Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetOyun zevki, kültürü zamanla şekil mi değiştirdi?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Oyun zevki, kültürü zamanla şekil mi değiştirdi?  (Okunma Sayısı 2292 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.668



Üyelik Bilgileri WWW
« : Ocak 09, 2020, 11:52:12 ÖÖ »

Çok iyi bir oyuncu olduğumu veya oyun kültürüne çok hakim olduğumu söyleyemem.

Eskiden severek oynadığım bazı oyun türlerini günümüzde artık pek göremiyorum. Sanki, günümüzde, diğer birçok şey gibi, çok düşünmeyi gerektirmeden kolay anlaşılabilen, hızlı oynanabilen, adrenalin ağırlıklı oyunlar üretiliyor satılıyor. Günlerce düşünerek, bulmacalar çözülerek sakin ve yavaş oynanan oyunları pek göremiyorum.

Belki yanılıyorumdur. Bu konuda sizlerin düşüncelerinizi merak ettim.
« Son Düzenleme: Ocak 09, 2020, 12:04:10 ÖS Gönderen: fort_apocalypse » Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.660


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 09, 2020, 12:51:17 ÖS »

Zaman yetmiyor bana günün nasıl geçtiğini anlayan var mı? Oyun başına oturmaya bile vaktim kalmıyor ne puzzlı Kahkaha Şaka bir yana hep bir zaman bulunca oynayacağım havasında alıyorum bir şeyleri. Sor oynayabiliyor musun? hayır. Ama bir gün zamanı gelecek. Umarım ölmeden önce olur Kahkaha Geçen Mdk'yı açtım 2 bölüm zor ilerledim Saatler geçmedi. Çok sevdiğim bir oyundur. Ama hızlı tüketime alıştık. Yani ben en azından. Hadi yiyorsa prince of persia oyna şimdi Kahkaha

Bu arada bu hobim beni hayata baya bağlıyor. Yoksa çok sıkıcı bir yaşam tarzım var.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.743


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ocak 09, 2020, 13:05:22 ÖS »

Öyle deme Prince of Persia hepi topu 1 saat sürüyor.
Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.660


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 09, 2020, 13:21:05 ÖS »

Abi oynayamıyorum ki oyunu Kahkaha Valla bir saate bitirebiliyorsan oturup keyifle seni izlemek isterim. İstanbul buluşmasında makinen benden
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 09, 2020, 15:03:56 ÖS »

Sakin yavaş oyunlar var da denk gelmek lazım. Çok yeni değil ama myst mesela.

Bir de oyunu sakin oynamanın seçenekleri varken bodozlama dalıyoruz el alışkanlığı o da olmuyor. Diablo 1, 2, undying, resident evil 4, 5, metal gear solid 5 benim gördüğüm bir sürü metin ya da konuşma halinde hikaye var. Bunlar hep aksiyon oyunu ama hikayeyi incelemek oyunu derinleştiriyor
Logged

Use the brute force, Luke
Theoden (CYON4D)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.771



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 09, 2020, 15:47:24 ÖS »

(Profil resmimi değiştirdim umarım kimsenin kafası karışmaz. Ben hala bildiğiniz Theoden'im Kahkaha)

Oyunlar ve oyunculuk, çok küçük yaşlardan beri fazlasıyla (çoğu zaman haddinden fazla) vakit ayırdığım  ve üzerinde bir o kadar da düşündüğüm konular.
Aslında mevzu çok derin olsa da yıllar içindeki değişimini bir kaç madde ile özetlemek mümkün diye düşünüyorum.

1. "Casual" oyunlar daha geniş bir kitleye hitap ettiği için geliştiricilere daha fazla para kazandırıyor.

2. Hızlı tüketim alışkanlıklarımızın oluşturduğu genel sabırsızlık seri ödüllendirme sunan oyunları çoğu insan için daha cazip kılıyor.

3. Oyunlar global trendlerden etkileniyor. Derin ve ağır olmaktansa havalı ve gösterişli olmayı amaçlıyorlar.

Değişimin ilk aşaması biziz. Hızlı tüketim hayatımızın her alanına etki etti ve sonunda kaçınılmaz olarak oyunlara kadar ulaştı. 2000'lerin ortalarına doğru yükselen "casual gamer" akımı günümüzdeki hali olan "mobile gamer" aşamasına kadar geldi. Oyunlar artık  sadece ekrana dokunarak "tek tuşlu" oyun diye tabir edilen oyunlara kadar indirgendi. Bunun en iyi örneği Flappy Bird diyebiliriz.
Ama en büyük rol büyük şirketlerin para kazanma formullerini bu şekilde oluşturmuş olması. Yine işin içinden çok para kazanma arzusu çıkıyor.
Serbest oyun geliştiriciler sektöre harika oyunlar kazandırsa da "casual" modasına isteyerek ya da istemeyerek destek oldular. Az vakti olan tek çalışan oyun yapımcıları olabildiğince basit ama eğlenceli oyunları 5-10 dolar gibi ufak paralara satarak ay sonunu getirmeye çalışırken oyunlarda basitleşme ve sadeleşme trendlerini yaygınlaştırdılar.

AmigaEsref'in dediği gibi artık oyunlara zaman bulmakta zorlanıyoruz.
Çocukken aralıksız saatlerce oynadığımız oyunlar günümüzde sürekli bölünmek zorunda kalıyor.
Ben uygun zamanlarımı hala eski kaliteli oyunlar oynarak geçiriyorum. Casual akımı ve oyunları asla ilgimi çekmediği ve kendimi özleştiremediğim için hiç bulaşmadığım bir alan. Oyun sonuçta keyif veren bir aktivite olmalı ben de bana keyif veren eski klasikleri oynamaktan çok mutlu olduğum için o şekilde devam ediyorum. Sektörün gidişi hem iyi hem kötü. Bir yandan çok güzel teknolojiler ortaya koyulurken bir yandan da oyun tasarımı açısından gerilediğimiz zamanlar oluyor.
Bir de çoğu insan oyunlara bizim gibi değer vermiyor. Onlar için tek kullanımlık bir eğlence aracından öteye gitmiyor. Oyunlar bir kere izlenip unutulan vasat diziler gibi tüketiliyor.

Benden de bir modern ama güzel bir oyun tavsiyesi: Bu topraklarda geliştirilmiş Mount & Blade Warband (TaleWorlds).
Belki çoğumuz biliyordur ama M&B Warband'in hem aksiyon hem strateji mekaniklerinin derinliği ve tasarımı bence dahice. Ustalaşma, eğlence ve derinlik oranını çok güzel tutturduklarını düşünüyorum. Denemeyen herkese tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: Ocak 09, 2020, 16:36:21 ÖS Gönderen: Theoden » Logged

onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.112


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2020, 17:30:56 ÖS »

Bence de değişti ama herkes çok güzel özetlemiş durumu .Özellikle zaman kavramı çok değişti. Einstein mekana göre zaman değişiyor derken çok haklı ve suanki mekan ve ortam 80 lerden çok farklı , çok hızlı yetişemiyorum. Örneğin GOBLİNS oyunu saatlerimi alırdı eskiden .simdi YouTube'dan kopya cekmezsem zaman yetmiyor
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: