Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetNeden Projelerimiz Tutmuyor?
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Neden Projelerimiz Tutmuyor?  (Okunma Sayısı 6283 defa)
0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wizofwor
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 4.733


Gosub ile gidilen yerden goto ile dönen adam


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #15 : Ocak 20, 2021, 12:37:01 ÖS »

Hedefleri doğru belirlemenin önemli olduğunu düşünüyorum. Ulaşması zor bir hedef koymak seni zorlayacaktır. Zaten tecrübe kazanmak için de zorlanmak gerekir. Koyduğun hedefe ulaşamasan bile, bu yolda çalışırken çok değerli tecrübeler edinebilirsin. Bu kişisel gelişim için geçerli bir teknik ancak moral bozabiyor.

Bunun yerine erişilebilir hedefler koymayı techi ediyorum. Okçuluk eğitiminde precision (kesinlik) ve doğruluk (accuracy) kavramları vardır. Birisi hedefe tuturmakla, diğeri ise istikrarlı olarak birbirine yakın noktaları vurmakla alakalıdır. İstikrarlı atışlar yapmak hedefi tutturmaktan daha önemlidir. Önce istikrarlı atışlar yapmak sonra hedefi tutturmak amaçlanır.

Beni yine zorlayacak ama kısa vadede üstesinden gelebileceğim, sonuçta bir şeyler ortaya çıkaran hedefler koymayı tercih ediyorum. Sonuçta bu bir hobi ve amaç kafa dağıtmak olmalı. Kendine daha erişilebilir hedefler koyarak çıtayı istikrarlı bir şekilde yükseltmeni öneririm.

Mevcut oyunlarının tanıtımı hakkında bir şey söylemek istiyorum. Bir çok ufak tefek oyunun var. Bunları bir biri ile ilişkilendirmenin bir yolunu düşünmeni önerebilirim. Bu bir tür achievement sistemi olabilir. Bazı karakterlerin ortak kullanımı olabilir.
Logged

ssaylanc
Üye
****
Mesaj Sayısı: 360



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Ocak 20, 2021, 18:26:19 ÖS »

Yapılan indie işlere bakıyorum da, hepsi amatörce ama bir yönden piyasadakilerden iyiler.
Braid: Zamanı geriye alma mekaniği harika
To the moon: Hikaye harika
Meat Boy: Oynanış harika
Dwarf Fortress: Oyun mekaniği harika
Celeste: Zor, bölüm geçmeyi kafaya takıyorsun
The Last Night: Pixel Art + 3D, o renkler ve ışıklar... ne zaman çıkacak belli değil...

Yaptığımız işi diğerlerinden ayıran sadece 1 özelliğinin olması ilgili çekebileceği anlamına geliyor bence.
Bir de baktığımda, yurtdışında community' leri var adamların. Bir araya geliyorlar (online ya da offline), bilgi ve tecrübe paylaşıyorlar. İşin bir kısmına el atıp iyileştiriyorlar vs... Tecrübeden de faydalanmak lazım, herseye tek başına öğrenmek ve yapmak imkansız.
Logged
NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #17 : Ocak 21, 2021, 08:42:25 ÖÖ »

"community' leri var adamların"

Zamanında bizimde vardı ama sahiplerin egolarından dolayı o siteler öldü. Şimdi insanlar Discord'ta ama oraya girmek için çaba sarf etmek zorundasın.

Ben bulmaca+platform oyunuma uçma özelliği koyacağım. Bu özellik belki oyunu farklı kılar diye düşünüyorum.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 11.303


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #18 : Ocak 21, 2021, 10:05:21 ÖÖ »

ssaylanc'ın yazdıklarında haklılık payı var. Ama günümüz öyle farklılıkların çok büyük etki yaratacağı bir zaman değil. Herhangi bir oyunun farklı, orjinal mekaniği ya da oynanışını taklit edecek, bunu çok kısa sürede başarıp, çok daha güçlü dağıtım, reklam kanallarından reklam/tanıtım yapacak ağlar var. Bana aradan sıyrılıp, birilerinin kendi çabaları ya da farklı mekanik/oynanışla başarıya ulaşmaları biraz hayal gibi geliyor. Tabii ki bu biraz dışarıdan bakan birinin görüşü...
Logged

eiji
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 598


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #19 : Ocak 21, 2021, 10:56:21 ÖÖ »

Yavuz aslında "tutma" konusunda güzel örnek vermiş. Ben farklı bir noktaya değineyim... Bir şeyin tutması için kaç deneme gerekir kısmına. Elde edilen başarılar ya da tutmalar ilk denemede mi elde edilmişlerdir? 10.deneme? 100? Oyunla alakalı Angry Birds oyunu ve Rovio örnek verilir. 51 oyun yapıyorlar, hiç biri başarılı olmuyor. 1 tane daha yapıyorlar ve 2 milyar indirilen bir oyun olarak tarihe geçiyorlar.

Not: önceki 51 oyunlarını bilmiyorum. Belki görsem başka bir konuyla ilgilen derdim belki de. Çünkü bazen ısrar etmenin anlamı da yoktur. Özellikle oyun vb. konularda ekip çalışması olmadan bir insanın grafik, müzik ve koddan anlaması çok zordur. Bugün 2010'u geçtik, 2019'dan bile farklı bir dünyadayız. Angry Bird bugün zor başarılı olurdu. Çünkü başarılı ürün başka, onu pazarlamak bambaşka şeyler...



http://www.yeniisfikirleri.net/angry-birds-nasil-ortaya-cikti/



abi final fantasy'nin de hikayesi buna benzer diye biliyorum. hatta son mermi olduğu için oyunun adını final fantasy koymuşlar sanırım.
Logged

NESDelisi
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 725



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #20 : Ocak 21, 2021, 11:17:55 ÖÖ »

Yavuz aslında "tutma" konusunda güzel örnek vermiş. Ben farklı bir noktaya değineyim... Bir şeyin tutması için kaç deneme gerekir kısmına. Elde edilen başarılar ya da tutmalar ilk denemede mi elde edilmişlerdir? 10.deneme? 100? Oyunla alakalı Angry Birds oyunu ve Rovio örnek verilir. 51 oyun yapıyorlar, hiç biri başarılı olmuyor. 1 tane daha yapıyorlar ve 2 milyar indirilen bir oyun olarak tarihe geçiyorlar.

Not: önceki 51 oyunlarını bilmiyorum. Belki görsem başka bir konuyla ilgilen derdim belki de. Çünkü bazen ısrar etmenin anlamı da yoktur. Özellikle oyun vb. konularda ekip çalışması olmadan bir insanın grafik, müzik ve koddan anlaması çok zordur. Bugün 2010'u geçtik, 2019'dan bile farklı bir dünyadayız. Angry Bird bugün zor başarılı olurdu. Çünkü başarılı ürün başka, onu pazarlamak bambaşka şeyler...



http://www.yeniisfikirleri.net/angry-birds-nasil-ortaya-cikti/



Aslında sürekli çalışmak ve reklam yapmaktan başka çaremiz yok. Tabii reklam için ise doğru kitleyi de bulmak gerekiyor. Ben işlerimi Japon firmalarına yıkma taraftarıyım diyebilirim hocam. Yine de güzel düşüncelerinizi merakla okuyor olacağım.

Hedefleri doğru belirlemenin önemli olduğunu düşünüyorum. Ulaşması zor bir hedef koymak seni zorlayacaktır. Zaten tecrübe kazanmak için de zorlanmak gerekir. Koyduğun hedefe ulaşamasan bile, bu yolda çalışırken çok değerli tecrübeler edinebilirsin. Bu kişisel gelişim için geçerli bir teknik ancak moral bozabiyor.

Bunun yerine erişilebilir hedefler koymayı techi ediyorum. Okçuluk eğitiminde precision (kesinlik) ve doğruluk (accuracy) kavramları vardır. Birisi hedefe tuturmakla, diğeri ise istikrarlı olarak birbirine yakın noktaları vurmakla alakalıdır. İstikrarlı atışlar yapmak hedefi tutturmaktan daha önemlidir. Önce istikrarlı atışlar yapmak sonra hedefi tutturmak amaçlanır.

Beni yine zorlayacak ama kısa vadede üstesinden gelebileceğim, sonuçta bir şeyler ortaya çıkaran hedefler koymayı tercih ediyorum. Sonuçta bu bir hobi ve amaç kafa dağıtmak olmalı. Kendine daha erişilebilir hedefler koyarak çıtayı istikrarlı bir şekilde yükseltmeni öneririm.

Mevcut oyunlarının tanıtımı hakkında bir şey söylemek istiyorum. Bir çok ufak tefek oyunun var. Bunları bir biri ile ilişkilendirmenin bir yolunu düşünmeni önerebilirim. Bu bir tür achievement sistemi olabilir. Bazı karakterlerin ortak kullanımı olabilir.


Aklımda çok şey var ama bekleyip görmek en iyisi. Başarım sistemi kesinlikle olacak ama oyun bitmeye az kala yazarım.

ssaylanc'ın yazdıklarında haklılık payı var. Ama günümüz öyle farklılıkların çok büyük etki yaratacağı bir zaman değil. Herhangi bir oyunun farklı, orjinal mekaniği ya da oynanışını taklit edecek, bunu çok kısa sürede başarıp, çok daha güçlü dağıtım, reklam kanallarından reklam/tanıtım yapacak ağlar var. Bana aradan sıyrılıp, birilerinin kendi çabaları ya da farklı mekanik/oynanışla başarıya ulaşmaları biraz hayal gibi geliyor. Tabii ki bu biraz dışarıdan bakan birinin görüşü...


Topluluğu yönetmek ve insanların istemediği veya beklemediği şeyleri sunarken, daha anlaşılır yapmak asıl mesele değil midir?

Logged
Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: