Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Genel Kategori
Proje
Oyun Konsolu
« önceki
sonraki »
Sayfa: [
1
]
2
Aşağı git
Gönderen
Konu: Oyun Konsolu (Okunma Sayısı 2262 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ercanersoy
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 758
Oyun Konsolu
«
:
Ekim 05, 2020, 09:53:16 ÖÖ »
Herkese merhaba,
CGTR topluluğunda oyun konsolu kullanımı yaygın olarak gözlemliyorum. Günümüzün oyun konsolları için çok para ödeniyor. Ayrıca, orjinal oyunları da çok para ediyor.
Geçen gece oyun konsolu geliştirme fikrini ortaya atmıştım. Sadece konuşmam doğru olmazdı, işe girişeyim dedim.
Bu oyun konsolu, Uzebox oyun konsolu tabanlı olacaktır. Bu oyun konsolunun İnternet bağlantısı aşağıdadır:
http://belogic.com/uzebox/index.asp
Eklerde, Uzebox'un içe aktarılmış çizimleri yer almaktadır. Zamanla bu çizimleri değiştirerek daha çok işlevsel duruma getirilecektir.
Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.
Uzebox Game Console.pdf
(551.27 KB - Yükleme: 34 kez.)
Uzebox Game Console.png
(208.71 KB, 1918x942 - Görüntüleme: 120 kez.)
«
Son Düzenleme: Ekim 22, 2020, 03:42:36 ÖÖ Gönderen: ercanersoy
»
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 6.284
love is better than
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #1 :
Ekim 05, 2020, 10:16:53 ÖÖ »
Merhaba
proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.
Logged
AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.1 ROM | 8 MB RAM | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | Pizero1541 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
Feandreu
Üye
Mesaj Sayısı: 279
Enver Aydın Tunçalp
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #2 :
Ekim 05, 2020, 10:33:17 ÖÖ »
Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)
Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği
Logged
Remzi
Üye
Mesaj Sayısı: 229
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #3 :
Ekim 05, 2020, 10:57:25 ÖÖ »
CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus
Logged
NESDelisi
Üye
Mesaj Sayısı: 481
Oyun Geliştiricisi
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #4 :
Ekim 05, 2020, 13:12:07 ÖS »
Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.
Logged
Oyun Geliştiriyor...
Site:
https://ayhangazigulcu.wordpress.com/
ercanersoy
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 758
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #5 :
Ekim 05, 2020, 20:38:30 ÖS »
Alıntı sahibi: AmigaEsref üzerinde Ekim 05, 2020, 10:16:53 ÖÖ
Merhaba
proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.
Uzebox için geliştirilmiş olarak aynı şekilde çalışacaktır.
Alıntı sahibi: Feandreu üzerinde Ekim 05, 2020, 10:33:17 ÖÖ
Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)
Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği
Günümüzde SNES konsollarının orjinal olmayan yeni ürünler bulunabiliyor.
PAL için de olmasını düşünüyorum. Üzerindeki kompozit çevirici tümdevre PAL'ı da destekliyor. Ayrıca, bu tümdevreye mikrodenetleyiciden doğrudan RGB gidiyor. Ancak, eklenecek ek özellikler doğrudan maliyeti arttıracaktır.
Kartuş yerine SD kart var ve bu iş için kartuş oyun yüklenmesini biraz hızlandırabilir. Kartuş için bayağı malzeme ve kütüphanelerde değişiklik gerekebilir. Zaten, ATmega mikrodenetleyici ailesi Harvard mimarisinde olduğu için kartuş olayı pek uygun düşmeyebilir.
Alıntı sahibi: Remzi üzerinde Ekim 05, 2020, 10:57:25 ÖÖ
CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus
Onun yerine SNES-TCP/IP çevirici yapılabilir. Bu ayrı bir proje konusu olur. Ayrıca, konsol üzerinde bulunan ESP mikrodenetleyicisini ve sadece bu mikrodenetleyici için konmuş devre elemanlarını kaldırmayı düşünüyorum. Amaç, maliyeti azaltmaktır.
Alıntı sahibi: NESDelisi üzerinde Ekim 05, 2020, 13:12:07 ÖS
Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.
Teşekkür ederim.
Bu projede amaç, en az maliyetle işlevselliğini arttırmak ve gereksiz parçaları ortadan kaldırmaktır. Örneğin, PAL seçeneği eklenebilir ve oyun konsolunda bulunan ESP8266 tabanlı mikrodenetleyici kaldırılabilir.
Logged
NESDelisi
Üye
Mesaj Sayısı: 481
Oyun Geliştiricisi
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #6 :
Ekim 05, 2020, 21:30:18 ÖS »
Alıntı sahibi: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 20:38:30 ÖS
Alıntı sahibi: AmigaEsref üzerinde Ekim 05, 2020, 10:16:53 ÖÖ
Merhaba
proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.
Uzebox için geliştirilmiş olarak aynı şekilde çalışacaktır.
Alıntı sahibi: Feandreu üzerinde Ekim 05, 2020, 10:33:17 ÖÖ
Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)
Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği
Günümüzde SNES konsollarının orjinal olmayan yeni ürünler bulunabiliyor.
PAL için de olmasını düşünüyorum. Üzerindeki kompozit çevirici tümdevre PAL'ı da destekliyor. Ayrıca, bu tümdevreye mikrodenetleyiciden doğrudan RGB gidiyor. Ancak, eklenecek ek özellikler doğrudan maliyeti arttıracaktır.
Kartuş yerine SD kart var ve bu iş için kartuş oyun yüklenmesini biraz hızlandırabilir. Kartuş için bayağı malzeme ve kütüphanelerde değişiklik gerekebilir. Zaten, ATmega mikrodenetleyici ailesi Harvard mimarisinde olduğu için kartuş olayı pek uygun düşmeyebilir.
Alıntı sahibi: Remzi üzerinde Ekim 05, 2020, 10:57:25 ÖÖ
CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus
Onun yerine SNES-TCP/IP çevirici yapılabilir. Bu ayrı bir proje konusu olur. Ayrıca, konsol üzerinde bulunan ESP mikrodenetleyicisini ve sadece bu mikrodenetleyici için konmuş devre elemanlarını kaldırmayı düşünüyorum. Amaç, maliyeti azaltmaktır.
Alıntı sahibi: NESDelisi üzerinde Ekim 05, 2020, 13:12:07 ÖS
Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.
Teşekkür ederim.
Bu projede amaç, en az maliyetle işlevselliğini arttırmak ve gereksiz parçaları ortadan kaldırmaktır. Örneğin, PAL seçeneği eklenebilir ve oyun konsolunda bulunan ESP8266 tabanlı mikrodenetleyici kaldırılabilir.
Bekleyip görelim en iyisi.
Logged
Oyun Geliştiriyor...
Site:
https://ayhangazigulcu.wordpress.com/
ercanersoy
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 758
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #7 :
Ekim 05, 2020, 21:56:17 ÖS »
İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.
ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.
Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?
Düzenleme:
GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.
CGTR Game Console.zip
(345.92 KB - Yükleme: 32 kez.)
«
Son Düzenleme: Ekim 05, 2020, 22:05:18 ÖS Gönderen: ercanersoy
»
Logged
AmigaMan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 597
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #8 :
Ekim 05, 2020, 22:40:44 ÖS »
Süper olmuş
Logged
Amiga ölmedi, efsane uyuyor
AmigaMan
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 597
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #9 :
Ekim 05, 2020, 22:41:05 ÖS »
Ben bir tane alacağım
Logged
Amiga ölmedi, efsane uyuyor
SouLPoWer87
Üye
Mesaj Sayısı: 223
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #10 :
Ekim 05, 2020, 22:46:03 ÖS »
Elinize emeğinize sağlık Güzel çalışma merakla ve heyecanla gelişimini bekliyorum
Logged
İnsan imkansızı başarabilir sözü yetersizdir. İnsan imkansızın da ötesine gidebilir..
+90'lar da çocuk olmak..
+Commodore Amiga Aşkı
+Jay Miner
+Paula
+Agnus
+Denise
yavuzg
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 5.442
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #11 :
Ekim 06, 2020, 00:24:47 ÖÖ »
Alıntı sahibi: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 09:53:16 ÖÖ
Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.
Lütfen yanlış anlamayın ama, temelde Uzebox projesini alıp onun adını mı değiştiriyoruz? Oluyor mu öyle?
Bunun amacı ne olacak?
Yani zaten açık kodlu bir proje, parçaları da oldukça az, olduğu haliyle de zaten 20 USD seviyesinde bir devre.
Devreyi biraz daha ucuz hale getirelim diyorsak koca koca DIP parçaları smd haline getirmek, SCART'ı olmayan amerikalılar için eklenmiş olan composite video video encoder'ından kurtulmak bir kaç dolar kazandırabilir ama o kadar. Yine de bu değişiklikler projenin adını değiştirip bir nevi sahiplenmek için yeterli gerekçe olduğunu düşünmüyorum...
Sanırım ben birşeyleri anlamadım ya da kaçırıyorum herhalde, kusura bakmayın...
Logged
SCARTCADE
NEO GEO
Elvira Pinball Restorasyon
ercanersoy
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 758
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #12 :
Ekim 06, 2020, 05:07:43 ÖÖ »
Alıntı sahibi: AmigaMan üzerinde Ekim 05, 2020, 22:40:44 ÖS
Süper olmuş
Teşekkür ederim.
Alıntı sahibi: AmigaMan üzerinde Ekim 05, 2020, 22:41:05 ÖS
Ben bir tane alacağım
Kendim yaptırıp satılığa çıkarmayacağım, forumdan birileri yapıp satabilir.
Alıntı sahibi: SouLPoWer87 üzerinde Ekim 05, 2020, 22:46:03 ÖS
Elinize emeğinize sağlık Güzel çalışma merakla ve heyecanla gelişimini bekliyorum
Teşekkür ederim.
Alıntı sahibi: yavuzg üzerinde Ekim 06, 2020, 00:24:47 ÖÖ
Alıntı sahibi: ercanersoy üzerinde Ekim 05, 2020, 09:53:16 ÖÖ
Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.
Lütfen yanlış anlamayın ama, temelde Uzebox projesini alıp onun adını mı değiştiriyoruz? Oluyor mu öyle?
Bunun amacı ne olacak?
Yani zaten açık kodlu bir proje, parçaları da oldukça az, olduğu haliyle de zaten 20 USD seviyesinde bir devre.
Devreyi biraz daha ucuz hale getirelim diyorsak koca koca DIP parçaları smd haline getirmek, SCART'ı olmayan amerikalılar için eklenmiş olan composite video video encoder'ından kurtulmak bir kaç dolar kazandırabilir ama o kadar. Yine de bu değişiklikler projenin adını değiştirip bir nevi sahiplenmek için yeterli gerekçe olduğunu düşünmüyorum...
Sanırım ben birşeyleri anlamadım ya da kaçırıyorum herhalde, kusura bakmayın...
Evet. Uzebox projesini alıp üzerinde değişiklikler yapıyorum. Çizimleri açık kaynaktır ve GPLv3 lisanslıdır. Bundan dolayı bu lisansa bağlı kalarak değişiklik yapmak serbesttir.
Uzebox üzerinde değişiklik uygulayıp yayımlamam için Uzebox'tan alındığı ve Belogic tarafından geliştirildiğini belirtmem gerekir ve ayrıntılı olarak belirttim. Devre şemasında ayrıntılı olarak, devre kartı çizimlerinde ise yeteri kadar belirttim. Bunları yaparken lisans metniyle birlikte yayımlamam gerekir. Bu işlemi de uyguladım.
Sadece ben değil, Uzebox Wiki'sinde bile başkaları tarafından bu projenin değiştirilmiş şekilde projeler var. Aşağıya sayfanın bağlantısını belirttim.
http://uzebox.org/wiki/Homemade_Uzeboxes_%26_derived_projects
Ayrıca, projeyi sahiplenmiyorum ve sahiplenemem de. Yalnızca, çizimlerin lisansına bağlı kalarak çizimler üzerinde bazı değişikliklerle ayrı bir proje gerçekleştiriyorum. En baştan Uzebox markası, Belogic Firması'nın ticari bir markasıdır. Bu markayla bu markanın kapsadığı konulardan herhangi bir proje gerçekleştiremem veya ürün ortaya koyamam.
DIP parçaların Commdore 64 gibi kolayca tamir edilmesi için DIP olarak kalmasını istiyorum. Kompozit video ve S-Video bileşenlerini şu anda kadırmayı düşünmüyorum. Kart üzerinde jumperlarla RGB girişi bile var. Kaldırdığım bileşenler, şu anlık yazılım desteği olmayan bileşenlerdir. Ek olarak, VGA girişi gibi özellikler ekleyebilirim. VGA girişine mikrodenetleyiciden AD725 tümdevresine giden RGB çıkışını vermeyi düşünüyorum.
Yorumlar benim için değerlidir. Proje konusundaki düşüncelerinizi belirtebilir ve merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Olumsuz yorumlarda asla alınma gibi bir durumum yoktur. Hatta, proje hakkında düşüncelerinizi belirttiğiniz için menmun da kaldım. Teşekkür ederim.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
Mesaj Sayısı: 5.442
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #13 :
Ekim 06, 2020, 14:38:04 ÖS »
Alıntı sahibi: ercanersoy üzerinde Ekim 06, 2020, 05:07:43 ÖÖ
DIP parçaların Commdore 64 gibi kolayca tamir edilmesi için DIP olarak kalmasını istiyorum.
Teoride doğru ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor... bence eliniz değimişken smd versiyonu ile değiştirmek hem maliyet hem bulunabilirlik açısından faydalı bir yaklaşım olur. Zaten eğer AD725 (SOIC) kullanmaya devam edecekseniz (ki öyle yazmışsınız) smd parça kullanıyor olacaksınız.
Alıntı sahibi: ercanersoy üzerinde Ekim 06, 2020, 05:07:43 ÖÖ
Ek olarak, VGA girişi gibi özellikler ekleyebilirim. VGA girişine mikrodenetleyiciden AD725 tümdevresine giden RGB çıkışını vermeyi düşünüyorum.
Tasarıma VGA çıkışı koymanız eğer arkasında bir upscaler veya scandoubler katmanı koymadığınız durumda bir işe yaramaz maalesef zira uzebox SDTV standardında (15Khz) video sinyali üretiyor. VGA 31Khz. Bu arada upscale/scandouble işini 644p üzerinde de yapamazsınız hızı yetmez. sırf o iş için FPGA kullanmanız lazım ki o da projenin minimalist yaklaşımına ters düşer...
kolay gelsin...
Logged
SCARTCADE
NEO GEO
Elvira Pinball Restorasyon
ercanersoy
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 758
Ynt: CGTR Oyun Konsolu
«
Yanıtla #14 :
Ekim 06, 2020, 14:51:15 ÖS »
Alıntı sahibi: yavuzg üzerinde Ekim 06, 2020, 14:38:04 ÖS
Teoride doğru ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor... bence eliniz değimişken smd versiyonu ile değiştirmek hem maliyet hem bulunabilirlik açısından faydalı bir yaklaşım olur. Zaten eğer AD725 (SOIC) kullanmaya devam edecekseniz (ki öyle yazmışsınız) smd parça kullanıyor olacaksınız.
O zaman bu mikrodenetleyicinin SMD sürümü kullanılabilir.
Alıntı sahibi: yavuzg üzerinde Ekim 06, 2020, 14:38:04 ÖS
Tasarıma VGA çıkışı koymanız eğer arkasında bir upscaler veya scandoubler katmanı koymadığınız durumda bir işe yaramaz maalesef zira uzebox SDTV standardında (15Khz) video sinyali üretiyor. VGA 31Khz. Bu arada upscale/scandouble işini 644p üzerinde de yapamazsınız hızı yetmez. sırf o iş için FPGA kullanmanız lazım ki o da projenin minimalist yaklaşımına ters düşer...
kolay gelsin...
Anladım. Bu RGB çıkışı SCART için işe yarayabilir mi? Başka bir seçenek olarak SCART yerine farklı bir RGB portu mu olabilir?
Önerileriniz için teşekkürler.
Logged
Sayfa: [
1
]
2
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları