Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
Oyun Konsolları
SuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing
« önceki
sonraki »
Sayfa: [
1
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: SuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing (Okunma Sayısı 1173 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Yönetici
Mesaj Sayısı: 11.007
Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)
SuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing
«
:
Aralık 24, 2020, 06:55:37 ÖÖ »
Yeni nesil oyun konsollarının en çok öne çıkarılan özelliklerinden bir tanesi, realtime raytracing yapabilmeleriydi... Peki SuperNintendo'da nede yapılmasın? diye düşünmüş Ben Carter ve ortaya aşağıdaki sonuç çıkmış.
Teknik açıklaması
Not: Mister'ın çalıştığı DE10-nano FPGA geliştirme kiti kullanılmış.
«
Son Düzenleme: Aralık 24, 2020, 06:57:28 ÖÖ Gönderen: LW3D
»
Logged
SineFX
*
Bilgisayar Müzesi Koleksiyonu
blackturk
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.184
Ynt: SuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing
«
Yanıtla #1 :
Aralık 24, 2020, 10:12:57 ÖÖ »
16 bitlik oyun konsollarında video ekrandaki görüntü tile patern dediğimiz özel grafik matris desenlerinden oluşuyor.
PC bilgisayarlardaki gibi ekrandaki görüntü ise ekran bufferında herbir noktası x ,y kordinat pixellerden oluşturuluyor.Bu mantıkta ekranda 3d geometrik işlemler yapmak kolay.16 bit oyun konsollarda bu tarz bir ekran mantığı yok. ekran matris edilmis tile paternlerin karakter diziliminden oluşuyor.
bu grafik paternlerin gösterildiği ekran 3 boyutlu , görüntü oluşturalabilir mi ? sorusunu , ek özel işlemci çizim bir buffer yapılıp. bu bufferdan , tile pattern grafiklerine dönüştürülüp oyun konsol ekranında gösteriliyor.
Bildigim kadarı ile video framae bufferdan grafikleri alıp tile patterne dönüştüren nintendo super fx chipli kartuş , sega megadrive için virtula racing oyun içlerinde özel 3d işlem yapan cipler var.Galiba bu raytracingde gerçek zamanlı 3d hesaplıyıp çiziyor ise bu şekilde oluyordur.diye düşünüyorum.
Logged
A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.011
SNES Raytracing Demosu (SuperRT)
«
Yanıtla #2 :
Ocak 02, 2021, 01:15:51 ÖÖ »
SNES'e raytracing özelliği eklemek için özel olarak dizayn edilmiş deneysel bir eklenti çipinin demosu.
Tek adımlı yansımaları (single-bounce reflections) 200x160 çözünürlüğünde, 20-30 FPS aralığında raytracing yapabiliyor.
DEMO Videosu:
https://youtu.be/VeFF344NbZ4
Teknik detayları içeren video:
https://youtu.be/2jee4tlakqo
«
Son Düzenleme: Ocak 02, 2021, 01:27:51 ÖÖ Gönderen: Theoden (Arethrid)
»
Logged
You are in a computer game, Max.
Software Developer
(İZMİR)
http://amplifypedals.com
https://pixeljoint.com/p/29255.htm
https://soundcloud.com/cuneyt_yetisenler
roboticmehdi
Üye
Mesaj Sayısı: 61
Ynt: SNES Raytracing Demosu (SuperRT)
«
Yanıtla #3 :
Ocak 02, 2021, 13:37:40 ÖS »
tesekkurler
Logged
Tulip486 PC
Socket7 PC
Atari 1040ST
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.011
Ynt: SNES Raytracing Demosu (SuperRT)
«
Yanıtla #4 :
Ocak 03, 2021, 17:14:48 ÖS »
Alıntı sahibi: roboticmehdi üzerinde Ocak 02, 2021, 13:37:40 ÖS
tesekkurler
Rica ederim, bu tip bişeyin SNES'te yapılması çok etkileyici.
Logged
You are in a computer game, Max.
Software Developer
(İZMİR)
http://amplifypedals.com
https://pixeljoint.com/p/29255.htm
https://soundcloud.com/cuneyt_yetisenler
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 1.011
Ynt: SuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing
«
Yanıtla #5 :
Ocak 03, 2021, 21:33:44 ÖS »
Daha önceden paylaşıldığını fark etmemiştim
Logged
You are in a computer game, Max.
Software Developer
(İZMİR)
http://amplifypedals.com
https://pixeljoint.com/p/29255.htm
https://soundcloud.com/cuneyt_yetisenler
Sayfa: [
1
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları