Yavuz aslında "tutma" konusunda güzel örnek vermiş. Ben farklı bir noktaya değineyim... Bir şeyin tutması için kaç deneme gerekir kısmına. Elde edilen başarılar ya da tutmalar ilk denemede mi elde edilmişlerdir? 10.deneme? 100? Oyunla alakalı Angry Birds oyunu ve Rovio örnek verilir. 51 oyun yapıyorlar, hiç biri başarılı olmuyor. 1 tane daha yapıyorlar ve 2 milyar indirilen bir oyun olarak tarihe geçiyorlar.
Not: önceki 51 oyunlarını bilmiyorum. Belki görsem başka bir konuyla ilgilen derdim belki de. Çünkü bazen ısrar etmenin anlamı da yoktur. Özellikle oyun vb. konularda ekip çalışması olmadan bir insanın grafik, müzik ve koddan anlaması çok zordur. Bugün 2010'u geçtik, 2019'dan bile farklı bir dünyadayız. Angry Bird bugün zor başarılı olurdu. Çünkü başarılı ürün başka, onu pazarlamak bambaşka şeyler...
http://www.yeniisfikirleri.net/angry-birds-nasil-ortaya-cikti/Aslında sürekli çalışmak ve reklam yapmaktan başka çaremiz yok. Tabii reklam için ise doğru kitleyi de bulmak gerekiyor. Ben işlerimi Japon firmalarına yıkma taraftarıyım diyebilirim hocam. Yine de güzel düşüncelerinizi merakla okuyor olacağım.
Hedefleri doğru belirlemenin önemli olduğunu düşünüyorum. Ulaşması zor bir hedef koymak seni zorlayacaktır. Zaten tecrübe kazanmak için de zorlanmak gerekir. Koyduğun hedefe ulaşamasan bile, bu yolda çalışırken çok değerli tecrübeler edinebilirsin. Bu kişisel gelişim için geçerli bir teknik ancak moral bozabiyor.
Bunun yerine erişilebilir hedefler koymayı techi ediyorum. Okçuluk eğitiminde precision (kesinlik) ve doğruluk (accuracy) kavramları vardır. Birisi hedefe tuturmakla, diğeri ise istikrarlı olarak birbirine yakın noktaları vurmakla alakalıdır. İstikrarlı atışlar yapmak hedefi tutturmaktan daha önemlidir. Önce istikrarlı atışlar yapmak sonra hedefi tutturmak amaçlanır.
Beni yine zorlayacak ama kısa vadede üstesinden gelebileceğim, sonuçta bir şeyler ortaya çıkaran hedefler koymayı tercih ediyorum. Sonuçta bu bir hobi ve amaç kafa dağıtmak olmalı. Kendine daha erişilebilir hedefler koyarak çıtayı istikrarlı bir şekilde yükseltmeni öneririm.
Mevcut oyunlarının tanıtımı hakkında bir şey söylemek istiyorum. Bir çok ufak tefek oyunun var. Bunları bir biri ile ilişkilendirmenin bir yolunu düşünmeni önerebilirim. Bu bir tür achievement sistemi olabilir. Bazı karakterlerin ortak kullanımı olabilir.
Aklımda çok şey var ama bekleyip görmek en iyisi. Başarım sistemi kesinlikle olacak ama oyun bitmeye az kala yazarım.
ssaylanc'ın yazdıklarında haklılık payı var. Ama günümüz öyle farklılıkların çok büyük etki yaratacağı bir zaman değil. Herhangi bir oyunun farklı, orjinal mekaniği ya da oynanışını taklit edecek, bunu çok kısa sürede başarıp, çok daha güçlü dağıtım, reklam kanallarından reklam/tanıtım yapacak ağlar var. Bana aradan sıyrılıp, birilerinin kendi çabaları ya da farklı mekanik/oynanışla başarıya ulaşmaları biraz hayal gibi geliyor. Tabii ki bu biraz dışarıdan bakan birinin görüşü...
Topluluğu yönetmek ve insanların istemediği veya beklemediği şeyleri sunarken, daha anlaşılır yapmak asıl mesele değil midir?