Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ATI -> Scart Kablosu  (Okunma Sayısı 226 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« : Haziran 21, 2026, 17:11:25 ÖS »

Selamlar;

ATI ekran kartları için daha önce bir SCART kablosu yapmıştım.
O kablonun farklı bir versiyonunu da hazırladım , sizlerle paylaşmak istedim.
Nvidia kartlarda bu kabloyu kullanamazsınız arkadaşlar sadece ATI uyumlu.

Modlanmış ATI ekran kartı ve diğer detayları şu başlık da daha önce paylaşmıştık.

https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=11853.0

Kablo için kullandığımız şema bu arkadaşlar.



Görselde lehimlenen taraf şeklinde gösteriliyor siz bunun aynalanmış hali ile düşünün kablo bağlantıları yaparken.
Birde bazı pinler görselde farklı montajda farklı oluyor (Aşağıda detayını yazdım)

Kutunun 3D yazıcı çıktısı için hazırladığım STL dosyasını linkden alabilirsiniz.
2 parça şeklinde , bu parçalar iç içe geçiyorlar.

https://evreno.net/shared/arcade/ati_scart/ATI_Scart_Cable_STL.rar

PCB tipi SCART soketi temin ediyoruz.
Elinizde eski receiver/vcd falan falan varsa onların içinde oluyor.
Pinleri yukarı şekilde bükerek düz hale getiriyoruz, sonrasında da yerinden çıkıyor pinler.



Pinleri çıkardıktan sonra kenarlardaki tırnakları kesiyoruz ve temizliyoruz.



Hazırladığımız kutuya yerleştirip kontrol ediyoruz.
Kesilen yerleri tam temizleyin yoksa yerine oturmayabilir.
Tasarımda sıfır çalıştığım için sıkı sıkıya geçiyor yerine.



Yine fazlalık kesimleri traşlıyoruz.
Ve Kutunun diğer parçasından kabloları (VGA , Ses ve Power için kullanacağımız kablo) geçiriyoruz.



Çıkardığımız pinleri yeniden yerlerine yerleştiriyoruz.
Resimde pinlerin dolu halleri görünüyor boşta kalan yerler kullanılmayanlar.



Sonrasında pinlerin üzerine bir bant yapıştırın ters çevirince düşmemesi için.
Ve pinleri ısı ile daralan makaron kullanarak komşu pinlere değmemesi için izole ediyoruz.
Çıkardığımız kablolarında uçlarını yeterli boyda açıp yine makaron ile gerekli izolasyonları yapıyoruz.
Kablonun hazırlanışındaki en çok uğraştıran bu makaron işleri ve lehimlemeler oluyor



VGA dan gelen HSYNC ile VSYNC kablo uçlarına 1K dirençleri takıp SCART tarafında 19. pine bağlıyoruz. BURAYA DİKKAT şemada 20. pin görünüyor ama biz 19. pine bağlıyoruz. Nedeni ise piyasadaki 2 ucu scart olan kablolarda bazı pinler çapraz bağlı olarak üretiliyorlar.

Ses için de benzer bir durum var şemada 6 nolu pinde görünen 3. pine , 2 nolu pinde görünen 1. pine bağlanıyor.

Power için kullandığım kabloda pinlerden birini +5V diğerini +12V için kullandım.
GND hattı yok GND diğer bağlantılardan geliyor zaten.
16 numaralı pine giden +5V a scart soketi tarafında kalacak şekilde 100ohm direnç bağlıyoruz.

Çapraz pinlerin detayı bu resimde var arkadaşlar.



Lehimlemeler ve yalıtım bitince şu şekilde oluyor.
Bilgisayar güç kaynağından molex konnektör ile +5V ve +12V u alıyoruz ben konnektörden GND kablolarını çıkarmadım soket daha iyi tutunsun diye ama siyah kablolar boşta yani bilginiz olsun.



Ürünü test ediyoruz , sıkıntı yok görüntü gayet net ve parazitsiz  Karizmatik



Kalın sağlıcakla...
Logged
Heroman
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.270



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Haziran 21, 2026, 17:27:40 ÖS »

Saol evren kardeşim buralar bu ara pek arcadesız kaldı böyle şeylere hasret kaldık, rp3i ve pandora box bizi bi nevi hazırcılığa itti ellerine sağlık
« Son Düzenleme: Haziran 21, 2026, 17:29:52 ÖS Gönderen: Heroman » Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Haziran 21, 2026, 21:21:00 ÖS »

Kardeş yurtdışı ürün getirmek sıkıntı
TR de herşey bulunmuyor olan malzemeler de zaten kazık
Hobiler beklemeye alındı
Eldeki mevcut ile birşeyler yapacağız artık
« Son Düzenleme: Haziran 21, 2026, 21:22:43 ÖS Gönderen: evreno » Logged
Fatih Yıldırım
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.037



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Haziran 21, 2026, 23:15:43 ÖS »

Güzel çalışma olmuş. Eline sağlık.
Logged

sgi
Üye
****
Mesaj Sayısı: 387



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Haziran 21, 2026, 23:35:54 ÖS »

STL filan tam takım paylaşılmış, teşekkürler.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Haziran 21, 2026, 23:40:38 ÖS »

Rica ederim umarım faydalananlar olur.
Basit ve kullanışlı:)
Logged
Myazgan
Üye
***
Mesaj Sayısı: 169



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Haziran 22, 2026, 09:48:39 ÖÖ »

Ellerine sağlık.
bu tarz bir projem vardı ama harici güç bağlantısı yapmamıştım .vga 9.pinden 5v alıp ilerlemiştim.tek handikap ilk açılışta 16:9 açılıyordu her seferinde 4:3 e manuel geciş yapmak zorunda idim.
Logged
evreno
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.264



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Haziran 22, 2026, 10:37:55 ÖÖ »

Eyvallah kardeş.
16. pine verdiğimiz 5V ile TV gelen sinyalin RGB olduğunu anlıyor
8. pine verdiğimiz 12V da görüntünün 4:3 olduğunu söylüyor
aynı zamanda TV yi otomatik olarak AV moduna alıyor.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: