Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga non dos formatı  (Okunma Sayısı 1661 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
EMREZ
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.723



Üyelik Bilgileri
« : Nisan 06, 2020, 22:39:00 ÖS »

Arkadaşlar bu dos olmayan disklerin içerisindeki dosyaları gösterecek bir teknoloji bulundu mu?
Logged

this is amiga speaking.
Verminaard
Üye
***
Mesaj Sayısı: 122


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Nisan 06, 2020, 23:11:13 ÖS »

30 yıldır cevabını bulamadığım soru Bu oyunlar harddiske atılır mı, nasıl
Logged
witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.854



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Nisan 06, 2020, 23:33:29 ÖS »

Bu diskler verileri programcının kullandığı 'custom' bir formatta depoladığı için ancak bir hex editörle içeriği inceleyebilir veya değiştirebilirsiniz. Bunun dışında program veya oyunun dosya sistemini içeren rutinlerini bulup kodu analiz edebilirsiniz.
Logged
amiga.os
Üye
****
Mesaj Sayısı: 448



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Nisan 06, 2020, 23:47:01 ÖS »

30 yıldır cevabını bulamadığım soru Bu oyunlar harddiske atılır mı, nasıl

Whdload bu işe yarıyor işte. Zamanında tek tek whdload install paketleri ile bu disketleri harddiske kurardık. Şu an toplu whdload paketleri de aslında böyle tek tek install edilmiş dosyalardır.

Şimdi hiç bahsi geçmiyor ancak whdload'un bir rakibi vardı, jst diye.
Logged
Verminaard
Üye
***
Mesaj Sayısı: 122


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2020, 00:01:21 ÖÖ »

Whdload bu işe yarıyor işte. Zamanında tek tek whdload install paketleri ile bu disketleri harddiske kurardık. Şu an toplu whdload paketleri de aslında böyle tek tek install edilmiş dosyalardır.

Şimdi hiç bahsi geçmiyor ancak whdload'un bir rakibi vardı, jst diye.

Benim harddiskli olarak kullandığım tek Amiga, 1200'dü, onu da yanılmıyorsam 1992'nin başlarında almıştım. O zaman WHDLOAD falan yoktu ya da vardı ama bizim haberimiz yoktu. Çok uğraşmıştım bu NDOS disketlerle ama çözememiştim. Normal oyunları kendi install dosyalarıyla ya da direkt kopyalayarak oynardık ama bunlar...

Bir da yanlış hatırlamıyorsam RAD diye bir şey vardı, onu A500'de kullanıyorduk. İki disketli oyunlardan birini DF0:'da tutup diğerini RAD'a kopyalıyorduk süper oluyordu. Otomatik RAD mount eden bir disket yapmıştım kendime onunla açıp dosyaları RAD'a kopyalıyordum sonra da boot edip oynuyordum
Logged
EMREZ
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.723



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2020, 00:27:23 ÖÖ »

Adamlar kaç yıl önce yapmış helal olsun valla.
Logged

this is amiga speaking.
Warhelmet
Üye
***
Mesaj Sayısı: 236



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2020, 22:02:15 ÖS »

Evet RAD olayı geç çözdüğüm bir olaydı beni de
Logged

1973 Üsküdar doğumlu. Amstrad, ZX Spectrum, C-64, Amiga kullanmış sonra PC'ye geçmiş şanslı kesimden.
http://www.gamer-market.com
HkRecai
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 642



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2020, 22:28:46 ÖS »

Programcılar veya firmalar bu ndos oyunların master disketini bir program yada özel donanımla mı yapıyordu, Amiga developer sistem gibi bir şey mi vardı acaba.
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.533


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2020, 23:22:11 ÖS »

NDOS disketlerde bildiğim kadarıyla, bir dosya sistemi ya da ulaşabileceğiniz bir dosya yok. Disket takıldığı zaman BootBlock dediğimiz bölgeden küçük bir kod çalıştırılıyor ve sonra hangi trackların okunarak, hafızaya yerleştirileceği ve çalıştırılacağı belirtiliyor. tracklar okundukça, hafızaya yerleştirilip, çalıştırılarak, sonra nerelerin okunacağı vs. bilgileriyle dinamik olarak disketten hafızaya bir transfer gerçeleşiyor. Ancak Dissassembler yapılarak boot block ve sonrasında yüklenecek kısımları tespit ederek, diğer ulaşılan verileri bilmek mümkün olabilir. Ama elde edeceğimiz bildiğimiz dosya yapısında olmayacaktır (diye düşünüyorum)
Logged

haydar_abi
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 902


İlla ki Amiga


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Nisan 07, 2020, 23:52:11 ÖS »

NDOS disketlerde bildiğim kadarıyla, bir dosya sistemi ya da ulaşabileceğiniz bir dosya yok. Disket takıldığı zaman BootBlock dediğimiz bölgeden küçük bir kod çalıştırılıyor ve sonra hangi trackların okunarak, hafızaya yerleştirileceği ve çalıştırılacağı belirtiliyor. tracklar okundukça, hafızaya yerleştirilip, çalıştırılarak, sonra nerelerin okunacağı vs. bilgileriyle dinamik olarak disketten hafızaya bir transfer gerçeleşiyor. Ancak Dissassembler yapılarak boot block ve sonrasında yüklenecek kısımları tespit ederek, diğer ulaşılan verileri bilmek mümkün olabilir. Ama elde edeceğimiz bildiğimiz dosya yapısında olmayacaktır (diye düşünüyorum)

Disketlerin bazıları böyle olmakla birlikte, dosya dosya atılıp sonradan dosya adlarının tutulduğu bölüme başka birşeyler yazınca dosya isimlerini göremediğimizden Dos olmayan bir disk ortaya çıkıyordu. Bunu da en iyi diskdoctor biliyordu.
Logged

Amiga fanatiği.... 
Amiga 1200 Kasada + ACA 1220/20mhz + Scart + Fast IDE 4x IDE , 128 GB Sandisk SSD +PCMCIA CFDisk Adapter + SUM Keyboard Adapter + Gotek + Blu-RayRW
Amiga 500 + 512 K
Amiga 600 + (PCMCIA PS 4 MB RAM + A604 1 MB Chip)
Hepsinin kahrını çeken LG 24MA53 TVMonitör
EMREZ
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.723



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Nisan 08, 2020, 23:09:29 ÖS »

Değerli paylaşımlarınız İçin çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Logged

this is amiga speaking.
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: