Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Oyun Konsolu  (Okunma Sayısı 1226 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.331



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Ekim 06, 2020, 14:35:54 ÖS »

644p den digital çıkıp resistor ladder tabir edilen basit DAC üzerinden analog'a çevrilen RGB video sinyali 15Khz lik SDTV standardında. Bu sinyali orj tasarımda AD725 ile "encode" ederek NTSC composite video elde etmişler.

Amerikan TV'lerinde SCART olmadığından (belki de retro/arcade camiası olarak Amerikalılara göre tek avantajlı olduğumuz nokta bu) Clay Cowgill (arcade camiasında meşhur bir şahsiyettir) projeye arcade projeleri için tasarladığı basit AD725 encoder devresini eklemiş.

Bizde TV'lerin SCART girişi olduğundan üretilen bu RGB (ve Sync) sinyalleri arada aktif bileşen kullanmadan bir SCART soketine aktarılabilir.

Projenin portable versiyonunu yapmak isteyenler çıkabilir dolayısıyla AD725 kısmı bırakılabilir, buradan encode edilen composite video sinyalini ucuz araba geri vites kamerası LCD ekranlarına bağlamak isteyebilecek çıkabilir.

Orijinal tasarım NTSC üzerine kurgulanmış gibi. Bu şekilde kalmasında bir sakınca yok. Bizdeki TV'lerin çoğunluğu NTSC/PAL composite video sinyallerini çözebilir. SCART üzerinden gelen RGB sinyalinin Composite Sync sinyali de NTSC standardında 60 Hz olacak ama o da sorun olmaz zira bizdeki TV'ler SCART'dan gelen bu sinyale sorunsuz sync olabilir.

Tabi bu anlattıklarımın hepsini yapmışlar zaten. Sparkfun işlemcinin SMD versiyonunu DIP sokete çeviren bir adaptör yapmış, projenin SCART versiyonu (EUzebox galiba) yapılmış vs vs. Proje 10 yıllık bir proje, yapılmamış bir versiyonunu bulmak zor

Yani ilk yazdığım yorum için kusura bakmayın, amacım sert bir eleştiri yapmak değildi. Sadece bu proje çok eski bir teknolojiye dayalı, eski bir proje. tabiri caizse "suyu çıkmış" bir proje.

Oyunların bir çoğu eğlenceli olmaktan uzak amatör işi şeyler. Güzel gözükenler de zaten kısmi NES portları, ama onlar da işlemcinin yavaşlığından arada dona dona oynuyor (youtube videolarına bir bakın, muhtemel arada işlemcinin timer interruptı devreye girince oyunlar resmen periyodik olarak donuyor).

Yani bilemedim, tamam "retro minimalist" çizgisinde güzel bir proje ama bence bu saatten sonra bu projeye daha ne eklenebilir diye düşününce yapılmamış pek de bir şey aklıma gelmiyor. Belki biraz daha güncel bir AVR'a taşınabilir, veya komple elden geçirip xmega veya ARM cortex tabanlı daha modern mcu'lara port edilebilir. Tabi o noktada da terazinin topuzunu fazla kaçırmamak lazım. Cortex mcu ile "minimalist" bir proje emulasyona kadar uzanan saçma bir yola da sevkedebilir insanı...
Logged

yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.331



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Ekim 06, 2020, 15:18:29 ÖS »

Bu arada 644p'yi neredeyse %140 overclock çalıştırıyor bu proje. Muhtemel NTSC color subcarrier frekansı olan 3.579545 Mhz'i elde edebilmek için mcu'yu 28.6363 Mhz'Lik kristalden çalıştırmışlar. NTSC sync'i mcu clocku 8 dividerdan elde etmişler belli ki.

Ayrıca EUzebox'da sinyalleri SCART'a direk vermişler gibi. Çalışıyor olabilir ama SCART protokolüne göre yanlış. MCU'dan türeyen sinyal muhtemel 5Vpp seviyesindedir. Halbuki bunun 0.7 Vpp seviyesine indirilmesi lazım (Belki son bir voltaj bölücü direnç çifti ile yapmışlardır bilemiyorum tam incelemedim).  Tabii yine video standartlarında sağlıklı bir 75 ohm termination için aslında R-G-B sinyallerinin bir unity-gain emitter follower amfi katı ile SCART'a beslenmesi daha sağlıklı olur. Bir de tabii araya yine SCART protokolü gereği 220uF'lık ac-coupling kondansatör koymak lazım vs vs...

Bu dediklerim ticari projeler için olması gereken minimal gereksinimler tabii ki. "Minimalist" bir hobi projesi için mevcut tasarım kabul edilebilir.
Logged

fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.160



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Ekim 06, 2020, 16:06:14 ÖS »


... ancak 644p çok eski bir işlemci ve DIP versiyonu hala az sayıda bulunabilir olsa da genel olarak stoğu olmayan bir işlemci. aliexpress de bile bulmak zor...


ATMEGA 644P TQFP44 to DIP40 çevirici olarak şöyle birşey çizmiştim, kendim kullandığım sd2iec devrelerinde sorun yaşamadım, başka bastırıp kullananlardan olumsuz yorum gelmedi, belki işinize yarayabilir.

https://www.pcbway.com/project/shareproject/TQFP44_to_DIP40_PACKAGE_CONVERTER_ADAPTER_PCB_for_MICROCHIP__ATMEL__ATMEGA644_and_ATMEGA1284.html

ATMEGA 644P yetersiz kalıyorsa bir tık daha iyisi olan ATMEGA 1284 kullanılabilir belki.
« Son Düzenleme: Ekim 06, 2020, 16:15:15 ÖS Gönderen: fort_apocalypse » Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 679


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Ekim 06, 2020, 20:28:08 ÖS »

644p den digital çıkıp resistor ladder tabir edilen basit DAC üzerinden analog'a çevrilen RGB video sinyali 15Khz lik SDTV standardında. Bu sinyali orj tasarımda AD725 ile "encode" ederek NTSC composite video elde etmişler.

Amerikan TV'lerinde SCART olmadığından (belki de retro/arcade camiası olarak Amerikalılara göre tek avantajlı olduğumuz nokta bu) Clay Cowgill (arcade camiasında meşhur bir şahsiyettir) projeye arcade projeleri için tasarladığı basit AD725 encoder devresini eklemiş.

Bizde TV'lerin SCART girişi olduğundan üretilen bu RGB (ve Sync) sinyalleri arada aktif bileşen kullanmadan bir SCART soketine aktarılabilir.

Projenin portable versiyonunu yapmak isteyenler çıkabilir dolayısıyla AD725 kısmı bırakılabilir, buradan encode edilen composite video sinyalini ucuz araba geri vites kamerası LCD ekranlarına bağlamak isteyebilecek çıkabilir.

Orijinal tasarım NTSC üzerine kurgulanmış gibi. Bu şekilde kalmasında bir sakınca yok. Bizdeki TV'lerin çoğunluğu NTSC/PAL composite video sinyallerini çözebilir. SCART üzerinden gelen RGB sinyalinin Composite Sync sinyali de NTSC standardında 60 Hz olacak ama o da sorun olmaz zira bizdeki TV'ler SCART'dan gelen bu sinyale sorunsuz sync olabilir.

Anladım, o zaman kompozit video ve S-Video ile ilgili bileşenler kalabilir.

Tabi bu anlattıklarımın hepsini yapmışlar zaten. Sparkfun işlemcinin SMD versiyonunu DIP sokete çeviren bir adaptör yapmış, projenin SCART versiyonu (EUzebox galiba) yapılmış vs vs. Proje 10 yıllık bir proje, yapılmamış bir versiyonunu bulmak zor

Yani ilk yazdığım yorum için kusura bakmayın, amacım sert bir eleştiri yapmak değildi. Sadece bu proje çok eski bir teknolojiye dayalı, eski bir proje. tabiri caizse "suyu çıkmış" bir proje.

Oyunların bir çoğu eğlenceli olmaktan uzak amatör işi şeyler. Güzel gözükenler de zaten kısmi NES portları, ama onlar da işlemcinin yavaşlığından arada dona dona oynuyor (youtube videolarına bir bakın, muhtemel arada işlemcinin timer interruptı devreye girince oyunlar resmen periyodik olarak donuyor).

Yani bilemedim, tamam "retro minimalist" çizgisinde güzel bir proje ama bence bu saatten sonra bu projeye daha ne eklenebilir diye düşününce yapılmamış pek de bir şey aklıma gelmiyor. Belki biraz daha güncel bir AVR'a taşınabilir, veya komple elden geçirip xmega veya ARM cortex tabanlı daha modern mcu'lara port edilebilir. Tabi o noktada da terazinin topuzunu fazla kaçırmamak lazım. Cortex mcu ile "minimalist" bir proje emulasyona kadar uzanan saçma bir yola da sevkedebilir insanı...

Yorumlarınız için teşekkür ederim Yavuz Bey.

Yorumlar benim için değerlidir. Yorumlarınız olumsuz yorumlar da olsa çekinmeden söyleyebilirsiniz. İyi niyetli yapılan hiçbir olumsuz yorumda asla yanlış anlamam. Ayrıca, menmun kaldım.

Sizi bu foruma kayıt olmadan birkaç sene önce bu foruma sizin tasarladığınız VGA'dan SCART'a çevirici için rastladığım zaman tanıdım. Ayrıca, foruma üye olurken hiçbir maddi çıkar gözetmeksizin paylaştığınız projelerinizle iyi niyetli bir insan olduğunuzu anlamıştım.

Bu oyun konsolu için tasarlanmış oyunların böyle olduklarını bilmiyordum. Zaten, bir mikrodenetleyicinin tek başına kaldırabileceği grafiklerin ve sesin çok kısıtlı olacağını biliyorum. Ancak, oyunların takıla takıla çalıştığını bilmiyordum.

Amacım, Uzebox oyun konsolunun öncelikle gereksiz bileşenlerini çıkarıp yerine daha işlevsel kılacak parçalar eklemekti. Seri üretilmesi gereken bir projede üretilmeyen parçalar asla kullanmam.

Bu arada 644p'yi neredeyse %140 overclock çalıştırıyor bu proje. Muhtemel NTSC color subcarrier frekansı olan 3.579545 Mhz'i elde edebilmek için mcu'yu 28.6363 Mhz'Lik kristalden çalıştırmışlar. NTSC sync'i mcu clocku 8 dividerdan elde etmişler belli ki.

Ayrıca EUzebox'da sinyalleri SCART'a direk vermişler gibi. Çalışıyor olabilir ama SCART protokolüne göre yanlış. MCU'dan türeyen sinyal muhtemel 5Vpp seviyesindedir. Halbuki bunun 0.7 Vpp seviyesine indirilmesi lazım (Belki son bir voltaj bölücü direnç çifti ile yapmışlardır bilemiyorum tam incelemedim).  Tabii yine video standartlarında sağlıklı bir 75 ohm termination için aslında R-G-B sinyallerinin bir unity-gain emitter follower amfi katı ile SCART'a beslenmesi daha sağlıklı olur. Bir de tabii araya yine SCART protokolü gereği 220uF'lık ac-coupling kondansatör koymak lazım vs vs...

Bu dediklerim ticari projeler için olması gereken minimal gereksinimler tabii ki. "Minimalist" bir hobi projesi için mevcut tasarım kabul edilebilir.

Uzebox oyun konsolunda RGB için gerilim bölücü bulunuyor. Ayrıca, 220 uF'lık kondastörler kompozit video çıkışında ve S-Video çıkışlarında toplam 3 adet bulunmaktadır.

ATMEGA 644P TQFP44 to DIP40 çevirici olarak şöyle birşey çizmiştim, kendim kullandığım sd2iec devrelerinde sorun yaşamadım, başka bastırıp kullananlardan olumsuz yorum gelmedi, belki işinize yarayabilir.

https://www.pcbway.com/project/shareproject/TQFP44_to_DIP40_PACKAGE_CONVERTER_ADAPTER_PCB_for_MICROCHIP__ATMEL__ATMEGA644_and_ATMEGA1284.html

ATMEGA 644P yetersiz kalıyorsa bir tık daha iyisi olan ATMEGA 1284 kullanılabilir belki.

Paylaşım için teşekkür ederim Sinan Bey.

ATmega1284 kullanılması, hız açısından birşey değiştirmeyecektir. Çünkü, bu ATmega mikrodenetleyici modeli şimdi kullanılan modelden daha hızlı çalışmayacaktır. Ana bellek konusunda ise yazılımda bir bellek yöneticisi bulunmadığından belleğin daha fazla olması hız konusunda birşey değiştirmeyecektir.
Logged

NoStres
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 613


One Love, One Heart, One Destiny


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Ekim 09, 2020, 11:30:00 ÖÖ »

İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.

ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.

Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?

Düzenleme: GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.

Sony "PS1 Classic" geliştirme ve onaylama ekibinde olması gerekir, onlar sever böyle projeleri... Masum
Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 679


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Ekim 10, 2020, 04:48:31 ÖÖ »

Uzebox oyun konsoluyla ilgili videolara birkaç gün önce baktım. Geliştirme sürecindeyken çekilen bir videoda takılmalar çok fazla oluyor. Ancak, nihai üründeki bazı videolarda takılmalar en azından sık yaşandığını görmedim.

Bu mikrodenetleyici için şu anda üretim yapılıyormuş, ancak yerine geçecek olan ATmega644A modelini de çıkarmışlar.

Eski model: https://www.microchip.com/wwwproducts/en/ATmega644

Yeni model: https://www.microchip.com/wwwproducts/en/ATmega644A

Bir ara devre kartı çiziminde DIP biçiminde olan mikrodenetleyicinin yerine aynı model SMD biçimindeki mikrodenetleyici olarak değiştirmeyi düşünüyordum, ancak fiyat farkı fazla değilmiş. Bence, DIP biçiminde kalması daha doğrudur, çünkü AVR mikrodenetleyicilerde FUSE bitleri yanlış ayarlanırsa hiç çalışmaz duruma geliyorlar. Bu durumda çözüm olduğu söyleniyor, ancak mikrodenetleyiciyi yerinden çıkarmak gerekir. Zaten, bu oyun konsolu geliştirmeye açıktır ve mikrodenetleyicinin FUSE bitleriyle oynanabileceğinden sorun çıkmasını istemiyorum.

SCART arabirimini de kullanılmayacaktır. Kompozit video ve S-Video bileşenleri kalacaktır.

İlk değişiklikleri az önce gerçekleştirdim.

ESP-12 mikrodenetleyicisi, genişleme arabirimi ve bu elemanlarla ilgili yollar da birlikte olmak üzere bazı elemanlar silindi. Bazı açıkalama metinleri eklendi.

Bu oyun konsolu için CGTR üyesi olarak geliştiriyorum. Oyun konsolunun ismi şu anlık "CGTR Oyun Konsolu"'dur. Bundan dolayı bu oyun konsolunun telif hakkı kimde olması gerekir?

Düzenleme: GPL v3.0 lisans metni eklendi. Çünkü, Uzebox GPL v3.0 lisanslıdır.

Sony "PS1 Classic" geliştirme ve onaylama ekibinde olması gerekir, onlar sever böyle projeleri... Masum

CGTR ismini kullanıp CGTR topluluğunun ortak projesi olarak düşünmüştüm.

Telif hakkı bende kalacaksa oyun konsolunun adını değiştireceğim.
Logged

ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 679


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #21 : Ekim 22, 2020, 03:08:07 ÖÖ »

Az önce değişiklik yaptım.

  • Oyun konsolunda CGTR adı kullanılmayacaktır.
  • Baskılı devre kartının çizimleri de yüklenmiştir.

* game-console.zip (444.95 KB - Yükleme: 25 kez.)
Logged

NoStres
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 613


One Love, One Heart, One Destiny


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Ekim 22, 2020, 03:38:59 ÖÖ »

Hayırlı olsun, forumda böyle proje yapan arkadaşları görmek çok hoşuma gidiyor.

Tebrikler.
Logged

suleymancanan
Üye
**
Mesaj Sayısı: 20



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #23 : Ekim 23, 2020, 10:57:40 ÖÖ »

Günaydın,
 Karizmatik
« Son Düzenleme: Ekim 23, 2020, 11:09:18 ÖÖ Gönderen: suleymancanan » Logged

... Hayaller güzeldir,
Gerçekler dramatiktir ...
http://www.bemelab.com
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 679


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #24 : Ekim 26, 2020, 04:57:43 ÖÖ »

Hayırlı olsun, forumda böyle proje yapan arkadaşları görmek çok hoşuma gidiyor.

Tebrikler.

Teşekkür ederim.
Logged

Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: