Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore DonanımSidKick Pico ile 9V AC'den kurtulabilir miyiz?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: SidKick Pico ile 9V AC'den kurtulabilir miyiz?  (Okunma Sayısı 2998 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
stanriverdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 53



Üyelik Bilgileri
« : Temmuz 01, 2024, 03:11:43 ÖÖ »

Malum konu; tosun gibi güç kaynaklarından kurtulamadık. Sidkick Pico ile sid 9v ac gereksinimlerinden kurtuluyoruz gibi gözüküyor.  Geriye sanırım 6526 U2 TOD olayı kalıyor. Atari 800XL gibi sadece 5V DC ile retro bilgisayar kullanım rahatlığına Commodore 64"lerimizde de kavuşabilir miyiz bu sayede? Konu uzmanı arkadaşlarımızın yorumlarını bekliyorum.
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.825



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2024, 04:26:27 ÖÖ »

@ilkerficicilar üstadımızın şöyle bir projesi vardı;


Yeni C64 adaptörüyle tanışalım: Sadece 1 cm3

« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2024, 04:30:33 ÖÖ Gönderen: fort_apocalypse » Logged

Kaan Akkurt
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.043



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2024, 09:47:52 ÖÖ »

User port donanımları ve datasette kullanmayacaksanız olabilir.

Logged

hades
Üye
****
Mesaj Sayısı: 381



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2024, 12:24:04 ÖS »

6526 TOD için 50Hz'lik bir osilatör devresi yapılırsa 9VAC'ye gerek kalmaz. Dataset tarafı için ise 5V-9V çevirici kullanılabilir. 9V datasetin motoru için gerekli. Dataset portunun çıkışına takılacak bir devre ile bu sorun çözülebilir. Ama 9vac'nin c64 içinde başka bir yerde kullanılıp kullanılmadığına bakmak lazım. Bir çözüm üretirken başka sorunlara yol açmamak lazım.
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2024, 12:25:36 ÖS Gönderen: hades » Logged
stanriverdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 53



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Temmuz 01, 2024, 15:44:33 ÖS »

Çok teşekkürler cevaplar için. Dataset ve userport'u feda etmemde belirli hedeflerim için sıkıntım yok.

6526'da CNT (Pin 18)'e 60Hz sunduğumuzda bir sıkıntı kalmayacak gibi gözüküyor. CNT pinini tamamen devreden ayırarak yapmam mantıklı gözüksede ben yine eski tip beslemeyide opsiyonel devrede bırakmak istiyorum.

Önerisi olan var mı?

Bir de 50hz? 60Hz? ne tarafa yöneleyim?

Bu işlemi iki CIA içinde yapmak gerekir mi? Sadece U2 yeterli olur mu?

Teşekkürler.
Logged
hades
Üye
****
Mesaj Sayısı: 381



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Temmuz 01, 2024, 16:40:38 ÖS »

TOD pini 18 değil 19 olmalı ve 9VAC'den elde edilen sinyal 6526'ların ikisinede bağlı.
250469 model board için bahsediyorum, U23 entegresinin 6526'lara giden 2. bacağı ayrılarak bir anahtar yardımıyla 6526'lara bağlanır. Anahtarın konumu değişincede 50HZ sinyal seçilmiş olur.
Daha farklı çözümlerde mümkün. U23'ten gelen sinyal kullanılarak bir kilitleme devresi kontrol edilir. Sinyal geldiği anda devre 6526'lara gelen sinyali gönderir. Sinyal kesilince devre 50HZ sinyali gönderir.
Elektrik tesisatlarında kullanılan mühürleme tekniğinin aynısı. Bir kez tetiklenince sürekli sinyal bağlantısı olur.
Logged
stanriverdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 53



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Eylül 06, 2024, 17:50:09 ÖS »

Konuyu hortlatayım. Vakit bulup testlere başladım.

İyi haber: Sadece 5V kullanarak SidKick takılı bir c64 ses yetenekleri tam bir şekilde çalışıyor.
Kötü haber : Sadece volume normalin 1/3'ü civarlarında. Ses ilk 10 sn normal volume de iken ne oluyor ise birden 1/3 e geçip stabil bir şekilde o volume den devam ediyor.

Tüm SidKick versiyonlarında denedim.

Logged
stanriverdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 53



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Eylül 20, 2024, 15:17:11 ÖS »

Güncelleme :

SidKick'e DAC modül takıp çıkışı DAC üzerinden aldığımda ses seviyesi ile alakalı şikayetlerimde kalkmış durumda. 5V-2A bir güç adaptörü ile bir haftadır başarı ile C64 kullanır durumdayım. Batarya ile şarj edip kablosuz dahil çalıştırma kısmına gönül rahatlığı ile geçiyorum. Osilatör ile alakalı henüz bir sıkıntı yaşamadım, yaşarsam da çözümü belli...
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.825



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Eylül 20, 2024, 17:42:24 ÖS »

Aşağıdaki oyunun müzik çalma hızının değişip değişmediğini test edebilir misiniz?

* frogger.prg (22.25 KB - Yükleme: 26 kez.)
Logged

ksercan5
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 738


80ler candır... Commodore fan since ‘86


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2024, 13:04:35 ÖS »

Ben de ses seviyesi ve 9v AC ile ilgili sıkıntı yaşamadım. Benim kullandığım sistemde zaten 9V AC de sıkıntı var ve 9V voltajı SID soketine ulaşmıyor.

https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=21468.0
Logged

A500 - Rev6 - 1Mb RAM - GOTEK - Multi-rom
C64C - Multikernel cart - TapeCartSD - Pi1541
C64C - EPYX Fastload
Atari 800XL - Restored
Gameboy DMG-01 - RIPS v2 Upgrade
seco.gen.tr | Satış Sayfam
stanriverdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 53



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Eylül 22, 2024, 22:45:29 ÖS »

Aşağıdaki oyunun müzik çalma hızının değişip değişmediğini test edebilir misiniz?

Oyunun SidKick Pico ile standart C64 adaptörü ile çalma hızı normal, kayma, bpm değişimi vs söz konusu değil.

Sadece 5V ile beslediğimde oyun Frogger yazan ilk mavi ekrandan öteye ilerleyemedi. Ses olayına bakamadım bu yüzden. İlk defa böyle bir durumla karşılaştım. Kungfu flash kartuşta sevdiğim 200 tane oyun var. Hepsini deneyemesemde 50-60 popüler olanı oynadım. Bir batarya devresi ile kablosuz kullanıyorum. Dac modülünden audio çıkışı alınca dip seste kalmadı.

Testlerim devam ediyor. Gelişmeleri buradan bildiririm.
Logged
fort_apocalypse
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.825



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Eylül 23, 2024, 01:40:03 ÖÖ »

Aşağıdaki oyunun müzik çalma hızının değişip değişmediğini test edebilir misiniz?

Oyunun SidKick Pico ile standart C64 adaptörü ile çalma hızı normal, kayma, bpm değişimi vs söz konusu değil.

Sadece 5V ile beslediğimde oyun Frogger yazan ilk mavi ekrandan öteye ilerleyemedi. Ses olayına bakamadım bu yüzden. İlk defa böyle bir durumla karşılaştım. Kungfu flash kartuşta sevdiğim 200 tane oyun var. Hepsini deneyemesemde 50-60 popüler olanı oynadım. Bir batarya devresi ile kablosuz kullanıyorum. Dac modülünden audio çıkışı alınca dip seste kalmadı.

Testlerim devam ediyor. Gelişmeleri buradan bildiririm.

Çok teşekkürler.

Bu oyunu denemenizi istememin sebebi; bir c64te bu oyunun müziği çok hızlı çalıyordu, neden olduğunu araştırırken 6526'ların soketlerine 8520'ler takılı olduğunu gördüm. değiştirince düzelmişti. Oyun ilginç bir şekilde 6526daki saat frekansını kullanıyordu.


"The 8520 revision of the CIA, as used in the Amiga and the Commodore 1581 disk drive, modified the time-of-day clock to be a 24-bit binary counter, replacing the BCD format of the 6526. Other behavior was similar, however. "  https://en.wikipedia.org/wiki/MOS_Technology_CIA

* mos_6526_cia_recreated.pdf (82.98 KB - Yükleme: 45 kez.)

* MOS6526.svg.png (117.66 KB, 1200x2391 - Görüntüleme: 37 kez.)
« Son Düzenleme: Eylül 23, 2024, 02:21:39 ÖÖ Gönderen: fort_apocalypse » Logged

stanriverdi
Üye
***
Mesaj Sayısı: 53



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Eylül 23, 2024, 10:13:49 ÖÖ »

Benim de başıma geldi 8520 olayınız. 3x falan hızlı idi. Deli olmuştum. 2 saatimi yedi hayatımdan olayı anlamam ve düzeltmem.

https://youtu.be/sC5Qon_B5-A?si=j15WLQUC5wNVVXoc

Genelde bu tarz oyunların sayısı çok değil. Hatta 8520'li cihazı çok uzun süre anomali yaşamadan kullandım.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: