Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trDiğer Nostaljik BilgisayarlarSinclairSinclair - YazılımZX Spectrum sevenlere cok farkli 2008 yapimi bir oyun.
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ZX Spectrum sevenlere cok farkli 2008 yapimi bir oyun.  (Okunma Sayısı 4354 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.356



Üyelik Bilgileri
« : Ekim 13, 2008, 15:18:02 ÖS »


  Eminim ZX Spectrum'cular zaten biliyordur ama bilmeyenler icin, Bob Smith'in Cronosoft uzerinden 2008 yilinda yayinladigi bir oyun olan splATTR'i onermek istiyorum. Bu cok farkli oyunun en dikkat cekici ozelligi ise Attribute Clash sorununu tamamen cozmus olmasi.. Cunku pixel yerine attribute kullanan bir grafik yapisi var. Oyun 128K-only, yani 48'lerde calismiyor. Muzikleri de fena degil

Konuyla ilgili adresler :
http://www.oldschool-gaming.com/view_review.php?rev=spec_splattr
http://www.bobs-stuff.co.uk/splattr.html
http://www.cronos.toucansurf.com/releases.htm
http://cgi.ebay.co.uk/Sinclair-ZX-Spectrum-128K-BRAND-NEW-GAME-splATTR_W0QQitemZ120312491643QQcmdZViewItem?hash=item120312491643&_trkparms=72%3A1297%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Demosunu inderebileceginiz adres :
http://www.bobs-stuff.co.uk/splATTR_Demo.zip
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2008, 15:29:12 ÖS »

Trivia:

ATTR - ZX spectrumda ekrandaki bir (HARF) karakterin "attribute" yani ön ve arkaplan rengini okuyan komuttur. Oyunda pixel yerine attribute kullanılarak çizim yapıldığı için spectrumun renk sınırlaması kalkıyor (1 pixel yerine 8x8'lik bir dev pixel kullanılıyor). Bu sayede güzel bir dithering ile 256 ayrı rengi zaman zaman aynı anda görüyorsunuz ekranda.. üstelik çizim alanı komik derecede küçük olduğu için (32x24) oyun jet hızında çalışıyor.
Logged

мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.356



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2008, 17:00:26 ÖS »

Bagimlilik yapti bende.

Gercek Spectrum ve tuplu, gercek PAL TV veya monitor ile emulasyondan kat kat guzel gorunuyor. Benim kablom RGB SCART oldugu icin deneyemedim ama RGB degil de composite baglanti olursa daha bile guzel olur tahmin ediyorum (antialias yan tesirli).
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2008, 17:02:01 ÖS Gönderen: memrah » Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: