Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore GenelCommander x16, building my dream computer part2
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commander x16, building my dream computer part2  (Okunma Sayısı 1881 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.685



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Ekim 28, 2019, 23:33:16 ÖS »

65816'ü kıvıramıyorlar gibi geliyor bana
Logged

Use the brute force, Luke
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.462


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Kasım 02, 2019, 23:51:52 ÖS »

Commander X16 ile bir süredir flörtleşiyorum.

FPP efekti epey uğraştırdı ama Snapshot'daki water partımın daha yüksek çözünürlüklü ve çok renklisini yapmayı başardım.

Bu efektin espirisi şu. Cihazdaki VERA ismindeki (sanal, FPGA) ekran chipi 128K memory'e sahip. 640x480 256 renk modu normalde 640x480 = 300k üzeri memory gerektiriyor. Bu nedenle adamlar 640x480 256 renk modu desteklenmiyor diyorlardı. Ben raster trickleri kullanarak fullscreen olarak bu örneği yaptım donanımı üreten arkadaşların beyanatlarına inat olarak.

Video: https://gofile.io/?c=mPPXAK

Binary: https://gofile.io/?c=oo0Psy

Source Code: https://github.com/c64skate/commander_x16_samples/tree/master/waterdemo?fbclid=IwAR3XAi2cJVq-gjx0RS0C37GPgRyiVmvcoM7B9aTT_XPoL__TzdmwuuJvV3E


* water_demo.jpg (91.57 KB, 642x507 - Görüntüleme: 48 kez.)
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.539


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Kasım 03, 2019, 00:18:14 ÖÖ »

Emeğine sağlık abi.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | HDMI-520
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pi1541 | 1084 S
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.038


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Kasım 03, 2019, 09:22:07 ÖÖ »

Güzel olmuş bu. Kodu da inceliyorum, yavaştan yavaştan 65C02 opcodelarını kullanmak da hoş olmuş Umarım 65816'ya da geçiş yaparlar.
Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
Skate
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.462


A Sinner Scener


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Kasım 03, 2019, 14:51:48 ÖS »

ufak bir güncelleme, r34 emülatör versiyonu yayınlandı, geçmiş kodlarımın çoğu patlıyor. sanırım bu 640x480 256 renk modunu tamaman uçurmuşlar. son commitlerde böyle bir değişiklik de göremedim ama bir biçimde patlamış gibi gözüküyor.

özetle deneyecekseniz r33 versiyonu ile deneyin. r34'e convert edeceğim ufak bir problemse, yoksa bu yapılanlar çöp.
Logged
Geos
Üye
****
Mesaj Sayısı: 273



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Kasım 03, 2019, 18:02:37 ÖS »

satışı çıktımı fiyatı bellimi arkadaşlar
Logged
ilkerficicilar
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.038


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Kasım 03, 2019, 18:32:13 ÖS »

Yok. Satışa çıkmadığı gibi, bu kararsızlıkla daha çok sürer gibi piyasaya çıkması. Öncelikle, projeyi yürütenin haberi yok donanım ayrıntılarından.

Projenin başlıca albenisi VERA grafik çipi ise sakat doğmak üzere. Hem 128K yetersiz, hem de grafik RAM'ı içinde iş görecek block copy vb. komutları yok... C64'deki gibi grafik belleğine doğrudan erişim olmadığından, C128'in VDC grafik chip'ine benzer bir yapıyla grafik RAM'ına ulaşıldığından dolayı CPU-VERA arası iletişimde darboğaz var.

Ayrıca, üç ayrı cihaz çıkarmayı düşünüyorlar. Biri modifiye edilebilir, biri düşük maliyetli, diğeri de başka bir yapıda. Bunlar tam netleşmemiş.

Üstelik daha adam gibi prototipler yapılacak, donanım problemleri çözülecek, aile içi lehimleme dışında seri üretim bulunacak, bir yandan da ROM yazılacak, telif alınacak, vs. vs. Bitiş tarihi  vermemişler... Bitiş tarihi olmayan her proje gibi şu an sadece bir hayalden ibaret. Tahminime göre 2021, hatta 2022'den önce çıkması epeyi zor.

Logged

http://cbm.ficicilar.name.tr/ - Commodore Hacking
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.615



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : Kasım 03, 2019, 18:58:04 ÖS »

35 yıl önce tasarlanan C128 VDC'de bile 64K VRAM ve primitif de olsa blockcopy transferi mümkündü. Bu yeni tasarımda tamamen sprite'lara güveniyorlar anlaşılan. Piksel bazlı işlem, çizgi çizme, alan doldurma vb sorun olacak. 512K altı VRAM anlamsız olmuş.
Logged
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: