Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga GenelPhotoshop'ta C64 ve Amiga Görsellerinin Bozulmadan Büyütülmesi
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Photoshop'ta C64 ve Amiga Görsellerinin Bozulmadan Büyütülmesi  (Okunma Sayısı 6207 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« : Nisan 21, 2023, 21:30:28 ÖS »

Merhabalar arkadaşlar,
Amiga'da veya C64'te aldığınız screenshotları veya internetteki görselleri pikselleri bozulmadan nasıl büyütüp kullanabileceğinize dair ufak bir konu başlığı paylaşmak istiyorum. Bu metod ile istediğiniz ebatta pixeller dağılmadan baskı yaptırabilirsiniz.

Öncelikle benim tavsiyem, bulduğunuz veya kaydedeceğiniz ekran görüntüsünün formatının gif veya png olmasını tavsiye ediyorum. Bu iki format sıkıştırılmamış olduğu için renk paletinizi koruyarak kaydedecektir.

Bu işlemi temiz bir jpeg dosya ile de yapabilirsiniz. Fakat bazen, jpeg sıkıştırılmış format olduğundan renk paletinizi bozabiliyor. Bazı pixeller de istenmeyen renklenmeler görünebiliyor.

Görseli Photoshop'ta açıp üst sekmeden Image/Image Size'a tıklayıp ( CTRL+Alt+i ) menümüzü açıyoruz. Resample'a tıklayıp alt menüden Nearest Neighbor (hard edges) tıklıyoruz ve genişletmek istediğimiz ebadı seçip, Okey diyoruz bu kadar

Bu şekilde Photoshop pixelleri dağıtmadan genişleme sağlayacaktır. Baskı yaptırırken Resolution'ı (DPI) 72 değilde 300 Pixel/inch yaparsanız on numara baskı alırsınız.

Sevgiler





* 01.jpg (132.75 KB, 718x640 - Görüntüleme: 245 kez.)

* 02.jpg (177.83 KB, 1088x641 - Görüntüleme: 673 kez.)

* 03.jpg (200.7 KB, 1239x869 - Görüntüleme: 647 kez.)
« Son Düzenleme: Nisan 23, 2023, 00:40:20 ÖÖ Gönderen: AmigaEsref » Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Nisan 21, 2023, 21:43:16 ÖS »

Nihayet Eşref! Teşekkürler.
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
emarti
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.590


Only Amiga Makes It Possible █


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2023, 21:46:53 ÖS »

Bir nevi vektörel hale getiriyor diyebilir miyiz?
Logged

https://github.com/emartisoft My GitHUB | http://csdb.dk/scener/?id=26786 My CSDB | https://c64kernal.com Genesis

READY.
SYS(64767): EMARTI
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2023, 22:49:35 ÖS »

Bir nevi vektörel hale getiriyor diyebilir miyiz?
Sayılır abi, Photoshop'ta bu işlemi yapıp bastırdığın sürece vektörel gibi temiz alırsın. İstediğin ebatta büyütebilirsin. Bir binayı bile kaplayabilirsin pixelleri bozulmadan. Ama başka programda büyütme işlemi yaparsan bozulacaktır. Dolaysıyla Photoshop'a has bir vektörellik diyebiliriz. Başka programda çalışmaz.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
MC_Skywalker
Üye
***
Mesaj Sayısı: 60



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 22, 2023, 11:56:29 ÖÖ »

Bu örnkte kullandığınız png formatındaki Amiga ekran görüntüsünü paylaşabilirmisiniz. AI ile deneme yapmak isterim.
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Nisan 22, 2023, 12:38:17 ÖS »

Şuan dışardayım lemonamiga'da var lemonamiga'ya girin searche Agony yazın orada çıkar. Ilmadı eve geldiğimde buradan linki paylaşırım.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
MC_Skywalker
Üye
***
Mesaj Sayısı: 60



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Nisan 22, 2023, 12:54:29 ÖS »

Teşeküler AI ile bir deneme yaptım fazla bozulma olmadı.
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Nisan 22, 2023, 13:40:54 ÖS »

Pixelleri yumuşatmış belki böyle seven de olur. AI de bir seçenek. Photoshop direk pixelleri koruyarak büyütüyor.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Nisan 22, 2023, 14:24:41 ÖS »

Eşref bunlara bir baksana.

İlk foto lemonamigadan alındığı hali ile.

Sonu PS ile biten Photoshop'da senin dediğin şekilde yapılan.
Sonu PSP ile biten ise PaintShop pro ile AI upscaling yapılan.

ikisini de 1024x819 yaptım (819 otomatik atanan değer)

çok minik farklılıklar var gibi senin yorumun önemli. Bizimki gibi eğitimsiz göze arada fark yok gibi


* SOMI_original.png (7.03 KB, 320x256 - Görüntüleme: 236 kez.)

* SOMI_PS.png (17.71 KB, 1024x819 - Görüntüleme: 251 kez.)

* SOMI-PSP.png (15.28 KB, 1024x819 - Görüntüleme: 245 kez.)
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
MC_Skywalker
Üye
***
Mesaj Sayısı: 60



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Nisan 22, 2023, 17:41:41 ÖS »

birde ben dendeim AI ile
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Nisan 22, 2023, 19:53:37 ÖS »

@Oğuzhan abi sonuçları görmenin en iyi yolu zoom in yapmak. Photoshop'ta zoom in yapıp sonuçları kıyasladım. Görseller de paylaşıyorum.

Şöyle bir durum var. Pixelleri genişlettiğimiz de katı şeklinde oranlayarak genişletirsek (2x,3x...), program kare yapıyı bozmadan pixelleri oranında genişletiyor. Ek pixel yapmadan. Örneğin 320x200'ü 640x400 yaparsak pixeller kare formunu bozmadan genişliyor. Farklı bir değer verirsek. Rasgele bir değer. Mecburen o pixelleri doldurabilmek için bazı boş kalan yerlere ek pixel ataması yapıyor programlar.

Senin gönderdiğinde de tek fark bu. Biri bazı pixeller de dikey genişleme yaptırmış bazılarında da yatay. PSP'de PS'de pixelleri dağıtmadan mevcut renk paletini birebir koruyarak genişletmiş. Sadece genişlemeyi yapacağı pixelleri birbirinden farklı seçmiş.

Buda şu demek oluyor çok önemli bir fark yok. İki programda da 2x,3x... şeklinde genişleme yaparsan bir fark olmayacağını görürüz. Farklı boyutlarda rasgele yaparsanda aralara karışık pixellerde genişleme yapar onuda çok algılayamayız. Yani PS farklı PSP farklı pixellere atar ama aynı görsel olur.


* original.png (38 KB, 1536x977 - Görüntüleme: 230 kez.)

* photoshop.png (19.64 KB, 1533x975 - Görüntüleme: 238 kez.)

* PSP.png (17.36 KB, 1535x976 - Görüntüleme: 238 kez.)

* orijinal-zoom.png (12.24 KB, 1386x829 - Görüntüleme: 238 kez.)

* photoshop-zoom.png (23 KB, 1355x819 - Görüntüleme: 232 kez.)

* PSP-zoom.png (22.08 KB, 1360x802 - Görüntüleme: 228 kez.)
« Son Düzenleme: Nisan 22, 2023, 19:59:53 ÖS Gönderen: AmigaEsref » Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Nisan 22, 2023, 19:54:25 ÖS »

birde ben dendeim AI ile

Abi piksel yapıyı tamamen bozmuş ve kaynaştırmış. Ben pek tercih etmezdim
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Oğuzhan
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.146


There's no place like 127.0.0.1


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Nisan 24, 2023, 01:27:43 ÖÖ »

Farklı bir değer verirsek. Rasgele bir değer. Mecburen o pixelleri doldurabilmek için bazı boş kalan yerlere ek pixel ataması yapıyor programlar.

aynen dediğin gibi oldu. Aynı oranda ve x4 olacak şekilde 1280x denemesi yaptım. 2 yazılımla kaydettim.

Görüntü birebir aynısı ikisinde de.
Logged

Amiga 500/500+/1200/4000
Commodore 64
Atari 1040STe/Falcon 030/Jaguar/2600
Roland MT-32 Rev.A&B/SC-88
Sony PS 1-2-3-4-5/PSP/PVM 9"/TV 9"/TV 11"
Sega SMS2FR/MD1FR/MD1JP/MD2/Saturn/Dreamcast/GG
Nintendo NES/SNES/DMG/GBC/GBP/GBA/GBASP
Theoden (CYON4D)
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.867



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Nisan 24, 2023, 01:28:52 ÖÖ »

Nearest Neighbor scaling'e ek olarak pixel boyutlarını bozmadan ve linear interpolation ile ekstra renkler eklenmesinin önüne geçmek için indexed color palette seçeneği de kullanılabilir.
Eşref'in de dediği gibi palet desteği olan ve yaygın desteklenen formatlar PNG ve GIF. Bu yüzden bu iki dosya formatı pixel art için en popüler formatlar.

Photoshop'ta indexed color palette formatıyla ilgili işlemler Image -> Mode -> Indexed Color penceresinden yapılıyor.

Bu işlemler için Photoshop kullanmak zorunda değilsiniz, ücretsiz olan GIMP ve Paint.Net programlarında da hem Nearest Neighbor hem Indexed Color Palette seçenekleri mevcut.

« Son Düzenleme: Nisan 24, 2023, 01:33:10 ÖÖ Gönderen: Theoden (CYON4D) » Logged

AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Nisan 24, 2023, 08:50:22 ÖÖ »

@Theoden (CYON4D) hocam gelmiş bu arada bu işlemi yapmayı Theoden'den öğrendim çok teşekkürler abi. Pixel art dedin mi Theoden'nin eline su dökemeyiz. Bende eskiden indexed color ile yapıyordum ama bu yöntem daha pratik geldiği için artık bu yöntemi kullanıyorum.

@Oğuzhan sayende bende 2x,3x olayını öğrendim bende ebatlarken abi bu değerleri baz alarak genişletme yapmaya çalışacağım. Teşekkürler.
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: