Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetJohn Carmack, PS3 ve XBOX360 hakkında görüşlerini paylaşıyor
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: John Carmack, PS3 ve XBOX360 hakkında görüşlerini paylaşıyor  (Okunma Sayısı 2812 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.534


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« : Ağustos 04, 2008, 21:56:18 ÖS »

<a href="http://gamevideos.com:80/swf/gamevideos11.swf?embedded=1&autoplay=0&src=http://gamevideos.com:80/video/videoListXML%3Fid%3D20047%26adPlay%3Dfalse" target="_blank">http://gamevideos.com:80/swf/gamevideos11.swf?embedded=1&autoplay=0&src=http://gamevideos.com:80/video/videoListXML%3Fid%3D20047%26adPlay%3Dfalse</a>

ID Software kurucusu, John Carmack'in Quakecon 2008'de gerçekleştirilen röportajda, PS3 ve XBOX360 için söyledikleri oldukça ilgi çekici... Henüz izliyorum ama, xbox360 development açısından PS3'den çok çok daha iyi diyor... PS3'de Sony büyük hatalar yaptı diyor (anladığım kadarıyla PS3'le pek işi olmayacak John Carmack'in)
Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 4.854



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ağustos 05, 2008, 01:11:08 ÖÖ »

Ki John Carmack, Microsoft ve onun yazılım geliştirme araçlarını, endüstriye yön verme çabalarını pek sevmezdi. Uzun süre Direct3D'ye mesafeli ve eleştirel yaklaşmış, OpenGL ile yoluna devam etmişti. Normalde bu zihniyetle PS3'ü daha ön plana çıkarması beklenirdi ama demek ki o da PS3'ün yılan hikayesine dönen piyasaya sürülme tarihleri, yetersiz geliştirme araçları ve konsol sayısıyla orantısız oyun satışları (ki birçok PS3 müşterisi cihazı BluRay player olarak kullanıyor) ve şişirilmiş işlem gücünden rahatsız olmuş. Sony'yi rahatlatan en önemli unsur da oynadığı HD medya format kumarında kazanmış olması. Tabi ki bunun maliyetinin önemli bir kısmını da oyunseverlerin sırtına bindirerek (belki de tarih olabilecek bir medya formatının da riskini yükleyerek) gerçekleştirmiş oldu.

Yine de PlayStation efsanesinin ömür boyu sürmesini diliyorum, Sony'ye karşı aşk-nefret ilişkisini yaşayan biri olarak. Gerçi aynı ilişki Microsoft için de geçerli Her ne kadar sinir olduğumuz tarafları bolca olsa da onlarsız edemiyoruz doğrusu.
Logged
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.534


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ağustos 05, 2008, 11:25:18 ÖÖ »

Belirttiğin gibi John Carmack, hep nvidia tarafında yer alıp, OpenGL'e ağırlık verdi...Ama gel görki, şimdi ters kulvarda...Haksız sayılmaz... Bu PS3 kötü bir cihaz anlamına muhakkak gelmiyor ama PS3 mimarisine uygun oyun motoru geliştirilmesi zaman alıcı bir durum

Ben aslın ATI'nin en son çıkardığı voxel tabanlı realtime render yapan kartların konsollara etkisi nasıl olacak diye kendime sormadan edemiyorum...

Ekleme: Quakecon2008'de John Carmack'in bir başka açıklamasına daha rast geldim... Carmack, Iphone'un PSP'den de Nintendo DS'tende daha kapasiteli olduğu, grafik yeteneği olarak PS2 ve hatta XBOX seviyesinde olduğunu açıklamış. Iphone için şu anda 2 proje yürüten ID'nin neyle çıkacağı benide meraklandırdı ...
« Son Düzenleme: Ağustos 05, 2008, 12:11:53 ÖS Gönderen: LW3D » Logged

Bakkada
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 935



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ağustos 05, 2008, 13:33:23 ÖS »

Ekleme: Quakecon2008'de John Carmack'in bir başka açıklamasına daha rast geldim... Carmack, Iphone'un PSP'den de Nintendo DS'tende daha kapasiteli olduğu, grafik yeteneği olarak PS2 ve hatta XBOX seviyesinde olduğunu açıklamış. Iphone için şu anda 2 proje yürüten ID'nin neyle çıkacağı benide meraklandırdı ...

PSP icin biraz cekincelerim var ama DS kadar kapasiteli bir cihaz oldugu kesin.Donanim manyagi bir arkadasim bir cesit konsol kablosuyla Ipod Touch'un rootuna kadar inip bana Ubuntu isletim sistemi dosyalarini felan gostermisti.Ayni cin fikirli arkadasim Ipod Toouch ustune generic bir Linux surumu kurup en kral PDA olarak kullanip kullanamayacagi uzerinde cesitli denemeler yapiyor
Iphone ile IpodTouch'un birbirine cok benzer oldugunu varsayarsak John'un soyledikleri pek de asilsiz gelmiyor bana...

Bunun disinda malesef PS3'un daha cok zamani var , hatta oturana kadar XboX'in yeni versiyonu cikabilir.Bu arada T3 dergisine gore de XboX360'in handheld versiyonu MS Xune 360 diye de gizli bir proje varmis
Logged
tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ağustos 05, 2008, 14:01:22 ÖS »

PSP'yi ilk elime aldığımda çok garip gelmişti. PES oynayayım dedim biraz ama bir türlü alışamadım, bir handheld için ekranı olması gerektiğinden fazla büyük bence, eller birbirinden fazla ayrı duruyor ve tam rahat oturmuyor ele bu yüzden alet. PSP'nin en az PS2 kadar güçlü olduğu yolunda yorumları ben de okumuştum. Ama ben bu tip handheld aletlerde 2D'den vazgeçmeme taraftarıyım. 3D grafikleri handheldlerde izlemeyi zor buluyorum biraz.

Carmack'ın XBox360 tarafında yer alması bence de şaşırtıcı değil. PS3 çok şişirildi gibi duruyor şu an gerçekten. Grafik kalitesi olarak XBox360'tan iyi değil pek çok oyunda ve bu durum geliştiricilerin sisteme tam adapte olamamasından dolayı mı yoksa donanımın potansiyelinin sadece bu kadar olmasından mı belli değil. Belki ikisinden de biraz.

Ayrıca işim dolayısı ile DX9 renderer'i yazmış olduğum ve şu an DX10 renderer'i üzerinde çalışmakta olduğum için bu konudaki tecrübelerimi de eklemeden geçemeyeceğim. PS3'ün OpenGL kullanması bence geliştiriciler için büyük handikap. Çünkü DirectX'in debug modu geliştiricilere büyük kolaylıklar sağlıyor. Ben DirectX kodu yazarken karşılaştığım pek çok problemi debug modu sayesinde kolaylıkla aştım. Halbuki, benzer problemlerle önceden OpenGL kullanırken karşılaştığımda bana az saç baş yoldurmamıştı. (Reklam gibi oldu yaw Kahkaha)

Bu arada ATI'nin yeni demolarının üzerinde çalıştığı kartlar sanırım şu anki kartlarından radikal olarak farklı değil. Şu anki kartlarda da ray-tracing yapan yöntemler var, sanırım ATI bunları biraz daha hızlandıracak eklentiler yaptı. Voxel rendering'in de çözüm olacağı kesin değil, pratik olacağı da şüpheli. Ray-tracing'in diffuse global illumination hesaplarında da verimsiz olduğu da biliniyor (bkz. radiosity).

Şurası kesin ki ortalık çok karışık. ATI'nin yeni teknolojileri, Intel'in cGPU teknolojisi derken neler olacağı hiç belli değil.
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
LW3D
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.534


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ağustos 05, 2008, 15:27:06 ÖS »

Ben daha önce Cevat Yerli ve John Carmack'le aynı zamanlarda yapılan iki röportaj okumuştum (kaldı ki Carmack bu roportajda da buna değiniyor sanırım)... Raytrace oyunlar için GPU yapısının değişmesi, voxel destekli sistemlerin ancak bunun altından kalkacağını söylüyordu. Teknik biri değilim ama bu iki ustanın bu yöndeki öngörüleri nedeniyle voxel tabanlı sistemlerin yenilik oluşturabileceği düşüncesine kapıldım...

Sony PS3'ü tanıttığında developerların görüşü aynıydı. Sony sistemlerine oyun geliştirmek hiç kolay değil. Sisteme alışıp, donanımı tanıyıp, değişik hilelerle performans vs. sağlayana kadar bayağ zaman kaybediliyor. PS2'nin ilk oyunlarıyla, son dönemde çıkan oyunları arasında oluşan çok büyük farkın en büyük sebebi sanırım bu... Microsoft gibi bir yazılım deviyle donanım olarak başa çıkmaları çok olasıydı...Ama yazılım kısmının yine açıkta kaldığı görülüyor XBOX360 için oyun geliştirenler alışık oldukları bir ortamda yazılım geliştirirken, PS3 kısmında henüz sisteme tam adapte olamadıkları düşüncesi ağır basıyor...

Ortalığın karışık olduğuna katılıyorum ve teknolojik süreksizliğin belkide teknoloji geliştirmenin karşısındaki en büyük tehlike olarak görüyorum. Bir cihazı almadan, daha yenisinin çıkması, alım kararı verecekleri kötü yönde etkiliyor. 1-2 aya yenisi çıkacak, acele etme mantığıyla hareket eden alıcılar, birşey almıyorlar
« Son Düzenleme: Ağustos 05, 2008, 15:29:11 ÖS Gönderen: LW3D » Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: