Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Oyun Konsolu  (Okunma Sayısı 7801 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« : Ekim 05, 2020, 08:53:16 ÖÖ »

Herkese merhaba,

CGTR topluluğunda oyun konsolu kullanımı yaygın olarak gözlemliyorum. Günümüzün oyun konsolları için çok para ödeniyor. Ayrıca, orjinal oyunları da çok para ediyor.

Geçen gece oyun konsolu geliştirme fikrini ortaya atmıştım. Sadece konuşmam doğru olmazdı, işe girişeyim dedim.

Bu oyun konsolu, Uzebox oyun konsolu tabanlı olacaktır. Bu oyun konsolunun İnternet bağlantısı aşağıdadır:

http://belogic.com/uzebox/index.asp

Eklerde, Uzebox'un içe aktarılmış çizimleri yer almaktadır. Zamanla bu çizimleri değiştirerek daha çok işlevsel duruma getirilecektir.

Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.

* Uzebox Game Console.pdf (551.27 KB - Yükleme: 109 kez.)

* Uzebox Game Console.png (208.71 KB, 1918x942 - Görüntüleme: 257 kez.)
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2020, 02:42:36 ÖÖ Gönderen: ercanersoy » Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.638


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2020, 09:16:53 ÖÖ »

Merhaba proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Feandreu
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 520



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ekim 05, 2020, 09:33:17 ÖÖ »

Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)

Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği
Logged
Remzi
Üye
****
Mesaj Sayısı: 285



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ekim 05, 2020, 09:57:25 ÖÖ »

CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus
Logged
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ekim 05, 2020, 12:12:07 ÖS »

Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ekim 05, 2020, 19:38:30 ÖS »

Merhaba proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.

Uzebox için geliştirilmiş olarak aynı şekilde çalışacaktır.

Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)

Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği

Günümüzde SNES konsollarının orjinal olmayan yeni ürünler bulunabiliyor.

PAL için de olmasını düşünüyorum. Üzerindeki kompozit çevirici tümdevre PAL'ı da destekliyor. Ayrıca, bu tümdevreye mikrodenetleyiciden doğrudan RGB gidiyor. Ancak, eklenecek ek özellikler doğrudan maliyeti arttıracaktır.

Kartuş yerine SD kart var ve bu iş için kartuş oyun yüklenmesini biraz hızlandırabilir. Kartuş için bayağı malzeme ve kütüphanelerde değişiklik gerekebilir. Zaten, ATmega mikrodenetleyici ailesi Harvard mimarisinde olduğu için kartuş olayı pek uygun düşmeyebilir.

CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus

Onun yerine SNES-TCP/IP çevirici yapılabilir. Bu ayrı bir proje konusu olur. Ayrıca, konsol üzerinde bulunan ESP mikrodenetleyicisini ve sadece bu mikrodenetleyici için konmuş devre elemanlarını kaldırmayı düşünüyorum. Amaç, maliyeti azaltmaktır.

Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.

Teşekkür ederim.

Bu projede amaç, en az maliyetle işlevselliğini arttırmak ve gereksiz parçaları ortadan kaldırmaktır. Örneğin, PAL seçeneği eklenebilir ve oyun konsolunda bulunan ESP8266 tabanlı mikrodenetleyici kaldırılabilir.
Logged
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Ekim 05, 2020, 20:30:18 ÖS »

Merhaba proje için emeğinize sağlık. Bu konsol için oyunları birimi yazacak yoksa eski oyunları port mu edeceğiz.

Uzebox için geliştirilmiş olarak aynı şekilde çalışacaktır.

Bu projeyi dün siz paylaştıktan sonra inceledim. Özgün hali ilgi görmüş; bu haliyle 2-3 adet prototip çıkarıp kanlı canlı incelemek hoş olur =)

Modifikasyon olarak:
-Snes/nes yerine 9 pin joystick portu
-Rgb/Pal
Geliştirme önerisi olarak:
-Kartuş desteği

Günümüzde SNES konsollarının orjinal olmayan yeni ürünler bulunabiliyor.

PAL için de olmasını düşünüyorum. Üzerindeki kompozit çevirici tümdevre PAL'ı da destekliyor. Ayrıca, bu tümdevreye mikrodenetleyiciden doğrudan RGB gidiyor. Ancak, eklenecek ek özellikler doğrudan maliyeti arttıracaktır.

Kartuş yerine SD kart var ve bu iş için kartuş oyun yüklenmesini biraz hızlandırabilir. Kartuş için bayağı malzeme ve kütüphanelerde değişiklik gerekebilir. Zaten, ATmega mikrodenetleyici ailesi Harvard mimarisinde olduğu için kartuş olayı pek uygun düşmeyebilir.

CGTR oyun sunucusu kurup,multiplayer kapisabilsek super olur.
ESP8266 uyumluymus ama hazirda destekleyecek yazilim yokmus

Onun yerine SNES-TCP/IP çevirici yapılabilir. Bu ayrı bir proje konusu olur. Ayrıca, konsol üzerinde bulunan ESP mikrodenetleyicisini ve sadece bu mikrodenetleyici için konmuş devre elemanlarını kaldırmayı düşünüyorum. Amaç, maliyeti azaltmaktır.

Eğer güzel bir proje olursa, desteklerim.

Teşekkür ederim.

Bu projede amaç, en az maliyetle işlevselliğini arttırmak ve gereksiz parçaları ortadan kaldırmaktır. Örneğin, PAL seçeneği eklenebilir ve oyun konsolunda bulunan ESP8266 tabanlı mikrodenetleyici kaldırılabilir.

Bekleyip görelim en iyisi.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ekim 05, 2020, 20:56:17 ÖS »

İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.

ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.

Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?

Düzenleme: GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.

* CGTR Game Console.zip (345.92 KB - Yükleme: 103 kez.)
« Son Düzenleme: Ekim 05, 2020, 21:05:18 ÖS Gönderen: ercanersoy » Logged
AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 618



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ekim 05, 2020, 21:40:44 ÖS »

Süper olmuş
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
AmigaMan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 618



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Ekim 05, 2020, 21:41:05 ÖS »

Ben bir tane alacağım
Logged

Amiga ölmedi, efsane uyuyor
SouLPoWer87
Üye
***
Mesaj Sayısı: 224



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ekim 05, 2020, 21:46:03 ÖS »

Elinize emeğinize sağlık Güzel çalışma merakla ve heyecanla gelişimini bekliyorum
Logged

İnsan imkansızı başarabilir sözü yetersizdir. İnsan imkansızın da ötesine gidebilir..

+90'lar da çocuk olmak..
+Commodore Amiga Aşkı
+Jay Miner
+Paula
+Agnus
+Denise
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Ekim 05, 2020, 23:24:47 ÖS »


Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.


Lütfen yanlış anlamayın ama, temelde Uzebox projesini alıp onun adını mı değiştiriyoruz? Oluyor mu öyle?

Bunun amacı ne olacak?

Yani zaten açık kodlu bir proje, parçaları da oldukça az, olduğu haliyle de zaten 20 USD seviyesinde bir devre.

Devreyi biraz daha ucuz hale getirelim diyorsak koca koca DIP parçaları smd haline getirmek, SCART'ı olmayan amerikalılar için eklenmiş olan composite video video encoder'ından kurtulmak bir kaç dolar kazandırabilir ama o kadar. Yine de bu değişiklikler projenin adını değiştirip bir nevi sahiplenmek için yeterli gerekçe olduğunu düşünmüyorum...

Sanırım ben birşeyleri anlamadım ya da kaçırıyorum herhalde, kusura bakmayın...   
Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Ekim 06, 2020, 04:07:43 ÖÖ »

Süper olmuş


Teşekkür ederim.

Ben bir tane alacağım


Kendim yaptırıp satılığa çıkarmayacağım, forumdan birileri yapıp satabilir.

Elinize emeğinize sağlık Güzel çalışma merakla ve heyecanla gelişimini bekliyorum


Teşekkür ederim.


Bu konuda görüşlerinizi almak istiyorum. Yanıtlarınız için teşekkürler.



Lütfen yanlış anlamayın ama, temelde Uzebox projesini alıp onun adını mı değiştiriyoruz? Oluyor mu öyle?

Bunun amacı ne olacak?

Yani zaten açık kodlu bir proje, parçaları da oldukça az, olduğu haliyle de zaten 20 USD seviyesinde bir devre.

Devreyi biraz daha ucuz hale getirelim diyorsak koca koca DIP parçaları smd haline getirmek, SCART'ı olmayan amerikalılar için eklenmiş olan composite video video encoder'ından kurtulmak bir kaç dolar kazandırabilir ama o kadar. Yine de bu değişiklikler projenin adını değiştirip bir nevi sahiplenmek için yeterli gerekçe olduğunu düşünmüyorum...

Sanırım ben birşeyleri anlamadım ya da kaçırıyorum herhalde, kusura bakmayın...   


Evet. Uzebox projesini alıp üzerinde değişiklikler yapıyorum. Çizimleri açık kaynaktır ve GPLv3 lisanslıdır. Bundan dolayı bu lisansa bağlı kalarak değişiklik yapmak serbesttir.

Uzebox üzerinde değişiklik uygulayıp yayımlamam için Uzebox'tan alındığı ve Belogic tarafından geliştirildiğini belirtmem gerekir ve ayrıntılı olarak belirttim. Devre şemasında ayrıntılı olarak, devre kartı çizimlerinde ise yeteri kadar belirttim. Bunları yaparken lisans metniyle birlikte yayımlamam gerekir. Bu işlemi de uyguladım.

Sadece ben değil, Uzebox Wiki'sinde bile başkaları tarafından bu projenin değiştirilmiş şekilde projeler var. Aşağıya sayfanın bağlantısını belirttim.

http://uzebox.org/wiki/Homemade_Uzeboxes_%26_derived_projects

Ayrıca, projeyi sahiplenmiyorum ve sahiplenemem de. Yalnızca, çizimlerin lisansına bağlı kalarak çizimler üzerinde bazı değişikliklerle ayrı bir proje gerçekleştiriyorum. En baştan Uzebox markası, Belogic Firması'nın ticari bir markasıdır. Bu markayla bu markanın kapsadığı konulardan herhangi bir proje gerçekleştiremem veya ürün ortaya koyamam.

DIP parçaların Commdore 64 gibi kolayca tamir edilmesi için DIP olarak kalmasını istiyorum. Kompozit video ve S-Video bileşenlerini şu anda kadırmayı düşünmüyorum. Kart üzerinde jumperlarla RGB girişi bile var. Kaldırdığım bileşenler, şu anlık yazılım desteği olmayan bileşenlerdir. Ek olarak, VGA girişi gibi özellikler ekleyebilirim. VGA girişine mikrodenetleyiciden AD725 tümdevresine giden RGB çıkışını vermeyi düşünüyorum.

Yorumlar benim için değerlidir. Proje konusundaki düşüncelerinizi belirtebilir ve merak ettiklerinizi sorabilirsiniz. Olumsuz yorumlarda asla alınma gibi bir durumum yoktur. Hatta, proje hakkında düşüncelerinizi belirttiğiniz için menmun da kaldım. Teşekkür ederim.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Ekim 06, 2020, 13:38:04 ÖS »


DIP parçaların Commdore 64 gibi kolayca tamir edilmesi için DIP olarak kalmasını istiyorum.


Teoride doğru ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor... bence eliniz değimişken smd versiyonu ile değiştirmek hem maliyet hem bulunabilirlik açısından faydalı bir yaklaşım olur. Zaten eğer AD725 (SOIC) kullanmaya devam edecekseniz (ki öyle yazmışsınız) smd parça kullanıyor olacaksınız.


Ek olarak, VGA girişi gibi özellikler ekleyebilirim. VGA girişine mikrodenetleyiciden AD725 tümdevresine giden RGB çıkışını vermeyi düşünüyorum.


Tasarıma VGA çıkışı koymanız eğer arkasında bir upscaler veya scandoubler katmanı koymadığınız durumda bir işe yaramaz maalesef zira uzebox SDTV standardında (15Khz) video sinyali üretiyor. VGA 31Khz. Bu arada upscale/scandouble işini 644p üzerinde de yapamazsınız hızı yetmez. sırf o iş için FPGA kullanmanız lazım ki o da projenin minimalist yaklaşımına ters düşer...

kolay gelsin...
Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Ekim 06, 2020, 13:51:15 ÖS »

Teoride doğru ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor... bence eliniz değimişken smd versiyonu ile değiştirmek hem maliyet hem bulunabilirlik açısından faydalı bir yaklaşım olur. Zaten eğer AD725 (SOIC) kullanmaya devam edecekseniz (ki öyle yazmışsınız) smd parça kullanıyor olacaksınız.

O zaman bu mikrodenetleyicinin SMD sürümü kullanılabilir.

Tasarıma VGA çıkışı koymanız eğer arkasında bir upscaler veya scandoubler katmanı koymadığınız durumda bir işe yaramaz maalesef zira uzebox SDTV standardında (15Khz) video sinyali üretiyor. VGA 31Khz. Bu arada upscale/scandouble işini 644p üzerinde de yapamazsınız hızı yetmez. sırf o iş için FPGA kullanmanız lazım ki o da projenin minimalist yaklaşımına ters düşer...

kolay gelsin...

Anladım. Bu RGB çıkışı SCART için işe yarayabilir mi? Başka bir seçenek olarak SCART yerine farklı bir RGB portu mu olabilir?

Önerileriniz için teşekkürler.
Logged
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: