Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetVoodoo3 kullanıcıları kartlarından memnun mu?
Sayfa: [1] 2 3 4   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Voodoo3 kullanıcıları kartlarından memnun mu?  (Okunma Sayısı 5895 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.055



Üyelik Bilgileri
« : Ocak 21, 2020, 13:51:06 ÖS »

Başka bir konu başlığı altına devam olarak yazmak yerine daha fazla gören olur diye buraya yazıyorum.

v3'den şikayetçiyim. Texture'leri fazla bulanıklaştırıyor. Neden olduğunu da biliyorum: driver hız için küçük texture'leri seçiyor. Ayarlardan ne yaptıysam olmadı. Ayarın adı lod bias (-1, -2 gibi değerlerde, sallamıyor, netlik yok), texture quality en yüksekte. v1 v2 böyle birşey hatırlamıyorum

Belki bendeki driverler dandiktir diye düşünüyorum. 3 tane ya da 2 tane var: birisi en son reference, diğeri amigabirşey, öbürü de adını unuttum son ikisi community versiyon, 3dfx değil.

Başka kimsenin böyle bir konu ortaya attığını görmedim. Herkes v3'ünden memnun mu yani?
Logged

Use the brute force, Luke
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.718


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2020, 14:04:47 ÖS »

Bende yok Ama hep merak etmişimdir. 3dfx olayını özellikle. Aşağıdaki linkte voodoo 3 incelemesi var. TNT ile karşılaştırmış. Voodoo çok bulanıklaştırmış harbiden. Doku felan kalmıyor

https://www.youtube.com/watch?v=k-gMtOkxv4E
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pizero1541 | 64K CUPCAKE-CART | 1084 S
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.257



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 21, 2020, 14:23:55 ÖS »

Voodoo 3'ün kullanabildiği doku büyüklüğü oldukça sınırlı (256x256) ve doku filtreleme (texture filtering) kabiliyetleri düşük, oldukça tatsız bir bilinear filtering kullanıyor Voodoo 1 ve 2'deki gibi. Hepsinden ötesi rendering aşamasında 16-bit renk paleti ile çalıştığı için (her ne kadar post processing'de upscale ederken bunu 22-bit gibi bir renk derinliğine çevirse de..) özellikle transparency konusunda ciddi dithering ve gradyan geçişlerde banding problemi var, bu bilinen birşey.

32-bit rendering'i verimli yapabilecek kadar gelişmiş texture uniteleri ve hafıza veriyolu olan kartlar çıkana kadar (ilk örneği Rage 128) bu sorunları ancak düşük bir framerate'i kabullenerek (TNT2, G200) aşabiliyordunuz.  Rage128 Pro, Radeon ve GeForce256 ile başlayan jenerasyon ve sonrasında bu sorunlar yok.

Voodoo 2'de bu sorunları çok daha fazla olarak görürsünüz bakarsanız. İnsan bir kere farkedince gözüne sürekli batan şeyler bunlar. 3dfx genel olarak hızı görüntü kalitesine tercih eden mimariler üstünde çalışmış. Aslında diğer markalar için de durum farklı değil, ATI için bile dithering ve filtreleme sorunları Radeon serisi ile toparlıyor. Bu arada TNT ve TNT2'nin dithering  sorunu 32-bit'te yok ama onların da doku filtrelemesi bayağı kötü.

Ben şahsen Voodoo 3'ümden memnunum, çünkü Glide API'si oyunları zaten genel olarak böyle görünecek şekilde tasarlanmıştı. GLQUake'i bile bir TNT2 ile çalıştırdığınızda ortaya çıkan görüntü, bump mapping vs gibi ek özelliklere rağmen, bana güzel gelmiyor - Gözlerim 3dfx MiniGL rendering'ine alışık. 1999 yılı sonuna kadar çıkan tüm oyunlar için Voodoo 3 beni mutlu eden bir kart. Sanırım Voodoo 3 ile oynadığımda gözüme 'çirkin' gelen ilk oyun Quake 3.2000 ve sonrası oyunları için Voodoo 3 I-Ih..

Benzer bir rahatsızlığı zamanında VOGONS'ta ben de dile getirmiştim: https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=59501

Orada paylaştığım bazı Quake 3 ekran görüntülerini bu mesaja da ekliyorum, demek istediğim daha iyi anlaşılır.







« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 14:35:17 ÖS Gönderen: appiah4 » Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.055



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2020, 15:28:39 ÖS »

Bana v3 bariz bulanık gelmişti. Hatta özene bezene v3'lü dream p3 falan toplamıştım da görüntü sebebiyle moralim bozulmuştu, onu çıkarıp g200 + v2 takmıştım. (sonra g200 de moralimi bozmuştu, onun yerine tnt2 kullanmıştım... şu dream computer işi pek tat vermedi yani).

Herneyse v3'e kadar voodoo'ların 256x256 ebatlı texturelerle sınırlı olduğunu biliyorum. Ama v2 banshee falan v3 kadar bulanık değildi sanki...
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 15:31:10 ÖS Gönderen: Levent (Lvnt) » Logged

Use the brute force, Luke
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 574



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2020, 15:51:17 ÖS »

Win98 oyun bilgisayarımda Voodoo 3 3000 AGP kullanıyorum. İlk çıktıkları zamanlarda Voodoo 1 ve Voodoo 2 kullanmıştım.

Glide API'ın kendisinden görüntü biraz buhulu oluyor. Ayrıca, özellikle düşük çözünürlüklerde 16 bit dithering de çok belirginleşiyor.

Ben şahsen Voodoo 3'ün görüntüye kattığı o bozulmayı ve dithering'i fazlasıyla seviyorum. Sanırım oyunları o şekilde oynamaya alıştığım için nostalji devreye giriyor. Yüksek çözünürlüklü 32 bit süper net bir görüntüyü eski oyunlara bazen çok yakıştıramıyorum.
Eski oyunların düşük detaylarını ve hatalarını sanırım biraz kapatıyor bu 16 bit render durumu.
Şahsen Quake 3'ü 32 bit yüksek çözünürlükle oynamaktansa 3dfx Glide modunda düşük çözünürlükle oynamayı tercih ederim. Ama tabii bu zevk meselesi.

Vertex distortion ve dithering'in PS1 ile özleşmesi gibi Win98 oyunları da benim için 3dfx Glide'ın o karakteristik buhulu görüntü kalitesi, dithering'i ve yoğun sis efektleri ile özleşmiş durumda.

Aynı sistemde Voodoo 2 ile deneme şansınız oldu mu?
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 18:25:50 ÖS Gönderen: Theoden » Logged

You are in a computer game, Max.
(İZMİR) http://amplifypedals.com
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.257



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2020, 15:59:04 ÖS »

Bana v3 bariz bulanık gelmişti. Hatta özene bezene v3'lü dream p3 falan toplamıştım da görüntü sebebiyle moralim bozulmuştu, onu çıkarıp g200 + v2 takmıştım. (sonra g200 de moralimi bozmuştu, onun yerine tnt2 kullanmıştım... şu dream computer işi pek tat vermedi yani).

Herneyse v3'e kadar voodoo'ların 256x256 ebatlı texturelerle sınırlı olduğunu biliyorum. Ama v2 banshee falan v3 kadar bulanık değildi sanki...

Bu son söylediğiniz inanın nesnel bir şekilde doğru değil Kahkaha Voodoo 3 1/2/Rush/Banshee'ye göre çok daha net bir 2D ve 3D görüntüye sahip.  Sizinki o kadar bulanık görünüyorsa kartta farklı bir defekt de olabilir açıkçası..
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.055



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2020, 20:29:56 ÖS »

@Theoden: tnt2 yanında v2 vardı. Yani son tahlilde v3'ü çıkarıp tnt2 + v2 takmış oluyorum

Hatırladığım kadarıyla yazıyorum, v2'yi de çokça kullanmışlığım var. V2'li p1 bilgisayarda soldier of fortune bitirmişliğim var mesela, 640x480 ya da 512x384 kullanmış olmalıyım. P1 yüzünden yavaştı ama öyle dikkat çekici bir bulanıklık yoktu.

Hazır kurulu makinelerde olması lazım, 1-2 saat ayırabilecek kafada olursam karşılaştırmalı birkaç resim göndermeye çalışayım. Hep beraber görmüş oluruz. Ben de şimdi yanılıyormuyum acaba demeye başladım çünkü

@appiah4: üstat v3'ün hardware mutlaka daha iyidir. Zaten hayal kırıklığımın sebebi o. Herhalde benchmarklarda iyi çıksın diye driveri haşat ettiler diye düşünüyorum ben. Başta yazmayı ihmal ettim ama daha iyi görüntü veren driver bilen vardır belki düşünmüştüm
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 21:32:44 ÖS Gönderen: Levent (Lvnt) » Logged

Use the brute force, Luke
Aktug
Üye
***
Mesaj Sayısı: 220



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2020, 21:14:00 ÖS »

Benim gördüğüm ; V3 > V2 > Banshee > V1 > Rush

Voodoo I elimde olmadığı için denemeyemedim ama eski deneyimlerime dayanarak Rush ve Banshee arasında olduğuna eminim

WickedGL MiniGL dosyaları var bazı oyunlar için. Hatta geçtiğimiz haftasonu HL I için deneyip memnun kaldım. Denediniz mi hiç?

Desteklediği Oyunlar ;
Quake, Quake 2, Quake 3, Hexen 2, Sin, Half-Life, Heretic 2, Daikatana, Kingpin, Soldier of Fortune, Unreal, Unreal Tournament, Rune, Starsiege, Tribes, Tribes 2, Serious Sam, 4x4 Evolution, Axis, BGII, Crime Cities, DeusEx, MDK2, KO, MindRover, Hitman, Heavy Metal FAKK2, StarTrek DS9, Parsec, Screamer 4x4, Snok, StarTrek Voyager, Team Fortress, TreadMarks.
Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.055



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2020, 21:49:54 ÖS »

V3 ile half-life quake2 quake3 sin sof unreal diablo2 nfs3 nfs4 nfs porsche test drive 5 bunları oynamıştım sanırım. Hemen akla gelmiyor ama shogo'yu da atlamamak gerek aslında. Quake ve hexen2'nin gl versiyonu hoş değil, (v3 değil genel olarak) software quake motorunun bazı özelliklerini yapamıyor, gerekmedikçe bunların gl versiyonunu açmıyorum, öyle yazayım.

Bu oyunların hepsinde bahsettiğim aşırı bulanık texture sorunu yok. Ya da dikkat çekmiyor.

Yazdığınız hız olarak herhalde. Temel yapı kabaca aynı olduğu için ben de karşılaştırmalı hızları şöyle düşünüyorum: v3=2x143 mhz (v3 2000), V2=2x83mhz, banshee=1x100mhz, v1=1x50mhz, rush'un v1'den az yavaş olduğu söyleniyor
Logged

Use the brute force, Luke
Aktug
Üye
***
Mesaj Sayısı: 220



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2020, 22:15:13 ÖS »

FPS' yi bir kenara bırakarak görüntü kalitesi/netliği üzerinde değerlendirme yapmıştım.
Logged
appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.257



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ocak 22, 2020, 06:50:11 ÖÖ »

FPS' yi bir kenara bırakarak görüntü kalitesi/netliği üzerinde değerlendirme yapmıştım.

 Banshee nin görüntü kalitesi Voodoo 2 den iyi.
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
Najaz
Üye
**
Mesaj Sayısı: 24


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Ocak 22, 2020, 23:14:13 ÖS »

Bana v3 bariz bulanık gelmişti. Hatta özene bezene v3'lü dream p3 falan toplamıştım da görüntü sebebiyle moralim bozulmuştu, onu çıkarıp g200 + v2 takmıştım. (sonra g200 de moralimi bozmuştu, onun yerine tnt2 kullanmıştım... şu dream computer işi pek tat vermedi yani).

Belki gözlükleriniz buğulanmıştır, olamaz mı? Kahkaha
Logged
Voltron
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.416


それはどういう意味ですか?知りません。


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Ocak 23, 2020, 08:59:43 ÖÖ »

Ben hiç Banshee den yukarısını kullanmadım. Bendeki banshee Asus AGP V3200/16MB. Görüntü zamanın kartlarına göre güzeldi. Ama fazla cilalı, yumuşak gibiydi. Glide destekli oyunlar haricinde Diğer kartlarla pek kıyaslama yapamadım. Zaten bu kartı kullanmadaki ilk amacım UltraHLE çalıştırmaktı.
Logged

> General failure reading drive A:<br /><br />> Who\'s General Failure and why is he reading my disk?
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 574



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ocak 23, 2020, 09:23:05 ÖÖ »

Hazır kurulu makinelerde olması lazım, 1-2 saat ayırabilecek kafada olursam karşılaştırmalı birkaç resim göndermeye çalışayım. Hep beraber görmüş oluruz. Ben de şimdi yanılıyormuyum acaba demeye başladım çünkü

Karşılaştırmalı resim güzel olur
Glide'dan screenshot alırken hep problem yaşardım, görüntü yakalama kartı varsa kıyaslama için çok iyi olurdu.
Logged

You are in a computer game, Max.
(İZMİR) http://amplifypedals.com
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.055



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Ocak 23, 2020, 10:43:28 ÖÖ »

Hazır kurulu makinelerde olması lazım, 1-2 saat ayırabilecek kafada olursam karşılaştırmalı birkaç resim göndermeye çalışayım. Hep beraber görmüş oluruz. Ben de şimdi yanılıyormuyum acaba demeye başladım çünkü

Karşılaştırmalı resim güzel olur
Glide'dan screenshot alırken hep problem yaşardım, görüntü yakalama kartı varsa kıyaslama için çok iyi olurdu.
Ayarlarını bilmek şartıyla fotoğraf makinesi derim başka birşey demem

Otomatik beyaz dengesi kapatılmalı ve standart bir ayara getirilmeli. Gerçi ona rağmen geçen seferki sony 37 ekran ile 1084 karşılaştırması resimlerinde 1084'ün renklerini baya bi kaçırdım. Ekran yapısı farklı olunca fotoğraf makinesi sensörü farklı mı tepki veriyor acaba diye o olay bir süre kafamı kurcaladı durdu. Neyse bu sefer daha deneyimliyim ve aynı monitörü çekeceğim..., başına geçme durumum olursa tabii, söz vermiş olmayayım


Belki gözlükleriniz buğulanmıştır, olamaz mı? Kahkaha
Olamaz 
« Son Düzenleme: Ocak 23, 2020, 10:45:02 ÖÖ Gönderen: Levent (Lvnt) » Logged

Use the brute force, Luke
Sayfa: [1] 2 3 4   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: