Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Windows 98 / DOS Retro Programlar  (Okunma Sayısı 3782 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Barış Yeni
Üye
****
Mesaj Sayısı: 480



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Nisan 06, 2020, 15:46:54 ÖS »

Eskiden programlara ulaşmak şimdiki kadar kolay değildi 96 yılında 3D Studio programını dükkan dükkan gezerek aramıştım. Hiç bir bilgisayarcının bilmediği bir programı Endelsan isimli bir dükkanda bulmuştum. Adam dalga geçmişti sen nasıl kullanacan yiğenim bunu he he diye gülerek 😂.

Yürüyen minik kuş vardı 😂
Logged
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 883



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #16 : Nisan 06, 2020, 15:58:00 ÖS »

Eskiden programlara ulaşmak şimdiki kadar kolay değildi 96 yılında 3D Studio programını dükkan dükkan gezerek aramıştım. Hiç bir bilgisayarcının bilmediği bir programı Endelsan isimli bir dükkanda bulmuştum. Adam dalga geçmişti sen nasıl kullanacan yiğenim bunu he he diye gülerek 😂.

Yürüyen minik kuş vardı 😂

Evet, programlar ve oyunlar tanıdıklar arasında elden ele dolaşırdı. 3ds Max'i benim gibi 3D CGI işlerine meraklı bir arkadaşım vermişti bana ilk. Ondan önce Bryce3D (hala satılıyor) diye çok yüzeysel bir 3D programı kurcalıyordum. Cinema4D, Maya ve 3ds Max'i ilk kullandığım anda 3D'ye bakışım tamamen değişti. Diablo 1'in introsundaki gibi sahneler yapmaya çalışırdım O eski çalışmalar polygon modelleme tekniklerinin temellerini öğrenmemi sağlamıştı.
Logged

appiah4
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.302



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Nisan 06, 2020, 16:21:11 ÖS »

Bir İTÜ mezunu olarak I-DEAS'cıyım..
Logged

Retronautics: Retro bilgisayar, donanım ve proje galerim.
CenkMiri
Üye
***
Mesaj Sayısı: 86


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Nisan 06, 2020, 19:13:52 ÖS »

Bir mimar olarak mimari görselleştirmeler için uzun süre 3DS Max'te debelendikten sonra 3-4 aydır Blender'a geçtim. Üzerimden inanılmaz bir yük kalkmış gibi hissediyorum. Açılış hızı, hafızada kapladığı alan, kısa yolların çeşitliliği rahatlığı, ekstra bir render motoruna ihtiyaç duymaması, aynı modeli ister gerçek zamanlı render motorunda(eevee) ister RayTracing render motorunda (cycles) görüntüleyebilme (özellikle kısıtlı zamanlarda video render için çok işe yarıyor) özellikleri kendisini benim için vazgeçilmez kıldı. En güzeli de istediğim her bilgisayara lisans sorunu olmadan kurup renderları hepsine dağıtabiliyor olmak. Özellikle bu işlere yeni başlayacak arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum. (Konu başlığından birazcık saptım ama 3-4 Aydır gündemim bu olduğu için burda içimi kısaca dökmüş oldum.  )
Logged

Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 883



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Nisan 06, 2020, 20:30:36 ÖS »

Bir mimar olarak mimari görselleştirmeler için uzun süre 3DS Max'te debelendikten sonra 3-4 aydır Blender'a geçtim. Üzerimden inanılmaz bir yük kalkmış gibi hissediyorum. Açılış hızı, hafızada kapladığı alan, kısa yolların çeşitliliği rahatlığı, ekstra bir render motoruna ihtiyaç duymaması, aynı modeli ister gerçek zamanlı render motorunda(eevee) ister RayTracing render motorunda (cycles) görüntüleyebilme (özellikle kısıtlı zamanlarda video render için çok işe yarıyor) özellikleri kendisini benim için vazgeçilmez kıldı. En güzeli de istediğim her bilgisayara lisans sorunu olmadan kurup renderları hepsine dağıtabiliyor olmak. Özellikle bu işlere yeni başlayacak arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum. (Konu başlığından birazcık saptım ama 3-4 Aydır gündemim bu olduğu için burda içimi kısaca dökmüş oldum.  )

Yılların alışkanlığı yüzünden Blender'da 3ds Max'teki kadar hızlı olamasam da ben de herkese Blender'ı şiddetle tavsiye ederim.
Son versiyonları gercekten çok iyi.
Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.148


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Nisan 06, 2020, 20:59:43 ÖS »

Blender mantıklı. Ben biraz motion grafik olaylarından ötürüde Cinema 4d diyorum. After Effects'lede entegre çalışabiliyor. Max'e çok alıştım ama maxten Cinema 4d ye geçen arkadaşlarım mutlaka geç rahatlayacaksın diyorlar inanıyorum
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pizero1541 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
Barış Yeni
Üye
****
Mesaj Sayısı: 480



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Nisan 06, 2020, 22:36:43 ÖS »

Aslında 3d Studio dan önce( 1992 galiba) aşağıdaki programı kurcalamıştım bir süre belki hatırlayanlar vardır :

FantaVision DOS version:


« Son Düzenleme: Nisan 07, 2020, 01:31:34 ÖÖ Gönderen: AmigaEsref » Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.148


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Nisan 07, 2020, 01:03:07 ÖÖ »

Videoyu açmadı bende Barış abi Bende Amigama oyun çektirmek için gittiğim pasajda programlar bölümüne bakıp sanırım lightwave di 5 disket o ara pc'ler yeni çıkıyordu Time Commando felan vardı 3d demolar beni çok gazlıyodu. İstedim çekermisin dedim. Sen anlamazsın boş ver dedi istedim çekmedi adam Benimde öyle bir anım var. Program bulmak zordu. Bende bir dönem kopuk pc yoktu. Amiga'dan sonra internet kafe maceralarım var. Üniversite'de PC'im oldu o zaman giriş yaptıydım.

Time Commando demosunu hatırlatmak amacıyla paylaşayım. Yıl 1996 imiş.


https://www.youtube.com/watch?v=Wj407vh4B0g
« Son Düzenleme: Nisan 07, 2020, 01:29:18 ÖÖ Gönderen: AmigaEsref » Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pizero1541 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 883



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Nisan 07, 2020, 02:14:21 ÖÖ »

Aslında 3d Studio dan önce( 1992 galiba) aşağıdaki programı kurcalamıştım bir süre belki hatırlayanlar vardır :

FantaVision DOS version:




FantaVision ilginçmiş hiç duymamıştım.
Logged

amiga.os
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 500



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : Nisan 07, 2020, 02:16:14 ÖÖ »

Ben Amiga'da Imagine'ciydim. Düz Amiga 1200'de render yapmak cidden uzun sürerdi, gece yatarken render'a bırakırdım sabaha bitsin diye, adaptörü de çelik tencere içerisine koyardım aşırı ısındığı için Sonra 060/50 alınca render hızına inanamamıştım, resmen çağ atlamıştı alet. Tabii tüm bunlar 95-97 yılları arasında olan şeyler.

Sinan Gürkan ve diğer AmigART üyeleri hatırlar, Amiga Haber disket dergisinde Imagine tutorial'larım olurdu, hey gidi günler

Çoğu çalışmam zamana yenik düştü, ya disketleri kayboldu, ya bozuldu. Sadece Imagine'i ilk kurcalamaya başladığım zamanlardan AmiNET'e yüklediğim birkaç resim kaldı elimde, o da benim açımdan üzücü tabii.







Amigart'taki yazıları okuyarak Imagine ile ben de bir çok -kendimce tabi- çalışmalar yapmıştım. Amigart dönemi çok iyi bir dönemdi. Bir Blizzard kartı sıfır alabilmek bile ne büyük bir nimetmiş
Logged
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 883



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #25 : Nisan 07, 2020, 17:38:32 ÖS »

Bunlarda benim şimdilik bulabildiğim en eski render'larım.


* 001.jpg (39.94 KB, 480x360 - Görüntüleme: 153 kez.)

* 002.jpg (365.55 KB, 640x442 - Görüntüleme: 170 kez.)
Logged

LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.935


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #26 : Nisan 07, 2020, 22:56:54 ÖS »

Eskiden programlara ulaşmak şimdiki kadar kolay değildi 96 yılında 3D Studio programını dükkan dükkan gezerek aramıştım. Hiç bir bilgisayarcının bilmediği bir programı Endelsan isimli bir dükkanda bulmuştum. Adam dalga geçmişti sen nasıl kullanacan yiğenim bunu he he diye gülerek 😂.

Yürüyen minik kuş vardı 😂

yürüyen minik kuş denilince, ciddiye alacaklar çıkacaktır Kahkaha O dönemin modelleri de, canlandırmaları da kendine göreydi Kahkaha O canlandırmaya kuş demek için milyon şahit gerekir Kahkaha Ama o dönem için bizim gözümüzde inanılamzdı... Şimdi ZbrushCentral'a arada göz gezdiriyorum da, hem bizden geçmiş, hem de konu inanılmaz yerlere kaymış durumda.
Logged

fth
Üye
***
Mesaj Sayısı: 107



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : Nisan 08, 2020, 01:56:39 ÖÖ »

Bir mimar olarak mimari görselleştirmeler için uzun süre 3DS Max'te debelendikten sonra 3-4 aydır Blender'a geçtim. Üzerimden inanılmaz bir yük kalkmış gibi hissediyorum. Açılış hızı, hafızada kapladığı alan, kısa yolların çeşitliliği rahatlığı, ekstra bir render motoruna ihtiyaç duymaması, aynı modeli ister gerçek zamanlı render motorunda(eevee) ister RayTracing render motorunda (cycles) görüntüleyebilme (özellikle kısıtlı zamanlarda video render için çok işe yarıyor) özellikleri kendisini benim için vazgeçilmez kıldı. En güzeli de istediğim her bilgisayara lisans sorunu olmadan kurup renderları hepsine dağıtabiliyor olmak. Özellikle bu işlere yeni başlayacak arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum. (Konu başlığından birazcık saptım ama 3-4 Aydır gündemim bu olduğu için burda içimi kısaca dökmüş oldum.  )

Yılların alışkanlığı yüzünden Blender'da 3ds Max'teki kadar hızlı olamasam da ben de herkese Blender'ı şiddetle tavsiye ederim.
Son versiyonları gercekten çok iyi.

Dediklerinize katılıyorum.

Bende 1997 de lightwave ile başlamıştım.

2 senedir Blender kullanıyorum.Gerçekten çok kullanışlı,çok iyi  bir program
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.148


love is better than


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #28 : Nisan 08, 2020, 02:01:27 ÖÖ »

@Theoden (Arethrid) renderlar çok güzelmiş yıl kaç abi tahmini 1997 felan mı
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF  | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pizero1541 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 883



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #29 : Nisan 08, 2020, 17:13:20 ÖS »

@Theoden (Arethrid) renderlar çok güzelmiş yıl kaç abi tahmini 1997 felan mı


1998 civarları olması lazım
Logged

Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: