Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trArcade Sistemler ve Oyun KonsollarıOyun KonsollarıSuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: SuperRT - Super Nintendo'da Donanım destekli Realtime Raytracing  (Okunma Sayısı 1174 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.007


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« : Aralık 24, 2020, 06:55:37 ÖÖ »

Yeni nesil oyun konsollarının en çok öne çıkarılan özelliklerinden bir tanesi, realtime raytracing yapabilmeleriydi... Peki SuperNintendo'da nede yapılmasın? diye düşünmüş Ben Carter ve ortaya aşağıdaki sonuç çıkmış.



Teknik açıklaması

Not: Mister'ın çalıştığı DE10-nano FPGA geliştirme kiti kullanılmış.
« Son Düzenleme: Aralık 24, 2020, 06:57:28 ÖÖ Gönderen: LW3D » Logged

blackturk
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.184



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Aralık 24, 2020, 10:12:57 ÖÖ »


  16 bitlik oyun konsollarında video ekrandaki görüntü   tile patern dediğimiz özel grafik matris desenlerinden oluşuyor.

     PC bilgisayarlardaki gibi ekrandaki görüntü ise ekran bufferında  herbir noktası  x ,y kordinat  pixellerden  oluşturuluyor.Bu mantıkta ekranda 3d geometrik işlemler yapmak kolay.16 bit oyun  konsollarda bu tarz bir ekran mantığı yok. ekran matris edilmis tile paternlerin karakter diziliminden oluşuyor.

    bu grafik paternlerin gösterildiği ekran 3 boyutlu , görüntü oluşturalabilir mi ? sorusunu , ek özel işlemci çizim bir buffer yapılıp. bu bufferdan , tile pattern grafiklerine dönüştürülüp oyun konsol ekranında gösteriliyor.

   Bildigim kadarı ile video framae bufferdan grafikleri alıp tile patterne dönüştüren  nintendo super fx chipli kartuş ,  sega megadrive için virtula racing oyun içlerinde özel 3d işlem yapan cipler var.Galiba bu raytracingde gerçek zamanlı 3d hesaplıyıp çiziyor ise bu şekilde oluyordur.diye düşünüyorum.

Logged

A1200 | APOLLO 1240 32 MB | CNET PCMCIA | SYSINFO SPEED TEST 30 MIPS
SM1,SEGA MEGA CD,SM2,SMS II,Sega Saturn Mod ve AR 4MB,PSX Mod ve Mpeg ,PSX2 ,SNES ,ATARI 800XL,SPECTRUM 128K +2,YAMAHA CX5M MSX,ATARI 520 STFM,1040 STF,C64,C128,1541 II,1571,RAM 1764 ,A500,A500+,A600,A590,IDE68k,2X1084S,1084P
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.011



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ocak 02, 2021, 01:15:51 ÖÖ »

SNES'e raytracing özelliği eklemek için özel olarak dizayn edilmiş deneysel bir eklenti çipinin demosu.
Tek adımlı yansımaları (single-bounce reflections) 200x160 çözünürlüğünde, 20-30 FPS aralığında raytracing yapabiliyor.

DEMO Videosu:
https://youtu.be/VeFF344NbZ4

Teknik detayları içeren video:
https://youtu.be/2jee4tlakqo

« Son Düzenleme: Ocak 02, 2021, 01:27:51 ÖÖ Gönderen: Theoden (Arethrid) » Logged

roboticmehdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 61


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ocak 02, 2021, 13:37:40 ÖS »

tesekkurler
Logged

Tulip486 PC
Socket7  PC
Atari 1040ST
Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.011



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ocak 03, 2021, 17:14:48 ÖS »

tesekkurler

Rica ederim, bu tip bişeyin SNES'te yapılması çok etkileyici.
Logged

Theoden (Arethrid)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.011



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2021, 21:33:44 ÖS »

Daha önceden paylaşıldığını fark etmemiştim
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: