Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetNeden Projelerimiz Tutmuyor?
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Neden Projelerimiz Tutmuyor?  (Okunma Sayısı 6173 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« : Ocak 19, 2021, 11:43:51 ÖÖ »

Selamlar hocalarım.

Yaptığımız projelerimiz neden tutmuyor veya insanlara neden ulaştıramıyoruz?
Logged
ibo1973
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.440


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ocak 19, 2021, 12:01:43 ÖS »

çok basit bir cevabı var aslında.
herkesin beğeneceği ve işine yarayacak geniş kitlelere hitap etmeyen projeler dolaysı ile az ilgi çeker.
Logged
yavuzg
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.838



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ocak 19, 2021, 12:27:17 ÖS »

Bu konu "Tutmak" sözüne ne gibi bir anlam yüklediğinle, proje konusu olrak neyi seçtiğinle ve kendini neyi yaparak iyi, başarılı hissettiğinle alakalı...

Örneğin youtube'da retro konulu proje videosu yayınlasan en iyi ihtimalle 1000 defa seyredilir. Bu işi yaparken eğer kendini iyi ve başarılı hissetmişsen bu senin için yeterlidir...

Öte yandan, youtube'da dümbelek çalıp, başka bir videodan da kesip yapıştırdığın kafa sallayan kedi videosu yaparsan 100,000,000 kişi seyredebilir. Bu o videoyu yapan kişi tarafından başarı olarak nitelendirilirken sana bir anlam ifade etmeyebilir...

Moralini bozmadan hedeflerini iyi belirleyerek yapacağın "tutan" projeler yapman dileğimle
   
Logged

NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ocak 19, 2021, 12:41:37 ÖS »

çok basit bir cevabı var aslında.
herkesin beğeneceği ve işine yarayacak geniş kitlelere hitap etmeyen projeler dolaysı ile az ilgi çeker.

Herkesin ne sevdiğini hala anlamadım?

Bu konu "Tutmak" sözüne ne gibi bir anlam yüklediğinle, proje konusu olrak neyi seçtiğinle ve kendini neyi yaparak iyi, başarılı hissettiğinle alakalı...

Örneğin youtube'da retro konulu proje videosu yayınlasan en iyi ihtimalle 1000 defa seyredilir. Bu işi yaparken eğer kendini iyi ve başarılı hissetmişsen bu senin için yeterlidir...

Öte yandan, youtube'da dümbelek çalıp, başka bir videodan da kesip yapıştırdığın kafa sallayan kedi videosu yaparsan 100,000,000 kişi seyredebilir. Bu o videoyu yapan kişi tarafından başarı olarak nitelendirilirken sana bir anlam ifade etmeyebilir...

Moralini bozmadan hedeflerini iyi belirleyerek yapacağın "tutan" projeler yapman dileğimle
   

Sanırım senin ne demek istediğini anladım, anlaşılan daha çok, ne beklentiyle yapmamla alakalı?
Logged
Levent (Lvnt)
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.294



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ocak 19, 2021, 13:54:20 ÖS »

Kültür meselesi. Anne baba çocuğa ne veriyor? Televizyon karşısında göbek atınca, bağırıp çağırınca mı çocuğa sevgi gösteriyor? Kendi çapında kırık dökük birşeyler ortaya çıkarmak için vakit harcayan çocuğuna kalk ders çalış falan mı diyor? 10 yıl sonra o çocuklar büyüyünce ortaya çıkan sahne bu işte. Böylesine şu doğru bu yanlış diye bir kereliğine konuşulur belki ama öğüt alacak az, daha fazla bir şey de denmez.

Velhasıl "vermediyse mabud, ne yapsın mahmud":
https://eksisozluk.com/vermeyince-mabud-neylesin-mahmut--135336

Logged

Use the brute force, Luke
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ocak 19, 2021, 14:13:39 ÖS »

Kültür meselesi. Anne baba çocuğa ne veriyor? Televizyon karşısında göbek atınca, bağırıp çağırınca mı çocuğa sevgi gösteriyor? Kendi çapında kırık dökük birşeyler ortaya çıkarmak için vakit harcayan çocuğuna kalk ders çalış falan mı diyor? 10 yıl sonra o çocuklar büyüyünce ortaya çıkan sahne bu işte. Böylesine şu doğru bu yanlış diye bir kereliğine konuşulur belki ama öğüt alacak az, daha fazla bir şey de denmez.

Velhasıl "vermediyse mabud, ne yapsın mahmud":
https://eksisozluk.com/vermeyince-mabud-neylesin-mahmut--135336



Öğüt, masal vb. gibi şeylere karnımız tok aslında. Gençler aslında özgürlük istiyor. Eğitim ailede başlıyor aslında.
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.653



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Ocak 19, 2021, 14:15:06 ÖS »

Sorunuza cevaben, yeni bir şey değil,  herkesin biryerlerde rastladığı birkaç şeyi yazmak isterim.

Yaptığınız işi önce kendinizin beğenmesi gerekiyor. Eğer daha iyisini yapabilecekken yapmıyorsanız o iş vasatın üzerine çıkamaz.

Kuyumcu veya bankacı değilseniz parayı hedeflemeyin, mükemmeli hedefleyin, siz çok çalışıp mükemmele yaklaştıkça para gelip sizi bulacaktır.

Katı prensipler size engeldir. Bildiğiniz her şeyden şüphe edin, her zaman öğrenmeye ve değişmeye açık olun. Pandalar ve boz-ayılar aynı familyadandır, boz-ayılar buldukları her besini yerler ama pandalar besin seçtikleri için nesilleri tükenme durumuna gelmiştir. Değişime ayak uydurabilenler hayatta kalır.

Övülmek insanın egosunu tatmin eder ama sadece sizden farklı düşünenler size birşeyler katabilir ve sizi geliştirebilir. Sizi eleştirenleri baş tacı yapın. Zamanınızı sizden farklı düşünce yapısına sahip olanlarla birlikte geçirin.

Hayatta karşınıza çıkan engelleri bahane etmeyin, asıl engeller zihinlerdedir. Timurlenk veya Stephen Hawking gibi, kendi zihnindeki engelleri aşabilen ve tarihe adını yazdırmış binlerce başarı örneği var.

Ukalalık ettiysem kusuruma bakmayın, insanın içindeki isteğin gücüne inanırım. İçinizdeki isteğin ateşini söndürmeyin.
Logged

NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Ocak 19, 2021, 14:50:00 ÖS »

Sorunuza cevaben, yeni bir şey değil,  herkesin biryerlerde rastladığı birkaç şeyi yazmak isterim.

Yaptığınız işi önce kendinizin beğenmesi gerekiyor. Eğer daha iyisini yapabilecekken yapmıyorsanız o iş vasatın üzerine çıkamaz.

Kuyumcu veya bankacı değilseniz parayı hedeflemeyin, mükemmeli hedefleyin, siz çok çalışıp mükemmele yaklaştıkça para gelip sizi bulacaktır.

Katı prensipler size engeldir. Bildiğiniz her şeyden şüphe edin, her zaman öğrenmeye ve değişmeye açık olun. Pandalar ve boz-ayılar aynı familyadandır, boz-ayılar buldukları her besini yerler ama pandalar besin seçtikleri için nesilleri tükenme durumuna gelmiştir. Değişime ayak uydurabilenler hayatta kalır.

Övülmek insanın egosunu tatmin eder ama sadece sizden farklı düşünenler size birşeyler katabilir ve sizi geliştirebilir. Sizi eleştirenleri baş tacı yapın. Zamanınızı sizden farklı düşünce yapısına sahip olanlarla birlikte geçirin.

Hayatta karşınıza çıkan engelleri bahane etmeyin, asıl engeller zihinlerdedir. Timurlenk veya Stephen Hawking gibi, kendi zihnindeki engelleri aşabilen ve tarihe adını yazdırmış binlerce başarı örneği var.

Ukalalık ettiysem kusuruma bakmayın, insanın içindeki isteğin gücüne inanırım. İçinizdeki isteğin ateşini söndürmeyin.

Benim bir tane bir şeyim tutsa ona sevineceğim ama bir işimin tutmaması artık o işimi yapacak hevesimin kalmamasına neden oluyor hocam?
Logged
Oğuzhan
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.339


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Ocak 19, 2021, 15:48:33 ÖS »

Ayhan selam,

Fazla takip edemediğim için bir şey soracağım.

Bitirdiğin ve steam vs. herhangi bir platfromda ücretli veya ücretsiz yayınlanmış bir oyunun var mı ?

Yoksa henüz geliştirme aşamasındalar mı?
Logged

Amiga 500/500+/1200
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88/SB-55/MT300s
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 20"/9"
Sega SMS1-2/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GB Color/GBA SP
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2021, 15:59:58 ÖS »

Ayhan selam,

Fazla takip edemediğim için bir şey soracağım.

Bitirdiğin ve steam vs. herhangi bir platfromda ücretli veya ücretsiz yayınlanmış bir oyunun var mı ?

Yoksa henüz geliştirme aşamasındalar mı?

Her oyunumu itch.io'da sunuyorum ama gönlüm Steam'dada bir oyunum olsun istiyor.
Logged
Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 254


Ruhunu Özgür Bırak O kalbine Giden yolu Bulacaktır


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Ocak 19, 2021, 16:02:47 ÖS »

abi proje den kastınız retro içerikli ise size basit cevap vericem 80 li 90 lı yılların kültürünü günümüzde yaşatmaya çalışan az miktarda insan olduğu için proje kitleside kısıtlı bir cevrede kalır ama eşimize dostumuza çocuğumuza bu kültürü aşılarsak bu kitle büyür ve projelere talep te artar mesela ben evlenince eşimi bu kültürle tanıştırdım c64 kullandırtım pac-man oynattım ve fan ı oldu . noldu şimdi +1 kişi kazandırdık,yani durum şu ki bu kültürü insanlara sevdirez tanıtıcaz, hiç japonyaya gittinizmi ? 30 yıldır arcade kültürü var şu an bile her bakkalın çakkalın nerdeyse önünde arcade kabin var.  (:
Logged

Onurum Sadakatimdir !
1975-1995 Arası Oyun Konsolu Mod-Restorasyon-Tamir
maverick
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 763



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2021, 16:05:30 ÖS »

Benim kendimce tespit ettiğim noktalar şunlar.

1. Tek başına bir şey yapmak çok zordur.
2. Para harcamadan para kazanılmaz.
3. Basit düşünmek. Karmaşıklığa girmeden hedefi tam 12 den vurmak.
4. Hata yapmaktan eleştirilmekten alınmamak korkmamak. Sürekli denemek.
5. Olmuyorsa olabilecek konulara geçmek inat etmemek.
6. Her ne kadar google youtube işi bozsada insanlara soru sormak.
7. Projelerin çalışırlığını görmek için test yapmak, çevrenin nabzını tutmak.
8. Yapılan işlerin ciddi şekilde tanıtımının yapılması, pazarlanması.

Benden bu kadar daha da arttırılabilir Karizmatik  
Logged

| Amiga 1200 | C= 64 | PS1 | PSone | Commodore Dergileri |
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Ocak 19, 2021, 16:09:35 ÖS »

abi proje den kastınız retro içerikli ise size basit cevap vericem 80 li 90 lı yılların kültürünü günümüzde yaşatmaya çalışan az miktarda insan olduğu için proje kitleside kısıtlı bir cevrede kalır ama eşimize dostumuza çocuğumuza bu kültürü aşılarsak bu kitle büyür ve projelere talep te artar mesela ben evlenince eşimi bu kültürle tanıştırdım c64 kullandırtım pac-man oynattım ve fan ı oldu . noldu şimdi +1 kişi kazandırdık,yani durum şu ki bu kültürü insanlara sevdirez tanıtıcaz, hiç japonyaya gittinizmi ? 30 yıldır arcade kültürü var şu an bile her bakkalın çakkalın nerdeyse önünde arcade kabin var.  (:

Oyunlarımı resmi olarak Japonyaya çıkartsam ve oraya pazarlasam çok kazanırdım. Diğer dediklerine de hak veriyorum.

Benim kendimce tespit ettiğim noktalar şunlar.

1. Tek başına bir şey yapmak çok zordur.
2. Para harcamadan para kazanılmaz.
3. Basit düşünmek. Karmaşıklığa girmeden hedefi tam 12 den vurmak.
4. Hata yapmaktan eleştirilmekten alınmamak korkmamak. Sürekli denemek.
5. Olmuyorsa olabilecek konulara geçmek inat etmemek.
6. Her ne kadar google youtube işi bozsada insanlara soru sormak.
7. Projelerin çalışırlığını görmek için test yapmak, çevrenin nabzını tutmak.
8. Yapılan işlerin ciddi şekilde tanıtımının yapılması, pazarlanması.

Benden bu kadar daha da arttırılabilir Karizmatik 

Çok haklısın ve tek başıma da bu işler hiç çekilmiyor diyebilirim.
Logged
ercanersoy
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 968


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Ocak 19, 2021, 18:40:11 ÖS »

Retro kültürü birçok çevrede pek tutmuyor. Benim de hobi niyetine açık kaynak retro projelerim var, ancak birçok kimsenin ilgisini çekmiyor.

O açık kaynak retro projelerin yanında daha geniş bir kitlenin işine yarayacak açık kaynak yazılımlar geliştirseydim, pek çok insanın ilgisini çekecekti.

Amacınız nedir? İnsanların işine yarayacak birşeyler ortaya koyup para kazanmak mı veya sadece hobi niyetine insanların yararına bir şeyler ortaya koymak mı? İki durum da güzel seçeneklerdir, ancak bir yerden sonra para kazanacak işler de yapmak gerekir.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Ocak 19, 2021, 21:51:20 ÖS »

Yavuz aslında "tutma" konusunda güzel örnek vermiş. Ben farklı bir noktaya değineyim... Bir şeyin tutması için kaç deneme gerekir kısmına. Elde edilen başarılar ya da tutmalar ilk denemede mi elde edilmişlerdir? 10.deneme? 100? Oyunla alakalı Angry Birds oyunu ve Rovio örnek verilir. 51 oyun yapıyorlar, hiç biri başarılı olmuyor. 1 tane daha yapıyorlar ve 2 milyar indirilen bir oyun olarak tarihe geçiyorlar.

Not: önceki 51 oyunlarını bilmiyorum. Belki görsem başka bir konuyla ilgilen derdim belki de. Çünkü bazen ısrar etmenin anlamı da yoktur. Özellikle oyun vb. konularda ekip çalışması olmadan bir insanın grafik, müzik ve koddan anlaması çok zordur. Bugün 2010'u geçtik, 2019'dan bile farklı bir dünyadayız. Angry Bird bugün zor başarılı olurdu. Çünkü başarılı ürün başka, onu pazarlamak bambaşka şeyler...



http://www.yeniisfikirleri.net/angry-birds-nasil-ortaya-cikti/
Logged

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: