Selamlar;
ATI ekran kartları için daha önce bir SCART kablosu yapmıştım.
O kablonun farklı bir versiyonunu da hazırladım , sizlerle paylaşmak istedim.
Nvidia kartlarda bu kabloyu kullanamazsınız arkadaşlar sadece ATI uyumlu.
Modlanmış ATI ekran kartı ve diğer detayları şu başlık da daha önce paylaşmıştık.
https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=11853.0Kablo için kullandığımız şema bu arkadaşlar.

Görselde lehimlenen taraf şeklinde gösteriliyor siz bunun aynalanmış hali ile düşünün kablo bağlantıları yaparken.
Birde bazı pinler görselde farklı montajda farklı oluyor (Aşağıda detayını yazdım)Kutunun 3D yazıcı çıktısı için hazırladığım STL dosyasını linkden alabilirsiniz.
2 parça şeklinde , bu parçalar iç içe geçiyorlar.
https://evreno.net/shared/arcade/ati_scart/ATI_Scart_Cable_STL.rarPCB tipi SCART soketi temin ediyoruz.
Elinizde eski receiver/vcd falan falan varsa onların içinde oluyor.
Pinleri yukarı şekilde bükerek düz hale getiriyoruz, sonrasında da yerinden çıkıyor pinler.

Pinleri çıkardıktan sonra kenarlardaki tırnakları kesiyoruz ve temizliyoruz.

Hazırladığımız kutuya yerleştirip kontrol ediyoruz.
Kesilen yerleri tam temizleyin yoksa yerine oturmayabilir.
Tasarımda sıfır çalıştığım için sıkı sıkıya geçiyor yerine.

Yine fazlalık kesimleri traşlıyoruz.
Ve Kutunun diğer parçasından kabloları (VGA , Ses ve Power için kullanacağımız kablo) geçiriyoruz.

Çıkardığımız pinleri yeniden yerlerine yerleştiriyoruz.
Resimde pinlerin dolu halleri görünüyor boşta kalan yerler kullanılmayanlar.

Sonrasında pinlerin üzerine bir bant yapıştırın ters çevirince düşmemesi için.
Ve pinleri ısı ile daralan makaron kullanarak komşu pinlere değmemesi için izole ediyoruz.
Çıkardığımız kablolarında uçlarını yeterli boyda açıp yine makaron ile gerekli izolasyonları yapıyoruz.
Kablonun hazırlanışındaki en çok uğraştıran bu makaron işleri ve lehimlemeler oluyor


VGA dan gelen HSYNC ile VSYNC kablo uçlarına 1K dirençleri takıp SCART tarafında 19. pine bağlıyoruz.
BURAYA DİKKAT şemada 20. pin görünüyor ama biz 19. pine bağlıyoruz. Nedeni ise piyasadaki 2 ucu scart olan kablolarda bazı pinler çapraz bağlı olarak üretiliyorlar.
Ses için de benzer bir durum var şemada 6 nolu pinde görünen 3. pine , 2 nolu pinde görünen 1. pine bağlanıyor.
Power için kullandığım kabloda pinlerden birini +5V diğerini +12V için kullandım.
GND hattı yok GND diğer bağlantılardan geliyor zaten.
16 numaralı pine giden +5V a scart soketi tarafında kalacak şekilde 100ohm direnç bağlıyoruz.
Çapraz pinlerin detayı bu resimde var arkadaşlar.

Lehimlemeler ve yalıtım bitince şu şekilde oluyor.
Bilgisayar güç kaynağından molex konnektör ile +5V ve +12V u alıyoruz ben konnektörden GND kablolarını çıkarmadım soket daha iyi tutunsun diye ama siyah kablolar boşta yani bilginiz olsun.

Ürünü test ediyoruz , sıkıntı yok görüntü gayet net ve parazitsiz


Kalın sağlıcakla...