Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trCommodoreCommodore DonanımCommodore C64'e PS2 Mouse Devresi ve açıklamaları
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Commodore C64'e PS2 Mouse Devresi ve açıklamaları  (Okunma Sayısı 5524 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.127


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« : Nisan 24, 2009, 13:08:44 ÖS »

Vigo ve Endo'nun Final III, videosundan sonra, C64'e USB Mouse nasıl yapılır diye araştırınca aşağıdaki linki buldum.

C64'e Seri Mouse Projesi
http://www.zimmers.net/anonftp/pub/cbm/documents/projects/interfaces/mouse/Mouse.html

Bu projede orjinal C64 mouse'u 1351 hakkında detaylı bilgi verilmiş. hatta USB mouse'u adapte etmek çok zor olmasa gerek diyor.... Elektronik bilgisi olan arkadaşlar muhakkak bu projeden USB mouse arabirimi üretirler...

Alıntı
Another thought is to adapt this design to other mouse standards: PS/2 and USB mice in particular. A lot of arguments would be beside them. First, serial mice will slowly becoming disappeared - in favour of those above. The second, they work from TTL levels, so no special care around the power supply is needed - these mice can be powered directly from a +5v supply, making the hardware simpler.

On the other side, implementing support for them seems to be hard. I don't know USB mice, but PS/2 mice transmit data quite fast. The communication is serial synchronous, with a clk and a data line. Data bits are clocked by the mouse - about 30-60 µsec each :-(. This is definitely too fast for this hardware, at least for 1351 emulation. Here, IRQ is hooked by the SID POT pulse generation - and with polling, the IRQ must never delay the execution for more than 15-20 µsec. I can state that this is simply impossible to accomplish. ...Maybe, with a more sophisticated microcontroller? It would be possible to move the whole design to an Atmel AVR chip (for example, an AT90S2313) - but all code should then be rewritten, including problematic (1351 timing) code pieces.


Biraz daha araştırınca da PS2 mouse'u C64'e bağlama yöntemini buldum.. Aslında Klavyede bağlamayı sağlayan büyük bir devre (ozkano öyle dedi)
http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Comp/comp.sys.cbm/2008-02/msg00574.html

Her ihtimale karşın cgtr'ye dosyanın kopyasınıda aldım.
http://www.commodore.gen.tr/dosyalar/c64/ps2-to-cbm.zip

Sanırım PS2-USB dönüştürücü kullanarak Endo gibi USB mouse'u bu sistemde kullanabiliriz..

Yeni birşeyler buldukça bu başlığa ekliyelim... Eldekilerden proje üreten arkadaşlarda bilgilerini paylaşırlarsa C64'e mouse ayarlama problemini çözmüş oluruz.
Logged

Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2009, 13:26:22 ÖS »

http://www.protovision-online.de/catalog/product_info.php?products_id=113
Logged

LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.127


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2009, 13:55:16 ÖS »

Uğraşmayın burdan alın mı diyorsun
Logged

Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2009, 15:02:27 ÖS »

yok, rtük mtük gelir, "uğraşamam nerden alırım" derse diye şimdiden yapıştırayım dedim.
Logged

tolga abaci
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 640



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2009, 16:11:12 ÖS »

Zor bir proje değil aslında. Ozkan, şunun da PCB'sini yaptır da millet faydalansın
Logged

"Finished products are for decadent minds." -- attributed to Hari Seldon, in Isaac Asimov's Second Foundation.
ozkano
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.383



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2009, 16:24:22 ÖS »

hehehe, evet projelerin biri gelip biri gidiyor, pcb işine emre bakıyor, bende topu ona atıyom
Logged

A500,A500+,A600,A1000,A1200,A2000,A3000,A4000,CDTV,CD32,A1,MacMini,R2HV,C64,48K,Ps,Ps2,Ps3
Xbox,Xbox360,Nes,Snes,N64,N64Ique,Gamecube,Wii,PcEngine,PcEngineGT,PcEngineDUO,TurboGrafx,NeoGeoAES
NeogeoCD,NeoGeoMVS,NeoGeoPocket,MegaDrive,SegaCD,MultiMega,Saturn,Dreamcast,Jaguar,Lynx,Cps1
Cps2,System11
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.127


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Kasım 15, 2009, 20:15:33 ÖS »



Commodore 64'e PS2 mouse için yeni çözüm...Sanırım her türlü çizim, dökümanda sayfasında yayınlanmış.

http://sensi.org/~svo/%5Bm%5Douse/
Logged

fort_apocalypse
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 590


Bilgi Paylaştıkça Çoğalır.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Temmuz 13, 2019, 12:49:30 ÖS »

Forumda bu C64 mouse adaptör devrelerinden herhangi birini yapıp çalıştıran oldu mu acaba?
Logged

Simon (Özay Turay)
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 6.148


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Temmuz 13, 2019, 18:56:45 ÖS »

i_r_on yapmıştı bundan.
Logged

http://www.retrodergi.com - http://www.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PSP Slim, Nintendo DS Lite
fort_apocalypse
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 590


Bilgi Paylaştıkça Çoğalır.


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Temmuz 13, 2019, 19:09:30 ÖS »

Evet , ben de sonradan gördüm 

https://www.commodore.gen.tr/forum/index.php?topic=15885.msg202438#msg202438

Teşekkürler.
Logged

Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: