Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trAmigaAmiga DonanımAmiga 500 Yeşil Ekran Sorunu
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Amiga 500 Yeşil Ekran Sorunu  (Okunma Sayısı 5449 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tengrist
Üye
***
Mesaj Sayısı: 87



Üyelik Bilgileri
« : Temmuz 08, 2023, 22:30:45 ÖS »

Merhabalar.

Birkaç ay önce bir anda Amiga 500'üm boot etmemeye ve yeşil ekran vermeye başladı. Okuduğum kadarıyla RAM çipleriyle alakalı bir sorun ama bunun diyagnostiğini yapabilecek teknik bir bilgim yok. En azından evde cihazı bozmadan ne deneyebilirim tamir için? Ya da tamirini nasıl yaptırabiliriz?
Logged
AmigaEsref
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 5.627


love is where you find it.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2023, 23:14:19 ÖS »

Trapdoordaki.ram i çıkarıp denedini mi boot etmeyi?
Logged

AMIGA 500 | GOTEK | 1 MB RAM | 1.3 ROM | Pi Zero HDMI
AMIGA 1200 | 8GB CF | 3.2 ROM | TF1230 Turbo Kart | HDMI-520
COMMODORE 64 | IRQHack64 | KissCart64 | 64K CUPCAKE-CART | Pi 1541 | 1084 S
'Cause I'm CRT., I'm retro | CRT, and I'll win the fight | CRT, I'm a power load | CRT, watch me shine
Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.073



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Temmuz 08, 2023, 23:23:27 ÖS »

Trapdoordaki.ram i çıkarıp denedini mi boot etmeyi?

aynen, varsa once trapdoor rami sokup bir dene



Amiga acikken asagidakileri deneyebilirsin

- ram chiplerinin uzerine dokundugunda eger bir ya da birkac tanesi hissedilir derecede isinmissa, bozulmus olmalari olasi.


Amiga kapali iken asagidakileri uygulayabilirsin

- Tum soketli chipleri sokup, soketleri alkolle ve kontak spreyi ile temizlemek ve chipleri yerine takmak ise yarayabilir. Soketli chipleri sokmek icin iki ince duz tornavida ya da chip puller kullanabilirsin. Fat Agnus'u sokmek icin de bu alet lazim.  

Chip Puller

 (Chip Puller yoksa Fat Agnus'u sokmeye calisma, zamanla isinip soguma etkisi ile sokette yukari dogru hareket ettigi soyleniyor boyle bir durum varsa Amiga kapali iken uzerine parmakla bastirip sokete iyi oturmasini saglayabilirsin)


« Son Düzenleme: Temmuz 08, 2023, 23:26:10 ÖS Gönderen: Kaan Akkurt » Logged

murtek
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 661


DO-IT-YOURSELF (AMIGA FOREVER)


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Temmuz 09, 2023, 02:31:30 ÖÖ »

https://www.youtube.com/watch?v=0o_iaaZGa2M

Daha önce ben pratik bir şekilde bulmuştum arızayı. Herzaman olmayabiliyor ama, Ram ler bozuk değilse temassızlık olması büyük olasılık.
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2023, 03:48:30 ÖÖ Gönderen: murtek » Logged

DO-IT-YOURSELF
Tengrist
Üye
***
Mesaj Sayısı: 87



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Temmuz 09, 2023, 02:47:39 ÖÖ »

Trapdoordaki.ram i çıkarıp denedini mi boot etmeyi?

aynen, varsa once trapdoor rami sokup bir dene



Amiga acikken asagidakileri deneyebilirsin

- ram chiplerinin uzerine dokundugunda eger bir ya da birkac tanesi hissedilir derecede isinmissa, bozulmus olmalari olasi.


Amiga kapali iken asagidakileri uygulayabilirsin

- Tum soketli chipleri sokup, soketleri alkolle ve kontak spreyi ile temizlemek ve chipleri yerine takmak ise yarayabilir. Soketli chipleri sokmek icin iki ince duz tornavida ya da chip puller kullanabilirsin. Fat Agnus'u sokmek icin de bu alet lazim.  

 (Chip Puller yoksa Fat Agnus'u sokmeye calisma, zamanla isinip soguma etkisi ile sokette yukari dogru hareket ettigi soyleniyor boyle bir durum varsa Amiga kapali iken uzerine parmakla bastirip sokete iyi oturmasini saglayabilirsin)

Çipleri söküp kontaktları temizledim ama sorun aynı devam ediyor. Ama ram chiplerinin üzerinde de bir sıcaklık yok ne yazık ki.
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Temmuz 09, 2023, 03:55:14 ÖÖ »

Anakartın tamamının net bir fotoğrafını paylaşabilir misiniz?
Logged

Tengrist
Üye
***
Mesaj Sayısı: 87



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Temmuz 09, 2023, 13:58:43 ÖS »



Sağ tarafta FDD'ye doğru korozyon vardı biraz.
Logged
mehmethakan
Üye
***
Mesaj Sayısı: 92



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Temmuz 09, 2023, 14:25:37 ÖS »

Ortada sağ yanda duran 2 adet diot tan biri sanki yanık gibi duruyor.
Logged
AmigAmigA
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.713


Mesaj Sayısı:978616432


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Temmuz 09, 2023, 17:25:20 ÖS »

romu çıkar tak.
Logged
onursapci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 5.506


80 leri yaşamamış , yaşamamıştır.


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Temmuz 09, 2023, 18:25:48 ÖS »

Yeşil ekran ram hatası diye biliyorum. Harici ram takılı olmadan veriyorsa dahili ramlerde sorun olma ihtimali yüksek sanırım
Logged

C64 ve A500 gerisi teferruat
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.054



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Temmuz 09, 2023, 20:55:13 ÖS »

Görebildiğim kadarıyla JP7 posizyonu yanlış
Diğer jumperları da tek tek kontrol etmek gerek.


* a500rev6a2mbchipram.jpg (440.76 KB, 1600x1200 - Görüntüleme: 376 kez.)
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2023, 20:58:43 ÖS Gönderen: fort_apocalypse » Logged

haydar_abi
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.730


İlla ki Amiga


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Temmuz 09, 2023, 23:16:32 ÖS »

JP7 yanlış değil ram konfigürasyonunu ayarlamak için böyle yapıyorlar yarım mbsi çip yarım mbsi slow ram oluyor.
Logged

Amiga fanatiği.... 
Amigalıktan çıkmış Amigalar....

Amiga 1200 + Vampire V1200
LG 24MA53 TVMonitör
Amiga 500 Plus +TerribleFire030 64MB+16 GB CF
Amiga 2000
Amiga 500 + 1MB Çip + 9.5 mb FastRAM + Internal GOTEK + 4GB CF HDD
2 Casper M989A Monitor
Commodore64
Tonyukuk
Üye
****
Mesaj Sayısı: 348



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Temmuz 09, 2023, 23:30:49 ÖS »

Şimdi öncelikli olarak geçmiş olsun. Yeşil ekran sorunu arkadaşların dediği gibi Chip Ram Hatasıdır. Bu amiga açıldıktan sonra kickstartın self test kısmında chip ram testini geçemediği anlamına gelir. Olası nedenleri
1- Dram çiplerinin arızalanması
2- Agnus 8371/72/75 çipinin arızalanması veya 84 pin soketin ayaklarının kirlenmesi yahut bacaklarının tam temas etmemesi
3- Data Path yazılı kısımdaki Transrecivier ve Buffer Çiplerinin arızalanması (74LS373 ve 74LS244 olan çipler bulunması en kolay ve en ucuz çiplerdir.)
4- Garry Çipinin arızlanması
5- Tüm bahsettiğim çiplerin birbirleri arasındaki data hatlarından bir veya bir kaçının hasar görmesi
Burada bu şıklardan hepsini irdelenmesinde fayda var. Öncelikli olarak en basit deneme makineyi açmadan önce parmağınız ile Agnus çipinin üzerine biraz baskı yaparak amigaya güç vermeniz. Eğer boot ederse sorun 84 pin PLCC soketinde demektir. Ya soket ayakları oksit yapmıştır ki bu yaştaki makinelerde çok normal. Temizlenmesi ve bir ince uçlu cımbız ile ayakların biraz öne doğru hafifçe eğilmesi gerekir. PLCC soketinin çipi biraz tatlı sıkı tutması lazım. Birde Agnusun kendi ayakları da biraz oksit yapmış olabilir çıkarılıp bir temizlenmesinden faya var. Çipi kaanın gösterdiği aparat ile sökün. Başka türlü sökmek zor ve çok narin davranmak lazım aksi halde kalıcı hasar verebilirsiniz o yüzden o aparatı almakta fayda var atla deve değil. Eğer anakartınıza hiç bir mod uygulanmadıysa jumperların hatalı olması olası değil. Genellikle durduk yere yeşil ekran veren Amigaların genel hastalığı agnus çipinin temas problemleridir. Anakarta ehil olmayan müdahaleler haricinde jumper vs gibi problemler olması olası değil.  
Multi metre varsa elinizde buzzer modunda http://amigapcb.org/ Bu siteden yardım alarak bahsettiğim çiplerin sürekliliklerini yani birbirleri ile alakalı pinlerin karşılıklarını kontrol etmek gerekir. Bunları bir denersen en azından hata ayıklama konusunu daha rahat yaparız.
Logged
Tengrist
Üye
***
Mesaj Sayısı: 87



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Temmuz 10, 2023, 00:57:07 ÖÖ »

Hepinizin cevabı için teşekkür ederim. Agnus'u bastırmak pek işe yaramadı, çipleri de genel olarak çıkarıp temizleyip takmıştım ama o da pek işe yaramadı. Anlaşılan bir multimetre ve çip aparatı alıp genel denemem lazım board'ı  . İşin iyi tarafı ek bir şeyi bozmadım sanırsam.
Logged
Tonyukuk
Üye
****
Mesaj Sayısı: 348



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Temmuz 10, 2023, 02:10:22 ÖÖ »

Aynen birde diagrom edinmende fayda var haydar abiden yardım alabilirsin o konuda diagrom ile birlikte birde serial kablo null modem kablo diye de geçer forumda dökümanlar bölümünde var. Lehimlemesi kolay bir kablo herhangi bir elektronikçiye bile yaptırabilirsin diagrom takıp onu da amiga seri portundan PC bin com portuna takarsan puty yazılı ile seri iletişimden romun dökümünü görebiliyorsun o self test kısmına kadar olan renk kodları ile görünen kıs7mlardaki testleri metin olarak ekrana çıktı veriyor hangi bellek adresleri okunamıyor yada hangi çiplerde sorun var gözüküyor daha nokta atış inceleme şansın olur. O şekilde 2 plus bir rev6 anakart kurtardım. Sorun çözmede baya işe yaıyor 😁
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: