Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore YazılımBir Commodore 64 assembler programı hikayesi
Sayfa: 1 [2]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Bir Commodore 64 assembler programı hikayesi  (Okunma Sayısı 5070 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
wolfiem
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.274


May the source be with you!


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #15 : Kasım 16, 2021, 16:09:21 ÖS »

Tebrikler. Yazı çok keyifliydi. Oyun da güzel gözüküyor.

Denemek için oyun indirdim. virtualc64 emülatörü ile çalıştırdım ama tüm tuşları denememe rağmen gemiyi hareket ettirmeyi başaramadım. Sadece space ile oyunu başlatabiliyorum. Sonrasında, hep düşman 3-0 kazanıyor Kahkaha
Logged

Commodore & Amiga & Amstrad & Retro Macintosh Fan
k2.bbs.tr - Çok yakında!
metaone
Üye
****
Mesaj Sayısı: 259



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : Kasım 16, 2021, 17:08:06 ÖS »

Tebrikler. Yazı çok keyifliydi. Oyun da güzel gözüküyor.

Denemek için oyun indirdim. virtualc64 emülatörü ile çalıştırdım ama tüm tuşları denememe rağmen gemiyi hareket ettirmeyi başaramadım. Sadece space ile oyunu başlatabiliyorum. Sonrasında, hep düşman 3-0 kazanıyor Kahkaha

Hocam çok teşekkürler. Kontrolü joystick'e vermiştim, ayarlardan joystick ataması yaparsanız hareket edecektir
Logged

hüseyinc64
Üye
**
Mesaj Sayısı: 43



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : Kasım 18, 2021, 23:13:05 ÖS »

keşke böyle yazılar daha fazla olsada okusam
Logged
metaone
Üye
****
Mesaj Sayısı: 259



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #18 : Aralık 04, 2021, 17:45:53 ÖS »

Tekrardan selamlar. Çalışmalara biraz devam etme fırsatı buldum arada... Daha önce yaptıklarımın üzerine neler yaptığımı meraklısına kısaca anlatayım:

1- Yen bir karakter seti yükledim. Yazı değiştiği gibi, arka planı (uzayı) burada oluşturduğum küçük noktalardan oluşturdum, daha az göz alıyor artık. Fütüristik yazılar da biraz hava kattı.

2- Ana ekrandan sonra bir ekran daha koydum, oyuna hazırlık olsun diye. Şimdilik uyduruk görünüyor ama en azından 2. joystick portunu kullanın diye yazıyor

2- Sprite'lar 255 ötesine geçemiyordu daha önce. Bunun için sprite koordinatlarını takip ettiğim sistemi değiştirdim ve bir rutin ile tüm sprite koordinatlarını MSB ile uyumlu hale getirdim. Dolayısıyla tüm sprite'lar tüm ekranda rahat hareket eder hale geldi. Bundan dolayı da sağ tarafta daha önce yazdıklarımı kaldırdım, skor ve can bilgisini de en üst satıra koydum, böylece oyun alanı genişledi. Yeni koordinat sistemi ile de daha önce ateş etme sorununu da giderdim zannedersem.

3- Sprite tiplerini biraz değiştirdim, biraz daha uzay gemisine benzesin misali. Ama renk ve tasarım daha kötü, güzel birşeyler yapacağım.

4- Karşılıklı 2 gemi ile oyun son derece sıkıcı tabi. Biraz heyecan katsın diye sol tarafa da bir düşman gemisi yerleştirdim. Böylece hem üstten hem soldan ateş ediliyor. Artık oynamak için bayağı cambazlık gerekiyor.

5- Son derlenen dosya 33K civarında, onu da exomizer ile 10K'ya indirmeyi başardım. Oyun çalışırken decrunching ile hafızada açılıyor.

Daha ne kadar uğraşırım, ne eklerim ne çıkarırım bilmiyorum ama Assembler kaynak kodunu ve prg dosyasını buraya bırakayım, bakmak isteyen olursa alabilir.






* a-space-game-29.prg (9.3 KB - Yükleme: 66 kez.)
* asg.txt (47.88 KB - Yükleme: 71 kez.)
Logged

Commandate
Üye
****
Mesaj Sayısı: 254


Ruhunu Özgür Bırak O kalbine Giden yolu Bulacaktır


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #19 : Aralık 05, 2021, 00:45:46 ÖÖ »

eline sağlık en kısa sürede test edicem
Logged

Onurum Sadakatimdir !
1975-1995 Arası Oyun Konsolu Mod-Restorasyon-Tamir
hüseyinc64
Üye
**
Mesaj Sayısı: 43



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : Aralık 05, 2021, 01:27:50 ÖÖ »

müthiş

assemler dosyasını indirdim direk .
Logged
metaone
Üye
****
Mesaj Sayısı: 259



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #21 : Aralık 21, 2021, 12:13:35 ÖS »

Herkese tekrardan selamlar.

Assembler öğrendiğim oyun için artık son bilgilendirmeyi yapıp konuyu kapatayım, zira daha fazla bu oyunla uğraşmayacağım noktaya geldim... Son geldiğim noktada aşağıdakileri de ekledim:

- Ana başlık ekranından sonra gelen bilgilendirme ekranını güncelleyip altına "smooth scroll" eden yazı ekledim. Demolarda sıkça karşılaşılan bu yazıyı da eklemiş oldum.
- Savaş ekranında arka planda kayan yıldızlar var (starfield simulation), IRQ ile çalışıyor. Bunu birinin yazdığı deneysel bir oyunda gördüm, oyunu disassemble ederek bu rutini buldum (ve arakladım). Sonra yazdığım oyuna adapte ettim, zira IRQ işini çözmem gerekti.
- Artık High-Score saklanıyor ve savaş ekranında üstte yazıyor
- Patlama efekti için 12 sprite'tan oluşan bir animasyon ekledim, artık göz yormuyor
- Her 200 puanda ilave bir can ekleniyor
- Bir de kullanmadığım son bir sprite kalmıştı. Onu da 200 puandan sonra yukardan düşen bir füze olarak ekledim. Oyunun monotonluğunu da biraz bozar, oyun da daha çabuk biter diye
- Ses efektlerinin bir kısmını da kendim yaptım, bu konuyu da öğrenmek maksatlı...

İlk başta öğrenmeyi hedeflediğim yere geldim, bundan sonra öğreneceklerimi başka programlar yazarak yapmam daha mantıklı olacak. Burada yapacağım ufak tefek eklemeler artık başka şeyleri bozmaya meyilli olduğundan çok vakit almaya başladı. Son halini (program ve tüm kaynak) github'a yükledim, isteyen buradan alabilir. Açıkçası son asm dosyasını (Main38.asm) düzenlemeye de çalıştım, birçok faydalı subroutine'ler var, isteyenler faydalansın istedim.

Selamlar.
Mete

https://github.com/metaone70/A-Space-Game-C64




Logged

muhendis
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 2.538



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #22 : Aralık 21, 2021, 15:03:25 ÖS »

tebrik ederim çok güzel bir çalışma başarılarınızın devamını dilerim
Logged

Sayfa: 1 [2]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: