 KB) of RAM. Some of the ROM and RAM is always visible at certain address ranges, while the remaining ROM and RAM is banked into one of two address windows.

This is an overview of the X16 memory map:

Addresses   Description
$0000-$9EFF   Fixed RAM (40 KB minus 256 bytes)
$9F00-$9FFF   I/O Area (256 bytes)
$A000-$BFFF   Banked RAM (8 KB window into one of 256 banks for a total of 2 MB)
$C000-$FFFF   Banked ROM (16 KB window into one of 8 banks for a total of 128 KB)
Banked Memory
The RAM bank (0-255) defaults to 255, and the ROM bank (0-7) defaults to 7 on RESET. The RAM bank can be configured through VIA#1 PA0-7 ($9F61), and the ROM bank through VIA#1 PB0-2 ($9F60). See section "I/O Programming" for more information.

ROM Allocations
This is the allocation of the banks of banked ROM:

Bank   Name   Description
0   BASIC   BASIC interpreter
1-3   –   [Currently unused]
4   GEOS   GEOS KERNAL
5   CBDOS   The computer-based CBM-DOS for FAT32 SD cards
6   KEYMAP   Keyboard layout tables
7   KERNAL   character sets (uploaded into VRAM), MONITOR, KERNAL
Important: The layout of the banks is still constantly changing.

RAM Contents
This is the allocation of fixed RAM in the KERNAL/BASIC environment.

Addresses   Description
$0000-$00FF   KERNAL and BASIC zero page variables
$0100-$01FF   CPU stack
$0000-$07FF   KERNAL and BASIC variables
$0800-$9EFF   BASIC program/variables; available to the user
The following zero page locations are unused by KERNAL/BASIC and are available to the user:

Addresses
$0000-$0002
$00FB-$00FE
In a machine language application that only uses KERNAL, the following zero page locations are also available:

Addresses
$0000-$008F
$00FF
This is the allocation of banked RAM in the KERNAL/BASIC environment.

Bank   Description
0-254   Available to the user
255[^2]   DOS buffers and variables
I/O Area
This is the memory map of the I/O Area:

Addresses   Description
$9F00-$9F1F   Reserved for audio controller
$9F20-$9F3F   VERA video controller
$9F40-$9F5F   Reserved
$9F60-$9F6F   VIA I/O controller #1
$9F70-$9F7F   VIA I/O controller #2
$9F80-$9F9F   Real time clock
$9FA0-$9FBF   Future Expansion
$9FC0-$9FDF   Future Expansion
$9FE0-$9FFF   Future Expansion

https://github.com/commanderx16/x16-docs/blob/master/Commander%20X16%20Programmer's%20Reference%20Guide.md#memory-map
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.025


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ekim 04, 2019, 13:38:14 ÖS »

İşte... Kurcalayacak, keşfedilmemiş yeni topraklar

Şu anki ilk tasarım hali Amiga 500'den hızlı ve daha kapasiteli gibi görünüyor. Banking yapısı ise CBM B Series'e benziyor kısmen.

Eğer fiyatını olabildiğince makul yaparlarsa yeni bir meraklı topluluğu, geliştirici topluluğu meydana gelebilir sanki.

Şimdilik bir RAM disk yapıyorum, GEOS'u taşıyorum, belki bir de benim GOS'taki disk cache'i taşırım bu X16 platformuna.

GEOS konusundaki zorluk ise artık her pixel için bir byte gidiyor. C64'teki gibi 8 byte'lık kare kare bitmap yok artık. Tüm grafik rutinleri değişecek.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: