Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

  Gelişmiş Arama
insanın içinde varsa, commodore.gen.tr açığa çıkarır bunu.. bir nevi retro olaylarının dolunayıyız.(Arda)
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: ZX Spectrum'a ekran kartı! ULA64 yakında!  (Okunma Sayısı 17898 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« : Kasım 06, 2009, 22:26:53 ÖS »

Daha önce haber vermiştim, bugün birkaç önemli haber olunca güncelleyeyim dedim.

Ula64 özellikleri bir süredir web'de yayınlanıyordu fakat ortada henüz bir cihaz yok. Ula64 sayesinde zx spectrum ekranında aynı anda 64 renk gösterilebiliyor. Şu anda bu özelliği destekleyen iki emülatör var bile. Chris ise ula64'ü kesinlikle pin-compatible olacak şekilde planlamakta. Yani eski ulayı söküp yerine yeni ula64'ü takmak yeterli olacak. Ayrıca FPGA tabanlı yeni zxspectrum projesi olan Harlequin'de ULA64 destekleyecek.

ULA64'ün güzel yanı %100 geri uyumluluğu olması. Henüz ortada gerçek donanım olmadığı halde yeni oyun yazarları ula64 desteklemeye başladı bile. İlk ula64 destekli oyun "Subaquatic" ünlü Mojon Twins tarafından yapıldı:

http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?p=397910
normal bir spectrumda çalışınca:


Aynı oyun Ula64'lü bir spectrumda çalışırsa:


Ula64 ya da resmi adıyla UlaPlus sitesi aşağıda, oyunlara ait reklendirme dosyalar ve bazı oyunlardan örnek ekran görüntülerini aşağıdaki sitede görebilirsiniz:
http://sites.google.com/site/ulaplus/home

Ula64 hakkında daha detaylı yazdığım bir yazıyı blog'da bulabilirsiniz:
http://arda.veanewmedia.com/blog/item/131
« Son Düzenleme: Kasım 06, 2009, 22:29:40 ÖS Gönderen: Arda » Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Kasım 06, 2009, 23:25:31 ÖS »

Ulan, adamlar neler yapıyor yahu...

Bu arada iki screenshot arasındaki farka bakıldığında oyun Ula64'den pek faydalanmıyor gibi. Aradaki fark pek de ciddi değil yani.

C64'e gfx çip eklentisi bilgiğim kadarıyla yok (şimdi Google'a girip, C64, graphics addon vb şeyler yazıp aksini ispatlarsınız muhtemelen ).

VIC-II çipi henüz sınırlarına ulaşmadı bile, sanki PS3 mimarisi gibi mübarek Tek bir bit'in rasterline'ın belirli bir noktasındaki açılıp kapanması bile yeni yeni şeyler çıkartıyor, şaşırtıyor insanı. Bir bakıyorsun aynı rasterline'da 9 sprite!

Muhtemelen VIC-II bizi de gömecek gibi.
VIC-II rulez 4eva!
Logged
Simon (Özay Turay)
Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 7.584


Commodore Forever


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Kasım 07, 2009, 00:12:00 ÖÖ »

Ulan, adamlar neler yapıyor yahu...

Bence şöyle demen gerekiyordu.

Ula, adamlar neler yapıyor yahu...

 Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha Kahkaha
Logged

https://retrodergi.com - https://e-turay.com - https://karizmawow.e-turay.com

Retro: Commodore 64, Amiga 500, Amiga 1200
Retromsu: Wii, XBox360, XBox, PS3 Slim, PS2 FAT, PS1, PS Vita, Nintendo 3DS, Nintendo 2DS
ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Kasım 07, 2009, 11:48:30 ÖÖ »

keşke bu güzel haberi 20 yıl önce alabilseydik
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Kasım 07, 2009, 15:35:53 ÖS »

ULAPlus'u Sinclair Basic üzerinden kullanabilmeyi anlatan Türkçe rehber aşağıda, spectrum'dan anlayanlar için:

UlaPlus-Rehber.pdf 720kb


keşke bu güzel haberi 20 yıl önce alabilseydik

Hmm bence birşey farketmiyor :) Hala aktif zx spectrum kullanıcısıyım ben.

Hala millet zx spectrum'a oyun yazıyor, hala herkes oyunları oynuyor, hatta şu günlerde birsürü başka oyunun yanında zxu4 (ultima4) yazılmakta ve 64 renk destekli olacak o da.Bugün, yarın, 10 yıl sonra, çıksın yeter :) Özellikle kış aylarında Spectrum Cemaati hareketleniyor. kendimi 1985'de gibi hissediyorum...
« Son Düzenleme: Kasım 07, 2009, 15:41:53 ÖS Gönderen: Arda » Logged

witchdoktor
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 6.238



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Kasım 07, 2009, 22:59:32 ÖS »

@Arda
Şu Spectrum'cuları kıskanmıyor değilim. C64'çüler kendilerini daha çok demo işleri ve donanım trick'lerine adamış durumdalar. Çok fazla ciddi oyun projesi göremiyorum. Belki de ben çok fazla araştırmadığım için farkında değilimdir. Her sene 3-5 kaliteli shoot'em-up, platform vb çıksa ne güzel olurdu. Amatör olarak yapılan oyun ve projelerdeki en büyük sorun, programcının güzel bir 'engine' yaptıktan (kafasındaki fikirleri uyguladıktan) sonra yaptığı işten soğuması, cici ve kolay kullanılır level editörü yapmaması, yapsa bile kaliteli düzey tasarımıyla uğraşmaması, uğraşacak adamın da olmaması. Ayrıca genelde bu oyunlardaki zorluk düzeyi de tutturulamıyor. Zorluk düzeyi tutturulamamış oyunlarda da insan oyundan kolaylıkla soğuyor zaten. Yani ticari oyunlardaki kalite bir türlü tutturulamıyor. Belki 50FPS'lik scrolling ve teknik demo nitelikli ürün çıkıyor ama oynanabilirlik olmuyor.

Spectrum izlediğim kadarıyla C64'den ciddi ölçüde ileride. Adamlar donanım trick'lerinden çok oyun fikirlerine kafa yoruyorlar. 50FPS scrolling ve raster efektleri olmadan gayet güzel işler çıkarıyorlar.
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #6 : Kasım 07, 2009, 23:58:41 ÖS »

Ayrıca genelde bu oyunlardaki zorluk düzeyi de tutturulamıyor. Zorluk düzeyi tutturulamamış oyunlarda da insan oyundan kolaylıkla soğuyor zaten.


Aynı durum tüm platformlarda var aslında. Oyun yazmak göründüğünden çok çok daha çetrefilli bir olay ve genelde hepimizin çoluğu çocuğu olduğu, genç olanların da wii, ps3 falan diye inlediği bir dönemde c64'e baba bir oyun yazmak pek kolay/mantıklı iş değil.

Neyse ki zx spectrum camiası da en az c64 camiası kadar hareketli, hatta alco'dan takip ettiğimiz kadarıyla cpc'ciler bile azmış durumda. Şu orion prime'a bakın: http://cpc-live.com/webcpc/op.html

Speccy'e geri dönersek, zx spectrum'un çok sıkı bir emülasyon scene'i var. Emülatörler birbiriyle yarışıyor ve neredeyse hepsi mükemmele yakın emülasyon sunuyorlar. Farkları ise aksesuarda ortaya çıkıyor. Durmadan yeni özellikler ekleniyor, böylece yeni dosya tipleri keşfediliyor, ilerleniyor, yeni özellikler, formatlar derken artık işin suyu çıkmak, ipin ucu kaçmak üzere. Artık günü gününe takip etmezseniz hangi emülatörde hangi özellikler var, takip edemiyorsunuz.
Logged

Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Kasım 08, 2009, 00:46:34 ÖÖ »

Ulan, adamlar neler yapıyor yahu...

Bu arada iki screenshot arasındaki farka bakıldığında oyun Ula64'den pek faydalanmıyor gibi. Aradaki fark pek de ciddi değil yani.


Heheh, öyle bir durum oldu ki, komedi. Tam teşekküllü 8bit adamcıklarından biri olan TomCat, üşenmemiş klasik c64 resimlerini zx spectrum'a uyarlamış. İçinde şunlar da olan 10 kadar grafik mevcut:





bu da teyp dosyası:
http://pc.sux.org/tomcat/C64Screens.tap

Bu da bu teyp dosyasını çalıştırabilen emülatör:
http://sites.google.com/site/pauldunn/ZXSpin_07n.zip (henüz beta)


Elbette görüntüler artık zx spectrum görüntüsü gibi durmuyor ama, aslında tek değişen şey renk paleti.. Colour clash hala mevcut, ekran dosyası hala 6912 byte. İşlemci hiçbir ekstra işlem yapmıyor, herhangi bir trük yok. Tek olay UlaPlus'ın programlanabilir palet eklemesinden ibaret (bu yüzden bu grafikleri sıradan bir spectrumda izlemeye kalkarsanız yanıp sönen resimler elde edersiniz).


(yukarıdaki grafikleri sıradan ula ile izlerseniz göreceğiniz şey)
« Son Düzenleme: Kasım 08, 2009, 00:54:02 ÖÖ Gönderen: Arda » Logged

joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Kasım 08, 2009, 10:22:35 ÖÖ »

fark gerçekten inanılmaz duruyor,fakat bu arada; ula bu makinaları zamanında niye bu şekilde piyasa sürmedinizde,bize çile çektirdiniz diye kızmadan da edemedim.
Logged
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Kasım 08, 2009, 11:43:13 ÖÖ »

fark gerçekten inanılmaz duruyor,fakat bu arada; ula bu makinaları zamanında niye bu şekilde piyasa sürmedinizde,bize çile çektirdiniz diye kızmadan da edemedim.

o zaman spectrum spectrum olmazdı be joker Zaten şu anda irc'de bol cana tartıştığımız şey o. Chris üzerinde daha fazla ram olan bir plc kullanarak herhangi bir çözünürlükte herhangi veri tipinde ekran açabileceğini söylüyor, fakat bunu kimse istemiyor Spectrum'un özelliği basit, ucuz bir makine olması. Büyük olasılıkla herlewuin çıktığında bir de 256 gri ton içeren bir palet daha olacak hepsi bu. Herkes herşeyin olduğu gibi kalmasında müşterek. Clash ve 3 parçalı screen buffer da olduğu gibi kalacak. Zaten aslında timex sinclair modellerde 512x192 ve clash'dan etkilenmeyen bir 256x192 mod mevcut. Nedense sinclair camiası timex modelleri hiç tutmuyor desteklemiyor.
Varsa yoksa orjinal kauçuk tuşlu 48k speccy.
Logged

joker_
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.120



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Kasım 09, 2009, 08:16:06 ÖÖ »


Varsa yoksa orjinal kauçuk tuşlu 48k speccy.

işte budur abi,makina biraz ısınınca adatörden gelen o plastik kokusu olmayınca spectrumun bir tadı kalmıyor,renkleri azda olsa spectrumun renkleri döneminin birçok bilgisayarına göre daha canlı duruyor,yada bana öyle geliyor.
Logged
ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Kasım 09, 2009, 22:56:52 ÖS »

http://sites.google.com/site/ulaplus/home 

buraya giremedim yasaklanmış gözüküyor. başka bir link var mı ordaki bilgilere ulaşabileceğimiz
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Arda
Uzman
*****
Mesaj Sayısı: 2.326


I'm *the* guy from Argleton


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #12 : Kasım 10, 2009, 00:45:45 ÖÖ »

http://sites.google.com/site/ulaplus/home 

buraya giremedim yasaklanmış gözüküyor. başka bir link var mı ordaki bilgilere ulaşabileceğimiz


OpenDNS kullanabilirsin ya da ninjaproxy kullanabilirsin...
Logged

ilkergorkem
Üye
***
Mesaj Sayısı: 179



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : Kasım 10, 2009, 01:10:54 ÖÖ »

OpenDNS kullanabilirsin ya da ninjaproxy kullanabilirsin...

tamamdır saol
Logged

ZX Spectrum 48K+ , Amiga 1200 , ZX Spectrum +2 , Amstrad 6128
---------------
7D9 Oyun Yarışması 2.si Board Soccer
7DX Oyun Yarışması 3.sü Run Baby Run
7DX 2013 Oyun Yarışması 3.sü Falcon Patrol
Gökçe Bozkurt
Genel Yönetici
*****
Mesaj Sayısı: 2.966


Nigripinis


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #14 : Mart 11, 2015, 14:02:13 ÖS »

Bu proje ne oldu ?
Logged

A4000|FastlaneZ3|RetinaZ3|Tandem Ide|CF
A2000|G-Force 040/33|Cybervision64-3D|
A2000|Mobo|GVP HX-2000-II|Supra 8Mb
A2000|Mobo|8Up!6Mb
A1200|PPC 040/25/200|Mediator Sx|Vodoo4500|256Mb
A1200|Hawk 8Mb|CF
A1200|Mobo|Elbox 4Mb
A600|ACA030|Indivision ECS|A604|CF
A600|Mobo|A
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: