Ana Sayfa
Amiga Dokumantasyon Projesi
Medya
Yardım
Ara
Giriş Yap
Kayıt
Merhaba,
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
üye olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.tr
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
Sinclair
Sinclair - Yazılım
Grubumuzun ilk ürünleri
« önceki
sonraki »
Sayfa:
1
[
2
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: Grubumuzun ilk ürünleri (Okunma Sayısı 16564 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #15 :
Mart 02, 2009, 23:48:29 ÖS »
Arda:
evet, raster barlar introyu tamamlıyor
Hades:
scroller hakkında bir sorum var
c64'de alıştığımız gibi tam smooth değil gibi, hafif dalgalanmalar var
gerçek makinede denemedim, ama iki farklı emulator'da baktım böyle
bu durum giderilebilir mi?
Logged
hades
Üye
Mesaj Sayısı: 337
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #16 :
Mart 02, 2009, 23:50:03 ÖS »
Alıntı sahibi: Arda üzerinde Mart 02, 2009, 23:12:56 ÖS
Şimdi introdaki püf noktası üst ve altta bulunan sarı raster bar'lar. Normalde spectrum'da böyle çizim yapmak mümkün değil ama hades çok ince zaman hesabıyla her raster çizgisinde renk değiştirerek çerçeve dışında bir raster çubuğu çiziyor. Aklımda bu işlevi sınırında zorlayan bir efekt var ki henüz kimse yapmadı, biraz araştırma yapmam lazım.
Ben de merak ettim şimdi. Nasıl bir şey olduğundan biraz bahsedersen iyi olurdu.
Logged
hades
Üye
Mesaj Sayısı: 337
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #17 :
Mart 03, 2009, 00:05:31 ÖÖ »
Metallic:
C64'te scroll HW tabanlı. Spectrumda ise doğrudan ekran belleğindeki bir karakter satırına karşılık gelen bölgedeki adreslerle programcı işlem yapıyorki bir karakter satırında bir pixel scroll için 256 adresin içeriği bir bit sola kaydırılıyor. Ayrıca pixel satırlarının adresleri ardışık değil. Bir karakter satırındaki pixel satırları arasında 256 adres fark var. Dolayısıyla bir pixel scroll yaparken bir de adres hesaplamaları yepılması gerekiyor. Çok kaba bir hesaplamayla bir karakterlik scroll yapmak için 64 kez bit kaydırma işlemi yapmak gerekiyor. (Bir satır için 2048 işlem-Aradaki adres hesaplamalarını saymıyorum).Dalgalanmanın sebebi bu fazla işlemden kaynaklandığını tahmin ediyorum.
Belki scroll hızı düşürülerek bu dalgalanma giderilebilir.
Logged
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #18 :
Mart 03, 2009, 00:19:10 ÖÖ »
$d016 sağolsun, kurtarmış bizi bu kadar uğraşmaktan
Logged
Arda
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.326
I'm *the* guy from Argleton
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #19 :
Mart 03, 2009, 00:33:44 ÖÖ »
Alıntı sahibi: hades üzerinde Mart 03, 2009, 00:05:31 ÖÖ
Metallic:
C64'te scroll HW tabanlı. Spectrumda ise doğrudan ekran belleğindeki bir karakter satırına karşılık gelen bölgedeki adreslerle programcı işlem yapıyorki bir karakter satırında bir pixel scroll için 256 adresin içeriği bir bit sola kaydırılıyor. Ayrıca pixel satırlarının adresleri ardışık değil. Bir karakter satırındaki pixel satırları arasında 256 adres fark var. Dolayısıyla bir pixel scroll yaparken bir de adres hesaplamaları yepılması gerekiyor. Çok kaba bir hesaplamayla bir karakterlik scroll yapmak için 64 kez bit kaydırma işlemi yapmak gerekiyor. (Bir satır için 2048 işlem-Aradaki adres hesaplamalarını saymıyorum).Dalgalanmanın sebebi bu fazla işlemden kaynaklandığını tahmin ediyorum.
Belki scroll hızı düşürülerek bu dalgalanma giderilebilir.
hades, ben de o dalgalanmanın aslında raster bar kodundan kaynaklandığını düşünüyorum. Lakin spectrumda her boyda ve hatta sinüslü smooth scrollerları bulmak mümkün.
ilk karşıma çıkanı yollayayım mesela:
http://zxdemo.org/item.php?id=2552
part 3 ve sonraki scroller'lara bak mesela.
(ENTER'a veya 1'e) basarak bölümleri geçebilirsiniz.
Logged
Blog -
http://arda.kisafilm.org/blog
MeG
Deneyimli
Mesaj Sayısı: 610
Super Kahraman
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #20 :
Mart 03, 2009, 14:13:14 ÖS »
Öncelikle elinize kolunuza sağlık..
Güzel bir çalışma olmuş..
Logo gerçekten çok güzel..
İlk açtığımda acaba hoparlör mü kısık bilgisayarın sesine mi bişey oldu diye panikledim ses duyamayınca
Sonra dalga dalga akan scrolldaki yazıları okumak için melül melül bekledim..
(Acaba sorun emulatorden mi diye düşündüm ki normalmiş)
Eminim ki daha güzel şeyler gelecektir..
Tebrikler...
Logged
hades
Üye
Mesaj Sayısı: 337
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #21 :
Mart 03, 2009, 20:23:08 ÖS »
Metallic;
Sende Z80 ile ilgilenme belirtileri hissediyorum:) Var mı birşeyler?
Logged
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #22 :
Mart 03, 2009, 21:02:02 ÖS »
hades:
şimdilik donanım bazında takılıyorum, code için biraz daha var
ilk bilgisayarım 48K+ idi, lise1'de almıştım, yıl 1985
bir süre basic ile uğraşıp ardından cazibesine dayanamayıp c64 aldım
keşke satmasaymışım, şimdi hala arıyorum bir eşini
z80 assembly ilgimi çekiyor, ihmal ettik zamanında
edit: yıl yanlış olmuş
«
Son Düzenleme: Nisan 23, 2012, 16:53:08 ÖS Gönderen: Metallic
»
Logged
hades
Üye
Mesaj Sayısı: 337
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #23 :
Mart 03, 2009, 21:27:09 ÖS »
Metallic, 6510'dan sonra en kısa zamanda seni de Z80'de görmek isteriz.
(Olmuyor kardeşim, kod yazmadan duramıyorum. En fazla 1 hafta. Tutmayın beni. 40'ından sonra bu ne iştah, bu ne gaz böyle. Hayırdır inşallah!! ZXSpin ile ZX'e Spin attıracağım
)
Logged
Metallic
Uzman
Mesaj Sayısı: 1.081
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #24 :
Mart 03, 2009, 21:48:58 ÖS »
Hades:
tamam, 6510'da da bir şeyler yaparız umarım
gerçi benim 1 senem var senin kadar hareketlenmek için
Logged
Arda
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.326
I'm *the* guy from Argleton
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #25 :
Mart 03, 2009, 22:58:49 ÖS »
Alıntı sahibi: hades üzerinde Mart 02, 2009, 21:55:22 ÖS
AY öğrenene kadar eylemlerim 48K'da devam edecek.
Ay çok zor bir iş olmaması lazım hades. daha önce basic içinden kullanmıştım, harddiskimde yatan AY ile ilgili bilgiyi içeren kısa dökümanı da siteme yükledim:
http://www.veanewmedia.com/ardae/fish/ay8910-2.htm
Olay şu, iki port var, biri data port, biri kontrol port. AY'nin kendi yazmaçlarına bilgiyi yüklüyorsun o çalıyor. bitti
detayı yukarıdaki linkte. Metin kısa ve öz, rahatça anlarsın diye tahmin ediyorum.
Kod:
10 LET ayctrl=65533
20 LET aydata = 49149
30 OUT ayctrl,7 : REM select the mixer register
40 OUT aydata,62 : REM enable channel A only
50 OUT ayctrl,1 : REM channel A course pitch
60 OUT aydata,50 : REM set it
70 OUT ayctrl,8 : REM channel A volume
80 OUT aydata,15 : REM set it to maximum
aynı kodun asm hali:
Kod:
ayctrl EQU 65533
aydata EQU 49149
start ld d,7 ; select the mixer register
ld e,62 ; enable channel A only
call outer ; send it to PSG
ld d,1 ; channel A course pitch
ld e,50 ; pitch value
call outer ; send it to PSG
ld d,8 ; channel A volume
ld e,15 ; maximum
call outer ; send it to PSG
ret
outer ld bc,ayctrl ; select control port
out (c),d ; send specified value
ld bc,aydata ; select data port
out (c),e ; send specified value
ret
Logged
Blog -
http://arda.kisafilm.org/blog
ilkergorkem
Üye
Mesaj Sayısı: 179
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #26 :
Mart 05, 2009, 00:03:24 ÖÖ »
Tebrikler Hades ,
Kısa bir sürede çok güzel bir iş çıkardın. Border alanlarını ayrı ayrı renklendirmen hep acaba niye olmaz diye merak ettiğim bir olaydı . Şimdi bunu yapan birisini tanımak çok güzel.
Logged
ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
hades
Üye
Mesaj Sayısı: 337
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #27 :
Mart 05, 2009, 23:04:47 ÖS »
Arda;
AY dosyalarının playeri içinde mi? Tıpkı C64'teki gibi extra bir işlem yapmadan sadece bir CALL komutuyla çaldırabiliyor muyuz?
Yani C64'te ilk önce LDA #$00 - JSR $1000 ile müzik init yapıp, irq içinde JSR $1003 ile müziği çaldırabiliyorken buna benzer bir durum AY dosyalarında mümkün mü? Böyle bir şey varsa en kısa zamanda 128K'ya geçerim.
....
CALL INIT
....
CALL PLAY
....
ei
reti
Logged
Arda
Uzman
Mesaj Sayısı: 2.326
I'm *the* guy from Argleton
Ynt: Grubumuzun ilk ürünleri
«
Yanıtla #28 :
Mart 05, 2009, 23:51:15 ÖS »
Alıntı sahibi: hades üzerinde Mart 05, 2009, 23:04:47 ÖS
Arda;
AY dosyalarının playeri içinde mi? Tıpkı C64'teki gibi extra bir işlem yapmadan sadece bir CALL komutuyla çaldırabiliyor muyuz?
Ay dosyaları ile ilgili detaylı bilgim yok, ama player kodu içinde olduğunu biliyorum. Sonuçta bu format emulatorde çalınmak üzere tasarlanmış birşey. Emin olmak için arkadaşlara danışacağım.
Logged
Blog -
http://arda.kisafilm.org/blog
Sayfa:
1
[
2
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Gitmek istediğiniz yer:
Gitmek istediğiniz yer:
-----------------------------
Genel Kategori
-----------------------------
=> Genel Sohbet
=> Proje
===> Proje Alım/Satım
=> DemoScene
=> Tanışma Forumu
-----------------------------
Commodore
-----------------------------
=> Commodore Genel
=> Commodore Yazılım
=> Commodore Donanım
===> C64DTV (C64 Direct-to-TV)
=> Commodore Yayınları
=> Commodore Emulasyon
-----------------------------
Amiga
-----------------------------
=> Amiga Genel
=> Amiga Yazılım
=> Amiga Donanım
=> Amiga Yayınları
=> Amiga Emülasyon
-----------------------------
Diğer Nostaljik Bilgisayarlar
-----------------------------
=> IBM Uyumlular / Retro x86 Sistemler
=> FPGA/ARM Sistemler
=> Amstrad
===> Amstrad - Genel
===> Amstrad - Yazılım
===> Amstrad - Donanım
===> Amstrad - Yayınlar
===> Amstrad - Emulasyon
=> Apple
===> Apple - Genel
===> Apple - Yazılım
===> Apple - Donanım
===> Apple - Emulasyon
=> Atari
===> Atari - Genel
===> Atari - Yazılım
===> Atari - Donanım
===> Atari - Emulasyon
=> MSX Uyumlular
===> MSX - Genel
===> MSX - Yazılım
===> MSX - Donanım
===> MSX - Emulasyon
=> Oric
===> Oric - Genel
===> Oric - Donanım
===> Oric - Yazılım
===> Oric - Emulasyon
=> Sinclair
===> Sinclair - Genel
===> Sinclair - Yazılım
===> Sinclair - Donanım
===> Sinclair - Emulasyon
=> Diğer Bilgisayarlar
-----------------------------
Arcade Sistemler ve Oyun Konsolları
-----------------------------
=> Arcade Sistemler
=> Oyun Konsolları