Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
commodore.gen.trGenel KategoriGenel SohbetKontorland JOYPAD Sinclair, C64 ve Amiga gibi makinelerde calisir mi?
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: Kontorland JOYPAD Sinclair, C64 ve Amiga gibi makinelerde calisir mi?  (Okunma Sayısı 5152 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« : Aralık 15, 2008, 22:08:58 ÖS »


Merhaba.

http://urun.gittigidiyor.com/KONTORLAND-8-Bit-TV-Atari-Kolu-2-Adet_W0QQidZZ13820069

adresinde fisi standart Sinclair/C64/Amiga joystick fisine cok benzeyen ve 8-bit'lik konsollar icin oldugu soylenen GamePad'ler satiliyor. Bunlar Sinclair'de calisir mi bilen var mi? Calisir tahmin ediyorum 4 yon ve ates OK de extradan bir suru tus var standart joystick'te olmayan. Onlari hangi pinlere baglamis olabilirler bilmiyorum.. Eger standart digital joystick mantigi ise, bir suru switch'den baska birsey olmamali icinde... encoder chip vs gibi
Logged
solitude
Üye
***
Mesaj Sayısı: 223



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Aralık 15, 2008, 22:30:18 ÖS »

Çalışmaz. İçinde işlemci var, switch mantığı ile çalışmıyorlar.
Logged

CPC-C64-AMIGA
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 15, 2008, 22:41:59 ÖS »

hmm bu konu ilginç. eğer 9 pinlik dişi uç ise çipli olmaması lazım. USB olanlar çipli.

Yani sonuç olarak büyük ihtimal pinlerinin yerleri değişiktir ama bir çevirici adaptör yapılabilir ya da kabloyu kesip ucuna yeni bir konektör bağlayabilirsin (spectrum'un kendi standardı var bu alanda da, pinler farklı) .
Logged

мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 16, 2008, 00:45:59 ÖÖ »

Resimde 9-pin D-Sub gibi gorunuyor fisi ama kesin emin degilim. Solitude'un dedigi gibi encoder varsa uyumlu olmasi ihtimali sifir ama yine de encoder'i devre disi birakip, mekanik switchleri direkt olarak kabloya lehimlemek digital bir joystick haline getirmek icin yeterli olabilir. Tabi Atari standardi degil de SJS1 standardinda baglardim pinleri ben olsam

http://images.gittigidiyor.com/1382/13820069_1.jpg

Eger icinde encoder cip yoksa, Select/Start/A/B/>>/<< tuslarini hangi pinlere/nasil baglamislar onu merak ettim.
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2008, 00:50:02 ÖÖ Gönderen: memrah » Logged
commander64
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 3.288



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 16, 2008, 08:12:37 ÖÖ »

Sega megadrive ile uyumlu olanları var onlar çalışır B tuşu da ateş oluyor, fişin içinin tamamı dolu olacak yanlız, bazılarında sadece 3-4 delik dolu oluyor onlar çalışmaz...
« Son Düzenleme: Aralık 16, 2008, 08:14:17 ÖÖ Gönderen: commander64 » Logged

мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2009, 21:03:37 ÖS »

solitude hakliydi, benim bahsettigim Joypad'lerin icinde chip varmis. Ben yine de 1 cift satin aldim. solitude'a inanmadigimdan degil. Sadece icini acip chip'i devre disi birakip, PCB'de gerekli modifikasyonlari yapmak uzere. Yagisli bir aksamustunde vakit oldurmek icin birebir diye aldim. Birinci joypad'in icini acinca tabiki beklenen oldu, ve chip'i gordum. Beklemedigim birsey daha oldu, o da, ben uzerindeki kabloyu kullanirim diyordum ama kablonun icinde sadece 4 veya 5 tel var ve tumu yanlis pinlerde. Degistirmek de mumkun degil, cunku d-sub fis fabrikasyon. Yani yeni kablo yapmam gerekti, 6'li kablo aldim. Ucundaki 9pin D-Sub da fabrikasyon oldugu icin onu da yeniden almam gerekti. Mod basarili. Joypad (en azindan simdilik) gayet normal calisiyor. Tek sorun, orijinal fis seklinde olanindan bulamadim. Bu gri kapaklilar da +2'de birinci joystick soketine girmiyor, cunku +2'nin klavyesi egimli bir sekilde tasarlanmis ve soketin ust bolumunu bloke ediyor. +3'de bu sorun yok mesela. +2'si olanlar bilir. Bu arada soketleri Sinclair SJS standardinda bagladim ki bir de extra adaptor kullanmaya gerek kalmasin.

Not: Select ve Start tuslarini hicbir seye baglamadim. Ates tuslarininda sadece 2si bagli onlar da ayni fonksiyona tabiki. Yanliz soyle bir fikir mumkun: 1 joypad'e 10'lu kablo baglayip, 4 yon+1 atesin yani sira mustakil olarak 4 ayri fonksiyonlu ates ve select / start tuslarini da sinclair'e baglayabiliriz. 4yon+ates icin joystick port 1, geri kalan 3 ayri ates tusu ve select/start icin Joystick 2 portu kullanilir. (Evet kablonun ucunda iki ayri 9 pin dsub olacak, ikisi de ayni anda Sinclair'e takilacak) ve sonra REDEFINE KEYBOARD ozelligi olan programlarda ornegin Gun bir atest tusuna, Grenade baska tusa, Bomb baska tusa DEFINE edilebilir. Yonler aynen kalacak tabi.


* joys.jpg (131.17 KB, 800x600 - Görüntüleme: 1088 kez.)
« Son Düzenleme: Mart 16, 2009, 22:49:31 ÖS Gönderen: memrah » Logged
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #6 : Mart 16, 2009, 22:40:22 ÖS »

güzel çalışma, oyun oynama açısından bence stick tarzı oyun kolları daha kullanışlı, yön tuşlarını sürekli sol elin başparğıyla oynayınca parmağım çok yoruluyor, ayrıca hassas kumanda edemiyorum, bende şöyle bişi yaptım. kablosu başka sistemlere göre değiştirilebilir.







Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2009, 22:46:17 ÖS »

hakanzade seninki de gayet guzel olmus. Sanirim onun boardda bir USB joypad'den. Acikcasi, ben Sinclair'de hic joypad kullanan gormedim o yuzden degisiklik olsun diye yaptim. Fazla oyun oynadigim yok zaten son 10 yildir Joypad kullanmayi ogrenme amacli. Yeni nesli  kablosuz dualshock super sensitive motion detection'lu PS3 joypad kullanirken gorunce canim cekti, ben de benim gibi yaslilar icin sadelestirilmisini Sinclair'e uyarlayayim dedim )

O yandaki 6+2 button neye yariyor? Hadi 4 tanesi ates olsun, iki ufak iki buyuk kirmizilar ?
« Son Düzenleme: Mart 16, 2009, 22:47:51 ÖS Gönderen: memrah » Logged
hakanzade
Ziyaretçi
« Yanıtla #8 : Mart 16, 2009, 22:51:04 ÖS »

mame için biri jeton biri start diğerleri street fighter vs için.
Logged
мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Mayıs 04, 2009, 02:18:50 ÖÖ »

Can sıkıntısından Sinclair'im icin bir tane de soyle bir joypad yaptim. Aynen yukarida anlattigim gibi encoder chipini devre disi birakip, baskili devredeki hatlari chipten ayirip, kontaklara musait yerlerden direkt lehimler yapmak suretiyle olusturdum... ve de yine ayni soket sorununu yasadim. Bu gri kapakli 9pin fisler +2'lerde 1 numarali sokete kesinlikle takilamiyor. (Buyuk geliyor) Diger interface'lerde de soketlere tam oturmayabilir cunku kapagi tutan plastik bolum eski joystick fislerinden farkli olarak daha onde. Eski bir joystick'in fabrikasyon kablosunu kullanmayi dusundum ama o da olmuyor cunku Sinclair'in SJS standardinda kullanilan pinler Atari2600 standardinda kullanilmadigi icin standart fabrikasyon kablolarda o pinler bos.. Soket problemini saymazsak, crosswire'li toplam 10 fonksiyonlu ve hem Interface2 + extra fonksiyonlar hem de gerekirse cursor + extra fonksiyonlar olarak kullanilabiliyor. Ya da en iyisi tum tuslari redefine etmeye izin veren oyunlarda istenen sekilde konfigure edilebiliyor. Yanliz lehim noktalari cok saglam olmadi gibi cunku PCB uzerindeki kontaklar cok kucuk, 10'lu kablo ise kalin ve agirdi. Bol miktarda silikon ile yapistirdim ama bakalim ne kadar dayanacak. Bozulursa da pek umurumda degil acikcasi Bir de resimde de goruluyor, kablosu halat gibi kalin oldu. Pek de matah birsey degil belki ama yine de resmini paylasayim dedim.. Tabi aslinda bu sekilde ugrasmak sacma. En guzeli eger bu sekilde joypad'lerin kullanilmasi gercekten isteniyorsa bunlarin USB olanlarini direkt 2600 standartina cevirecek PIC'li bir cozum sanirim... (Bunun gibi: http://tarjan.uw.hu/zx_pix/jose_leandro/original/gamepad_ps2_adapter_03.jpg ve http://tarjan.uw.hu/zx_pix/jose_leandro/original/gamepad_ps2_adapter_04.jpg )



* Joy01.jpg (111.27 KB, 800x634 - Görüntüleme: 953 kez.)

* joy01keycodes.jpg (177.97 KB, 800x634 - Görüntüleme: 1082 kez.)
« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2009, 02:53:45 ÖÖ Gönderen: memrah » Logged
ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Mayıs 04, 2009, 11:00:33 ÖÖ »

Evin bir yerlerinde bir joypad vardı kullanmadığım. Bunu sana göndersem modifiye edermisin ? her model oluyormu bu işlere?
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Atacan
Deneyimli
*****
Mesaj Sayısı: 1.225


Msx


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Mayıs 04, 2009, 12:45:38 ÖS »

Can sıkıntısından Sinclair'im icin bir tane de soyle bir joypad yaptim. Aynen yukarida anlattigim gibi encoder chipini devre disi birakip, baskili devredeki hatlari chipten ayirip, kontaklara musait yerlerden direkt lehimler yapmak suretiyle olusturdum... ve de yine ayni soket sorununu yasadim. Bu gri kapakli 9pin fisler +2'lerde 1 numarali sokete kesinlikle takilamiyor. (Buyuk geliyor) Diger interface'lerde de soketlere tam oturmayabilir cunku kapagi tutan plastik bolum eski joystick fislerinden farkli olarak daha onde. Eski bir joystick'in fabrikasyon kablosunu kullanmayi dusundum ama o da olmuyor cunku Sinclair'in SJS standardinda kullanilan pinler Atari2600 standardinda kullanilmadigi icin standart fabrikasyon kablolarda o pinler bos.. Soket problemini saymazsak, crosswire'li toplam 10 fonksiyonlu ve hem Interface2 + extra fonksiyonlar hem de gerekirse cursor + extra fonksiyonlar olarak kullanilabiliyor. Ya da en iyisi tum tuslari redefine etmeye izin veren oyunlarda istenen sekilde konfigure edilebiliyor. Yanliz lehim noktalari cok saglam olmadi gibi cunku PCB uzerindeki kontaklar cok kucuk, 10'lu kablo ise kalin ve agirdi. Bol miktarda silikon ile yapistirdim ama bakalim ne kadar dayanacak. Bozulursa da pek umurumda degil acikcasi Bir de resimde de goruluyor, kablosu halat gibi kalin oldu. Pek de matah birsey degil belki ama yine de resmini paylasayim dedim.. Tabi aslinda bu sekilde ugrasmak sacma. En guzeli eger bu sekilde joypad'lerin kullanilmasi gercekten isteniyorsa bunlarin USB olanlarini direkt 2600 standartina cevirecek PIC'li bir cozum sanirim... (Bunun gibi: http://tarjan.uw.hu/zx_pix/jose_leandro/original/gamepad_ps2_adapter_03.jpg ve http://tarjan.uw.hu/zx_pix/jose_leandro/original/gamepad_ps2_adapter_04.jpg )




bence çok güzel bir çalışma olmuş kablolar kalinda olsa kötü görünmüyor ve oldukça işlevsel elinize emeginize saglık
Logged

Saygılar....


'80 Doğumlu İzmir'li
LW3D
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 10.170


Günü Kurtaran Avam Hiooargggh :)


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Mayıs 04, 2009, 13:20:41 ÖS »

Amiga ve ufak tefek projeler başlığında ozkano, hazır PCB'lerden bahsederken aşağıdaki notu yazmıştı...

- playstation joypad ini amiga cd32 ye çeviren adaptor, c64, amstrad 9 pin 2 tuşlu butun makinalarda çalışıyor

Playstation joypad'ini c64,amiga, amstrad'da (büyük ihtimalle spectrum'da olur değil mi?) kullanacakların çok uğraşmasına gerek yok sanırım.
Logged

мemrah
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 1.363



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Mayıs 04, 2009, 14:25:37 ÖS »

@ilker: Her modele olur veya olmaz diye birsey diyemem. Tamamen sans. Acinca icinde ne ile karsilasacagina bagli. Chip nasil, PCB nasil, switch mi var karbon kontak mi, lehime uygun noktalar var mi, vs. Yine de bircok "digital-only" model yapilabilir sanirim. Yanliz eger analog kontrolleri de varsa bunlar kullanilamayacagi gibi, devreyi ve joypad'in icini daha karmasik ve kalabalik hale getireceklerinden is zorlasiyor ve de analog kontrolleri oldurmus oluyorsun. Hele bir de titresimli filan bir modelse hic tavsiye etmem. Kendi mesajimda dedigim ve LW3D'nin de bahsettigi gibi bir adaptor edinmek aslinda en guzel cozum. Hem Joypad'leri katletmek gerekmiyor, hem kablolar halat gibi kalin olmuyor, hem de istedigin modern joypad'i kullanabiliyorsun.

@Atlantis: Tesekkurler. Bakalim ne kadar dayanacak. Ozkano'nun "Playstation 2 Joy Pad To Amiga CD32" devresi ve yukaridaki mesajimda linkini verdigim devre'nin yaninda biraz cakma bir cozum tabi

@LW3D: Bahsettigin adaptor Spectrum'da dijital modda calisir sanirim ama spectrum'un (en azindan +2 ve +3'un) joystick soketinde analog giris ozelligi yok diye biliyorum ve simdi http://pinouts.ru sitesinden baktim C64 ve Amiga'da varmis. Eger bu devre analog (potX, potY) sinyallerini de kullaniyorsa Spectrum'da en iyi ihtimalle bazi fonksiyonlari calismayabilir.
« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2009, 22:00:58 ÖS Gönderen: memrah » Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: