Herkese tekrardan selamlar.
Assembler öğrendiğim oyun için artık son bilgilendirmeyi yapıp konuyu kapatayım, zira daha fazla bu oyunla uğraşmayacağım noktaya geldim... Son geldiğim noktada aşağıdakileri de ekledim:
- Ana başlık ekranından sonra gelen bilgilendirme ekranını güncelleyip altına "smooth scroll" eden yazı ekledim. Demolarda sıkça karşılaşılan bu yazıyı da eklemiş oldum.
- Savaş ekranında arka planda kayan yıldızlar var (starfield simulation), IRQ ile çalışıyor. Bunu birinin yazdığı deneysel bir oyunda gördüm, oyunu disassemble ederek bu rutini buldum (ve arakladım). Sonra yazdığım oyuna adapte ettim, zira IRQ işini çözmem gerekti.
- Artık High-Score saklanıyor ve savaş ekranında üstte yazıyor
- Patlama efekti için 12 sprite'tan oluşan bir animasyon ekledim, artık göz yormuyor
- Her 200 puanda ilave bir can ekleniyor
- Bir de kullanmadığım son bir sprite kalmıştı. Onu da 200 puandan sonra yukardan düşen bir füze olarak ekledim. Oyunun monotonluğunu da biraz bozar, oyun da daha çabuk biter diye
- Ses efektlerinin bir kısmını da kendim yaptım, bu konuyu da öğrenmek maksatlı...
İlk başta öğrenmeyi hedeflediğim yere geldim, bundan sonra öğreneceklerimi başka programlar yazarak yapmam daha mantıklı olacak. Burada yapacağım ufak tefek eklemeler artık başka şeyleri bozmaya meyilli olduğundan çok vakit almaya başladı. Son halini (program ve tüm kaynak) github'a yükledim, isteyen buradan alabilir. Açıkçası son asm dosyasını (Main38.asm) düzenlemeye de çalıştım, birçok faydalı subroutine'ler var, isteyenler faydalansın istedim.
Selamlar.
Mete
https://github.com/metaone70/A-Space-Game-C64